| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Har du fået to stk Tuner-Amplifier?Eller var det bare to recievere for 200?Din Huldra 10 skal nok kigges lidt på.Men hva' fa'en,det er jo bare hyggeligt at rode med de gamle klenodier,mens man så lytter på vellyden fra det grej der rent faktisk virker,ik'?  Min egen Huldra 10 fik nye 'lytter'.Det ordnede Walin(  Walin,jeg sender dig tit en venlig tanke  ) Om din skal ha' det samme,ved jeg ikke.Men ellers er det bare af med top/sider og se om der er noget der umiddelbart springer i øjnene.Massér alle knapper godt og grundigt......det er tit bare det der skal til,for at få liv i den igen  Det er nogle hårdføre sager,de gamle Tandberg recievere.
Jeg kan blive helt traurig,når jeg hører om nogen der bare smider Tandberg ud......men efterhånden holder de vel op med at smide det ud,når de opdager at der en vis interesse for det gamle grej
Gråskæg,dit lille fif med at bruge en phono-indgang til linjeindgang skal jeg klart ha' prøvet af __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Nej det var nu 200 for Huldraen men da jeg så viste intreresse for Ta'en blev det til 2 for 200
TA'ern lyder meget som en lidt svagere udgave af Tr200 tror det er en forløber for den,mangler loudness men det klarer Winamp indstillet til Softrock.
Jeg har kikket ind i huldra'en, den er nu noget lodden, og ja lyden er ikke særligt god lidt skinger og uren, og det kan jo ikke være rigtigt
Forøvrigt fantastisk hvordan Eva Cassidy lyder på 310'ern optaget uden Dolby. fremtiden må ligge i analogiseret lyd.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Du kan bruge en pensel til at børste støvet væk,samtidig med at du har støvsugerslangen til at suge der hvor du pensler.Du må ikke fortvivle.Det er en fantastisk reciever,sådan en Huldra 10(25 go'e,gamle Tandberg-Watt)  Og skulle den trænge til nye lytter,så stik den det.Den er det værd  Men det ved du jo ikke endnu om det er det.At den lyder skinger og uren,er selvfølgelig ikke sådan den skal lyde.Du har prøvet at vippe låget ned og trykke på det hele dernede?
Jeg har aldrig hørt en Tuner Amplifier.Jeg mener at den er forløber for Sølvsuper 11.Den har de samme knapper som de første udgaver af Sølvsuper 11(lige omkring 1970-TA er lige før 1970).Flot er den i hvert fald,og ikke en man ser hver dag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay men den lyder noget bedre end den Sølvsuper 12 jeg har.
mere den gamle Tandberg lyd varm,venlig og fyldig , nok derfor det ikke er godt at koble Hifisystem 11 på moderne forstærkere.
Har sat min tr200 til mine Sonus Faber ikke dårligt når det ikke skal (kan) være Tandberg hele vejen.
De har nu den behagelige egenskab at de afslører Forstærkerens egenlyd men samtidig fremhæver de bedste egenskaber
fra det tilsluttede udstyr.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Ja det er en fløjlsblød lyd der er i både Sølvsuper 11(samme effekt i TA,mener jeg) og Sølvsuper 12.I det hele taget er Sølvsuper-modellerne de svageste rent forstærkermæssigt.Skulle du falde over et sæt TL1210,så bør du købe dem,da de passer fortrinligt på Sølvsuper 12 og så vidt jeg kan vurdere også på Sølvsuper 11,og dermed Tuner-Amplifier
TL1210:
Nemlig,en lille lækker sag,iført hessian __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?SoegningId=30873 7&FavoritNavn=Tanberg&BrugerId=300493&RubrikId=0 &kategoriId=35&sektionId=10&Annoncetype=2&Fr itekst=tandberg&PrisFra=0&PrisTil=9999999&KortSo gRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&KortSogNavn=0&R egionId=0&Forhandler=0&Medbillede=0&AntalDage=0& amp;Querytype=0&FirstSearch=1&navdatatype1=2&nav querytype1=1&navData1=0&navdatatype3=2&navqueryt ype3=1&navData3=0
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
TB Tuner Amplifier har topp lyd den.Bedre enn SS 11,og MYE bedre enn SS 12!Desverre så lider stereodekoderen for FM av den samme sykdommen som tidlig serie av TR 1000(1010).Dvs at de suser bak signalet selv om signalet er godt.Dette skyldes visstnok overfølsomhet for de moderne RDS-signalene,for med egen(privat)FM-sender er dette problemet borte på begge typene!
Bruker denne
http://www.aareff.com/50mwsb.htm
Synes lyden fra særlig nettradio blir mye bedre når jeg får FMisert den!!
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mødte sådan en på det lokale loppemarked, hver Søndag ved RødovreHallen, Der var en del elektronik men desværre ikke noget Tandberg
Han skulle have 200 og den var i rigtig flot stand, fantastisk at sådan en reciever kan se ud som da den stod i vinduet
hos forhandleren i 1978, nå men jeg er jo mest til Tandberg.
Ulfsn: Der er nu ikke noget sus men der er en mærkat bagpå at det er en Decoder EU4. men ellers er problemet i DK mest
Kabelantenne anlæg der kræver digital tuner.
Medfører DAB så bare der bliver en masse gode recievere tilsalg kan man næsten tilgive DR.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jeg stiller mig lige op på en virtual ølkasse, og slår at gevaldigt slag for tonekontroller. Loudness, kan jeg dog ikke bruge.
Men jeg synes det er en skandale, at man ikke kan finde (stort set) nogen apparater med gode tonekontroller. Det kan sagdens lade sig gøre at lave fornuftigt lyd, og tonekontroller i samme apparat!!!
Jeg er ret sikker på, at hvis bare folk lærte at bruge tonekontroller, ville de ikke undvære dem igen.
Hvis du kan lide rockmusik/heavy, så er jeg næsten sikker på, at jeg ville kunne overbevise DIG om, at tilsætning af lidt "kryderi" på gengivelsen, vil hæve oplevelsen op til det stade, hvor de sidste myrepatter kæmper om pladsen på din blege hud............................. |
|
|
Luxmans tonekontroller på fx. L120A og L58A fungere meget godt - bassen kan tage fat med udgangspunkt med tre forskellige frekvensområder og ligså diskanten - derudover er sub filt for 15 og 30 hz, og boost for 150 og 300 hz og high filter for 9 og 15 khz + tone kontrol defeat og mc phono direct - det giver mange gode muligheder - Quads tonekontroller for 33'eren er egentlig også ok - jeg har vist loudness på min pionner og på minrevox men bruger det ikke - tilgengæld har revox 'en ligesom min sansui både bad miid og diskant kontroller Jeg synes valget af signal kilder afgør brugen af tonekontrol - myn cyrus er mørkere end min revox cd hvofor jeg skue en bette smule ned for bassen omkring 150 hz nå je lytte cd med cyrus - min pladespiller ryger direkte igennem uden brug af nogen for for tonekontrol __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
forøvrigt til den analoge afdeling var sådan en
og sådan en
nå det er vist lidt ude af tråden.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke en rigtig Lenco.
Pioneer PL-12D kan ofte findes for ingen penge (der blev solgt rigtigt mange af dem dengang) og det er sikkert en fin-fin begynderplov hvis den er i pæn stand.
PL-12D. Tjek links'ne mod bunden.
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse store,tunge Pioneer-receiverne fra første halvdel av 70 tallet er temmelig lik Tandberg i lyden.(Jeg tuller ikke )Samme med noen få av Sansui og Luxmann sine.Mener vel at Tandberg lyder aller best,men det er så avgjort et svært godt kjøp for 200 kr av en slik Pioneer-receiver.
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det gjelder tonekontroller igjen da,så kan du jo for eksempel tenke deg muligheten for at teknikeren i innspillingsstudioet har lagt på for MYE "krydder" på lyden...Da trenger man jo også tonekontroller for å skru ned med,og ikke bare opp."High end"(som jeg synes er et håpløst begrep)-folket vil jo ikke at man skal tilføre lyden noe ekstra,men det de kan tenke over,er at det ikke er mulig å tilføre lyd noe i en forsterker.Det er kun snakk om hvordan signalet blir behandlet i forsterkeren.-Ingenting blir tilført!!
Samme gjelder også for kabler.Men der snakker gjerne "high-end" folket om hvor mye god lyd den og den kabelen tilfører musikken??Så lenge en kabel ikke er alt for tynn,så vil du ikke oppnå noen lydforbedring fra en 100 kr kabel,og opp til en 10 000 kr kabel.En kabel kan ALDRI tilføre lyden noe som helst!Det er bare,og kun,snakk om hva kabelen trekker fra musikken.Den eneste seriøse forskjellen på kabler er i grunn hvor godt de er skjermet,og det er ikke uvesentlig.Det er viktig med godt skjermete kabler på gamle Tandberganlegg også,fordi de har ikke så godt imunforsvar mot dagens overelektrifiserte hjem.
Mvh Rune  __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi har jo alle prøvet at blive fristet, men nu er jeg hjemme hos Tandberg igen
Og det lyder jo godt,fik så istedet købt et fotostativ, så man kan tage lidt Tandberg
billeder by night.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn skrev:
Når det gjelder tonekontroller igjen da,så kan du jo for eksempel tenke deg muligheten for at teknikeren i innspillingsstudioet har lagt på for MYE "krydder" på lyden...Da trenger man jo også tonekontroller for å skru ned med,og ikke bare opp."High end"(som jeg synes er et håpløst begrep)-folket vil jo ikke at man skal tilføre lyden noe ekstra,men det de kan tenke over,er at det ikke er mulig å tilføre lyd noe i en forsterker.Det er kun snakk om hvordan signalet blir behandlet i forsterkeren.-Ingenting blir tilført!!
Samme gjelder også for kabler.Men der snakker gjerne "high-end" folket om hvor mye god lyd den og den kabelen tilfører musikken??Så lenge en kabel ikke er alt for tynn,så vil du ikke oppnå noen lydforbedring fra en 100 kr kabel,og opp til en 10 000 kr kabel.En kabel kan ALDRI tilføre lyden noe som helst!Det er bare,og kun,snakk om hva kabelen trekker fra musikken.Den eneste seriøse forskjellen på kabler er i grunn hvor godt de er skjermet,og det er ikke uvesentlig.Det er viktig med godt skjermete kabler på gamle Tandberganlegg også,fordi de har ikke så godt imunforsvar mot dagens overelektrifiserte hjem.
Mvh Rune  |
|
|
Jeg kan ikke være mere enig  Tak,Ulf  Alt det fis omkring kabler......jeg fatter det ikke
Gråskæg:det er en fryd,at læse dine glade indlæg om Tandberg  Du hygger dig vist fint med den lækre lyd.Og godt ser det ud
Guldtuborg:Tak for en hyggelig dag.Og et stort tillykke med dine Tandberg Studio Monitor's!  Så når du ikke meget højere på Tandberg-stigen  Og det lyder helt kanon hos dig.Det er i mine ører en kæmpe forbedring fra dit gamle grej.Men det vidste jeg  Hatten af for at du 'tør' binde an med det gamle grej  Nu er du home free __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg : Ja det går helt godt.
Fik bygget lidt om idag bruger alligevel kun den skanner et par gange om måneden.
og Tandberg bye Night
skulle lige prøve om jeg kunne finde af det imageschack sjov
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det er bare flot,det der!!  Spændende grejer du har.Jeg har nemlig ikke hørt Tuner-Amplifier og heller ikke Hifi System 11.Båndoptageren hænger også her  Flot grej du har.Er det 3'die reciever på 7 uger?  Pas nu på at det ikke ender i et regulært misbrug __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Karrampa Gråskæg, det ser hammer hyggeligt ud og er lyden ligeså er du bare"home"
Bare sig til, det set up vil jeg da meget gerne lytte på (tager selv kassette bånd med)
Og jeg kan se du bruer DIN stik (det bedste tweak's på line)
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|