Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Ifølge Norsk folketro er Huldraen et underskønt væsen der drager manden til sig, og gir ham stor lykke
men svigter han hende eller behandler hende dårligt varer det meget lang tid før han bliver glad igen,
om nogensinde
Jeg føler mig draget
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

sådan skal kvinder være  

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Ja ja, de hun køn skal også blanes ind i alt 
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

motem
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
R-l-b:Jeg er helt enig Velkommen,Motem og alle jer andre Motem,er det ikke dig der har den der kæmpesamling af meget flotte TR2000-serien og 3000-serien?Du havde en side,et eller andet sted,hvor du viser alt det du har.Blandt andet dine TML3005(med en reiseradio på toppen-TP41)?Har prøvet at finde alle de billeder igen,men på din side er der kun kommentarerne tilbage.....har du flyttet det et andet sted hen?Har du eventuelt et link som du kunne smide her?
Huldra 8 er lavet i palisander,der er bare ikke mange af dem.Jeg havde en i et par dage i palisander.Det er godt nok et meget flot apparat Og ikke meget slid på apparatet,hverken indvortes,eller udvortes

Hei!

Ja det er meg som har den samlingen med 3005 ene, jeg har fjernet bildene for en liten stund. Har en del ting som skal plasseres bedre. Skal i morgen dra og hente en Tandberg 3016 og da må alt gjøres om igjen. Begyner å bli alt for mye her men sann er det. Greier ikke å slutte.

Skal legge ut en link her når jeg har fått lastet opp nye bilder.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Tak for igår
Så er der halvårs jubilæum på dine SM
Og de er vel blevet motioneret godt og grundigt i de 6 måneder, så hvad må konklusionen være? Jeg kan ikke forestille mig andre kasser i det lytterum.
Det er som om at de passer perfekt til din stue - virkelig god og lækker lyd du har,Tante   
Ikke at man skal kimse af de Hifi System 12 men jeg kan godt forstå at du strøer om dig med positive smileys når den står på 2075,330,500 og SM
(men den 330 skal vist liige kæles for )
Og tillykke med dit loppefund, den er virkelig flot og lyder sørme også godt. måske en ny PU kunne give 330 mere fair kamp til stregen? Måske Tunghør kan overtale dig når han får sin egen op at køre.
Ikke at Lone Kellerman lød skidt
Kunne man måske få listet noget af det Supertramp vi hørte op?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Så er jeg lige hjemvendt fra Mellemhjulet af, som vil kigge lidt på min 2075, når jeg nu ikke selv kan finde fejlen. Det er bare alle tiders, og jeg er sikker på den er i gode hænder . Tak, Mellemhjulet!

Og så kan jeg da attestere at Huldra 8'eren rigtignok lever igen - og lyder rigtig godt. Spændende setup du har dig Mellemhjulet - absolut ikke noget man ser hver dag, og der søreme også god lyd i det!

Mashuro: jeg mener kun vi nåede et kort lyt på "breakfast in america" , men du kan også roligt kigge efter "famous last words" . Det er to rigtig gode skiver

Og selvfølgelig skal Tanten ha' lov at få et lyt på min dl103, når den engang er i hus. Vi har jo samme slags headshell, så det er bare at ta' den og trafoerne med, og så kan der lyttes. Jeg blev forøvrigt ikke kedere af det valg, da jeg så at Mellemhjulet bruger netop en dl103 på sin fine Lenco - jeg har mere og mere på fornemmelsen, at den pick up passer lige til mine ører
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Bøyer meg i støvet Motem!!Det er  bare så ,nesten,utrolig at jeg aldri har greid å dumpe over en H8 i palisander,når de nå engang finnes.Til sammen har jeg vel eid en rundt ti stykker,og sikkert sett det tidobbelte!Fin var den i alle fall,selv om det ikke egentlig er en rørradio.Likevel er rørlyden så fremtredende i den at de som forsøker å lage rørlyd med transistorer i dag,nok kunne ha hatt noe å lære ved å kikke inni en H 8.

Mvh Rune

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

"Crime of the Century" er også go'.

Jeg gad godt at høre Mellemhjulets setup. Hvad synes du om Lenco'en?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Ja, helt sikkert også en god skive, Krenzler 

Lenco'en var superfed - og plinten var rigtig flot. Jeg kunne godt finde på at kopiere den, på et eller andet tidspunkt . Forøvrigt ikke hver dag man får lejlighed til at høre en 40 år gammel reciever, spille sammen med en Behringer digital equalizer . Jeg elsker sådan nogle usandsynlige setups

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Forresten-Når vi nå diskuterer Tandberg og riaatrinn osv.,Er det ingen av dere i nabolandet som bruker Dualspillere? De gamle fra ca 70 passer jo så utrolig godt sammen med tandberg,og jeg har ikke eid et annen spillermerke som har laget sånn vellyd sammen med 2075,1000,H 10.Nå skal det sies at jeg desverre ikke har forsøkt Thorens ennå,og de vet jeg er gode,men sannelig er feks Dual 1219,701,721,1229,og til og med lille 1225 meget gode spillere,som sammen med vintage Shure PUer yter utrolige ting.

Anbefales på det varmeste,og det skulle da være enkelt å finne dem i nabolandet i sør også,for dere Dansker!

Mvh Rune

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Så smækkede Mellemhjulet vel Gustav Winkler på grammo'en som det første?

Ja det forekommer bestemt noget mere spændende og originalt end "xxx" med pianolak & remote i børstet stål.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

ulfsn: De Dual mellemhjulere er vel ret så komplekst opbyggede ikke? Meget mekanik indeni.

Duals arme er bedre end Lencos men der er nok mere DIY potentiale i en Lenco (L 75) hvis det er det man vil.

Dual 1019.

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Diy potensiale er det nok i 701 og 721 som er direktedrevne,ellers er de andre de eneste mellomhjul-spillere jeg kan leve med.Dette fordi de ikke påvirker gjengivelsen i negativ retning,slik som de fleste andre gjør.1219 feks spiller fletta av det meste når det kommer til liv og dynamikk i musikken.Støyen fra mellomhjulet  må du legge øret inn til kassen for å såvidt høre.Egentlig er mellomhjul og direktedrift langt å foretrekke fremfor remdrift(strikkmotor).Remdrift har en slem tendens til å legge et slør over musikken,og liksom dempe ned det meste.Fint er det nok,men det blir kjedelig i lengden.Alt blir mye morsommere med en mellomhjulsspiller.Skal du ha det beste fra to verdener,er det likevel direktedrift som gjelder.Det er bare det at det er så utrolig mange dårlige direktedriftsspillere.-Men 701,721 er av de beste,selv etter snart 40 år.Motoren er fremdeles regnet som en av de aller beste gjennom tidene,men det er klart det er mer og gå på for DIYere mtp arm, board ,osv,men den spiller likevel fint  opp mot spillere som i dag koster opp mot 10 000.-NOK

Mekanikken er konstrueret slik at armen er frikoplet fra mekanikken når den spiller.De har et slags clutch-system som setter inn når armen går på,og av! Genialt,og slett ikke så vanskelig å fikse,men den er følsom på justeringene!

Mvh Rune

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Det var nu Poul Kjøller i dag, og Michael Jackson. (Og Tom Waits på cd)

Men jeg skal nok spille lidt Gustav næste gang Tunghør kommer

Desværre lyder Gustavs stemme ikke helt så godt som på de århusianske 15" Tannoys. Så det skal der arbejdes med
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Ja det forekommer bestemt noget mere spændende og originalt end "xxx" med pianolak & remote i børstet stål.

Gustav blev vist nævnt, men der skete en del, og han vist druknede i det hele . Vi må høre noget Gustav, næste  gang . -Jeg synes faktisk at han har en fatastisk stemme, den mand, og jeg leder efter et bestemt nummer med ham, jeg dog ikke lige kan sætte fingeren på - kan være Mellemhjulet kan hjælpe mig der' engang

-Og så ja. De kan beholde deres operationsudstyr, kan de

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Ja, Kjøller er jo Kjøller - suveræn til det han gør . Men den Tom Waits gjorde nu indtryk. Godt nok lidt klagende, men det lød spændende. Det må jeg ha' fat i, en eller anden dag 

-Jeg synes forøvrigt du havde god lyd derhjemme, Mellemhjulet - men du søger måske en større lyd? Så må du vist ha' nogen af de helt store drenge på banen. Den helt gigantisk store lyd, finder man vist kun i helt gigantisk store apparater..   -Heldigt at du har en sød og forstående hustru..

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Jeg er enig.Jeg har ret god akustik,heroppe under taget.Har altid haft det Jeg har ALDRIG deltaget i det der med at flytte højttalere rundt,og ud fra væggen.Rummet dikterer hvor de skal stå og der hvor de kan stå,spiller de aldeles upåklageligt Heldigvis...
Ja,min TT500 spiller rigtigt godt.Nu har jeg kun haft den sat til anlægget i 5-6 dage,så det er derfor at pick-up'en måske ikke er i topform.Jeg synes nu at mit loppefund hænger flot på mht de andre kilder Jeg er glad for at du,Masuro,bemærkede alle de fine kabler jeg har liggende bag TR2075 Det bliver ikke mere standard end her i huset Men det betyder ikke at man sidder og vansmægter,sådan rent lydmæssigt    
Min båndoptager(TCD330) skal ha' nyt gummi på trykrullerne,ingen tvivl der.Men der er lige en lytteaften mere på fredag.Så jeg rasper lige rullerne selv,en gang til,så de er klar til fredag.Og så vil jeg vente med at tænde for TCD330,indtil d'herrer skal høre den.For min TCD330 bliver ekstremt varm.....næsten så man 'brænder' fingrene på den Er der nogen der ved hvorfor min TCD330 udvikler så meget varme som den gør?Jeg brugte ikke radiator,overhovedet,her i vinter.Det var ikke nødvendigt når jeg alligevel 'motionerede' båndoptagere Jeg kunne holde 23-24 grader i stuen,uden brug af radiator Men det bekymrer mig lidt at den bliver så varm.Det gør også at trykrullerne bliver lidt for bløde(klistrede),og det er dybest set det der er problemet med den TCD330.Nogen der har oplevet det samme?Lyden er dog fænomenal i den gamle båndoptager
Og så er der mine Studio Monitor's Jeg mindes ikke at ha' hørt noget der passer mine ører bedre end de Studio Monitor's De er imponerende,især sat sammen med TR2075.Jeg har selv prøvet at sætte de fleste recievere på Studio Monitor's,og det lyder allerbedst med TR2075 Så er det jo heldigt at TR2075 er så ufatteligt smuk at skue

Et er at vi sidder i dag,i år 2007 og bedømmer grejet.Det er jo fantastisk at grejet lyder så godt som det gør.Det kom i 1975......Det vidner lidt om den kvalitet som Tandberg solgte til kunderne.Det er også derfor at det er forholdsvis beskedent hvad vi ser af det store grej til salg.Det står stadig hos den første ejer.Og jeg kan godt forstå at det ikke haster at komme af med det,før det er tvingende nødvendigt.Det meste af mit eget grej er 1-ejers=der er passet godt på det

Nu ved jeg ikke om mit loppefund er 1-ejers.Men det gætter jeg på at den er.Udover ridserne i støvlåget,så er den noget nær mint at se på:

Jeg har rengjort den(der var et 'sod-lag' overalt),sat 220-Volt ledning og signalkabel på den,og justeret den.Den kører bare! Krenzler sagde på et tidspunkt at det var heldigt at der stod Tandberg på den,for ellers var jeg gået forbi den..... og det er rigtigt!Jeg gider kun hvis der står Tandberg på apparaterne

Lige nu ser mit setup sådan ud:

(Nej,jeg hører ikke specielt meget Country Palle Hvorfor den ikke er røget i ud-bunken?Fordi den er så elendig,så den er sjov )

Men jeg har da erkendt at jeg kun magter en enkelt pladespiller..... Og det bliver TT500.Ikke at min TT5000 ikke gør det godt,for det gør den.Og især hvis den fik en ny pick-up.Men TT500 er der altså noget særligt over,synes jeg

Ulfsn:Har du fået købt de Studio Monitor's?De er i teak,ikke?Jeg har aldrig set dem i teak,så hvis du har et billede eller to må du da meget gerne smide et par billeder her
Dette sæt blev solgt på engelsk eBay for 7000 DKr.Til en tysker som skulle lægge 2000DKr oveni for at få dem sendt til Tyskland.Og det var uden fødder.De er i sort ask,hvilket vist også er lidt sjældent:

Mashuro:Jeg var lige ved at glemme Supertramp.Der er masser af gode loppefund med Supertramp.Personligt synes jeg at alt med Supertramp er godt.Jeg har dog hørt det så meget at jeg næsten ikke gider at høre f.eks 'Breakfast in America' mere.Men det ER godt
Deres største albums er vel:Crime of the Century(1973) og Breakfast in America(1979).Tunghør nævner Famous last Words. Den er også god,helt sikkert.Men den er måske ikke helt så spændstig som tidligere skiver.Det er nok fordi Roger Hodgson var på vej ud af bandet og måske netop derfor fik albummet den titel?(han er sangeren med den høje,lyse vokal).Det korte af det lange er at alt Supertramp er godt.

Gråskæg:Ja,jeg er også draget af Huldra'en.....især 8'eren og 10'eren

Ulfsn:Her er en Huldra 8 mere,i palisander(fra www.FINN.no for en måneds tid siden):

Der må være lavet nogle stykker alligevel....

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Motem:Jeg læste en tråd på Alternativ Audio,hvor du skriver at TML3005 er produceret i blot 250 sæt....det er ikke mange.Jeg har læst ganske få indlæg hvor folk faktisk enten har dem eller har haft dem.Jeg ved at du har dem.Har du så også de 'almindelige' Tandberg Studio Monitor's?Eller har du hørt dem?Og hvad spiller så bedst?Hvilken forstærker/reciever driver dine TML3005'ere?Svagheder/stærke sider?Jeg er nysgerrig Jeg har et Tandberg katalog fra starten af 1980'erne(mener at det er fra 1986-87).Der er alle de fede modeller fra 3000-serien.På sidste side er der en dame der sidder og lytter på et komplet Tandberg setup i 3000-serien......på et sæt TML3005.Men de er ikke i kataloget.Det er mystisk,synes jeg.....?Kender du det katalog(8 sider)?Der er ikke så mange oplysninger om TML3005,så hvad du kan bidrage med er kærkomment
Det er ikke mit indtryk at folk er udelt begejstrede for TM3005,til trods for den store bas(13").....Det er klart at jeg godt ville høre dem selv,men jeg tvivler på at de matcher Tandberg Studio Monitor's.Fill me in,Motem,eller andre der kender denne sidste højttaler fra Tandberg

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Lidt billedestof skal vi da ha´

Sikke en samling!!
Der kan du vist ikke følge med, Tante

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Man må altså tage hatten af for dit Tandberg valg.

Mange vil nok stille spørgsmål ved Tandberg kontra de nye smarte (og hunde dyre) ting man kan købe nu til dags. Men du har valgt at se stort på det, og følge den linie som du har lagt ud - og det kan man da kun respektere i høj grad

Kunne virkelig godt tænke mig at hører det setup - så jeg forventer at du vil sætte kaffen over, hvis jeg engang kommer på de kanter

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum