| Forfatter |
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
OK - der kan man bare se. Men det drejer sig vel ikke om mange sekunder?
|
|
|
Nej, nej. Det kan være en lille afvigelse på nogle indspilninger, og det er da også først hørbart når man får den samme indspilning på både CD og LP til at køre synkront, og så derefter konstatere hastighedsforskellen når man skifter frem og tilbage mellem CD og LP undervejs i nummeret. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør: Du kan downloade og udprinte en af de stroboskop skiver jeg har linket til højere oppe. Men jeg har testet din TD150 med min Lenco metalstroboskop skive og hastigheden var som sagt dead-on ved begge hastigheder. Men jeg kan da tage skiven med engang når det bliver hvis du vil have bekræftet det.
Pas på med pulley'en. De er ret skrøbelige og man kan meget nemt komme til at bøje skaftet.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det behøver du ikke Krenzler - jeg tror dig da på dit ord  . Tænkte mere at det måske var en oplysning Tanten kunne bruge til at få sin TT500 til at holde den korrekte hastighed? -Og jeg skal nok passe rigtig godt på hende  !
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Tak forøvrigt for sludderen og armen, Seansmiller - den klarede hjemtransporten i et stykke 
|
|
|
Jamen tak i lige måde Tunghør. Det er jo altid hyggeligt med lidt plov nørderi. Og tak for de sager du havde med til mig. Godt at høre, at du klarede turen hjem hen over brostenene.
Tante: Har du tjekket hastigheden efter på 45 rpm med en stroboskopskive? Motoren på min TT500 kørte som sagt også for hurtigt på 33 1/3 rpm, men på 45 rpm var den spot on. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jer allesammen:Jeg har intet foretaget mig......andet end at bære den ud i køkkenet,hvor den står og kører rundt. Projekt TT500 er gået igang.Jeg fandt mit gamle legetøj frem.Tog disse billeder.....:
Så kan I jo tænke lidt over hvad der nu er gang i......  Tror jeg har fået en go' ide  Og mit gamle 'Construction' sæt kommer til ære og værdighed igen  Jeg får den Tandberg TT500 til at køre i rette hastighed.Bare vent...!
Mit kamera er et lille skodkamera,så derfor er kvaliteten ringe.
Hjulene kunne jeg ikke lade være med at sætte på  Man er vel et stort legebarn  Jeg kan afsløre at det er en konstruktion til en 'tørremaskine' som jeg skal bruge til 'Project TT500'  .Skal bare lige ha' en motor og en trafo på den......(hahahaha,Storm P. levede ikke forgæves  ) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad i alverden har du dog fundet på Tante? Det ser absolut mystifystisk ud   Pas nu på ikke at ta' livet af din fine nye spille - måske du lige skulle rådføre dig med thorens-professorne?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter 24 timers burn in, må jeg sige den lille Tr200 med Hifisystem 11 spiller så hvis HIFI er at tro på og nyde det man
hører, er Tandberg sand HIFi i mine ører. at den sanger eller instrument er i ens stue, i stor eller lille målestok. Det lille
system 11 og receiveren fik en omgang af sterlings Teakolie, så det skinner, så der er både vellyd og øjenfryd, desværre forsvandt alle mine bånd i en flytning, så jeg har kun 1 bånd der er blevet flittigt brugt idag, tilsyneladende holder 310'eren
hastigheden OK og optager fint, men jeg havde en 310 mk 2 for ca 20 år siden mener den var relæstyret er det rigtigt Tante Berg?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Nej,det er ikke korrekt.Tandberg's første relæ-styrede båndoptager var/er TCD330,som hænger flot her i stuen
TCD330:
Lækkert grej du har fået dig __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Hhmmm det ligner lidt denne som er ombygget, men til hvad !!....
Vi legede med den sidste weekend  
|
|
|
Findes der ikke i nogele gamle hobby blade fra 50'erne en "opskrift" på hvordan man bygger en pladespiller af meccano  Måske man stadig kan bygge en tonearm - kunne se ret dynavector agtig ud kunne jeg forestille mig - der var et nyt projekt __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er det måske bare knapperne der skal motioneres lidt, men det skal de nu nok blive, jeg har en søster der stadig bruger bånd, så nu kan jeg overspille mine Pandora optagelser til hende, må indrømme det er første gang siden mit første anlæg der godtnok var en B&O Dirigent 609K med Richard Allen Golden Eight højtalere, jeg har hørt noget der lyder så tilfredsstillende, så takker for tippet. den TR200 er nu i en anden Division end Sølvsuper 12'eren, så er spørgsmålet bare er der mere af den gode lyd
i f.eks. en Huldra 9 eller 11, når man ikke har brug for mange watt.
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nei nei!Godlyden er ikke i like stor grad til stede i Huldra 9 og 11(uten at de to egentlig kan sammenlignes)Den "gode gamle Tandberglyden" på 70 tallet finnes i:TA 300,Huldra 10,TR 1000,TR 1010,TR 200,og til dels TR 2075!.Til dels-fordi Riaaen i TR 2075 ikke holder samme standard som de øvrige,selv om den ikke er veldig dårlig....
Den enda eldre Huldra 8 kan vel også taes med i det gode selskap når det gjelder gromlyd,men den er veldig beskjeden når det gjelder watt.Ca 2x8.
Mvh Rune  __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var også bare en strøtanke for jeg er så godt tilfreds, men der er en huldra 9 i DBA og jeg fik tilbudt en Huldra 11
og den har jo samme Watt som 2025 er det også samme lyd?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for at blive stenet - og det der er værre - vil jeg komme med et blamsefemisk foreslag TR200 kan man jo få for en slik i forhold til fx TR 2075'eren Når nu fx TR 200 har en fremragende RIAA hvorfor så ikke slagte nogle TR 200 og bygge RIAA'en over i TR2075 - nu ved jeg ikke hvor intergreret dene r på printet men fx Quads Riaa på 33 forforstæreren er et lille print man kan skifte ? Måske er det værd at slagte TR 200 i det hele taget og bruge Riaan separat ? DEn Dirigent du viser Gråskæg havde jeg en gang - den spillede sku dejligt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det er bare godt at høre at du er tilfreds  Det lader til at alle der hører TR200 på små Tandberg højttalere er imponerede.Det er altså også vellyd.Husk at bruge loudness og evt dæmpe bassen lidt.....du har fundet knapperne under låget på fronten,ik'?  (Hvis ikke,så prøv at ta' fat ved hhv powerknappen og tunerknappen og vip den nederste alu-liste ned....  )
Hvis du skal lidt op i Watt,uden at gå til yderligheder,så vil jeg anbefale dig Huldra 10:
Lækker sag på 25 gode gamle Tandberg Watt.Den har samme høje lydkvalitet som TR200.Hvis du ikke skal bruge AM,så kig efter en Huldra 10.Den har AM,men ofte står skalaen fast,da den aldrig er blevet brugt.Min egen Huldra 10 står fast på AM.Men pyt,jeg skal ikke bruge andet end FM og den kører fint  Fed lyd og et flot apparat,med masser af lys i
Gråskæg:Fandt lige et par billeder af en TR200 Compact.Ikke at jeg vil anbefale den,men sjov og flot er den altså:
Tandberg's valg af farver har altid været lige i øjet,i min verden  Pladespilleren på toppen er vist nok en Garrad eller en Dual....Men de er som regel ikke funktionsdygtige.I hvert fald ikke på de få jeg har set til salg.Men utroligt at de stadig findes.Det gør de kun fordi lyden i recieveren er så god! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehehehhe
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
2025 og H11 er i grunn lik ja.Det er bare kortbølgen som skiller.Som Tante Berg sier så er en H 10 en fin liten oppgradering,men vil du ha noe mer push,så kan jeg trygt anbefale TR 1000(1010).Den yter 2 x 70 w i 4 ohm,men den leverer adskillig mer,målt etter dagens standarder.Jeg har brukt min på noen tungdrevne Kirksaeter-høyttalere(16 ohm),men likevel aldri hatt problemer med lydstyrke/forvrengning.
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulfsn:Jeg var den lykkelige ejer af en flot Huldra 8,i tre dage......så kom jeg til at futte forstærkerdelen af.Jeg stod og rodede med stereolampen,med strøm på  Den spillede meget overbevisende,indtil jeg fik ødelagt den.Men selvfølgelig er den ikke så kraftfuld som TR200.Når det er sagt,så var den dog imponerende med sine 8-10 Watt
Her er min Sølvsuper 10 ved siden af den lækre Huldra 8(den store til højre):
Heldigvis har Huldra 8 fundet sig et nyt og godt hjem
Gråskæg:Nu kender jeg tilfældigvis sælger af den Huldra 9,så jeg har både set og hørt den.Fin gammel radio.Men det er en 15 Watt'er,så der ville ikke være tale om flere Watt i forhold til din TR200.Det er en stærk kombination du har der,med en TR200 og Hifi System 11 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|