Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Tunghør,du kan godt begynde at glæde dig til du får samlet din Thorens TD150 MkII.Den er bare lækker!Næsten lige så lækker som en Tandberg TT500

He, he - fedt at høre at den spiller så godt  ! Og jeg er sikker på at min lyder mindst lige så godt  . Og så er den jo forøvrigt tunet, med tandberg-dele

Er der forøvrigt nogen der har en ide om, hvorfor jeg ikke kan få min TP41 til at afspille via indtaget til en ekstern kilde?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
sig mig er det bare mig eller er denne tråd bare ren hygge

Novisad:Det er ikke kun dig Tandberg-snak KAN kun være hyggeligt Har du fundet ud af hvad din far har af Tandberg?Jeg er altså blevet nysgerrig

Tunghør:Min TP41 spiller det hele,så det lyder lidt mystisk det der?Jeg har haft både pladespiller og båndoptager koblet på,sådan bare for hyggens skyld.Det spiller,dog uden at være prangende mht lydtryk Et forholdsvis stort lydtryk har den dog på selve radioen.Imponerende

Lækreste reiseradio,Tandberg TP41 fra 1970-1973 ca:

Denne reiseradio kan anbefales!! Nordmændene kalder den også for en bærbar Huldra.....

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

desværre ikke endnu men bliver da fedt at finde ud af hvad det kan være for noget, hvad med dig kører du med vinyl eller cd ...

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Novisad:Jeg har ikke en Ipod og skal heller ikke ha' en,men ellers har jeg vist de fleste lydkilder:Tandberg cd-afspiller,to Tandberg pladespillere (TT500 og TT5000),4 Tandberg båndoptagere på min store Tandberg reciever på 75 Watt i 8 Ohm,TR2075.Pc og min Philips hifi/stereo-video er også jævnlige lydkilder.Så jeg klarer mig I disse dage er det udelukkende vinyl på min TT500,som jeg købte i torsdags på et loppemarked.Den spiller forrygende og den er superflot og fed!! Kostede nærmest ingenting......

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Sig mig Tante Berg hvormange indgange er der på din 2075 4 tape monitors, 3 Phone og 3 AUX 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Tro mig,jeg kan skifte ledninger i søvne For der er blot to Tape indgang bagi.Men det gør nu ikke noget,da jeg stadig kun kan høre en kilde ad gangen.Og så får jeg slidt eventuelle belægninger af stikkene

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Har siddet de sidste par timer og bare lyttet til radiodelen, uden egentlig at bemærke hvad der blev spillet nød blot lyden så var det " Musik skabt på stedet uden Titel" det lød rigtigt godt på sådan en Tandberg Tr200 med mit Hifisystem 11, imens jeg kikkede
på Norsk QXL's Tandberg side, tror sådan en Huldra 10 er lige mig, men har tid at vente på den rigtige. forøvrigt er der en uidentificeret Tandberg radio på Brugt.dk. Hvad er det for en Tante Berg?

og en godt brugt Tandberg reiseradio på qxl.no
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Det øverste billede er en TR220.Nordmændene har ikke meget til overs for den.Jeg er dog ret vild med den model.Min mor har sådan en med et sæt Tandberg Fasett højttalere på.Det lyder RIGTIGT godt!!

TR220 FM reciever på 2 x 17 Watt i 8 Ohm:

(Dette er min mor's reciever.Den startede alt det her Tandberg-sjov for lidt over 1 år siden........ )

Bemærk!Denne reciever er ikke for minimalisten.Den er 56,7 cm bred!!

Jeg har lånt hende dette sæt Tandberg Fasett som jeg købte på eBay i Tyskland.De har kæmpelyd,især placeret på gulvet:

Jeg har heldigvis et sæt mere i hvid,som spiller ude i køkkenet,koblet til min TR2075 Det lyder fantastisk

Med hensyn til reiseradioen,så vil jeg ikke selv gi' noget videre for sådan en.Mener også at den bruger 'underlige' batterier.... Den er kun interessant hvis batteri-eliminatoren følger med....og hvis intet andet,så er den da i det mindste dekorativ

Jeg har hørt lp siden jeg kom hjem for efterhånden en del timer siden.Det lyder for fedt med min TT500 pladespiller på..... Hold da op Lyden er bedre end i min TT5000,ingen tvivl.Kan dog godt li' min TT5000

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Jeg har hørt lp siden jeg kom hjem for efterhånden en del timer siden.Det lyder for fedt med min TT500 pladespiller på..... Hold da op Lyden er bedre end i min TT5000,ingen tvivl.Kan dog godt li' min TT5000

Grisebank?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hoddakææææææft,mand!!!! Jeg har sat min Tandberg reiseradio,TP41 ind på sofabordet og tilsluttet en enkelt Hifi System 12.Det lyder dælme godt!! Og så på hifi4all,hvor det generelt er noget helt andet der snakkes om Det var da en utrolig kombination!

Tunghør:Ja,den ringer rundt min TT5000 Min TT500 blev reddet ind den røg på 'dynga' Forresten,Tunghør, Torben har en(1) Hifi System 7,som han brugte på hans tv.Den bør jeg købe.Tænker på min mor og hendes TP41...... Det er super-lyd,med en ekstern Tandberg højttaler Det har jeg aldrig tænkt på selv....så takker for tippet Med dette batteridrevne vidunder,behøver man ikke bekymre sig om pudsning af sikringer

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Husk nu lige at sende Thorens en venlig tanke i ny & næ.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hi-Fi system 7,og alle andre TB-høyttalere med tallet 7 i var konstruert med svært høy følsomhet og forøvrig bygget for å yte mye på liten wattstyrke.De spiller urovekkende høyt bare på et par watt!!Nå er kanskje ikke 7-høyttalerene de aller beste,rent lydmessig.De måtte nok ofre noe for å få høy effekt.

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Jeg er dybt rystet.....på den fede måde.Hifi System 12 på Tandberg reiseradio(TP41) lyder dælme godt!!Så dem der ender på '7' er letdrevne....der kan man se.Jeg lærer noget nyt,næsten dagligt Ulf,jeg har det med at 'glemme' at Vebjørn Tandberg var højttaler mand.Men jeg ved det godt.Det er jo også forklringen på de ualmindeligt vellydende højttalere fra Tandberg(hvis det rigtige bliver sat sammen) Afsindig go' lyd!!

Jeg gætter på at Hifi System 7 er perfekte med Huldra 6-7 der yder 3 Watt i 8 Ohm Man kan næsten ikke komme længere ned i Watt-angivelse.Men jeg tror dælme at det lyder godt! Utroligt

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Ja, det er sjovt - og god lyd .

Jeg synes dog ikke du skal købe den 7'er - så er de heller ikke bedre, som Ulfsn er inde på. En 12'er gir' dem helt sikkert grisbank . De laver bla. andet noget mærkeligt i bassen, som 12'eren slet ikke er plaget af. Jeg ville slet ikke ha' noget imod snart at finde et sæt 12'ere. Jeg leder stadig

-Men de kan dæleme spille højt. Jeg kunne sgi' spille en mindre festsal op, med det her sæt!

Ulfsn: kan du tænke dig en grund til at min eksterne kilde ikke virker?

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Får jeg da aldrig slukket for den dejlige radio, men en lille godnat hilsen Tante Berg
Sad og hørte Toner fra Himlen med Victor Cornelius. og kom til at tænke på Vebjørn Tandberg.

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

At inngangen ikke virker,kan jo skyldes så mye,Tante Berg.Mest vanlig er jo "løs lodding i dinpluggen",altså på kilden.Det KAN det jo også være inni TP 41(bak på din-inngangen).Dette er i midlertid ikke den vanligste feilen med TP 41,men alt kan jo skje!Om feilen ligger i TP 41,må du kanskje konsultere noen som er bedre elektronisk skolert enn meg,er jeg redd.Jeg kan reparere en del,men det er dette med å stille riktig diganose da.........-Og særlig på feil som kan skyldes flere ting-man må nesten måle.

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Tak for billedet.Hvor har du det fra?Et katalog....?Jeg kiggede lige på den TR220-annonce som er på brugt.dk.Hvis det ellers er rigtigt,at den ikke fejler noget,andet end lamperne,så vil jeg da anbefale dig at prøve sådan en.Den har tre skalalamper.Pil den ene ud og ta' ind til Brinck Elektronik(denne forretning er leveringsdygtig i det meste,som man skal bruge til at holde de gamle klenodier i topform) inde i Frederiksborggade ved Israels Plads.13 kr pr lampe(i 2006).De er meget nemme at skifte.Det er lidt mere kompliceret hvis også lyset er gået i signal og centermeter,selvom det ikke er helt umuligt.Hvis du nu er lidt snu,så tager du en enkelt Hifi System 11 under armen og ca 20 cm 220V-ledning i lommen.Ledningen smider du i antenne-indgangen,og så tjekker du BEGGE udgange på apparatet(A og B,højre og venstre) og ser at tunerdelelen virker.Og så er det jo bare at få drevet prisen ned,afhængigt af de eventuelle fejl og mangler den måtte ha'.... Pøj-pøj

Ulfsn:Det er ikke min TP41 der ikke vil på indgangen,det er Tunghør's....Men det er nu ikke så spændende at bruge fx en båndoptager på TP41,synes jeg.Måske med batteri-eleminator på?Jeg mangler saft og kraft,når den er på batterier.Men når man bare bruger radioen med en enkelt højttaler på,så rykker det altså!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Det kan være du skal ha' en af mine 7'ere på et tidspunkt, Tante. Så kan vi begge spille op til fest med TP41 . Vi kan måske prøve at bytte til at starte med, så jeg låner dine 12'ere, og du mine 7'ere, og så har du også fået hørt et helt sæt. Men 12'ere spiller nu noget bedre, så det vil nok ikke gøre så meget at dele et sæt 7'ere op 

Ja, det er min TP41 som ikke vil spille med en ekstern kilde. Det må være noget i radioen, for kilderne og kablerne virker da normalt. Måske en lodning der er gået, som du snakker om, Ulfsn. Det må jeg kigge på ved lejlighed

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej Tante berg kan godt forståå du ikke vil have en ipod ....
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Smuttede lige lidt tidligt fra arbejde idag har fået en jeg skal hjem til.
http://www.gpfweb.com/tandberg.html

er der lidt Tandberg søgte på Vebjørn Tandberg på Yahoo også intressant at se Fabrikken jeg fandt også et interview
med Vebjørn der kan afspilles i Winamp
Selvom det måske ikke er den bedste Huldra ville en Huldra 11 der virker til ca. samme pris måske være mere intressant.
tror forøvrigt det er samme højtalerenheder der sidder i mine Hifisystem11 som i dine Hifisystem 12 min e er bare en compact udgave formentlig med lidt mindre bas, men som du siger loudness skal der til på de små. Så spiller det

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes