| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv - så skal jeg have nyt pas
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvaffor et sæt til 350,-kr.?
Lystrup.
|
|
|
et sæt sølvsuber 10 med de der ht'er... og ja, det er rigtigt det der er på kortet __________________
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja nu man ikke skal smide tusindvis af kr. efter det sidste nye grej,
kan det jo være der bliver råd til en tur til Thailand, Bånd indkøbstur
den er nu også rationelt produceret sådan en gammel Tandberg,
dejligt nemt at rengører, og sådan blev den
Nu kan man glæde sig over når man finder en ny knap til diskant reguleringen, til en femmer
Jeg har jo en Thorens 321 med en SME 3009 jeg aldrig rigtig har fået til at synge, jeg hørte den med en Shure V15
da jeg købte den og det spillede helt godt, men den beholdt han. Så satte jeg en Ortofon 530 på den og det blev aldrig
rigtigt godt, Jeg har en Ortofon OM 40 liggende jeg ikke kunne bruge da jeg havde en Rega 3, har vel kun spillet max 50 timer
Men vupti da den kom i SME armen skete der noget vellyden bredte sig i det lille hjem, så nu er den på venteliste til at indgå i Tandberg setuppet.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det er et nydeligt apparat,din nye Tuner-Amplifier  Det kan være at du kan købe en knap i 'Tandberg-shoppen' i Norge(han tager kun kontanter fra ikke-nordmænd).
Lækkert at ha' grej i huset der viser sig at spille fantastisk med Tandberg  Det er godt at man er lidt varsom med at skille sig af med ting  Sådan har jeg det i hvert fald selv.
Det er tankevækkende at læse din begejstring for det gamle Tandberg,især i lyset af at du opererer i de helt små størrelser  Jeg finder også selv de helt små apparater særdeles vellydende
Tandberg-shop: http://www.gpfweb.com/shop/__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Var inde og se på siden, det var så ikke 5 kr. men 29 Nkr. Men så skulle vi jo nok arrangere noget fællesindkøb engang. ser ud til den deler knapper med SS11 og huldra 9. så også han havde udgangsprint til TA.
Ja nu skriver du. du finder de små apparater særdeles vellydende  , og det er jo nok det jeg er faldet for, Til hverdag har jeg ikke brug for det store lydtryk,mere den bløde fyldige lyd. der er i det ældre Tandberg, men skulle man falde over en Tr1000 med Hifi System 20, ville det nok være en opgradering, der står på ønskelisten
Man kan vel sige TA'en er bedst til radiolytning, og Tr200'ern sætter gang i musiklytningen,der er overraskende meget vellyd i
den
Mødte Viceværten og han lovede at kikke efter gammelt Tandberg, tror han har stor forståelse for det gamle der bare virker.
Han kører selv rundt i en Saab V4 fra sidst i 60'erne
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tviler ikke på at du kan få godlyd ut fra System 20 med en TR 1000,men jeg synes absolutt at du bør bruke noe større høyttalere på den.Først da får du høre hva den er god for!Den tidsriktige høyttaleren som ble anbefalt fra TB den gangen var TL 5010 til TR 1000.Ev 2510,eller om du vil ha trefronten;HI-FI 15/System 15.Best lyd blir det nok med 5010 da...
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulfsn:Du har uden tvivl ret i dine betragtninger.Men de højttalere du der omtaler(Hifisystem 15 og TL5010) er jo RET svære at opdrive.Jeg har fulgt med i lidt over et år nu,og har endnu ikke set nogle af de to sæt til salg.De er ultra sjældne i Danmark,og vist nok også i Norge?
Gråskæg:Skulle du få fingre i et sæt Hifi System 20,så er du godt kørende,indtil du finder et sæt TL5010 eller Hifi System 15.....men så er det også slut med de små grejer  Så begynder det at fylde  Jeg er dog overbevist om at vellyden får nogle nyk opad  Din vicevært lyder som den rigtige mand til at holde et vågent øje med det gamle gear.En Saab V4 ser man ikke så tit mere(det lyder som et bevidst valg) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der så tre herinde fra der har kombinationen Tandberg TR2075(TR2080) og Tandberg Studio Monitor's(jeg er selv den ene)  Alle kilder,her i huset, er også Tandberg.Og det har jeg aldrig fortrudt  Det har fungeret sådan,at jo mere der stod Tandberg på,des bedre lød det.Så det vil jeg da anbefale alle der er røget på Tandberg-vognen.Få Tandberg i alle led.Det er muligt at dette ikke gælder for pladespillere......På dette punkt KUNNE jeg være en anelse subjektiv  Men ellers gælder det om at parre især reciever/forstærker med det RIGTIGE sæt højttalere.Det er nemlig ikke ligegyldigt hvad der bliver sat sammen.Men det ved de fleste jo nok
Jeg kan jo ikke undlade at fryde mig over at der efterhånden er nogle stykker der har taget mig på ordet,og er skiftet til Tandberg  Og er glade for det!  Selvfølgelig er de det
Denne tråd's 'formål' har været at udbrede kendskabet til Tandberg.Folk der har læst med fra starten,har fået indtryk af alle de glæder og sorger(ganske få....faktisk kun ved defekte apparater  ), der følger med valget af Tandberg  Nu er katten ude af sækken,som de siger derovre  Tandberg har fået en renæssance.......  Det var ikke sket,hvis det ikke havde været for internettet.Sjovt at tænke på,at disse gamle klenodier er fra tiden før internettet(de fleste af dem),men takket være internettet og dermed dette forum,så er de kommet til ære og værdighed igen,og med rette  Kvaliteten i Tandberg er uovertruffen!
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sandt så sandt
Jeg betragter mig som en disciple af Tandberg. Omvendt fra det djævelske nymoderne highend
Ejerglæden er overvældende og at det gamle udstyr bare leverer er utroligt.
Man hører tit "gammelt er godt" - det passer på Tandberg.
Jeg har ikke et sekund fortrudt min opgradering - jeg har aldrig haft så god lyd herhjemme
Symbiosen ved SM og 2075 er absolut hørbar - selve lyden vil jeg betegne som vintage, lækker rund med masser af bund
Når musikglæden kommer frem igen så spiller det bare, det er jo det det drejer sig om.
Jeg takker for introduktionen til Tandberg.
Alle skulle prøve det... __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke kun os på denne tråd,der sværger til loudness.Har just spottet denne TPA3012 på tysk erBay.Bemærk loudness- knappen's position  Desværre er billedet ikke så stort,men det kan lige anes at den lille trykknap til højre er trykket ind
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he loudness holder
er der egentlig loudness på TP41? Har lige købt et eksemplar som skal afhentes onsdag - dog uden batteri og eliminator.
Men antennen skulle være intakt __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen loudness på TP41, men den behøver den såmænd heller ikke. Det er en lækker lille sag, sådan een - den bliver du også glad for Mashuro  De batterieliminatorer mangler vist nærmest altid, og det er ikke nemt at finde en ordentlig erstatning. Noget med at den er kræsen med strømmen, så du må nok bare køre med batterier som os andre. Hvor fandt du den henne? Synes ikke jeg har set nogle til salg på det sidste..
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qxl..
Lidt ridset men til 150 kr går det nok...bliver spændende at høre om den nu også virker.
Er det samme logo som på jeres? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er samme logo. Det ser ud til at være en sen udgave - på de rigtig gamle er displayet normalt lidt gulnet. Det var dæleme en god pris du fik den til!! De kan forøvrigt ret nemt shines op en gang - min har fået en lille tur, inklusiv ny klarlak på metallet, da det var noget medtaget. Jeg tror ikke du behøver at gøre det, for den ser fin nok ud. Bare en lille omgang med en fugtig klud, og så lidt teaktræsolie på træet, så er den sikkert præsentabel. Godt køb ..
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte at den skulle agere ekstern højttalere på min bærbare, kan det mon lade sig gøre?
Ellers finder jeg nok en anden funktion til den __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan det sikkert godt - den har indgang for en ekstern kilde, så hvis det ellers passer sammen med indgangs-impedans osv, så skulle der vel ikke være noget i vejen for det. Det er vel bare at prøve. Den er nu også rar at ha' som transportabel lydkilde i huset - jeg bruger min en del
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Qxl..
Lidt ridset men til 150 kr går det nok...bliver spændende at høre om den nu også virker.
Er det samme logo som på jeres? |
|
|
Mashuro:Logoet på træværket er det samme,men vores TP41 har skrevet 'Tandberg' på selve skalaen med skråskrift og din er med blokbogstaver......din er nyere.Der er produceret mere end 163.000 eksemplarer  Flot sag,Mashuro.....MEN.....din antenne er ikke original på spidsen af antennen.Spændt på hvad den består af?Spidsen er ikke origanal,desværre.Men til prisen er den __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag spillet så højt som aldrig før................................HOLD K******FT,MAND,HVOR KAN DET BARE SPILLE HØJT!!!  Det er sgu vildt.....ekstremt.Og intet der indikerede at nu var det i overkanten.Alle der bor under mig var ude,så nu ville jeg prøve.Det er VILDT!!!!!!  Det hele rystede i huset  Og en lampeskærm stillede sig lodret  Jeg errindrer ikke at ha' hørt så høj musik,i nyere tid.Det er HELT vildt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må kigge den an - heldigt at den kan beses og at sælger ikke skulle sende den.
Hmm... hvis den nu bare virker så gå den an.
Hvis jeg havde sluppet kassen for den og hvis den var pæn i overfladen ville jeg lade købet gå tilbage.
Bare den kan komme ud - antennen
Ligesom dette flotte eksempel
Men hey - tak for info
Oraklet har talt __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |