| Forfatter |
|
Onedruide Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der nogen der sagde" loudness" det findes ikke i virkeligt High-End udstyr så som Tandberg, eller dvs. man har ikke brug for det da et rigtigt sammensat stykke High-end grej har hele spektret derfor er der ikke behov for alle de elektroniske "hjælpemidler" for at få den rigtige lyd!
rolig tænk.... hvis Led Zeppelin brugte filter var der ikke noget der hed Zeppelin sound!!!
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onedruide skrev:
Var der nogen der sagde" loudness" det findes ikke i virkeligt High-End udstyr så som Tandberg, eller dvs. man har ikke brug for det da et rigtigt sammensat stykke High-end grej har hele spektret derfor er der ikke behov for alle de elektroniske "hjælpemidler" for at få den rigtige lyd!
rolig tænk.... hvis Led Zeppelin brugte filter var der ikke noget der hed Zeppelin sound!!!
|
|
|
For mit eget vedkommende har jeg aldrig omtalt mit gear som værende "High-End udstyr" og jeg er fuldt ud tilfreds med brug af både loudness og tonekontroller på min almindelig dødelige receiver, uanset om der ligger en Led Zeppelin plade på grammofonen eller ej.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo ikke værst ud
|
| Til top |
|
| |
Onedruide Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller: måske forstod du ikke min mening med dette. (jeg skulle nok ikke have nævnt High-end ) når man tager en simpel lyd drejer det sig om at få den så korrekt som muligt ud i højtalerne dvs ikke igennem alt muligt japansk elektronik ell. lig.n.
jeg siger ikke at man ikke kan bruge div. tone kontroller til at ændre lyden...
jeg tænkte på den rene lyd.
undskyld hvis jeg ikke udtrykte mig korrekt...
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onedruide skrev:
Seansmiller: måske forstod du ikke min mening med dette. (jeg skulle nok ikke have nævnt High-end ) når man tager en simpel lyd drejer det sig om at få den så korrekt som muligt ud i højtalerne dvs ikke igennem alt muligt japansk elektronik ell. lig.n.
jeg siger ikke at man ikke kan bruge div. tone kontroller til at ændre lyden...
jeg tænkte på den rene lyd.
undskyld hvis jeg ikke udtrykte mig korrekt...
|
|
|
Der gælder vist helt særlige regler hvad andgår Loudness og Tandberg  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onedruide skrev:
Seansmiller: måske forstod du ikke min mening med dette. (jeg skulle nok ikke have nævnt High-end ) |
|
|
Nej, jeg misforstod dig ikke Onedruide. Jeg bruger bare de nævnte ting på min receiver fordi at det lyder bedre. Jeg er udemærket klar over at det ikke er "hifi-korrekt", men det er min PU nu heller ikke (Dl-103) hvis man sammenligner den med så mange andre korrekt, og neutralt lydende PU mærker... Ingen nævnt og ingen glemt. Men når mine ører kan lide hvad de hører, så er jeg tilfreds. Min receiver kan da også spille fornuftigt nok uden loudness har jeg fundet ud af, jeg kan bare bedre lide lyden af den med loudness knappen trykket ind.
Onedruide skrev:
| når man tager en simpel lyd drejer det sig om at få den så korrekt som muligt ud i højtalerne dvs ikke igennem alt muligt japansk elektronik ell. lig.n. |
|
|
Hov-hov... Pas nu på med hvad du siger. Hele min receiver er japansk elektronik! Herhjemme er der ingen fine fornemmelser hvad den slags angår.
Mvh.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,dere kan være forvisset om at det gjelder helt egne "regler"for Tandberg med loudness og tonekontroller forøvrig !!.Ettertiden har jo til fulle vist at de fleste produsenter ikke mener at de kan greie å lage en forsterker ,som fungerer tilfredsstillende MED tonekontroller.De som likevel lager utstyr med tonekontroller i dag,viser også at de ikke mestrer det.
Det var TB,og noen få til,som virkelig kunne dette med tonekontrollering uten at musikaliteten ble lidende av det.Dog var det ingen andre som greide det på hvert eneste apparat.Til og med de forsterkerene som jeg ikke mener lyder topp,har tonekontroller som virker slik de skal!!
High end folket vet absolutt ikke hva de snakker om når de sier at tonekontroller er unødvendige.Det forutsetter HELT like innspillingsvilkår for hver eneste innspilling som blir gjort i verden,og så perfekt er desverre ikke verden-enda!! __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor har tråden byttet plass-tro!!?
Er ikke Tandberg vintage lenger
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak for en hyggelig aften, der som sædvanlig fløj afsted - Seansmiller, du var vist ikke meget for at skulle forlade etablissementet  , men jeg tror godt Tanten kan overtales til at vi ses derude igen. Bliver spændende at høre flere recievere op mod hinanden - vi mangler vel nærmest bare en Marantz ..  Tonekontroller eller ej - som Ulfsn siger, optagelser er langtfra ens. Jeg tror folk ville skifte anlæg sjældnere, hvis de havde tonekontroller. Så har man mulighed for at kompensere lidt for optagelser, og rum osv. Et apparat der er justeret til een slags optagelser og eet rum, er efter min mening ikke lykken i længden, når man vil kunne høre alle optagelser - gode som dårlige. Der er altså for meget god musik der er dårligt indspillet - jeg nægter pure at måtte undvære det Og så er der jo klangen - jeg tror ikke nogen der har hørt f.eks en huldra 10 på hifisystem 12'ere, ville vælge at køre uden loudness. Det skal af en eller anden grund simpelthen bare til - så er den vist ikke meget længere.. Det lod også til at være "lige i øjet" inde hos Seansmiller, med loudness på. Hvis det lyder godt, så er det sgu' nok fordi det er det. -Nu skal vi jo ikke gøre det sværere end det behøver være
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig,allesammen!  Her på tråden tør vi godt snakke åbent om brug af loudness.  Ingen fine fornemmelser  Inden for Tandberg er det især gamle recievere på mindre højttalere,der virkelig kommer til ære og værdighed ved brug af loudness.Onedruide,skulle du få dig en gammel og mindre reciever fra Tandberg,så er rådet at du skal bruge loudness  Det er muligt at der skal sluges en kamel eller to,men sådan er det.Det lyder helt vildt godt,især hvis man også lige skruer lidt ned for bassen  Nu er det jo mest recievere vi har med at gøre,når det er Tandberg.Mest fordi der ikke rigtigt er nogen der har Tandberg forstærkere.Konceptet reciever holder hele vejen  Og der er alle de tonekontroller man kan ønske sig,inkl loudnesss.Min TR2075 har sågar justering af mellemtone  Og det bliver altsammen brugt flittigt.TR2075 behøver ikke loudness,generelt.Men ved nogle få indspilninger er det påkrævet at stikke den loudness,og så lidt ned for bassen.Det er altså indspilningerne,der afgør det på det store grej.På de mindre og ældre recievere,der skal loudness bare være på hele tiden.Der er det altså grejet der 'kræver' det.
Vi er et par stykker der hørte Mashuro's TR1055 på Studio Monitor's.Det var med loudness og det lød lige som jeg og et par stykker mere herfra,kan li' det  Onedruide,hvis du har en loudness knap,så prøv selv.Mht om noget er japansk,så vil jeg sige at hvis ikke jeg var så glad for Tandberg,som tilfældet er,så var jeg nok faldet for Sansui eller Marantz.Jeg har ingen holdning til hvor i verden apparaterne kommer fra.Bare det er en reciever og den stinker af kvalitet
Længere oppe på denne side har Gråskæg 'flashet' sine nye grejer fra dagens tur til loppemarkedet.Den Huldra 10 lyder fantastisk med Hifi System 12(det står her i min egen stue) med loudness og en anelse ned for bassen.Det der med om noget er High End eller ej,tjah......hvad skal vi bruge det til?Jeg mener ikke at det skal være et issue.Kig i nogle af de andre tråde hvor bølgerne går højt om hvor vidt noget er High End eller ej.Personligt er jeg ligeglad med hvad der er hvad.Jeg bruger ørerne,da de ikke bedrager mig.Derfor har jeg været vild med Tandberg i over 20 år.Det er fantastisk lyd,ligemeget hvad kategori det hører hjemme i.Det er lækker og fyldig lyd der vil noget  Ingen 'fims' indbygget i grejet,hverken i lyd eller udseende.
Jeg kan godt huske dengang hvor en RIGTIG forforstærker skulle være den uden tonekontroller.Tandberg lavede en(3018). Jeg var ludfattig og havde således kun råd til den med alle tonekontrollerne,en 3008.Men den var jeg altså glad for alligevel  Idag er det bare sort snak for mig,hvis nogen seriøst prøver at overbevise mig om at fraværet af knapper er bedre end alle de nødvendige knapper(hahaha)  Jeg må da også indrømme at jeg for mange år siden var meget imod recievere.I dag vil jeg KUN ha' recievere.Sådan ændrer eens smag og eens behov sig(heldigvis).
Onedruide,jeg kan i al beskedenhed,meddele dig at der er nogle stykker her i denne tråd der er gået fra såkaldt High End ( er det bare prisen der er High End?  ) til Tandberg,efter at de har hørt det her hos mig.........  Det synes jeg jo er spændende.Jeg står 100% inde for alle roserne jeg har uddelt til Tandberg.Og folk der hører det,må bøje sig og 'overgive' sig
Der er en anden der er skiftet til Tandberg,herinde fra.Han skal dog af og til ha' sit 'fix' i Hifi Klubben  Han skrev forledden om at han sad og lyttede til grej til 1.000.000 kroner.Det er eddermame latterligt hvis nogen køber sådan et anlæg  Tænk på alt det dejlige Tandberg man ku' få for de penge
Det er jo dybest set glæden ved musik,der afstedkommer indkøb af grej.Mange glemmer dog efterhånden musikken og fortsætter med at skifte grej i det uendelige,uden at blive tilfredse.Og kabler og hvad har vi bliver pludseligt altafgørende.Testplader er det eneste de hører.........Hvor herre bevares!
Det er spild af tid og penge.Men mange er nok lidt 'låst' i rollen som 'ham med det helt store grej'.Det er altså synd, men også meget komisk  Jeg kan sammensætte fantastisk lyd her i stuen,for 500-1500 kr(inkl højttalere og loudness)  Jeg vil bare helst ikke af med noget af det.Men folk kan da blive inspirerede her,til næste gang de skal på loppemarked
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stiller mig lige op på en virtual ølkasse, og slår at gevaldigt slag for tonekontroller. Loudness, kan jeg dog ikke bruge.
Men jeg synes det er en skandale, at man ikke kan finde (stort set) nogen apparater med gode tonekontroller. Det kan sagdens lade sig gøre at lave fornuftigt lyd, og tonekontroller i samme apparat!!!
Jeg er ret sikker på, at hvis bare folk lærte at bruge tonekontroller, ville de ikke undvære dem igen.
Hvis du kan lide rockmusik/heavy, så er jeg næsten sikker på, at jeg ville kunne overbevise DIG om, at tilsætning af lidt "kryderi" på gengivelsen, vil hæve oplevelsen op til det stade, hvor de sidste myrepatter kæmper om pladsen på din blege hud............................. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der 'shoot-out' mellem vores recievere ku' være meget lærerig(R-l-b,du er velkommen)  Eneste krav er at der medbringes egne højttalerkabler.Så skal der nemlig kun skrues bag på Tandberg Studio Monitor's
Ulfsn:Jeg bad om at blive flyttet tilbage hertil,da jeg ikke kan finde ud af at uploade billeder i 'Vintage'  Og så er eksponeringen herovre vist også større.Denne tråd er startet for at gøre opmærksom på Tandberg,og noget er der da sket,siden tråden startede midt i oktober '06  Mit eget Tandberg grej er klart vintage,men det er også FED lyd.Mest det sidste.At det så også tilfældigvis er vintage,det er jo bare lækkerier.Og retro er det også,vel at mærke den ægte vare!
Jeg er bare så tilfreds med lyden i alt det Tandberg der pryder min stue nu  Det er simpelthen utroligt så god lyd det leverer.Det har endda presset mit tv ud af stuen,vist nok permanent  Ugens øjenåbner har været Sølvsuper 12 med TL1210(små højttalere).Det er endnu en perfekt Tandberg kombination  Til næsten ingen penge  Men apparaterne er i mint!Det er lige mig,sådan noget  Sølvsuper 12 har ingen loudness knap,for den har indbygget permanent loudness. Godt tænkt,Tandberg!Den Sølvsuper troede jeg ikke at jeg skulle blive rigtigt glad for.Men det er jeg altså blevet nu  Og jeg ku' blive ved.............. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Det er jo dybest set glæden ved musik,der afstedkommer indkøb af grej.Mange glemmer dog efterhånden musikken og fortsætter med at skifte grej i det uendelige,uden at blive tilfredse.Og kabler og hvad har vi bliver pludseligt altafgørende.Testplader er det eneste de hører.........Hvor herre bevares!
|
|
|
Så sandt så sandt,Tante!  jeg har jo nok selv tilhørt det folk der har fokuseret mere på udstyret istedet for musikken.
Skam dig!
Jeg siger ikke at Tandberg har reddet min musik men der sgu tæt på. Jeg er bare taknemmelig for at jeg har fået så god lyd (og til så få penge  ).
Det er en rigtig god tråd du har dig her,Tante. Hvis ikke jeg havde sat mig ned og læst et par sider og taget mig sammen til at prøve Tandberg så min stue nok lidt anderledes ud idag.
Jeg startede med en TR200 og et sæt Hifi System 20. Imponerende lyd fra den lille trækasse og virkelig lækre højtallere.
Trådens formål er vel at fremme udbredelsen af Tandberg og det må siges at lykkes
Din underskrift virker mere og mere fornuftig __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene om dit malerprojekt......din TR2060 er i hvert fald sort nu.Men den er for blank,hvis det er den originale finish du sigter efter?Hvis nu du bliver overvældet af lyden i den,og slet ikke kan slippe den,så vil jeg anbefale dig at købe et defekt apparat,der dog er pænt på top og sider,og sætte sider og top over på TR2060. Den passer top/sider med:TR2025,2040,2030 og 2045.Og så glemme det der med at spraymale kabinetter på Tandberg. Bare glem det
Personligt skal jeg se apparaterne an nogle dage,før jeg rigtigt kan 'ta' dem til mig'.Skal lige vænne mig til det slid og patina der stort set altid er på de lækre gamle grejer.Efter nogle dage,så synes jeg bare at patina'et hører med  Jeg ved godt at den TR2060 var meget ramponeret.....men alligevel.Jeg er også modstander af at lakere apparaterne.Så hellere det naturlige patina.Det er min mening om den sag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Du er jo en af dem jeg tænker på,når jeg nævner at nogle skifter det store grej ud til fordel for Tandberg  Men du gør det jo ikke i blinde.Du har hørt det her,og du prøver dig frem derhjemme.Og du har slugt kamelen  Kombinationen TR2075(TR2080)/Studio Monitor's griber om sig(hahaha)  Det varmer jo helt ned i storetåen hos mig
Ja,tråden her blev startet for at udbrede kendskabet til Tandberg.Og det må man da sige er lykkedes  Dog skal der skrives noget mere her i tråden,for at holde den oppe i top-10.For interessen er ikke større,trods alt.Men det betyder heldigvis ikke at det ikke er fed lyd,vi snakker om.Det er lyd i verdensklasse!!  Jeg tror at mange lader sig afskrække af at grejet er så gammelt........det synes jeg bare er en ekstra kvalitet  At det stadig spiller,selvom det er over 30 år gammelt,og spiller så godt,det er altså utroligt!Tandberg er kvalitet der er til at ta' og føle på
Mashuro,nu er der vel ikke så længe til?Midt i næste uge gætter jeg på.......Meget spændende __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bliver sendt afsted mandag først så slut på ugen vil jeg tro... lad mig bare sige det; jeg glæder mig til weekenden
Min TR1055 laver lidt ballade i udgangene, først troede jeg at det var RCA stikkene men det er ikke tilfældet for DIN stikket laver ogsa knas.
Den skal vist renses længere inde. Og så er den pære jeg skiftede bag skalaen gået.. meget mærkeligt. gad vide om jeg har fået den rigtige fra Brinch eller er det noget værre?
Jeg legede lidt med HT udgangene forleden hvor jeg satte både HS 20 og SM på med A+B. Ikke dårligt
Der kom mere rum på men jeg tror ikke at TR 1055 har de fornødne kræfter i det lange løb  Der skal vist andet til.
Jeg vil tillade mig at ligge en billet ind på jeres reciver battle- dog blot som passiv tilskuer da TR1055 ikke rigtig kan hamle op med de nævnte kamphaner.
Måske vi skal lodde snart? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg Ja os Tandberg Folk spilder jo ikke tiden søndag morgen med at ligge og snue, der skal høres musik, skal der
Sidder og optager udvalgte numre af Eva Cassidy på Tcd 310 manglede en kanal og opdagede så der kun var 3 ben i den ene
ende af Din kablet.
Huldra'en er nu ikke helt frisk, tror den har været værksteds radio, med rigtig mange spilletimer bag sig og generelt godt slidt
til gengæld er TA'ern alle pengene værd, en for en hund 2 for 2 ...... og så har det jo egentlig slet ikke noget med prisen at gøre,
det er bare fantastisk med al den vellyd, han fortalte han havde kasseret en gammel Tandberg radio fordi den kun var på 2x6 watt.
Så bliver man jo helt ked af det.
forøvrigt mangler man jo lidt indgange så jeg er begyndt at bruge Phonoindgangen til Cd'en, jeg mener at kunne huske at når den er indstillet til keramisk pickup er det bare en almindelig linje indgang, det lyder ihvertfald sådan.
Skal man finde gammelt Tandberg tror jeg det bedste er Spejder/foreningsloppemarkeder et hint første lørdag i hver måned kl. 10-13.
Ang. LP'er må jeg sige jeg mest bruger Mint Records Gl. Kongevej, pladerne er generelt pæne og de får hele tiden nye sendinger ind. tror man kan samle næsten komplet Gnags, Shubidua,Kim Larsen, fra 70erne og firserne til en 10'er stykket.
alle dem man solgte da CD'en kom.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Det der med dine lamper i TR1055 er nok ikke andet end snavs i diverse kontakter.Ofte kan man massere lys i de gamle klenodier ved at trykke en masse gange på den knap der aktiverer denne eller hin lampe.Det har jeg for nyligt gjort med min Huldra 10  Nu er der kun to små grønne indikatorer som ikke vil(mono og low-filter)  Balladen med udgangene KUNNE være snavs i volumepotmeter......jeg tror ikke at der er noget decideret galt med din TR1055'er.Et strint WD40(uha,nu kommer jeg nok på hjul og stejle  )kan tit og ofte klare det,hvis ellers der er et hul at få det ind i potmetret.Ellers skru op og ned,mange gange på alt hvad der kan drejes på  Og tryk på alle knapperne,mange gange.Det er tit nok til at få apparatet til at arte sig igen
Og du leger med lyd.Det er lige i Tandberg's ånd,det der  Fasett'en blev markedsført som velegnet til at lege med lyd og skabe 'rum' og efterklang.Vi prøvede det også her i fredags.Bare for sjov.Men det giver noget.Jeg er dog ikke selv overbevist om at det er til det bedre.Jeg har altid haft det svært med mere end et sæt højttalere ad gangen.Jeg vil hellere høre dem hver for sig.........Jeg vil dog godt tro at Hifi System 20 er perfekte med TR1055.Når nu du overdrager til kammeraten,så skulle du LÅNE ham Hifi System 20 og finde noget tilsvarende til ham.Eventuelt et par Fasett'er  Men dem slipper du nok heller ikke,hvis du får sådan et sæt  De har forresten godt af loudness på TR2075.Og så en anelse ned for bassen(du kender turen  )
Jeg er klar til at gi' et nap med,med lodningerne.Du siger bare til.Jeg vil jo også rigtigt gerne se og høre den lille ny  Næste weekend,måske? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt var der også en af de store Nikko receivere, kan ikke lige huske hvilken model, andet end Tandberg intresserer mig ikke så meget mere  men en af dem man kunne høre inde i Ryesgade på et par Coral JBL Studio Monitor's kopier.
|
| Til top |
|
| |