| Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Stort tillykke tante får du hørt noget musik her pt..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Det er ikke ordet  Det er lige før jeg nægter mig selv søvn=spildtid,når der er så meget lækkert Tandberg i stuen  Jeg tror altid at NU skal jeg ikke ha' mere........men så er der lige et tilbud jeg ikke kan afslå,du ved  Jeg ved godt at jeg har meget af det mindre grej fra Tandberg(jeg har også det store  ),men det skal man altså ikke lade sig narre af.Sat rigtigt sammen,så er der dømt bøllebank til meget af det større grej her på trådene.Det er altså utroligt,som Vebjørn Tanberg havde tæft for den gode lyd!!Og den var ikke forbeholdt den lille rige overklasse.Respekt!!!Det er fantastisk hvad 10-12 Watt fra Tandberg kan,med de rette Tandberg højttalere  Hvis Vebjørn Tandberg havde levet idag,så havde hans slogan nok været 'hifi4all'
Novisad:Tillykke med nyerhvervelsen,hvad det så end er?Jeg aner INTET om andet end Tandberg  Men det lyder dælme som om du nyder det! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 06:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Tante jeg vil genre fortælle dig det men bliver over en pb da jeg ikke vil sjæle din tråd, for det hader jeg når sådan noget sker.
Jeg kan foorstå at du bare er super glad for dt grej og så kan det jo ikke blive meget bedrer, er glad på dine vegne for må sige at det lyder til du har fundet det der passer dig bedst.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi sige at du dræner Jylland for Tandberg så tager jeg mig af Sjælland
Ej, du snuppede de TL1210 for næsen af mig.. i min egen baghave!  !
Du er ikke så lidt fræk
Men hvis det kan få dine Fasett hjem igen så ok __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
yo yo tante kan du forresten lide Pearl jam har det på fornemmmelsen samler på deres musik sidder lige pt og hører det , ifølge min smag er deres bedste album riot act..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad: Jeg har været inde og kigge på din 'nedlagte' tråd....Det er vel noget i den dur,som du stadig har?Jeg kan kun sige at det er stort og flot  Jeg har dog ikke den fjerneste anelse om lyden,da jeg aldrig har hørt noget af det(heller ikke DET har jeg hørt  ).
Jeg har ikke de store problemer med at andre lige snakker om noget andet end Tandberg,her.Det varer nemlig sjældendt særligt længe før vi er tilbage på Tandberg-sporet  For mig er emnet 'Tandberg' nærmest uudtømmeligt,heldigvis  Der er nærmest indbygget 'sjæl' i apparaterne,som forresten er håndsamlede  Det er radiohistorie,både norsk men også på verdensplan.Kvaliteten er i den ypperste verdensklasse.Og lyden ligeså
Jeg har sagt det før,men siger det lige igen.....jeg interesserer mig KUN for Tandberg(af de ovennævnte årsager  ).Og jeg ved slet ikke om lyd havde været noget særligt for mig,hvis ikke Tandberg havde eksisteret?Men det gør det heldigvis
Og efterhånden er der da en lille flok der også har måttet 'overgive' sig,og er igang med udskiftning af det store og dyre grej,for at overgå til Tandberg,især på forstærker/højttaler-fronten.Vi er ude over 'smag og behag' her.Dem der har hørt grejet,enten her i huset,eller andre steder,giver mig ret.INGEN går upåvirkede herfra efter et lyt på Tandberg-grejet........ __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Mnjarh,jeg røg aldrig rigtigt med på det der 'grunge'  Jeg har ikke noget med Pearl Jam.Hvis jeg skal høre noget rigtigt langhåret,så er det Rob Zombie __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg sat følgende sammen:Tandberg TCD300 på Sølvsuper 12 og så med mine nye højttalere,TL1210.
TCD300(fra 1972-1973)
Sølvsuper 12(fra ca 1977-1981).Den yder ca 17 Watt i 8 Ohm
TL1210(mener at de er fra ca 1972-1974)
Dette setup spiller forrygende!!  Det er altsammen noget med at få sat det rigtige sammen i den rette kombination __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante prøv alligevel at købe den cd da det ikke er grunge mere men mere indie rock det er ikke som det første..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Nå,det lyder da spændende......jeg er faktisk lidt på vildspor med 'indie-rock'Hvad er det?Måske du kan nævne mig noget jeg kender i den retning? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen inde kan betegne som lidt nyer slags rock mere syret hmm det er faktisk lidt svært at forklare såsom arctic monkeys the strokes og det nyer med Sonic youth eller som oasis ...
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Jeg kender kun Oasis,af dem du der omtaler.Men jeg vil tjekke Pearl Jam ud ved lejlighed
Guldtuborg:Tillykke med den  Den er ikke slem at skue,sådan hvad jeg lige ka' se..... Hvis det klør i fingrene og du bare ikke kan la' vær med at lave om og tweake,så vil jeg anbefale dig at tweake på TR2060.Hands off på din TR2080!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg, har du de to lamper's data/værdier!...
Jeg kunne slet ikke finde på at rode i min TR 2080, så rolig min ven lider ikke af tweak-syge mere, forsvandt for fem-ti år siden
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Skalanålens lampe(på TR2080) er 6V/30 milliampere.Skalalamper til TR2080 er 12V-3 Watt.Til TR2060 gætter jeg på at skalanålens lampe er mage til,men lamperne til skalaen er 6V-2 Watt(hvis du kan få dem i 3 Watt,så få dem) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har eftehånden fyldt en HEL væg med mit Tandberg-grej  .Det er kommet 'lidt' pludseligt....fra at lege med tanken om at nedgradere(det sker ikke foreløbigt  ),og til at ha' tre komplette komplette setup's i stuen....  De lyder alle tre sk*de godt!!  Lige nu er det sidst opstillede placeret på gulvet...holder ikke.Så nu kommer der også højttalere(TL1210) på væggen
Alt dette er ikke KUN til ære for gutterne imorgen(lytteaften),det er lige så meget for at lære lyden bedre at kende i de forskellige enheder.Det gøres bedst hvis de er 'handy' og ikke skal hentes ud af stakken i soveværelset
Jeg har lyttet meget til Huldra 10 på det seneste,på Hifi System 12.Og den kombination får mig til at tænke på at nedgradere......altså lige til jeg sætter vinyl over på TR2075 og mine Studio Monitor's  Det er eddermame FED lyd
Jeg har tænkt mig at la' Sølvsuper 12 og TL1210 klare lyden fra min pc.Sølvsuper og TL1210 er meget blød og lækker lyd.Det bliver nok strammet lidt op ved at bruge pc'en på det setup.
Jeg har fået to flotte kataloger af 'kvaal'(1000-tak,Kvaal  ).Tandberg 1972/73 og 1973/74.Der er jo masser af interessant læsning  Jeg er helt vild med deres slogan's og 'phrases' fra dengang(inkl min egen signatur,som vist nok er rent dansk?).F.eks. denne overskrift fra 1972: 'Musikkanlegg-en virkelighet i stadig flere hjem' Det er jo morsomt idag,men dengang for 35 år siden var det noget andet.Det var helt vildt hvis nogen havde et stereo-anlæg,da jeg var lille knægt  INGEN,som jeg kendte havde Tandberg.Min første eksponering var i folkeskolen.Kasettebåndoptager.Samme dimensioner som dem der hænger på min væg idag.Det er ren nostalgi,men også den rigtigt fede lyd.Jeg læste i et af katalogerne,at Tandberg garanterede at tonehovederne i deres båndoptager ville holde apparatets levetid ud.Øøøøøhhh,hvor lang levetid beregnede man?Jeg har sådan en,og den er 35 år gammel,og den kører bare!!!  Det er vildt!
Det hele er utroligt.Højttalere der er mere end en menneskealder gamle,er flotte og spændstige.Kvaliteten oser ud af grejet
Og så kan jeg forstå at nogle har det svært,når konen ikke vil ha' grej ind i stuen.Jeg betragter min lille samling som min 'medgift' __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
TCD300(fra 1972-1973) |
|
|
min første tandberg  - øj hvor jeg kan huske den - den var sku også lidt flot med den delvist sort front og "kulørte" VU metre - hvor er det herligt at læse at du har fået sådan en gammel sag til at spille -    __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 04:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante berg får du hørt noget muzak  jeg sdidder selv og høre musik her ude i morgen hmm
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Jeg må med 'skam' melde,at jeg ikke har foretaget mig noget med TCD300.Efter devisen:'If it aint broken,don't fix it'.  Den er 1-ejers og kom i den originale emballage.Den er supervelholdt!  Langt det meste Tandberg-grej er faktisk meget velholdt.Der er jo blevet hæget om de dyre apparater.De kostede jo kassen,dengang.
Det er altså lige godt utroligt......det lille sæt TL1210 har gjort at jeg rigtigt får spillet på min Sølvsuper 12.Det er et godt match
Når jeg er færdig med at stille grej op i stuen til lytteaften,så er der 4 sæt Tandberg højttalere,3 recievere,4 båndoptagere, 2 pladespillere og 2 cd-afspillere(en Tandberg og en Teac).Med andre ord,det bliver et meget retvisende indtryk af Tandberg generelt.Nå ja,min to Tandberg mikrofoner(TM4) vil også blive sat op,bare for hyggens skyld
Novisad:Jeg får hørt en del,ja  Og jeg er faktisk begejstret for lyden der kommer fra hver af de tre anlæg.Det store er bare imponerende lyd.Men det er det altså også fra de mindre anlæg  Selvom lyden er fra f.eks. Huldra 10 og Hifi System 12(en lille 2-vejs ht),så er lyden ganske stor og fyldig(takket være loudness).Jeg sidder ikke og 'mangler' noget i lyden,på de mindre anlæg.....
Der kan laves mange fine anlæg for mellem 500-1500 kr __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |