Mashuro:Jeg er enig.Jeg har ret god akustik,heroppe under taget.Har altid haft det

Jeg har ALDRIG deltaget i det der med at flytte højttalere rundt,og ud fra væggen.Rummet dikterer hvor de skal stå og der hvor de kan stå,spiller de aldeles upåklageligt

Heldigvis...
Ja,min TT500 spiller rigtigt godt.Nu har jeg kun haft den sat til anlægget i 5-6 dage,så det er derfor at pick-up'en måske ikke er i topform.Jeg synes nu at mit loppefund hænger flot på mht de andre kilder

Jeg er glad for at du,Masuro,bemærkede alle de fine kabler jeg har liggende bag TR2075

Det bliver ikke mere standard end her i huset

Men det betyder ikke at man sidder og vansmægter,sådan rent lydmæssigt
Min båndoptager(TCD330) skal ha' nyt gummi på trykrullerne,ingen tvivl der.Men der er lige en lytteaften mere på fredag.Så jeg rasper lige rullerne selv,en gang til,så de er klar til fredag.Og så vil jeg vente med at tænde for TCD330,indtil d'herrer skal høre den.For min TCD330 bliver ekstremt varm.....næsten så man 'brænder' fingrene på den

Er der nogen der ved hvorfor min TCD330 udvikler så meget varme som den gør?Jeg brugte ikke radiator,overhovedet,her i vinter.Det var ikke nødvendigt når jeg alligevel 'motionerede' båndoptagere

Jeg kunne holde 23-24 grader i stuen,uden brug af radiator

Men det bekymrer mig lidt at den bliver så varm.Det gør også at trykrullerne bliver lidt for bløde(klistrede),og det er dybest set det der er problemet med den TCD330.Nogen der har oplevet det samme?Lyden er dog fænomenal i den gamle båndoptager
Og så er der mine Studio Monitor's

Jeg mindes ikke at ha' hørt noget der passer mine ører bedre end de Studio Monitor's

De er imponerende,især sat sammen med TR2075.Jeg har selv prøvet at sætte de fleste recievere på Studio Monitor's,og det lyder allerbedst med TR2075

Så er det jo heldigt at TR2075 er så ufatteligt smuk at skue
Et er at vi sidder i dag,i år 2007 og bedømmer grejet.Det er jo fantastisk at grejet lyder så godt som det gør.Det kom i 1975......Det vidner lidt om den kvalitet som Tandberg solgte til kunderne.Det er også derfor at det er forholdsvis beskedent hvad vi ser af det store grej til salg.Det står stadig hos den første ejer.Og jeg kan godt forstå at det ikke haster at komme af med det,før det er tvingende nødvendigt.Det meste af mit eget grej er 1-ejers=der er passet godt på det
Nu ved jeg ikke om mit loppefund er 1-ejers.Men det gætter jeg på at den er.Udover ridserne i støvlåget,så er den noget nær mint at se på:
Jeg har rengjort den(der var et 'sod-lag' overalt),sat 220-Volt ledning og signalkabel på den,og justeret den.Den kører bare!

Krenzler sagde på et tidspunkt at det var heldigt at der stod Tandberg på den,for ellers var jeg gået forbi den..... og det er rigtigt!Jeg gider kun hvis der står Tandberg på apparaterne
Lige nu ser mit setup sådan ud:
(Nej,jeg hører ikke specielt meget Country Palle

Hvorfor den ikke er røget i ud-bunken?Fordi den er så elendig,så den er sjov

)
Men jeg har da erkendt at jeg kun magter en enkelt pladespiller.....

Og det bliver TT500.Ikke at min TT5000 ikke gør det godt,for det gør den.Og især hvis den fik en ny pick-up.Men TT500 er der altså noget særligt over,synes jeg
Ulfsn:Har du fået købt de Studio Monitor's?De er i teak,ikke?Jeg har aldrig set dem i teak,så hvis du har et billede eller to må du da meget gerne smide et par billeder her
Dette sæt blev solgt på engelsk eBay for 7000 DKr.Til en tysker som skulle lægge 2000DKr oveni for at få dem sendt til Tyskland.Og det var uden fødder.De er i sort ask,hvilket vist også er lidt sjældent:
Mashuro:Jeg var lige ved at glemme Supertramp.Der er masser af gode loppefund med Supertramp.Personligt synes jeg at alt med Supertramp er godt.Jeg har dog hørt det så meget at jeg næsten ikke gider at høre f.eks 'Breakfast in America' mere.Men det ER godt
Deres største albums er vel:Crime of the Century(1973) og Breakfast in America(1979).Tunghør nævner Famous last Words. Den er også god,helt sikkert.Men den er måske ikke helt så spændstig som tidligere skiver.Det er nok fordi Roger Hodgson var på vej ud af bandet og måske netop derfor fik albummet den titel?(han er sangeren med den høje,lyse vokal).Det korte af det lange er at alt Supertramp er godt.
Gråskæg:Ja,jeg er også draget af Huldra'en.....især 8'eren og 10'eren
Ulfsn:Her er en Huldra 8 mere,i palisander(fra www.FINN.no for en måneds tid siden):
Der må være lavet nogle stykker alligevel....