Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Jeg tror ikke at man bør lade sig afskrække at manglende original top på antennen.Men til de priser som min mor og jeg har givet,så SKAL det være iorden.Og det er det.Din tror jeg er fin-fin Især til prisen.Hvem ved,du køber måske en mere,og kan så bytte antenner........anyway,du kommer sgu til at holde af din TP41.Med garanti!! Jeg nævner min mor i ny og næ.Men det er fordi hun er en go' rettesnor.Det kan ikke nytte at hun har noget hvor man skal skrue på det hele tiden.Hendes grej kører bare.Og hun er afsindigt glad for hendes grejer TR220,Tandberg Fasett og en TP41 Hun er homefree

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Du tante- man kan sgu ikke helt undgå at sidde og føle sig som en copycat, såen som jeg slæber Tandberg ind ligeså snart at jeg har set/hørt det hjemme hos dig
Men du er selv ude om det!
Det lyder jo for vildt! Jeg er virkelig overrasket over samhørigheden på de rette Tandberg produkter.
Jeg ved godt at jeg har sagt det, men man har da lyst til at råbe det ud over byens tage
Det må da også være det sjove for dig som har hørt så mange af dem- det at få dem matchet rigtigt.
Du gør en god gerning med at poste anbefalingerne, vi andre slipper for vådeskud

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Nemlig!!Jeg undlader at råbe det fra husenes tage,men bruger i stedet dette forum Og det gør mig altid glad at nogle vælger at følge mit eksempel.At du føler dig som en 'copycat' skal du ikke ta' så tungt.Herfra er der kun anerkendende nik og hatten af Du er på rette vej,der Jeg ville jo dybest set ønske at alle fik en tur på Tandberg.Så var der ikke så meget fis,med tweaks og andet hokus pokus.Mashuro,du bør ikke undlade at kopiere alt det du gider Gør det endelig.Og din kammerat vil pludselig stå med lyd i verdensklasse,for en slik Enten fra dig,eller herfra.Jeg har ham jo i tankerne,selvom Tandberg ikke just er shabby chik-stil Jeg tror dog at han kan leve med det

Jeg spillede så højt idag!Jeg var rystet over hvor højt og rent det spiller ved 'kl 14'........jeg mindes ikke at ha' hørt noget tilsvarende.Jeg errindrer desværre ikke hvordan mine to Tandberg mono-blokke lød.....men de har nok lydt fantastisk.Men idag hørte jeg så høj musik,som sjældent før,i nyere tid.Hold da helt op!!

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke prøve å spore tråden over på noe annet enn Tandberg Tante Berg,men jeg har bare ett snikspørsmål.Hva var Scan Dyna?Jeg fikk en Scan Dyna 3000 receiver sammen med en Huldra 5 av en eldre dame for noen år siden.Jeg ser den er Dansk,men jeg klarer ikke å finne ut noe om den.Den er forøvrig innpå 10 kg!_Men desverre ikke så imponerende lyd..Tenkte jeg måtte spørre dem jeg synes jeg kjenner her inne

Forøvrig kommer TR

2055 hjem fra legen i morgen,og jeg gleder meg til å høre den!

Mvh Rune

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Ja uden at afspore tråden fra det egentlige emne vil jeg lige opfordre dig til at
søge på Scan Dyna i forummet så er der lidt baggrunds info. Er vel mest kendt
for deres højtalere.
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ja så fik jeg endelig også taget nogle bedere billeder af mine Studio Monitor! Lidt en skam de skal afsted, for var sq begyndt at blive ret glade for dem... Suplim lyd!

De er sat til salg på QXL og hvis nogen har intresse kan de da kigge her: http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=509900794

Hvis nogen skulle stå med en plov til en verdi af ca 1000,- er jeg meget villig til at lade den indgå i en mulig handel.

Lidt øjenguf!

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Ojj Neon^, de højttalere se ud til at være i 100% mint, lækkert og flot  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

Neon:Flot sag der Jeg vil kigge med fra sidelinjen.Jeg behøver ikke et sæt nummer 2 Men køber har da noget at se frem til.De spiller afsindigt godt!! Også efter vore dages standarder.Personligt har jeg aldrig hørt en højttaler jeg hellere vil ha'. Jeg er iøvrigt holdt op med at lede.....
Held og lykke med handlen,Neon

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Ja flotte det er de altså må jeg give jer ret i. Og lyden....-tja tror jeg er lidt forelsket :D Omend jeg ikke er meget for at indrømme det!

