| Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det må jeg nok sige,godt rykket der  Tillykke med sagerne.Det glæder mig at høre at den TR200 spiller i begge kanaler.Jeg har selv en,der er død i venstre kanal.Men så har jeg jo min Huldra 10,som har samme lyd,bare mere af den.
Jeg vil godt tro at den TR200 lyder godt på Hifi System 11(hvis de irriterer dig,så overtager jeg gerne  ).Jeg har aldrig hørt dem,men de ser fede ud(og velholdte),og Hifi System 12 lyder i hvert fald rigtigt godt!!  Lækre små kasser du har fået dig der
Hvordan med båndoptageren?Spiller den?Nu ved jeg ikke hvor fingernem du er,Gråskæg,men hvis den laver vrøvl,så er det som regel trykruller og manglende smørelse.Men måske din bare kører?Det er OGSÅ en fed maskine.Jeg har sådan en hængende i stuen(jeg har også en TCD320(fra r-l-b  ) og en TCD330 hængende),og den spiller bare deruda'  Du gjorde noget af et kup der,Gråskæg
Guldtuborg:Rolig,du har din fede TR2080 og skal vel ikke ha' flere?  Det ser fint ud med dine nye stik  Jeg skal selv lige ha' lavet stikket til min nye pladespiller......Tandberg TT500  Den er blevet shinet op og står bare og skinner ude på køkkenbordet  Den er for FED!!
Jeg var til lytteaften hos 'seansmiller' igår,med Tunghør og Krenzler.Det var godt!  Jeg har desværre ikke et digi-cam( det lavede Tandberg jo ikke  ).Men tro mig,der stod en KÆMPE Sansui reciever(mener at den hed 8700...?).24 kg vejede den  Rigtig flot og på 160 Watt.Det var et spændende bekendtskab,det må jeg sige.Hold da op.Og den spillede bare  Jeg kan med sindsro sige at jeg aldrig har set noget lignende  Og den ku' i hvert fald puste liv i de Dali 104(?) som er højttalerene derinde.Jeg har min egen holdning til høje og slanke højttalere,og den er der ikke rokket ved.Men det lød rigtigt godt,det jeg hørte igår
Dette gælder iøvrigt også for værtens pladespiller,en kraftigt ombygget Thorens TD160(am I right?)  Dælme en flot sag!!Og hvor lød den dog bare godt!!Jeg har ikke hørt så mange pladespillere,men den her osede af verdensklasse,både lydmæssigt og visuelt.Jeg bøjer mig i støvet for det flotte håndværk,som Seansmiller himself har udført.Fantastisk
Det var en herlig aften i rigtigt hyggeligt selskab  Seansmiller,jeg håber at du læser med,for jeg vil godt sige tak for en rigtig go' aften,og 1000 tak for de to lodder til min arm på TT500  Og selvfølgelig også tak til Krenzler og Tunghør  Og Seansmiller,selvom du har alle dine mange Watt,så kan du godt forberede dig på en aha-oplevelse eller to,når du kommer ud til lyttesession hos mig.Jeg garanterer __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var en rigtig hyggelig aften, og i sandhed en monster-reciever. Sådan en tandberg 2075 er jo et lille nips ved siden af  . Her er et foto af dyret, med en pakke cigaretter ovenpå, for at gi' et indtryk af størrelsen:  -En ordentlig fætter, der spiller rigtig godt!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her er Seansmillers rigtig flotte, og meget velspillende thorens 160 super, med Audio Technica arm. Den kan han godt være stolt af 
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og til sidst fik vi også lyttet til Seansmillers rigtig flotte gamle odeon orator. Desværre lykkedes det mig at dræbe dette klenodie, da fjedren åbenbart valgte at sprænge på netop det tidspunkt da jeg skulle prøve at trække den op  . Tusind gange om forladelse, Jan   -Jeg har heller ikke meget held i sprøjten, i øjeblikket..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,det har Seansmiller altså gjort til ug,kryds og slange  Seansmiller kan roligt bruge mottoet: Selvgjort er velgjort! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så en pladespiller man ikke ser så tit mere
Hvordan lød den Sansui - analytisk eller bare derud´af?
Sørme en flot Thorens der troner frem __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var forøvrigt ikke dali 104'ere, men en større model. Var det måske 6006 blue, de hed?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:I mine ører spillede den bare deruda' ,og det er på den fede måde  Ikke så meget fis der,ROCK & ROLL!!  Den kan nok spille en mindre sportshal op uden problemer  Vild ting,den Sansui.MEN......for der et men.....jeg vil ikke bytte! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den spiller altså godt, og med et enormt kraftoverskud. Den har godt nok power  . De ku' altså noget, dengang i 70'erne!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Tunghør:Jeg tror bare jeg har hørt forkert mht Dali så.Men de lød ganske fornuftigt  |
|
|
Jeg fik heller ikke helt fat i modelbetegnelsen, men de spillede afgjort fornuftigt  . Tror dog jeg er mere til trykkammer højttalere, men de var ikke uefne
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante, Tunghør og Krenzler: Tak i lige måde for en hyggelig aften i går. Den stod på høj musik, hyggeligt selskab, god mad og rigeligt af de våde varer. Og tak for alle roserne. Der blev vist lyttet til både det ene og det andet. Incl. en MC PU, med og uden brug af stepup.
Flotte billeder du fik taget af tingene Tunghør. Og du skal ikke være ked af det med håndtræksgrammofonen. Som jeg også sagde i går, så vælger de tit selv hvornår de står af. Den blev ikke trukket for hårdt overhovedet, jeg havde jo selv lige drejet et par gange på den 2 sekunder før dig. Fjederen gad bare ikke mere.
Og dejligt at høre at i kunne lide lyden hjemme hos mig, og jeg var specielt glad for at blive bekræftet i at min lille Thorens plov giver min cd afspiller baghjul. Alle mine mange timers arbejde har ikke været helt forgæves.
Tante, jeg glæder mig til at gentage aftenen hjemme hos dig næste gang, og jeg ser meget frem til at høre alt dit Tandberg grej. Jeg er sikker på at jeg får blæst ørene ud på den gode måde. Du siger bare til hvis du får brug for gode råd og vejledning med din TT500. Og jeg er bare glad for at kunne hjælpe med lidt stumper til både dig og Tunghør.
Jeps, min Thorens er en ombygget TD 160 Super, vistnok (jeg burde nok snart finde en anden betegnelse for den ) Receiveren er en G-8700DB, og Dali'erne hedder 606.
Nu vil jeg liste ud i køkkenet og snuppe et par hovedpinepiller og en halv spand kaffe. Det går ikke så hurtigt i dag.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da utroligt så tidligt folk står op.
Også tak for en hyggelig lytteaften herfra. Desværre kunne vi ikke nå at høre al den gode musik men sådan er det jo.
Nu har jeg hørt seansmiller's set-up før (dog med anden tonearm/pick-up) men det spillede bestemt også godt denne gang. Faktisk noget bedre end sidst takket være de nye komponenter.
Jeg troede aldrig jeg skulle se Tante Berg være småforelsket i andet grej end det med Tandberg logo på men han havde da svært ved at få øjnene væk fra den Sansui receiver.
Så har tunghør jo også fået i fingre i noget der minder om en TT500 og jeg håber at han/du bliver tilfreds med købet når den kommer op at køre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og den Gordon Dexter Blue Note vinyl svingede da for fedt! Aftenens sejeste skive efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er TT500 kommet i audiens i mit setup.Det var lidt af et pillearbejde med de ledninger,men det gik fint,især min tilstand taget i betragtnig  Jeg sidder og tager tid på den og kan konstatere at den kører for hurtigt.Et nummer der på pladen står til at vare 3 min og 14 sek klarer den på 3 minutter rent  Det er vel også forklaringen på at jeg skal ha' loudness på og lidt ekstra bas,og så bruger jeg hi-filter og skruer lidt ned for diskanten.........Men det er jo ikke meningen,og den skal ned på korrekt hastighed!Det skal lige nævnes at den ikke er blevet justeret endnu(jeg var for nysgerrig til at vente  ).
Kan hastigheden påvirkes af at den ikke er justeret i fjedrene?Hvis der er noget at hente der,så går jeg igang med det samme.....Men ellers er den godt nok FED,sådan en Tandberg TT500 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
14 sek. er godt nok meget...
Den første TD150 jeg havde var ca. 4-5 sek. for hurtig på et 5 min. nummer. Den tunghør har købt kører perfekt på både 33 1/3 & 45 rpm.
Seansmiller's Thorens kørte også for hurtigt men han fiksede det ved at slibe diameteren på remskiven (pulley) ned. Nu er hans også af plastik og ikke af metal som på TT500.
Kører drivremmen på det rette sted på remskiven?
Man kan også justere motorens vinkel og dermed remskivens hældning men hvis lakforseglingen på skruen dertil ikke er blevet brudt tidligere burde det ikke være problemet.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan vende ydertallerkenen 180 grader og placere den upside-down på indertallerkenen. På den måde kan du se hvad der foregår samtidig med at du stadig har den rette belastning på ophænget.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Jeg har klaret det ene 'problem' som var lyden.Alt for lys og skærende i mine sarte ører  Jeg smed den i phono 2 på recieveren......prøvede lige med TT5000.Det var også alt for lyst.Er der fordi den ene indgang kun er til MM?Må indrømme at jeg ikke lige har været deromme i nyere tid.
TT500 er røget på køkkenbordet igen.Nu vil jeg forsøge at justere den så godt jeg kan.Når det er gjort skal den testkøres igen.Afhjælper det ikke problemet,så giver jeg den nav-fedt,som normalt er forbeholdt min cykel.Det er rimeligt tykt.Det skal nok lære den at komme ned i gear.....håber jeg
På dit spørgsmål om hvorvidt remmen kører hvor den skal,så vil jeg umiddelbart svare ja.Nå,den spiser jo ingen brød og den appellerer til opfindsomheden........ __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha Tante.  Du må ikke komme andet end olie ned i lejebrønden på din TT500. Så belaster du motoren alt for meget. De små Thorens motorer er i forvejen lidt underdimensionerede til at drive den 3.2kg. tunge tallerken. Grunden til at de valgte så relativt svage motorer, var for at mindske vibrationer. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |