| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg skrev:
Hej kvall: Ja jeg fandt den nu på en Norsk side, Tandberg TA 2150,
så manipulert tror jeg nu ikke men måske et udviklingsprojekt
http://home.online.no/~jandors/
|
|
|
citat
Tandberg Power Amplifier TA 2150 Fra en tidligere medarbeider ved Tandbergs Radiofabrikk, har det kommmet interessante opplysninger om denne effektforsterkeren: 1. Tandberg trengte en effektforsterker med høy sp***effekt for å kunne kjøre DIN tester på høyttalere i Tandbergs Radiofabrikk. Signalet var uklippet støy. TA 2150 ble utviklet for dette formålet og produsert i 2 eksemplarer. 2. TA 2150 kan være forløperen til TPA 3003. Den skulle ha 2 x 150W i 8 ohm, beregnet for det amerikanske markedet. (Kilde: Hans Erik Sundvold)
citat slut
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så en kommentar fra en tilfreds nordmand, der også har hørt Tandberglyden.
Kan någon av er experter förklara varför jag upplever att TR 200 låter starkare än TR 220. Kan det ha att göra med att TR 200 låter mera "varmt".
Den kompaktstereo vi tidigare lyssnade på har jag tagit bort.
TR 200 och TL 1500 låter mycket bättre. Fantastiskt att apparater som är över 30 år låter bättre, och dessutom mycket bättre, än det som är "nytt"
er det ikke noget du har hørt før, Tante Berg
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det er lige mine ord,det der  Ellers en interessant sag,sådan en TA2150......Nok lidt urealistisk at sætte næsen op efter __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej det er godt nok en fed effektrin hvordan er lyden på den og er den strømstærk det der falder først i mine tanker ved at se på den er at den minder om en mcintosh amp ...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Jeg gætter på at den har rigeligt med strøm.Men da den kun er produceret i 2 eksemplarer så tror jeg ikke vi kommer til at se/høre ret meget mere til den,desværre.
Gråskæg:Har du ikke et lidt større billede af den TA2150?Du er ved at være dybere inde i stoffet end mig selv,og jeg har da ellers fulgt rimeligt med i 'timerne'  Du har helt ret når du siger:'If it aint broken,don't fix it'  Der er utallige eksempler på at pilfingre får gjort mere skade end gavn på apparaterne  De findes også her på sitet......Fingrene væk,indtil det er påkrævet at foretage en decideret reparation(raspe trykruller og smøring kan ikke gå helt galt  ).
Mht TR220 versus TR200,så er der altså lidt mere 'skud' i TR200,i mine ører.Ikke at TR220 ikke kan levere,for det kan den sagtens.Men den lille TR200 kan altså et eller andet,forudsat den bliver sat sammen med de rigtige højttalere.Men det gælder jo alle Tandberg's apparater.Det er det rette match der gør det.
Motem:Det undrer mig en del,at du er så glad for TR2060.Jeg har kun hørt 'Tunghør's' TR2060....endda her i huset,på mine Studio Monitor's.Og jeg var ikke imponeret.Den TR2060 er vel den svageste Tandberg reciever jeg har hørt.Kedelig i lyden. Men måske den trænger til nye 'lytter'?Her i huset fik den klø af en TR2025......for slet ikke at tale om de klø den får af min TR2075  Hverken 'Tunghør' eller jeg forstår hvorfor man producerede TR2030,2045,2060 og TR2080.De var nok aldrig blevet til noget,hvis Vebjørn Tandberg selv skulle ha' godkendt det.Jeg siger dette,da jeg også har hørt to stk TR2045 og en enkelt TR2080.TR2080 var den bedste i den serie,men den når alligevel ikke TR2075 til sokkeholderne,hvad angår GOD lyd  Ikke efter min ringe mening......
Gråskæg:Nu fandt jeg den side hvor TA2150 er fra.En god side,med en go' del Tandberg-info:
http://home.online.no/~jandors/tandberg.html
Her er en anden god side med masser af info om Tandberg:
http://www.lydenavmusikk.no/index.html
Og så selvfølgelig den helt uundværlige side fra Norsk Radiohistorisk Forening:
http://www.nrhf.no/nrhf-TR-innhold.html
Jeg har lige lært mig selv at linke...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det er da synd de ikke byggede flere af dem ikke fordi jeg skal have en men det må have været i rigtig reference effekt børge det er selve farven på displayet der får mig til at tænke på mcintosh ..
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
ok det er da synd de ikke byggede flere af dem ikke fordi jeg skal have en men det må have været i rigtig reference effekt børge det er selve farven på displayet der får mig til at tænke på mcintosh ..
|
|
|
Blålys var meget almindeligt i den periode
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine inntrykk av lyden i 2060,2080,2045,og 2030 er akkurat det samme som mitt Tante Berg.Den har lite å fare med i forhold til 2075,Tr 1000,H 10,og TA 300.Kjedelig og "hard",var det som slo meg da jeg hørte dem.Synes vel heller ikke at 2025 er så mye å rope hurra over,men den er muligens den beste,rent lydmessig,av de førstnevnte.
Jeg har nettopp kjøpt en 2055,og gleder meg litt til endelig å få høre den.Den sies å være lik 2075,men jeg vet ikke helt,for den skal være et par år nyere.Dvs 1977!Et farlig år for lydomslag .Den må en tur til legen først,men vi får høre om et par uker.
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulfsn:Nå,det var da rart at høre  Så er Tunghør og jeg ikke de eneste der siger at det er lidt 'sløj' lyd fra TR2030,2045,2060 og TR2080(denne er lidt for slank og 'lukket' i især mellemtonen,efter min ringe mening)  Resten er bare generelt kedelige,og slet ikke på niveau med resten af Tandberg's produktion,generelt  1978 må være det dårligste år for Tandberg,med konkurs og det hele........
Men den var nu et flot comeback med 3000-serien  Især de større effekttrin imponerer  Og så har jeg stadig til gode at høre noget fra 4000-serien.....spændende,om det nogensinde sker
Ulfsn:Med hensyn til TR2055,så tror jeg at det afhænger af dine højttalere.Den lyder rigtigt godt,men den er ikke nær så effektfuld som dens storebror,TR2075.Der er markant forskel,i TR2075's favør,efter min mening  Men en meget lækker sag.Ja,byggeåret er 1977.Og kun 1977.Der er vist ikke SÅ mange af dem.......Jeg har læst et sted at den var svær at sælge.......Jeg kender dog 1 person der har sådan en TR2055,med to(2!) sæt TL5020'ere.Og han er voldsomt tilfreds  Jeg har desværre ikke hørt hans lyd,da han bor i Jylland og jeg bor i Storkøbenhavn __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se her snakkes meget om Tandberg !
Er der også interesse for et sæt Tandberg Studio Monitorer TL 80-20 ? Jeg har et sæt til salg.
Spiller som en drøm !
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Er de originale?Jeg tænker på om de har været repareret før?Er du 1'ste ejer?Er der fødder med?Er frontstoffet intakt?Ja,spørgsmålene tårner sig op  .........og hvorfor er det lige at grejet står i Jylland,hver gang?????? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Er der også interesse for et sæt Tandberg Studio Monitorer TL 80-20 ? Jeg har et sæt til salg.
Spiller som en drøm ! |
|
|
Mener du ikke 5020?
Eller er der en ukendt version af Studio monitors? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kjenner ikke til denne betegnelsen på noen SM høyttalere.Tror ikke det er noen som heter det,men jeg tror SM skal være på 80 liter,så kanskje det er en påskrift bakpå som henspeiler på det....?
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det gjelder TA 2150,så vet jeg av han som har den ene..Han bor ikke så langt unna meg,og etter hva jeg har latt meg fortelle,så har han den bare på utstilling!!What a waste!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Spiller som en drøm ! |
|
|
Husk lige at man helst ikke skal opfordre til køb / salg i forum tråde - det plejer at være upopulært blandt moderatorerne og kan give advarsler - men jeg ved det kan være svært når det ligger lige for  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn skrev:
Når det gjelder TA 2150,så vet jeg av han som har den ene..Han bor ikke så langt unna meg,og etter hva jeg har latt meg fortelle,så har han den bare på utstilling!!What a waste!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mvh Rune |
|
|
Kan du måske ovetale ham til at give dig en lyttesession?Det ku' da være spændende  Havde jeg boet i Norge,så havde jeg insisteret på at du tog mig med  Den er jo ret fed,den TA2150
R-l-b:Ja,det er nok ikke velset,men jeg betragter det som et venligt tip.Bær over med '2-mas' som er helt ny her
Mashuro:Det er de go'e gamle Studio Monitor's  The one and only __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne jeg gisne på annoncen
Den slags tips på tråden ser vi stort på! flere af dem
Og ja, hvad sker der med al den Tandberg i Jylland?! Det er super besværligt at importere
Jeg gætter på at sjælland får endnu et sæt SM indenfor kort tid.... __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ohøj i kahytten får man lyttet til noget go musik, Tante berg hvad for noget musik lytter man til ...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad:Det er et stort spørgsmål du stiller der.Jeg synes at jeg spænder bredt,med ca 600 cd'er,ca 160 lp'er,ca 100 mc'er og flere hundrede albums på pc'en.I perioder er det Kraftwerk,Yello,Air,Massive Attack og i den dur.Andre gange er det Rammstein,Accept og Megadeth.En del Dire Straits og Pink Floyd og Supertramp og Bruce Springsteen.Johnny Madsen og C.V.Jørgensen er også favoritter.Og selvfølgelig Lone Kellermann  Burnin' Red Ivanhoe og Midnight Sun hitter i øjeblikket.Beatles og Bob Marley kommer også højt op på listen.Og så har jeg slet ikke nævnt al den blues jeg også hører i perioder.Jeg hører sågar noget af det klassiske indiske musik(fløjte,citar og tabla).
Jeg hører ikke meget moderne jazz.....ej heller klassisk musik og da slet ikke opera  Men ellers er jeg ret åben for ny musik,synes jeg  Så længe det swinger,så er jeg lydhør
Hvis jeg får det samme spørgsmål om tre måneder,så er det nok nogle andre kunstnere jeg vil nævne  Jeg må tilstå at jeg nok er røget af 'heavy-rocken',mere eller mindre 'for good'.Det er næsten kun Megadeth og Metallica jeg kan holde ud idag. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da fast du har dælme go musik smag hører stort set det samme dog hører jeg jazz og klassisk engang i mellem
|
| Til top |
|
| |