| Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Jo,tak og i lige måde  Det er jo dejligt når man er tilfreds.Det har jeg været siden jeg fik det første Tandberg apparat ind ad døren.....og jo mere jeg fik skiftet ud med Tandberg,des mere tilfreds med lyden blev jeg.Den allerstørste 'aha'-oplevelese var da jeg også overgik til Tandberg højttalere.Jeg var meget skeptisk.Jeg troede ikke på at et sæt 32 år gamle højttalere(Studio Monitor's) kunne tæve mine over 20 år gamle F3 Trapez X.Men det kunne de sagtens  Siden da er der gået lidt samler i den......Mest fordi jeg vil ha' lidt i baghånden,hvis noget af mit eget,eller min mors skulle bryde sammen.Det er der nu ikke noget der tyder på skulle være nært forestående  Så nu er det bare for sjov at jeg har alt det grej
Jeg må tilstå at jeg ikke rigtigt får købt nogle cd'er.Jeg vil hellere købe vinyl og bånd på loppemarkederne __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Onedruide Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg:
Jeg håber du kommer med feed-back angående jeres lytte aften?
jeg håber ikke du tror mit eneste kendskab til TANDBERG er mine TML 3005, jeg har haft meget forskelig Tandberg udstyr men jeg solgte det meste da jeg tog ud på en længere rejse, ( nu har jeg fundet ud af at jeg solgte det ALT for billigt ) meget af det udstyr du har nævnt her på siden har jeg haft, det eneste jeg ikke solgte var noget jeg ikke mente jeg kunne få igen mine 3005...
Wyke
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
Onedruide Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte lige at sige tak for de tips ang. rep af ophæng af mine 3005
Måske skulle jeg lige nævne at selvom at at den ene Bas og Nederste mellemtone er mørnet i ophænget så skal man lede langt efter nogle højtaler der lyder bedre....... selvfølge skal styrken ikke være 150 W. 
Wyke
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
Onedruide Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og en tak til Tante Berg for denne tråd.......
Det er altid dejligt at høre om nogen der værsætter kvalitet.........
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onedruide:Jeg synes jo at mit Tandberg-grej lyder sk*de godt.Og det er så lidt ligegyldigt om det er det helt store,eller det mindste  Sat rigtigt sammen,så sparker det mås!!  Men det ved du nok,da du selv har haft en del  Du må op på hesten igen,Onedruide  Nej,spøg til side,du skal vist bare ha' reppet dine basser,så er du jo nærmest lykkelig,right?  Har du kontaktet dem jeg linkede til,www.basrep.dk?Vidste du at der blot blev lavet 250 sæt af dine Tandberg TML3005?Jeg gad godt at høre sådan et sæt en gang  Jeg tager dit ord for at de lyder godt  Gad vide hvor mange sæt der mon er tilbage,her ca 25 år senere...?Det er noget af en sjældenhed,den TML3005'er.Du ku' nok få en mindre formue for dem,hvis du skulle komme til dét punkt
Ja,der var lytteaften igår,eller hvad man nu kalder det  Det var i hvert fald en ren Tandberg opvisning  Jeg er selv lidt spændt på at høre deltagernes oplevelser,ved gårsdagens udskejelser......  Vi var 4 mand,og de tre af os har jo hørt det før.Spændende hvad den 'nye' mand mener om sagerne
De tre anlæg der var i brug:
TR2075 med Studio Mointor's og et sæt Fasett'er
Huldra 10 med Hifi System 12
Sølvsuper 12 med TL1210
Der var koblet diverse Tandberg-kilder til(og en enkelt outsider,Teac 3000 cd-afspiller)
Det hele er leverer lyd i VERDENSKLASSE efter min ringe mening __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Onedruide Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Jeg har været inde på siden du nævnte, samtidig fik jeg også et andet link til Norge jeg prøver dem begge for at se hvad det rette er ( JEG VIL IKKE MISTE KVALITET )
Jeg har for i øvrigt selv haft nogle Studio Monitor's men jeg valgte 3005 ( det er nok en smags sag )
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onedruide:Det er godt at høre at du gør dit hjemmearbejde ordentligt.Det er jo meget vigtigt at du ikke får en ringere bas-lyd.Den skal lyde så tæt på originalen som muligt....Der er dog ingen vej udenom en rep i dit tilfælde.Får dine TML3005'ere sollys?Bruger du frontstoffer?Jeg er sikker på at du har behandlet dem pænt,siden du har dem endnu  Jeg er bare nysgerrig,for mine 32 år gamle Studio Monitor's er helt intakte.Og enhederne er fantastisk velholdte.De ser ikke ud som om de blev produceret året før afslutningen på Vietnam-krigen.......men det blev de  Mine Studio Monitor's er forresten mine nyeste højttalere,eller rettere de er de yngste  Ellers er de ældste vel Hifi System 12 fra ca 1970-1971.De fejler INTET  Det er altså en uovertruffen kvalitet! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Onedruide Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg:
Jeg mener jeg altid har behandlet mit udstyr ordentlig, nej højtalerne har ikke fået sollys, problemet kan lægge i at de har stået ca. 4 år i et rum og ikke blevet brugt ( Alt der har med bevægelige dele at gøre skal bruges en gang imellem. ) der har jeg nok gjort en fejl desværre kan jeg ikke rette op på det nu. men jeg tror stadig hvis jeg finder den rette at jeg har nogle unikke højtaler.
som jeg nævnte før selvom et par enheder er defekte i ophænget spiller de bedre end vennens elektrostater som nok koster 4 gange så meget.
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er grejet fra fredagens Tandberg-aften
Studio Monitor's(den store).Den sekskantede er en Fasett.Lige ved siden af har vi TL1210 og den der gemmer sig lidt er Hifi System 12.Lækre højttalere
Et lille vue over grejet  Hellere overdrive end at være kedelig
Tak til Tunghør for at ta' alle de billeder,som han efterhånden har taget her i huset __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Onedruide Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg:
Så vit jeg husker eller omvendt så er enhederne på studie og 3005 ens bortset fra bassen, dermed kan man måske sige som en tidligger har nævnt at der ikke er meget forskel på disse to fremragende højtalere når vi nu snakker kvalitet kan jeg huske min far havde ( ja ) nogle Tandberg højtaler i garagen (jeg hved ikke hvad det var for nogen, men ganske små ) der var bedre musik i garagen end i naboernes stue...... 
__________________ Wyke
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onedruide:Hahaha  Ja,jeg tror dig gerne.Tandberg kan noget helt specielt,også i de små størrelser.Det ku' måske ha' været en TR200 på et sæt Hifi System 10/11,som I havde i garragen?Gråskæg herinde fra,har sådan et setup,og han er yderst tilfreds __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg så er der atter hjembragt noget Tandberg fra Loppemarkedet,  desværre havde han fået den ide at de gamle
Tandberg højtalere med træfront ikke kunne sælges folk ville hellere have gamle Jamo studio monitors med forkromede fartstriber.  så de var blevet kasseret, det gør han ikke mere.
Der er lyd i begge med lidt skrat og knas og skalatrækket til AM er gået i Huldraen (så kom den alligevel)
men Tandberg Tuner-Amplifier'n står og spiller på livet løs, god lyd-Tandberg lyd. og efter en klud ser den jo helt OK ud
Fik også lige 3 din kabler og 5 bånd med for en 30'er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Hahahaha  Det er jo som jeg selv ville gøre det  Spændende køb,der,Gråskæg.Huldra 10 bliver du glad for!!Med garanti!  Jeg har ikke selv hørt Tandberg Tuner-Amplifier.Men nydelig ser den ud efter at du har rengjort den.Det ligner gode køb,det der  Huldra 10 er som min,i eg.Det kunne man vælge dengang.....på bestilling
Det er ikke utænkeligt at du skal styre efter Hifi System 12 eller 20 til Huldra 10.....Har selv Hifi System 12 på min,og den kombination er alle enige om er RIGTIG god!!  Husk loudness  Jeg gætter på at Hifi System 11 lyder helt kanon på Tuner-Amplifier?Tillykke med de lækre grejer(også båndene)
Gråskæg,fortvivl ikke.Selv uden skalatræk så virker den fantastiske tuner i Huldra 10'eren.Er det både FM og AM der er 'gået'?Min AM skala står helt fast.Men pyt,jeg savner det ikke,og min FM kører bare deruda' __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante.
Tak for en super hyggelig lytteaften i går, som vanen tro gik alt for hurtigt. Lige pludselig måtte Krenzler og jeg sige farvel til dig og Tunghør, og næsten løbe ud af døren for at nå det sidste tog hjem - Øv.
Og hold da op for en lækker vellyd der blev præsenteret for mig, på adskillige anlæg fra din "wall of Tandberg". Der er da slet ingen tvivl om at vi deler de samme meninger om at den gamle vintage lyd sparker seriøs r*v! Det gamle Tandberg grej har den lækre 'fede' uanstrengende lyd som er guf i mine øregange (især din TR2075'er og dine Studio Monitor's).
Der er ingen tvivl om at et rigtigt sammenstykket Tandberg setup kan uddele grisebank til rigtigt mange anlæg i det ganske land ..... Og det er med Tandberg-garanti! (eller hvad var det jeg sagde?) Om et par Tandberg Studio Monitor's spændt for en gammel Sansui receiver så kan levere lidt grisebank tilbage skal hermed være usagt.... 
Det var en rigtig hyggelig aften i godt selskab, med masser af god musik, og god (stærk) hjemmelavet mad. Der var ingen chancer for at vågne op med vampyrbidemærker i dag. 
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Jeg havde på fornemmelsen at du ville ku' li' lyden her.Det er de samme ting vi vil ha' at det kan levere. Tandberg er midlet  Tidligere troede jeg at jeg måske var en anelse forudindtaget,og bare ville ha' Tandberg.Men altså,nu er jeg slet ikke i tvivl.Det er ren spilleglæde der er bygget ind i ethvert Tandberg apparat,som jeg har hørt.Det er rasende interessant at HØRE musik,når man spiller på Tandberg.Og det må godt spilles lidt højt.Det kan Tandberg iøvrigt sagtens.Og med punch i handsken  Det er en ret go' højttaler,sådan en Studio Monitor
Jeg ser frem til en 'shoot-out' mellem Sansui G(?)9700(?).Sorry,Seansmiller,har glemt modellen  Som sagt,så er grisebank noget som udelukkende Tandberg uddeler  Spændende om Sansui'en skal spille med loudness på Studio Monitor's.Det tvivler jeg på,faktisk.Men det bliver spændende
Tak for igår.Meget hyggeligt  Og tak for at du lige rettede vægten på min pick-up arm.Helt kanon  Et RET godt køb til prisen,ik'?
nhj4:Ja,de små højttalere skal ha' et skud loudness,men så er der også grisebank i farvandet (apropos din avatar)
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, jeg ser også frem til en Tandberg/Sansui receiver shoot-out. Modelnummeret på min Sansui er G-8700 så du var da meget tæt på. Den er nærmest identisk med G-9700, den eneste forskel er "sølle" 40 watt. Jeg har også en forestilling om at loudness knappen på min receiver bliver overflødig sammen med dine Studio Monitor's.
Ja det var meget hyggeligt i går. Det ærgrede mig som sagt også at tiden rendte så hurtigt, men sådan er det jo. Jo jeg må sige at dit køb af den TT500 var et af de rigigt gode. Den er i virkelig flot stand, og så spiller den bare derudaf. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Jeps, jeg ser også frem til en Tandberg/Sansui receiver shoot-out. Modelnummeret på min Sansui er G-8700 så du var da meget tæt på. Den er nærmest identisk med G-9700, den eneste forskel er "sølle" 40 watt.  |
|
|
Hey - må min Pioneer SX 980er ikke være med i den shootout  vilken fortræffelig ide med en vintage receiver shootout - undskyld Tante - jeg ved godt du ikke vil vedkende dig Vintage prædikatet  - men så lad gå - Vintage møde Tandberg shootout - hvor Tandberg så står for det universelle og allested eviggyldige hifi defakto der ikke ældes hverken som Spätlese eller som Vintage - men sjov ku det være  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |