| Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
en af mine gode venner som jeg har lært og lærer en del af altså klasssk og jazz, er nemlig Rytmik..
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandberg SL 80-20 - Har redigeret i annoncen og fortsætter der. En særlig hilsen til sjællænderne fra OS der bor på den rigtige side af Storebælt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Altså 'ren' klassisk kan da lyde rigtigt godt,det medgiver jeg.Men jeg er ikke så go' til skrigeriet i opera  Jeg lærer aldrig at forstå det,tror jeg.Ligesom jeg heller ikke forstår den 'hype' der er omkring rødvin  Det er fuldstændigt spildt på mig
Med hensyn til musik generelt,så må der godt ske noget nede i bassen.Jeg har grejet der følger med,HELT ned  Det er en fornøjelse at lytte til.Mit Tandberg-flip har nærmest givet mig en helt 'ny' musiksamling.Alt lyder lidt federe.Og jeg har ikke hørt så meget musik/radio de sidste 16-17 år,som jeg gør nu.Det er det Tandberg kan.Det giver en fantastisk glæde og lyst til at høre mere musik.Aldrig har jeg oplevet at blive træt i ørerne,hvilket naboerne nok kunne ønske sig(hahaha  Så slemt er det iøvrigt ikke,bare rolig  )
Jeg sidder ikke som sådan og analyserer musik.Jeg vil bare godt ha' at al lyden bliver gengivet bundsolidt.Og det kan Tandberg i den rette kombination.Det er ikke kun begejstring for apparaternes udseende,for hvis ikke det kunne noget,så havde jeg det slet ikke og denne marathon-tråd ville ikke eksistere.Heldigvis svarer lyden i apparaterne til fulde til de flotte 'kasser' som elektronikken og mekanikken er bygget ind i.Det er intet mindre end perfekt
2-mas:Du skal ha' tak for tippet,som straks er formidlet videre til 'værdigt trængende' __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Tante Berg jeg må så indrømme da jeg har italienske gener i mig ja så bliver der meget tit nydt en gang rødvin men er også meget til bajer heheh men selvf er det jo en smagssag opera det er den sikre død for mig kan simpelthen ikke tåle det så vi er i samme båd.
Men en go gang klassisk og en go bog til er dælme hyggeligt for hanbdler det meget om den rette stemning det eneste tidspunkt jeg hører radio er når jeg kører i bil, synes det der RNB er noget af det værste musik for mig som de selv kalder bling bling, fordi det hele handler bare om biler og damer på den nedture måde selvf skal de da have lov til det, men i min termologi er det noget l**t.
Kan lide med musik med dybde hører mest indie rock og så det løse 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Jeg havde lige lykkeligt glemt ALT om R&B  DET er vel det allerværste(fydaføj!!!!  )......så hellere opera __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
R-l-b:Ja,det er nok ikke velset,men jeg betragter det som et venligt tip.Bær over med '2-mas' som er helt ny her |
|
|
Helt enig - det var nu også bare for at han ikke skulle komme i fedtefadet  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej det må du sgu undskylde  Tante Berg det var ikke for at give dig en dårlig dag samt ondt i hovedet hahahah
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:No problem  I min verden eksisterer det der R&B slet ikke  Jeg har aldrig begrebet at det kan sælges.Der er INTET i det,efter min ringe mening.Jeg må straks sætte Lone Kellermann på,for at få R&B ud af systemet
Og så har mit TV/video holdt flyttedag.Ind i soveværelset med det.Jeg falder alligevel i søvn til det  Der hvor TV'et stod og fyldte,der er nu en lækker Huldra 10 med en båndoptager(med fødder) ovenpå.Båndoptageren er en TCD300 i fuldstændig mint-condition.Flot,når den nu er fra 1972-1973  Nedenunder Huldra 10 står setuppet's 'bastard'.En gammel Teac cd-afspiller.Den spiller dog fortrinligt med det lækre gamle grej  Højttalerne er de fantastisk vellydende Hifi System 12'ere  Nårh,ja,min TT5000 pladespiller er også koblet på Huldra 10.Der er ved at være udsolgt udi stikdåser her i huset
Det er så første gang at jeg har to komplette anlæg i stuen......sådan på mere permanent basis  Nydeligt ser det ud __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
heheh ja så er der dælme styr på det jeg sidder pt og arbejder på at få nogle flere monoblokke til mine elektrostater for de vil bare have monster meget strøm så hvis det er muligt altså
dog spiller det som en drøm herhjemme og det er jo det der tæller at man kan lide den sound man nu har, jeg sidder dog og hører jj cale sammen med ERic clapton de sidder i min stue og spiller  
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Nemlig!Det drejer sig om at man er tilfreds med den lyd man har.Dem der er skiftet over til Tandberg,herinde fra,var ikke tilfredse før.Det er de nu(det ved jeg positivt).Men ellers er det bare at sætte sig tilbage og nyde det,Tandberg eller ej.....  Jeg kender godt oplevelsen af at bandet faktisk performer lige her i stuen  J.J.Cale er helt kanon.Jeg elsker den måde han 'underspiller' på.Clapton har jeg også nogle albums med,men han er ikke lige så fed som Cale,efter min ringe mening.
Iøvrigt,Novisad,hvad for nogle højttalere har din far på hans reciever?Er det måske,måske Tandberg?  I bekræftende fald,hvad hedder de?  Din far er jo i besiddelse af en vis kvalitetssans __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen jamen han kører med noget ældrer hte dali 107 som jeg engang købte i hifi klubben, ja du har rigtgi meget ret i Cale er for fed han har den glade steminig selvom at de tekster han skriver kan være meget triste men det er ligesom han bruger det med et smil på læben...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Har din far haft den TR2075'er fra ny?I så fald er den jo meget interessant....  Så har den ikke været kylet rundt i Europa,hvilket godt kan være lidt hårdt for sådan et klenodie.
Jeg må tilstå at min respekt for 'Slowhand' har været støt dalende i mange år.....og helt galt gik det,da jeg erfarede at det er J.J.Cale der har lavet 'After Midnight' og 'Cocaine'.Jeg foretrækker så klart Cale's måde at spille disse numre på!Sådan!! Men også stort set alt det andet Cale har lavet er i en klasse for sig.....der er Slowhand altså noget ordinær.
Jeg går og nyder lyden fra min Huldra 10,over Hifi System 12.Kilden er min pladespiller Tandberg TT5000.Det lyder dælme godt!!Og jeg har fået lys i stereolampen på Huldra 10  Det hele er tip top til fredag hvor der er lytteaften igen-igen  Og det ser så fedt ud,og lyder så godt,at grejet nok bliver stående.Det fylder jo ikke mere end det gjorde før.Det er så smart at Hifi System 12 passer perfekt neden under mine Tandberg Studio Monitor's,og dermed ikke kræver gulvplads. Til gengæld står de perfekt for min yndlings lytteposition
Jeg er således også 'næsten' i bund,med alt det der stod og fyldte i soveværelset.Der står stadig 4 recievere....no problem  Men jeg tror jeg er ved at være parat til at skille mig af med min TR2025(fra 1976-1977):
(Min er kulsort(originalt) og meget flot.Desværre mangler tallet '108' og 'FM' på skalaen.Jeg kom til at anvende sprit under en rengøring  Ellers en lækker sag!  ) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op hvor i hygger her i tråden!  En stakkel der af det onde kapitalistiske system bliver tvunget til at møde i stenbruddet klokken 6 om morgenen i øjeblikket, kan jo slet ikke følge med Tillykke med studiomonitorne, en eller anden - du får dig noget god lyd der 
Novisad skrev:
synes det der RNB er noget af det værste musik for mig som de selv kalder bling bling, fordi det hele handler bare om biler og damer på den nedture måde selvf skal de da have lov til det, men i min termologi er det noget l**t.
Kan lide med musik med dybde hører mest indie rock og så det løse  |
|
|
  god værkstedshumor, det der Novisad ! Det lyder som om du har god tjek på indierocken - kunne du ikke lokkes til smide et par anbefalinger på fede albums der? Skal du forøvrigt ikke prøve at ha' din fars 75'er hjem, og gi' den en prøve? Jeg tror faktisk du vil blive overrasket over hvor god den er
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg jeg vil nu sige at jeg kan godt lide nogle af de nr slowhand har lavet men det er ikke meget af det synes det er lidt kedeligt så kan kun give dig ret i det, jeg har bare sddet hele dagen og hørt musik og der er en ny dag imorgen hehehe  ja den ligner den reciver som du har vist der, men har ikke lige snakket med den gamle endnu men glæder mig til at se hvad det er for en.
fik jo noget grej hjem idag et sæt monoblokke og en pre amp hold fast det spiller godt, har ikke lavet andet end at høre muzak..
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tunghør ja min favorit band er Sonic youth, i starten lavede de mest noise punk men de er gået mere over i indie rocken, så erder Arctic monkeys og the Strokes vild fedt. Radiohead ..
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tante, hvad siger vi til TL1610? En semi god ting fra midt 70erne?
Jeg har måske et sæt på hånden.. __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - Radiohead kender jeg, og synes er fede. Jeg prøver at tjekke de andre ud, næste gang lejligheden byder sig. Fedt at få lidt input!
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør hvis du skal have noget med Sonic youth så køb disse albums murray street og thousand leaves... og you are welcome 
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Hey Tante, hvad siger vi til TL1610? En semi god ting fra midt 70erne?
Jeg har måske et sæt på hånden..  |
|
|
KØB!!(selvom jeg aldrig har hørt dem-Hav ALTID in mente at Vebjørn Tandberg var højttalermand!  )Jeg er just hjemvendt efter et togt ind til Nordhavn station.Det var nu det hele værd.Et sæt TL1210 for en slik  Jeg havde sådan et sæt sidste år(fra eBay),men solgte dem for en mindre formue(var ikke 'samler' på det tidspunkt og tabte ca 30 kroner på dem,men pyt)  Jeg har lige smækket de TL1210'ere til min Huldra 10......uhauha  De kostede hvad jeg kan ryge af Rød Cecil på ca 4 timer(på en go' lytteaften)  Utroligt!!Sælger havde haft dem siden han var knægt  Jeg nåede endda hjem på samme klip
Planen er at overtale min mor til at få TL1210 og så kan jeg få mine sorte Fasett'er igen(krydser fingre  ).Ellers ryger de i køkkenet.Fed handel!!
TL1210 fra 1971-1972 mener jeg:
Mashuro:Se at få de TL1610'ere hjem __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |