| Forfatter |
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: så lige efter 18 maj var Tandberg dag og tiden er fløjet af sted lige siden
skifter lidt imellem Tcd 310'ern og Mk ll, Tcd 310 mk ll'ern bliver nu temmelig varm over vu metrene
når den har kørt nogle timer men så er der afløsning
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Tante her i aftes fik vi så bestilt 2 stk sæt monoblokke altså 4 stk monoblokke i alt, så nu må vi se hvor lang tid der går før jeg får dem og glæder mig som et lille barn, lyden er meget rør agtigt faktisk bruger jeg rør som en slags reference , så det er altså noget vildt for der er sgu 2000 watt i hver siden lige pludselig er det blevet rimelig vildt ikke fordi watt er afgørende men derimod hvor meget strøm de kan hive til sig , da mine hter er meget tunge at drive..
Hvordan går det med jer herinde på tråden får i hørt musik ...
mvh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:
Kig lige på adressen til tråden med dit udstyr i din profil. Der er gået et eller andet galt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler jeg siger mange tak så det er ikke kun mig der er sent oppe sidder lige og hører musi..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det ser bare fedt ud  Utroligt med den Tuner-Amplifier.Den spillede bare fra starten?Sådan!  Det er sgu utroligt,at så gamle grejer bare spiller så godt som de gør,den dag idag
For ca 7 måneder siden kendte jeg ikke meget til Tandberg Studio Monitor's.Nu står der et sæt her i min stue, og jeg har just 'besigtiget' det 3'die sæt,der er kommet til hovedstaden fra det mørke Jylland  Dejligt at se at det breder sig.De to,der udover mig selv,har fået Studio Monitor's er MEGET glade for dem  De lyder altså også godt!Som sagt har jeg set tre sæt nu,og jeg er dybt imponeret over enhedernes stand i alle tre sæt.De fejler intet!Højttalerne er trods alt over 30 år gamle......men de er 100% fit for fight  Standen på de tre sæt er over middel,for det 'mindst pæne' sæt, og så op til 'near mint'.Med andre ord,der er blevet passet godt på dem
Vi tager den lige igen,den Studio Monitor:
Det er altså en heftig sag  Når det er sagt,så er de små højttalere altså også rigtigt gode  Men der er ikke rigtigt noget som en Tandberg Studio Monitor __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja dejlige ser de jo ud de Tandberg Studio Nonitor's,
Men egentlig har jeg jo Tandberg fordi det lyder smadder godt, hvis jeg syntes noget andet lød bedre(til menneskepenge)
havde jeg det. At det så er smukt er egentlig kun en sidegevinst.
Nu bor jeg jo i noget beton så akustikken er ikke det bedste,så er Loudness jo dejligt. og de små Tandberg spiller jo med deres egen charme
Så forøvrigt på nrhf at Hifi System 11-12-20 bruger samme basenhed HTC 113. TA spiller helt perfekt, har kun den lille
specialitet at når man slukker snerrer den et par sekunder i den ene højtaler, men synes nu det bliver mindre jo mere den bliver brugt,og det bli'r den
Har vi haft dette link før?
http://www.gpfweb.com/
PS. Vidste du forøvrigt at når man Googler Tandberg kommer du ind på 7 pladsen.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det sidste der,med min 7'nde plads,det vidste jeg ikke  Jeg får ikke rigtigt googlet Tandberg,da jeg har så mange links iøvrigt der skal tjekkes og bliver tjekket
Så basserne er de samme?Det forklarer den ret eens lyd i hhv Hifi System 12 og 20,som er de eneste Hifi Systemer som jeg har hørt(endnu)  Der var en der fortalte her på tråden,at Tandberg højttalere der ender på '7' er meget letdrevne. De er ikke anbefalelses værdige til det 'nyere' grej.Men de gamle Huldra'er(til og med 7,tror jeg) og Sølvsuper(til og med 10,gætter jeg på) skulle spille godt med f.eks. Hifi System 7.Eller som enkelt højttaler på en reiseradio(i mit tilfælde TP41).Det er bare så du ikke skulle gå hen og blive skuffet,hvis du skulle falde over eksempelvis Hifi System 7.De er til de 'Watt-svage' ældre apparater.
Jeg er helt på linje med dig,Gråskæg,jeg har også kun Tandberg fordi det lyder så godt.At det så også er smukke apparater, det er bare en herlig bonus
Lige nu spiller Sølvsuper 12 med mine TL1210'ere.Det er en kombination som jeg er faldet pladask for  Det er taleradio (DR P1).Jeg er vild med den tuner  Det lyder dog også rigtigt godt med både pladespiller og min pc
Gråskæg,hvis du har gulvtæppe(væg-til-væg),så prøv at stille dine Hifi System 11 på gulvet,med diskanten opad(selvfølgelig).Det vil jeg tro du kunne imponeres over....... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige benyttet mig af at underboen er ude.Tandberg TR2075 og Studio Monitor's  Masser af musik-højt!  Det lyder for FEDT!!  Jeg har altid haft udlængsel,men jeg tror godt at jeg tør love at så længe at det meste af min tid er her,så har jeg Tandberg,inklusive Studio Monitor's.Det er vildt,så godt det lyder
Nu er der et vennepar der ytrer ønske om at få en Tandberg reciever(lille) med højttalere.Jeg har grejet,men kan ikke slippe det.....  Måske de skal starte med at låne det.......? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er på vej ud ad døren,men lytter til Sølvsuper 12 på TL1210 med TT500(Lone Kellermann & Rockbandet).Damn!Det er en go' kombination!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lidt Tandberg aftenstemning
Måtte sætte Tr200'ern op igen da TA tilsyneladende fik hedeslag i sommervarmen
så nu må manden der helst ikke tar hænderne op af lommen, vist til det
gør det så meget til hverdag
Der er nu noget mere krudt i den Tr200 og Loudness ikke at forglemme.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
daim det er nogle gode plader der står der Guldtuborg!  __________________
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Nå,den er måske lidt problematisk alligevel,den Tuner-Amplifier?Øv....start med at rense potmetre og kontakter. Den har jo lige spillet,så det er nok ikke så alvorligt  Det ser vildt hyggeligt ud,de billeder du tager ved aftentide  Og lyden er jo verdensklasse,så det går jo op i en højere enhed
Mit eget er dælme også flot ved aftentide.Især nu,hvor næsten alt disponibelt grej er sat op på den ene væg.Om det er permanent,er jo nok tvivlsomt.Men jeg har så svært ved at 'vælge' Månedens Anlæg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja Jeg er jo startet med at sælge alt det der ikke står Tandberg på
Folk bliver dybt imponerede når de hører det PC anlæg, og sammenligner
lyden med de små plastikkasser de har stående på skrivebordet.
Fik givet den TA'er en gang Kontakt 60 sender lidt strippertease show lidt senere
når jeg får set billederne( nu håber jeg man er fredet her til at bruge Kontakt 60
og WD 40 og Pronto. Vi har brugt Kontakt 60 de sidste 20 år til kontakter på dyrt
røngtenudstyr og det er ofte tricket.
Så lige det er samme bas HTC113i dine 1210'er så det er nok den lyd du nyder
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu har jeg jo haft NAD i mange år, så jeg er vant til de hævede øjenbryn og de overbærende blikke.
men havde jeg ikke fundet Tandberg lyden
Havde jeg nok stadigvæk haft NAD.
nå men efter lidt rens og motion af knapper og potm. tror faktisk problemet kom da jeg drejede bassen i bund.
Har det nu stået og spillet et par timer uden problemer, lyder faktisk bedre end nogensinde
en noget anderledes opbygning end tr200
Spørgsmålet er om det er den store kondensator der er udgangskondensator eller de to print på højkant
er effektdelen.
Så er der lys i lamperne og musikken spiller
Forøvrigt læste jeg et råd om at vikle tape rundt om skruetrækkeren så undgik man at kortslutte
i en tændt forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Den er godt nok pæn indeni.Det ligner den samme stereodekoder som sidder i f.eks. Huldra 8.Og du fik masseret liv i hende?Det er 'bare' skidt og møg.Godt gået,Gråskæg  Det er altså en interessant sag,den Tuner-Amplifier  Den ligner jo også en Sølvsuper 11 indeni......hvad der er hvad i den,skal jeg ikke gøre mig klog på  Jeg er jo bare lægmand
Så du har haft NAD,før al dit Tandberg?Jeg har kun hørt min kammerats NAD.Det lyder godt og alt det der,men det er jo ikke Tandberg  Her i huset gik jeg fra et aldeles udmærket Rotel for- og effekttrin(100 Watt),til Tandberg,og jeg har ikke fortrudt  Og nu håber jeg bare at mine Tandberg-grejer vil spille i mange år frem.
Jeg prøvede igår at sætte min mindste reciever(Sølvsuper 10 fra ca 1970) til mine TL1210.Det går ikke med pladespiller,da det spiller meget lavt.Men med bånd/cd er det rigtig god lyd  En Sølvsuper 10 har 8-10 Watt
Sølvsuper 10:
TL1210:
Det er et rigtigt 'mormor-setup'  Men det spiller altså rigtigt godt  Jeg er næsten sikker på at Sølvsuper 10 er den mindste reciever som Tandberg har lavet.Her mener jeg de ydre dimensioner.....den er godt nok lille,men rigtig pæn __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
genbrugsen i Lystrup forhandler sættet til 350 kr. hvis nogen skulle være interesseret  __________________
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|