Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Oppps!Beklager at jeg byttet om på dere

Hvordan er prisene på en H 11 eller H 12 i Danmark da?Her er de nesten like høye som 2075 og 2080!!Forstå det den som vil.H 10  og TR 1000 og TR 200 har jo mye bedre lyd til en firedel av prisen.Jeg må bekjenne at jeg ble litt skuffet da jeg kjøpte,og fikk høre H 11 første gang.Jeg satte H 10 og H 11 sammen,og koplet dem sammen,slik at jeg kunne sammenligne bare med et tastetrykk.Det ble en overlegen seier til H 10!!Til og med radiomottakeren er bedre,selv om H 11 har bedre spesifikasjoner.Rent utseendemessig er kanskje H 11 vel så pen-muligens....,men jeg synes ikke det er nok da

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Jeg skal prøve at google Vebjørn.Det har jeg endnu ikke prøvet.Tak for tippet Du nyder vist den 'tunge' lyd af Tandberg Jeg forstår dig 100%.Jeg tvivler på at det bliver bedre.Og da slet ikke til prisen Jeg tror altså ikke at Huldra 11/12 vil gi' dig den samme lækre oplevelse af fed lyd,som du har nu.Og du kan i hvert fald glemme at spille på dine Hifi System 11.Der skal du ha' fat i Tandberg's 'TL'-højttalere(TL1520,2520,3520 eller 5020).Men hvis du insisterer,så vil jeg godt købe dine Hifi System 11.Det skal ikke jo hedde sig.... Anyway,nu er du advaret mht Huldra 11 og 12 Jeg medgiver dog at det er afsindigt flotte apparater!

Ulfsn:Jeg har ALDRIG set en Huldra 11 eller 12 til salg i Danmark endnu.Jeg har fulgt markedet i lige over et år og der er vist ikke mange Huldra 11 eller 12'ere i omløb.Men pyt med det,for jeg har aldrig læst noget særligt godt om dem.Jeg er rigeligt tilfreds med Huldra 10,som vist må være den sidste ÆGTE Huldra-model Den spiller dælme godt,sådan en!

Så har jeg iøvrigt sat hyldeknægte op til min Tandberg TT500.Så der er ved at være fyldt godt op på væggen efterhånden .3 båndoptagere(TCD310,TCD320 og TCD330).2 pladespillere(TT500 og nedenunder TT5000).På min lille stereo-bænk står TR2075 på toppen og lige nedenunder står min lækre cd-afspiller(TCD3015 A).Det er altså for FEDT!! Alt spiller selvfølgelig fantastisk.Det er utroligt Nå ja,jeg glemte at nævne mine Tandberg Studio Monitor's Jeg tror man skal lede længe efter en der har mere Tandberg i daglig drift,end mit lille setup Billeder må lige vente til der kommer en forbi med et digi-cam.....men det ka' vel ikke vare så længe

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo lidt af en samling du efterhånden har! . Gad vide om der ikke er en der kigger ud med et digicam på fredag?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Tunghør:Ja det anede mig Du er velkommen.Jeg tror du bliver positivt overrasket over hvor godt sådan en TT500 egentlig lyder.Det er altså godt!!Om den grisebanker TT5000 ved jeg faktisk ikke.....men jeg har indtryk af at den Shure pick-up er bedre end den der sidder på TT5000.Begge er totalt fede apparater.Men jeg er nu mest facineret af min TT500 Den er bare fed.Rigtig flot og den spiller suverænt!Utroligt,til den beskedne pris.....
Faktum er at de plader der har lydt slidte og støvede,lyder perfekt på TT500.Så pick-up'en må være noget bedre end den der sidder på min TT5000.Den lader til at være lidt 'picky' mht hvad der lyder godt.Det er ikke tilfældet på min TT500

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Husk at pick-up'er ikke holder evigt. Nålen må gerne blive skiftet nogle gange i ens liv.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Sannelig Tante Berg..Kanskje jeg har mer Tandberg i daglig(vel-nesten)drift enn deg..?

Tr 2075.To stk Tr 1010.en Huldra 10 .en Huldra 8. en 3300X.en TD 20 A.en TD 20A SE.en Tcd 440 A.en Tcd 3014.en Tcd 910.en CD 4025.et par 1520.et par 2520(tre veis).et par system 7.Et Huldra 4 kabinett.Et Huldra 5 kabinett.

Nå har jeg ikke jukset!Dette er det som er koplet opp,og som blir brukt,i alle fall en gang i uken hver.Hovedanlegget blir naturligvis brukt hver dag!!2075 og TR 1010 med 2520(+ Klipch B 3)utgjør hovedanlegget.På dette er i tillegg påkoplet;TD 20 A,TD 20 A SE Tcd 440 A.Tcd 910.3300X.(platespillere er Dual 701 og Dual 1219 med Densen DP Riaa)

Det er vel unødvendig å nevne at jeg bruker et eksternt switch-panel,så jeg slipper å bytte plugger hele tiden.

Jeg har jo mye mer enn dette,men det er grenser for hvor mye jeg greier å bruke.

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Hahaha ....du er måske min overmand? Der er ikke så mange af os,Ulfsn Alt det jeg har er et resultat af at det først og fremmest var til en hyggelig pris,og så nysgerrigheden....hvordan lyder det og det sammen,og alt det der Og sat rigtigt sammen,så er der ikke meget der når op på siden af Tandberg!! Huldra 10/TR200 med Hifi System 12 er verdensklasse! TR2075 med Tandberg Studio Monitor's er som skabt for hinanden.PERFEKT!! Selvom Sølvsuper 12 ikke er særligt god i lyden,i Tandberg sammenhæng,så lyder den sgu fedt på Hifi System 12.Og så har jeg slet ikke nævnt Fasett'erne som er imponerende......og faktisk spiller r*ven ud af bukserne,sammen med både det 'gamle' og det nyere Tandberg.
Jeg er dagligt imponeret over hvor godt alt det Tandberg lyder! Jeg er også helt vild med min reiseradio(TP41) og mine tre mikrofoner(TM4).Fantastisk kvalitet! Det er en fryd at ha' i sin stue

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ja et par fasetter og et par Studio Monitor står høyt oppe på ønskelisten.

I Norge er det vanskelig å finne Studio Monitor,kanskje det er et par ledig i Danmark...

Om noen har noe de vil bli kvittså kan denne brukes  rviulfsn@online.no  

(PS Det er ingen vits ,for røverpakket å spamme denne adressen,det er en beregnet til offentlig bruk!)

Mvh Rune

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Ja Tante Berg en 2075 med Studio Monitors og en TT500 som signalkilde,må jo være Kongeanlægget.
selv bliver jeg jo mere og mere glad for min Tr200 med hifistystem 11 du anbefalede mig. angående
den Huldra 11 tror jeg han regnede med omkring det samme som jeg gav for mit anlæg, men jeg ødelagde
det jo nok lidt ved at fortælle om den 2080'er. og så jeg tror det er inde i en modningsproces.
Og så til lidt seriøs Tandberg lytning med Tommeliten

Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ulfsn - jeg kunne ellers godt unde dig nogen, men desværre, der er også studie monitor-mangel hernede..   -Men du har da heldigvis lidt at spille på, kan jeg høre

Tante: fedt at de slidte lyder bedre - det er næsten det jeg så glæder mig mest til, i forbindelse med opgraderingen

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Til dere som hører at det faktisk er noe utrolig godt med gamle Shure pic-uper.(Og gamle Dual platespillere)

http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=242

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Det glæder mig,hver gang du nævner hvor glad du er for din TR200 og dine herlige Hifi System 11'ere Det havde nok også undret mig en hel del,hvis du ikke havde været begejstret.Alle der har hørt TR200 med mine Hifi System 12'ere er dybt imponerede(inkl. mig selv)-og med rette Det er jo ikke den store kunst at købe meget dyrt grej,med superlyd(og så er der iøvrigt ingen garanti for go' lyd,selvom det er dyrt grej).Kunsten er at gå den anden vej,finde noget der ikke syner af ret meget,men som spiller stor lyd.Og som næsten intet koster.Det er det du har der,Gråskæg Jeg tror også at du valgte helt rigtigt,da du valgte Hifi System 11,fremfor TL1610.Der er lidt mere 'skud' i de små Hifi System'er.Havde selv en TL1210 sidste år.Og den lyder da godt nok,men tåler ikke rigtig sammenligning med Hifi System 12
Mht 'Tommeliten' på billedet,så er der gået med 7-mile støvler op til TR2075,ca 40 år senere.Fantastisk bedrift!

Ulfsn:Der er et sæt orange Fasett'er på qxl.no lige nu.Der er godt nok ikke fronter med(øv!),men de ser ret velholdte ud. Det er utroligt som der bliver budt på dem alligevel....Men de spiller jo også rigtigt godt

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Og så lige for en god ordens skyld.Dette 'aggregat' får jeg ikke brug for alligevel til min Tandberg pladespiller(TT500)....:

I kan godt ånde lettet op nu

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg, hvornår må vi se nogle billeder (flere) af dit Tandberg-set up, med den nye vintage lakfræser hængt op på væggen (vi vil se, vi vil se)

Jeg har fulgt dit "råd"  og ladet min TR 2080 været tændt nu på 2 døgn

Den er ikke nær så lun at røre ved, når den TR 2080 står tændt med højttalere-udgangen koblet på , som hvis jeg  har højttalere vælgern er slået fra

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Hej Tante Berg, hvornår må vi se nogle billeder (flere) af dit Tandberg-set up, med den nye vintage lakfræser hængt op på væggen (vi vil se, vi vil se)

Jeg har fulgt dit "råd"  og ladet min TR 2080 været tændt nu på 2 døgn

Den er ikke nær så lun at rør ved, når den TR 2080 står tændt med højttalere-udgangen koblet på , som hvis jeg  har højttalere vælgern er slået fra Nogle forstærker kan tåle det og andre ikke, det kommer and på dens opbygning

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har da overvejet at sætte Hifi system 11 højtalerne til min Xindak forstærker og mine Sonus Faber til Tr200,

men droppede det da det jo egentlig bare ville være spild af tid jeg ved jo hvad der lyder mest tilfredsstillende.

men skal have udskiftet resten af anlægget til Tandberg, en af fordelene ved Tandberg er jo egentlig at det ikke hænger sammen

med ens økonomiske formåen, men om interesse og viden i at finde det, og få det til at spille, du burde jo egentlig også være

i DIY forummet Tante Berg.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Du har en rigtig go' pointe der,når du siger at det ikke hænger sammen med økonomisk formåen,bare interesse og indsigt i apparaterne Hvad der lyder godt sammen,det er jo bare at prøve sig frem(spørg endelig,eller læs de sidste 70 sider... ).Jeg har begrænset mig til Tandberg.I mine ører er det det der giver mig selv den største nydelse mht lyd.At apparaterne så også er så flotte som de er,det er jo en dejlig sidegevinst
Om jeg også skulle være på DIY-siden,ved jeg snart ikke.....(tak for tilliden,iøvrigt ).Jeg har været ret heldig med stort set alt det grej jeg har købt.Båndoptagerne er vel det eneste der tog mig lidt tid at få på skinner.Og da først problemerne var lokaliserede,så var det bare at gå igang.Jeg har ingen problemer med det mekaniske,men jeg vil ikke påstå at jeg 'kan noget' når det er selve elektronikken vi taler om,desværre.Der er jeg nærmest blank Men måske jeg snart selv prøver at 'reppe' min TR200,som er død i venstre kanal.Og hvem ved,måske henad vejen kan jeg bistå med decideret viden,også på det elektroniske.Men jeg er altså mest hjemme i mekanikken.Båndoptagerne vil jeg påstå er nærmest uopslidelige.Det er vist kun drivrem og trykruller man kan slide op på dem.Det er altså kvalitet,de båndoptager!! Jeg har den første også,en TCD300(1972),i mint.1-ejers og i original emballage og instruktionsbog Den spiller perfekt.Den er lige nu stillet lidt væk,da der hersker lidt usikkerhed omkring hvilke der egentlig skal hænge i stuen(der hænger tre stk ).
Du siger at resten også skal skiftes til Tandberg?Er det pladespiller og cd-afspiller?Det er ikke så tit man ser Tandberg cd-afspillere(wonder why? ).Jeg kan igen-igen anbefale den jeg selv har haft i 20 år,en TCD3015 A. :

Den fik ny converter i efteråret,og den er fuldt ud på højde med det meste på markedet idag(jeg ved ikke hvad der skulle være 'bedre'?).Den kommer med en lækker og meget simpel fjernbetjening

Iøvrigt,du købte en Tanberg-mikrofon,right?En TM4?Hvis du kun har en enkelt,så fortvivl ikke,når du skal optage dig selv Du trykker bare på monoknappen på din TCD310,så optager den i begge kanaler

Guldtuborg:Tålmodighed,du gamle Jeg har ikke et ordentligt digi-cam.....men der kommer en forbi imorgen med et Du må ikke sætte næsen op efter en flot hylde.Indtil videre er det to brædder der fungerer som hylde.De havde ikke noget i de mål jeg skal bruge.TT500 er DYB,med opslået låg Så de to brædder er løsningen,til jeg falder over det rigtige stykke træ.Gerne et containerfund    

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Har hørt på Huldra 10,Hifi System 12 og pladespiller TT500 her til aften..... Total fed lyd! Bare for at være solidarisk med Gråskæg,har jeg sat det op.Kan godt forstå at du er en glad Tandberg-bruger,Gråskæg.Jeg hører Dire Straits første skive.Det lyder eddermame godt Jeg ved at langt de fleste lader sig narre og tror at det er mine Studio Monitor's der spiller Niks,det er to Hifi System 12 fra Folkekirkens Nødhjælp..... de kostede heller ingenting
Jeg kan sætte en hel del fornuftige anlæg sammen,for 350-800 kr(reciever og højttalere).

Tunghør:Jeg har den perfekte reciever til dine Hifi System 7.Det må være min lille Sølvsuper 10.Det tror jeg spiller fornuftigt

Sølvsuper 10 fra 1970..... Den spiller fint,men er lidt klein i det

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Tunghør:Jeg har den perfekte reciever til dine Hifi System 7.Det må være min lille Sølvsuper 10.Det tror jeg spiller fornuftigt

Den vil med største lethed kunne drive dem til temmelig høje lydtryk, er jeg sikker på   -Og du får helt sikkert bas nok. Alt for nok, tror jeg - Men det skal såmænd nok besidde en vis charme

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Ja Solidaritet er jo ellers lidt af en mangelvare nu om dage så godt vi har Tante Berg

ellers er aftenen jo gået med måske ikke overraskende at lytte til min dejlige Tr200 jeg tror den er ved at være spillet

til nu. Lyder bedre end nogensinde. Jeg tror det er rigtigt som du siger man skal bare bruge det.

Har Samtidigt fået downloadet lidt manuals og diagrammer fra

http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=107800

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum