| Forfatter |
|
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
TR 1055 ble markedsført samtidig med TR 1040P i Norge, de ble presentert i de samme brosjyrer. Sistnevnte solgte best.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Ja,det er jo et dejligt syn,det der  Jeg er igang med tidtagningen ude i køkkenet.Det lader til at det er Gasolin der er problemer med.....fatter intet.Har lige spillet Supertramp,og da var afvigelsen blot et par sekunder på et nummer der varer 6 min og 25 sek.Stadig lidt for raskt,men ikke generende for lytteoplevelsen.Lige nu er det Wham der bliver testet..... Det varer ikke længe før TT500 er fast ingrediens i mit lille setup.Nu er jeg begyndt at lege med vinklingen af pulley'en(dagens ord  ) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er slett ikke sikker,på dette med eksport.Jeg kan bare konstatere at 2055 er det svært få av i Norge.TR 2075 og 2075 er det mye av både i Norge og i andre land.(spesiellt i USA).TR 1000 er det mye av i Norge og lite av i utlandet.TR 1055 er det lite av i Norge,og heller ikke så mye av ellers..Tror både 1055 og 2055 ble produsert i relativt lavt antall.Tr 1000 var den første "kraftreceiveren" som de laget.Den ble også den siste med kondensatorer i utgangene.Det er nok derfor vi foretrekker den fremfor de senere og større.Det blir,rett og slett bedre vellyd.Vi må huske på at ennå var det rørlyden som ble brukt som referanse for hvordan det skulle lyde!!Etterapingen i de,(nesten) første rackapparatene bekrefter dette.Jeg vil holde unna SS 10 og H 9 det gode selskap.De var famlende eksperimenter som ikke helt visste hva de var
2025 var beregnet på eksportmarkedet,selv om den ikke er helt uvanlig i Norge heller.Ellers ble det laget flere varianter av de forskjellige apparatene,som Tandberg så for seg skulle slå bedre an utenlands.Det kunne være seg andre farger på skalaglass,RF i stedet for Din-plugger.Plexiglass skrog.Eksotiske treslag i skroget osv.
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Nej vi skal ikke have nogle "faldne" her. Det var rigeligt dengang da Tante Berg for en kort tid meldte sig ud af det hele. |
|
|
Hahaha  Ja,det gør jeg ikke lige med det første igen,jeg garanterer __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå er jeg ingen stor Michael Jackson fan,men her for en tid siden så spilte jeg "Bad"(pga lydkvaliteten)på LP (Dual 701-1971 mod med påmontert Ortofon X1-MCP high output MC-PU)med TR 1000 på nesten fullt volum.Til høyttalere ble det brukt et selvbygd Kirksaeter(tysk)sett,med kun 6" basser.Element og filter fant jeg på dynga,så jeg vet ikke hva de heter forøvrig.I tillegg hektet jeg på et par Klipch B 3 småhøyttalere som er kun et år gamle(og billige ca 3000.-NOK)
Tr 1000 skulle altså drive fire utganger med et sett 6 ohms høytt.(B 3) og et sett adskillig større ,på hele 16 ohm!!Dette burde være helt håpløst!!Men -neida.Det lød som en drøm!Bassen viste seg å være kjellerdyp og med god kontroll,og diskant/mellomtone hos Tandberg trenger ingen ytterligere beskrivelse.Dette spillte rent -så høyt at det var vanskelig å være i rommet.Ingen forvrengning jeg greide å høre,i alle fall.-Og denne platen er ikke til å vaske barnerumper med,når det gjelder lydtrykk.(Derfor er den grei å bruke som lydreferanse)
Det hadde vært morsomt om noen kunne ha målt hvor mye watt disse egentligt yter,målt etter dagens standarder.
mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulfsn - jeg takker. Det er jo rene guldkorn du kommer med  . Vi har jo selv diskuteret lidt frem og tilbage, om lyden i de forskellige apparater, og prøvet at få styr på det. Dejligt at få en ind over, som ved noget om det  . Jeg kan godt se hvordan nogle vil foretrække en 2055 frem for en 2075. Den laver spidserne i toppen knap så kraftfuldt som 75'eren, og lyder derfor nok lidt mere rund og venlig i det. Og så kommer det nok også en del an på højttalerne og kilderne der spiller sammen. Det er smag og behag tror jeg, og det er et rigtigt vellydende apparat, men 75'eren er den der får lov at spille op til dans her i huset
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at at være igennem jeg ved ikke hvor mange numre på lp.Og jeg må sige at min Tandberg TT500 er ved at ha' styr på hastigheden  Gasolin's Gas 5 synes jeg nu stadig går lidt vel hurtigt,men alt andet har været SPOT ON!!!  Jeg forstår ikke afvigelsen på Gas 5,da alt andet spiller som det skal?Anyway,så må Gas 5 spilles på min TT5000 og resten kan spilles på både TT5000 og min nye TT500  SÅDAN!!!!!Hold da k*ft hvor er det fedt.Jeg har givet nærmest ingenting for den.Det er jo lige mig....
Orv,hvor er jeg glad nu.Nu skal der indkøbes hyldeknægte og en plade at lægge på.Det bliver stort!  Godt med Tandberg på væggen  Det er også lige mig.
Jeg har skruet en hel del på 'pulley' og så har jeg sat 5-6 runder klar tape på den 'plade' som pulley'en driver.Det virker dælme  Øj,mand,hvor er den lækker,sådan en TT500:
Dette er ikke min TT500(et billede fra Google).......min er meget flottere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| Gasolin's Gas 5 synes jeg nu stadig går lidt vel hurtigt |
|
|
Tror du ikke bare at den prøver at få overstået Gasolin hurtigst muligt   skriver en ikke særlig stor fan af det christianhavnske band __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:En TR2060 kan ikke sammenlignes med TR2055.Det er testet og gennemprøvet.Tunghør har dem begge og TR2060 er en slem skuffelse.Den er også lysår fra TR2080,selvom den er lillebror til den.Den eneste gode reciever fra 1978 er og bliver din TR2080.De andre(TR2030,TR2045 og TR2060) er dødssyge i lyden,sammenlignet med de blå(TR2025,TR2040,TR2055 og TR2075).Jeg vil gå så langt at TR2060 er det mest skuffende Tandberg apparat som jeg selv har lagt ører til.Basta!
R-l-b:Hahaha  Det er ikke utænkeligt,det der.Jeg er ikke selv 'die hard'-fan,men sjovt nok var det Gas 5 som jeg brugte i starten til at ta' tid efter,og det viste sig at den er helt ved siden af i forhold til alt andet jeg har sat på,inklusive andre Gasolin albums......jeg fatter det ikke.Men min TT500 kører og er så tæt på idealet som man kan ønske sig.Ikke dårligt,ikke dårligt
P.S,Guldtuborg:Båndoptageren kan du dog godt købe.Det er sådan en som R-l-b har været så rar at donere til mit øvrige setup(Tak,r-l-b  Jeg er rigtig glad for den!).Den lyder godt og smuk er den at skue
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulfsn:Jeg så den godt tidligere.Lækker sag.Men den bliver jo rasende dyr,når auktionen nærmer sig slutningen.....det er jo Norge.I er jo helt vilde,deroppe.Hvad med at slappe lidt af?  Lær lidt af os andre.....se hvor roligt vi tager det
Spøg til side(dansk humor),den ser fed ud,den Huldra 10.Og da jeg selv har en,så vil jeg sige at den kan jeg i hvert fald selv anbefale.Dog har jeg et lille 'forbehold':Jeg har KUN hørt den med højttalere fra Tandberg.Og det lyder supergodt.Hvordan den klarer alverdens andre højttalere,det kan jeg ikke svare på.Men med de gamle Tandberg højttalere(Hifi System'erne),så er der ikke meget der når den til sokkeholderne
Gråskæg:Hold øje med den her.Huldra 10 på norsk qxl:
Det må være en af de tidlige modeller,ik',Ulfsn?Jeg tænker på at lyset i skalaen er hvidt.Den fås jo også med en lidt 'blålig' skala,som jeg mener er de senere modeller.Er det korrekt antaget?Det samme gør sig gældende for TR200 fx __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg må innrømme at den prisen er stiv.Likevel er dette en selger som jeg vet leverer kun 110% apparater.Tror ikke han får mange bud likevel da.
Om det skulle smake med(gud forby)NYE høyttalere,,,så kan jeg uten forbehold anbefale Klipch B 3.Denne høyttaleren sprenger grenser for hva som er mulig,både etter spesifikasjoner og etter ørene.Nordens mest pålitelige HI-Fi magasin(Fidelity) har til og med anbefalt den til Huldra 10.(Tro det eller ei)En av journalistene der(Håkon Rognlien) eier en Huldra 10,som han ved enkelte anledninger bruker til å prøve nye høyttalere(sammen med flere andre,nyere referanser).B 3 er ikke større enn en stor skoeske,og koster ikke stort mer enn skoeske med litt eksklusivt innhold!(3000 Kr).Den skjønner ikke at den er så liten stakkar,så den spiller som om den var fire ganger så stor.Det rare er at den har en form for "dypbass" som virkelig lurer deg til å tro at den har akkurat det!!.Det er også rart at H 10 liker den så godt ,fordi den har bassport,og det skal egentlig ikke gamle TB apparat like.Høy følsomhet har den da heldigvis(93 db),og det tror jeg ikke det er mulig å få TB apparatene til å slutte med å like.
Minuset med B 3 er en usannsynlig lang innspillingstid.Den vil ha innpå 100 timer,og det ER lenge til å være en så liten høyttaler.Men nå er jo ikke Klipsh helt som andre heller da.Litt som Tandberg-kanskje
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulfsn:Der er en anden her på tråden der er lidt småforelsket i Klipsh højttalere.Selv ved jeg intet om dem.Jeg ved faktisk ikke rigtigt noget om ret meget andet end Tandberg,jeg indrømmer det blankt  Og det er fordi hifi-junglen generelt interesserer mig meget lidt.Så det er jo lidt underligt at Tandberg altid har haft min udelte interesse,men sådan er det bare
Så fik jeg lagt sidste hånd på justering af fjedrene på min TT500 pladespiller.Og jeg har også midlertidigt indraget den hylde hvorfra min TT5000 normalt troner.Den spiller altså rigtigt godt,sådan en TT500  :
(Dette er ikke min.Min er noget flottere...
Jeg har justeret kraftigt på 'pulley' og så har jeg som sagt sat 5-6 runder klar tape på indertallerknen.Den holder dælme hastigheden nu  Jeg er imponeret over mit loppefund.Og tænk at pick-up'en også bare spiller.....det er altså heldigt
Planen er at min TT5000 skal tilbage på sin hylde,når jeg får sat en hylde mere op.Her er min arbejdshest,TT5000:
Den har tjent mig i et lille års tid nu.Ingen problemer.Den fik en ny rem lige før nytår.Jeg elsker at den er så simpel som den er.Men den løfter dog armen pænt på plads efter at pladen er færdig med at spille  Det gør TT500 ikke.
Her er lige et billede af hvordan det så ud for et par måneder siden:
Planen er at TT500 skal blive overbo til min TT5000.Det bliver godt!  Jeg har smækket en Tina Turner lp på.Og det sparker sgu r*v!!Selvgjort er velgjort  Tak for råd og vejledning og tak for tilbudene om at være behjælpelig med at lave den.Den fejler ikke noget,heldigvis.Den er spændstig!  Og dejligt retro......
Tunghør,du kan godt begynde at glæde dig til du får samlet din Thorens TD150 MkII.Den er bare lækker!Næsten lige så lækker som en Tandberg TT500 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Huldra 10 er med grønlig skala.
Tante Berg: Jeg tager min stroboskop skive med når vi ses. Så kan vi se det med det blotte øje.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Det ku' da være interessant om den vitterligt holder 33 1/3 rpm.Men alle de skiver som jeg nu har hørt,LYDER som om at hastigheden sidder lige i skabet  Men ta' den endelig med,den skive.
Guldtuborg:Ja,fine ser de ud,de Klipsch.Og de er da sikkert til at leve med,mens man venter på den ægte vare
(Fra eBay auktion.Bemærk de uoriginale fødder som er KEF-fødder)
Gråskæg sagde det,og jeg vil også sige det: T A N D B E R G F O R E V E R ! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og har lige hørt Tr200 trylle med Mozart's Tryllefløjten, jeg kan nu godt høre det er en dejlig blød måske lidt gammeldags lyd, men jeg er måske også en oldfashioned guy, når man læser om riaa delen skulle være god på sådan
en Tr200 må jeg jo næsten få sat min Thorens i omdrejninger, det er jo godt nok ikke Tandberg men lidt i familie er de da.
På Kongens Frederiksberg boede der jo i de glade firsere , det var de jo, for da var alt det gode Tandberg kommet
en Erasmus Montanus der påstod at Jorden var Flak, Lp lyden var Cd Lyden langt overlegen. og Cd'er kunne han kun bruge
til den Sandkage han havde købt i det Franske Konditori, og for det blev han hængt ud i Landets fremmeste Tidskrift, og sådan
går udviklingen frem og tilbage
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Jeg er åbenbart også til den 'gamle' lyd.Det er bånd og lp'er i øjeblikket.Men selvfølgelig kan jeg også spille musikken fra min pc på mit Tandberg-grej,og jeg har da også en Tandberg cd-afspiller(som man skal stå meget tidligt op for at trumfe,selvom den er 20 år gammel)
Lige nu sidder jeg med åben mund og polypper(  ) og beundrer mit sidste indkøb ude fra kræmmermarkedet på Bellahøj,min fede Tandberg TT500 pladespiller.Den er efter sigende fra 1969.....selvom der vist nok gik et par år før Tandberg lagde navn til.Det er dybest set en Thorens TD150 MkII.Den har en Shure pick-up på,som jeg vurderer har masser af spilletid i sig endnu.Det lyder suverænt!!Tænk engang,den er alligevel ca 36 år gammel,selve pladespilleren.Og den sparker altså mås!
Gråskæg,se du bare at få gang i din Thorens......jeg gætter på at du vil blive overrasket over HVOR godt den lyder i dit Tandberg setup  Det er altså utroligt med det gamle kvalitetsgrej.Jeg kan ikke få nok.Og så til den pris...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|