| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Ulfsn for godt historisk indlæg - rigtigt fint
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Lige mine ord,det der  Jeg er super-glad for alle de norske bidrag her på tråden.I nordmænd har selvfølgelig fulgt Tandberg tættere end jeg f.eks har.Jeg ved noget,men alle detaljerne er det altså nordmændene der kan  Jeg ved ikke hvor mange andre 'brands' der kommer sådan rundt om grejerne fra HELE bagkataloget,manden der skabte det,og derouten derefter,andet end Tandberg  Altså her på hifi4all.
Tandberg er idag,for mig selv,et fedt anlæg,og en go' sjat mere end bare et anlæg.Jeg vil mene at Vebjørn Tandberg var idealist,men måske en mindre fremsynet forretningsmand.Men det han bedrev var imponerende.Det var/er vitterligt lyd i verdensklasse.Og det lod sig gøre i stor skala,til trods for at han insisterede på at behandle medarbejderne bedre end de kunne ha' drømt om.Respekt!!  Jeg har kun respekt for manden.Ulfsn,det er godt at få en anden vinkel på det.Men det har ikke ændret min opfattelse af manden.Dog kendte jeg ikke bevæggrunden til hans selvbestaltede endeligt.
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg, rå-hygger med nogle LP'er jeg købte sidste weekend, det er bare hammer fedt, at fyre den ã på Tandberg'

__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja så har jeg jo fået skaffet plads til lidt mere Tandberg
og lidt cash til Tandberg sparebøssen.
og fået tilmeldt mig Ebay, der er dog nogen interessante receivere der.
selvom sælgernes opfattelse af stand er lidt anderledes end min.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal nok dukke op, Gråskæg. Der er jævnligt godbidder på tysk ebay, men beskrivelser af standen skal man kun tage for vejledende. Og så er det en god ide lige at tjekke om sælger normalt handler med elektronik, eller børnetøj. 117 vellykkede handler med diverse tingel-tangel betyder nogenlunde ingenting, hvis sælger ikke er vant til at ha' med elektronik at gøre. Held og lykke derude, Gråskæg
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Du elsker det syn der  Det ser altså også godt ud,og lyden er jo ikke til debat
Gråskæg:Nåeh,er man begyndt at drømme om større grej nu?  Der er mange gode sager på især tysk eBay.Det er det nemmeste sted at handle med(sammen med Holland,Belgien,Østrig).Det koster alt for meget i forsendelse fra England(UK). Og helt vildt er forsendelserne fra USA/Canada og Australien.Husk at spørge sælger om forsendelsesomkostninger.En TR2075 fra Tyskland bør lige omkring 25-35 Euro.Overførsel af penge tager 5 hverdage,så man skal være lidt tålmodig der  Det bliver spændende,Gråskæg,at se hvad du får hjem fra eBay  Der er i skrivende stund et fornuftigt eksemplar af en TR2075(den skal have ny snor til skalatrækket) på tysk eBay.Den er godt nok sort,men det kan der nok laves om på  Held og lykke __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Tante berg kan det passe min fader har en t200 for det er lidt svært at se
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Det er nok recievere,du spørger til.Det er enten en TR200(ca 15 Watt i 8 Ohm) eller en TR220(ca 17 Watt i 8 Ohm)
TR200:
TR220:
Begge er særdeles vellydende og imponerende i lyset af de forholdsvis få Watt(husk loudness  ).De skal bare ha' nogle af de herlige små Tandberg højttalere at spille på __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo den er god nok det er den reciver faktisk en sød lille en ..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Er det den øverste(TR200)?Så har din far altså to recievere?Jeg kan huske noget om at du nævnte at han havde en TR2075 også....  TR200 sat sammen med f.eks. Hifi System 12 eller 20(Gråskæg bruger Hifi System 11 og han er vist ovenud tilfreds  ) er altså et seriøst bud på stor vellyd!!  Det skal man stå tidligt op,for at få lige så go' lyd....eller måske rettere charmerende lyd
Personligt kunne jeg sagtens leve med et lille setup fra Tandberg,men det er jo svært når nu 'det helt store' grej står her i stuen  Så jeg skifter lidt,da jeg har tre setup's der står spilleklar her i stuen  De kan lige være her,uden at det virker brokket __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Den er spottet  Det er jo lidt sjovt at billedet på auktionen er af Tunghør's TR2055(i nød/teak?).....  Jeg kan kende Tunghør's hylde,og det lille hak i fineren nederst til højre på apparatet  Iøvrigt ved jeg godt hvem der byder på den,men siger ikke noget .....  Spændende,ikke mindst fordi den er i (Rio)palisander __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Tante jo har dælme tre stk forstærker to stk tanberg og så en gammel super fed luxman
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betty Blue? Den havde jeg ikke hørt før...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja det kom der jo ikke meget Tandberg ud af et øjebliks uopmærksomhed
Så gik den 2055'er til de russiske stepper. Den var ellers pæn i valnød
Så kan man bedre leve med at den Tr200 kom hjem til Norge.
Nå men bortset fra herlighedsværdien ved 2000 serien er jeg jo nok lydmæssigt
mere til en 1040 eller 1055 og de kommer jo nok
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det en der var på ebay, Gråskæg? Hvad gik den så til?  Edit: jeg havde faktisk selv bogmærket den, så jeg har fundet ud af det  . 38 bud..
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så fik man debuteret der også, ellers hvis prisskruen fortsætter,
den gik for 178 EUR + fragt må man jo prøve og se hvordan sådan en lyder
den er for øjeblikket på QXL
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var godt nok et flot eksemplar af TR 2055 ellers. Sælgeren havde/har også en del andre flotte receivere. Alle meget velholdte og det er værd at betale ekstra for.
Den bedste tid på eBay kommer nu - sommerperioden. Jeg bilder mig ind at jeg allerede har kunnet observere et lille (generelt) prisfald.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det grænser jo til blasfemi det der, Gråskæg  - aj, spøg til side, den skulle vist lyde rigtig godt, og meget ala en tandberg, mener jeg at ha' læst. Men sådan en lækker sag kommer nok til at koste nogenlunde det samme som en tilsvarende tandberg. Det ville jeg da gætte på - Rlb savler sikkert allerede over den, og overvejer om han ikke kan presse et anlæg mere ind deroppe  Edit: ja, du har ret Krenzler, den var nemlig bare flot. Ligner noget der er blevet passet godt på
|
| Til top |
|
| |