Nu har de stået og sunget i et par dage og bliver helt trist af at tænke på at de skal videre...

SKØN højtaler!

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

ARRHHH og så lige i en hornlygte da!!!

Højtalerne er lige blevet solgt efter at have stået til salg i blot 18 timer på QXL. Ja er sq næsten helt ked af det...

Men min glæde er gjort da de er kommet videre til endnu en Tandberg Fanatiker, en vis Arne i Frederikshavn som nogen af jer vist kender! Der skal nok blive taget kærligt af dem...

Utroligt.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den hurtige handel,Neon(og Arne) Neon,jeg tror dælme at 'Arne' er den gladeste af jer to...... Personligt havde jeg ikke sat 'Køb nu-pris' på,men du har gjort en mand rigtig glad.Og det er også meget værd.Good karma coming your way,when needed

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Det var ikke lang tid det tog....
Det er vist på tide at Arne får fat i et sæt og til hans held var det i hans nabolag
"Alt godt kommer til den der venter" kan vi vist godt recitere her.
Man kan ikke undgå at tænke på hvad de mon var kommet på uden Køb Nu
Tandberg er i høj kurs for tiden og ikke uden grund

Men tillykke med salget og tillykke med købet.
Godt at de er kommet i brug igen.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Nemlig.Det var jeg også spændt på at se Men den har vi til gode til næste sæt.De er derude,eller rettere,derovre i Jylland,åbenbart

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Mashuro skrev:

Nemlig.Det var jeg også spændt på at se Men den har vi til gode til næste sæt.De er derude,eller rettere,derovre i Jylland,åbenbart

Ja, hvad sker der med den geografiske uretfærdighed?!
Jeg havde nærmest linet et par potentielle købere op herovre på djævleøen
Ohh well - vi ved de er derude, der er bare at vente på at de dukker op.
Og jo mere der bliver slået på tromme for Tandberg jo flere eksemplarer dukker der op.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet arbejdsramt,så det er lidt småt med energien,lige p.t......... Men så får jeg hørt en masse musik.På TR2075 og Studio Monitor's med TT500 som kilde,eller som nu min Tandberg cd-afspiller(Air's nyeste ).Og jeg må sige at det HELE lyder for FEDT!! Inkl. mine 4 båndoptagere Jeg har stadigvæk 3 anlæg i stuen,og bruger det en hel del.For at tjekke at det rent faktisk spiller i længere tid ad gangen.Og det gør det !!!! Udover Tunghør's problemer,så er apparaterne man kan købe ikke så slemme endda,sådan generelt.Jeg var en kende imponeret over Mashuro's TR1055,f.eks.Og over mine egne recievere.Og over jeres,de af jer der har Tandberg nu.Fantastisk og utroligt at de bare spiller og virker.Oveni er der den LIDT FOR FEDE LYD I!!

Jeg er ikke sikker,men jeg fornemmer at Vebjørn Tandberg havde et sidste ord at sku' ha' sagt,da de lavede TR2075 og Tandberg Studio Monitor's.Vebjørn Tandberg gik af i 'høsten' '74,og TR2075 og Studio Monitor's kom i 1975............. De lavede det ikke 'over night'.Med andre ord,så tror jeg at denne kombination er det ypperste som Vebjørn Tandberg havde sin finger med i spillet i.Jeg VED det ikke,men antager det som et faktum.For lyden er altså så fed som kun Vebjørn Tandberg kunne lave det! Der findes faktisk 'kritikere' af TR2075!Jeg forstår dem overhovedet ikke.Måske de spiller med letdrevne højttalere?For her i stuen er lyden jo i Verdensklasse Jeg har vist aldrig hørt federe lyd end her i min stue...................

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Hej Tante synes enlig det er skide surt at Tandberg ikke eksisterer mere da jeg kan se flerer og flerer  går over  til det, ikke fordi jeg har planer om atfå det mere for dem der vil have det.

Hvad er grunden til de ikke laver mere hifi grej ..

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Dette er mannen som ifølge enkelte ødela Tandberg:

http://no.wikipedia.org/wiki/Jens_Christian_Hauge

Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg, hvar det denne du havde i alt for kort tid 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Novisad:Faktisk gik der blot 4 år,fra grundlæggeren Vebjørn Tandberg gik på pension,til den første konkurs i slutningen af 1978.Tandberg fik,så vidt jeg ved,store summer af den norske regering,for at komme på fode igen.Der fulgte et par konkurser mere inden det var endeligt slut,sidst i 1990'erne.I hvert fald slut med den gode lyd i de flotte apparater.Idag er det videokonference-udstyr Der er vist nogen der har købt navnet og ikke så meget andet.
Jeg ved ikke om det er decideret synd for dem der nu er blevet interesseret i Tandberg.Der er hvad der er,det er brugt og gammelt(tit og ofte er det meget velholdt),og lyder RIGTIGT GODT Og så er det stadig ikke så rasende dyrt at købe.Jeg mener ikke at det bør stige i pris,som priserne er nu.Til pengene mener jeg ikke at man kan opdrive bedre lyd.Jeg synes at de fleste der sælger Tandberg i Danmark er rimelige med priserne.Der er selvfølgelig undtagelser.I 'Den Blå Avis' har der nu i over et år været et sæt TL2510 til salg for 1500 kr........... Det er bare en sjat under hvad jeg slap for mine Studio Monitor's Men ellers synes jeg at folk er rimelige.Og hatten af for det.For der er som regel et-eller-andet der skal kigges på,især på recieverne og båndoptagerne.Novisad,du kunne jo prøve det,bare ved siden af dit nuværende grej.Du kan jo altid sælge det videre,såfremt det ikke leverer 'varen'.......... En god start ville være en TR200 med et sæt Hifi System 12 eller 20

Kvaal:Tak for linket.Jeg skal nærlæse det....

Guldtuborg:Jow,det var sådan en.Min havde dog den gode norske tekst på skalaen og alle funktionerne Byder du på den?Ellers en lækker sag,sådan en Huldra 8- WAUW!! Bare spørg Mellemhjulet

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Nå er vel ikke saken om Tandbergs Radiofabrikks konkurs helt så rett fram og vedtatt som de fleste ønsker det skal være.VT selv var temmelig lett å få til å overta,(som han kallte det).Det var en fusjon,men i realiteten hadde vel VT rett,det var TR som regelrett kjøpte opp Radionette.Dette ble gjort fordi VT ble lovet vederlag for de ekstra kostnadene dette ville påføre TR,og i tillegg ble det lovet billige,statlige lån til TR i forbindelse med de stadige nyetableringene fabrikken gjorde.Dette ble tungen på vektskålen for VT,og han gikk nok inn for sammenslåingen med hud og hår.

Etterhvert som TR gikk på børs,og yngre krefter i styret overtok mer og mer etter VT`s pensjonering,følte nok VT at dette gikk feil vei,og foreslo en rekke nye satsningsområder som skulle bedre økonomien.Staten sviktet ved ikke å yte tilstrekkelig tilskudd i forbindelse med fusjonen,som viste seg å bli langt dyrere enn først tenkt.-Men staten sviktet absolutt ikke sin rolle i selskapets styre,og torpederte effektivt alle VT`s forslag til endring.Nå kan det sikkert diskutertes hvor god VT`s strategi var også da,for han var bestandig av den oppfatning at alle kriser skulle løses med ekspansjon,og større omsetning.-Og som kjent blir det nødvendigvis ikke overskudd av slikt.

Vebjørn Tandberg var grunder,oppfinner,ingeniør,og et grunnleggende godt menneske,men hvor god forrentningsmann han var strides vel de lærde om,for det var  når importloven i Norge,som favoriserte norske varer ,ble opphevet at selskapet hans kom i knipe første gang.

Tandberg ASA og Tandberg Data er de samme selskapene i dag som i 78,og er en direkte videreføring av TR.Desverre ble ikke audioavdelingen med på samme lasset!!

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes