Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Ja,det er vist nok mig der er 'synderen'.Jeg har jo ikke gået specielt stille med dørene når det gælder Tandberg Men det er sådan set det der har være formålet med tråden.At udbrede kendskabet til Tandberg's fantastiske lyd og uovertrufne kvalitet Jeg synes ikke at priserne er helt ude i det blå......for blot en uge siden købte jeg en TR2080 for 2000 kr.Det er en yderst rimelig pris.Og den TR2075 til 3000 kr er måske heller ikke helt i skoven....... Tro mig,ham der køber den,vil jo ikke af med den igen,når først den er stillet op og spiller alt andet ud af stuen Der er ikke noget 'køb-og-smid-væk' over Tandberg.
Jeg ved ikke hvor længe du har fulgt denne tråd,Gråskæg,men i den tid den har kørt,så er der faktisk kommet mere og mere Tandberg på markedet.Også en lækker sidegevinst til min markedsføring

dux 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg,  Jeg beundrer din sans for Tandberg  jeg er selv tandberg fans igennem 40 år, jeg har et lille rimeligt udvalg af de gamle radioer og højttaler+ spolemaskiner.pt. er det mest 3000 serien jeg roder lidt med.
Til top Vis dux 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dux 1

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Dux1:Velkommen til.Det er da helt utroligt som der sker en masse i øjeblikket På den fede måde Jeg startede i sin tid selv med 3000-serien(ca 20 år siden),og jeg har været hooked lige siden.Det eneste der er tilbage fra dengang er min cd-afspiller(TCD3015A),som jeg synes gør det ualmindeligt godt,også sammenlignet med vore dages grej.
Jeg må sige at jeg ikke som sådan savner mit 3000-anlæg.Jeg er til recievere idag.Konceptet reciever holder hele vejen Dux1,hvad har du så af højttalere på dit 3000-anlæg?Det skulle vel aldrig være Tandberg Studio Monitor's?Evt TLM3005?
Jeg er ret nysgerrig,indrømmet Men så vidt jeg husker,så er du den første der har et 3000-anlæg,i hvert fald her på tråden.Fortæl fortæl......

dux 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej, Tante berg -- ja det er jo bare livet at sidde og skrue på de gamle maskiner når man så får dem til at køre,jeg har i gennem tiden haft alle tanbergs radioer undtagen huldra 1 alle kassette maskiner+ 68 spolemaskiner , solgte det meste i 1996 til en samler i norge. du spurgte til højttaler, jo da studio monitor skal man da ha jeg tror slet ikke at det er lovligt ikke at have dem i et tandberg setup nej 3005 har jeg ikke god erfaring med, de røg hurtig ud,ellers har jeg en 5-6 sæt forskellige tandberg højttaler  plus fasset . monitorene har jeg lige købt på lolland,de har fået nye basser men ikke de originale, jeg har ikke nr på dem kun at det er seas men ellers spiller de udmærket, tror at der stod w71 på dem der sidder der nu min cd er lige stået af en 3035A har været på værksted med den i dag, jeg har også billeder af mit setup men har ikke fået lært at få det lagt ind, så skulle jeg  have haft din email  der kan sende det

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

dux 1 skrev:
jeg har også billeder af mit setup men har ikke fået lært at få det lagt ind, så skulle jeg  have haft din email  der kan sende det

Sveske (bruger herinde) har en billedoploadsguide

her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&K W=upload

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Tante Berg og Dux 1       er i twillinger

Mentalt er i  det er også ok i dette tilfælde, du ( dux 1 ) kan forhåbentlig  bidrage med den aldtid gode stemning  der er i Tantes tråd.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

dux 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hej til dig tube freak  nej det er vi jo ikke men vi har jo nok en forkærlighed for et eller andet der oppe i nord---tandberg--- jeg har været i norge i 18år med mit arb. hvor jeg også var medlem af nrf. der kunne man jo købe de gamle rør osv og så alle de loppemarkeder der var

samleren fra nordjylland dux

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej dux 1

Det er jo heller ikke det værste at " lide " under vel. Vi elsker jo vores hobby for drenge ér jo kun drenge som en eller anden siger hele tiden.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg's Tandberg TR2080:

Det er eddermame verdensklasse,det der FED reciever.Pas godt på den.Den spiller forrygende,også selvom den ikke er så go' som TR2075

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Nå Tante Berg, du er nok ude på andre tråde og støvsuge for Tandberg info

Har lige fået fat i nogle DIN stik til TR 2080, så nu skal der loddes stik

Gå ud og køb denne skive den er bare for fed 25 kr

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Hei!! Ettersom vi nærmest er invadert av Tandbergglade Dansker på norske forum ,tenkte jeg det måtte være morsomt å være med i et Dansk forum også.Jeg har jo lest mye av det Tante Berg har skrevet,og jeg kan godt forstå entusiasmen.Jeg er også en "frafallen" fra nyere utstyr.Oppdaget plutselig at lyden i disse gamle receiverene jeg jo likevel samlet på,var meget bedre enn det jeg hadde som "hovedanlegg".Det satt litt langt inne å innrømme at jeg hadde kastet bort tusenvis av kroner på "dårlig lyd",i forhold til den gamle Tandberglyden,men ørene krevde sitt,så nå står nyanlegget under sofaen og mugner

TR 1000 og Huldra 10 og TR 2075 og TA 300 og TR 200,er mine klare favoritter blandt forsterkeriet fra TB på 70 tallet.-I den rekkefølgen!!

Likevel er det TR 2075 jeg bruker mest,fordi den har mest kraft å gå på!Tr 1000 har enda bedre lyd enn 2075,og et langt bedre Riaatrinn,så det hender ofte at jeg kopler til den også.

Har også en 2080,men den er penest å se på. Radioen i den er bedre enn i 2075,da,men Riaaen er en katastrofe,og lyden forøvrig blir for hard og kald synes jeg.Men sammenlignet med sine samtidige konkurrenter er den nok helt i toppsjiktet-uansett.

Den største overraskelsen for mange vil kanskje være den lille integrerte forsterkeren TA 300.Den er liten på watt,men gedigen på lyd.Den er også svært enkel å bruke som forforsterker.En utgave med microfoninngang (TA 300 M),bør man ligge unna om du ikke har lyst til å reparere skyvepotmeter.

Huldra 10 er en fullblods receiver,og har samme watt som TA 300 (ca 2 x 35).Samme lydsignatur som TA 300 og TR 200 og TR 1000,og alle disse fire har en kjempegod Riaa.I tilegg utgjør de kjernen i det jeg personlig vil kalle "Den typiske Tandberglyd"fra 70 tallet.2075 trykker mer,men den rekker ikke helt opp til idealet,men det er flere gode grunner til å bruke den likevel TanteB-Ikke sant?

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hej ulfsn, jeg håber da ikke du har ret din formodning om riaa'en i TR 2080, da jeg har tænkt mig at anvende den.

Du har ret i at riaa'en på TR 2075 er hammer ok, sidst jeg hørte Supertramp hos Tante Berg via hans Tandberg Grammofon, manglede der ikke noget 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Velkommen til dig Vi to har også lige udvekslet synspunkter om båndoptagere på Audio Karma,hvor jeg bare hedder 'Tandberg' Det var sjovt nok Tandberg båndoptagere vi 'ravede' om
Jeg har lige solgt en defekt TA300M.Jeg orkede ikke at gøre noget ved den....Og da jeg er til recievere,så måtte den TA300M videre til en der gad den.Men ellers er jeg enig,langt henad vejen i dine betragtninger om recievere.Og TR2075 er svær at komme udenom,da den har oceaner af kræfter.De kommer i anvendelse på mine dejlige Tandberg Studio Monitors. Jeg har også en Huldra 10 og en TR200.Huldra 10 sat sammen med Hifi System 12 og med et stænk loudness,så er det som at høre englene synge Det samme gælder for TR200.Min TR200 skal dog repareres.Den spiller kun i den ene kanal.Pyt,den løber ingen steder,og Huldra 10 har jo stort set den samme lyd,bare lidt mere af den.Men den TR200 har imponeret de fleste der har hørt den
Under sengen står en anden lækker sag,en TR2025.Den ved jeg faktisk ikke hvad der skal ske med,men den er nu også meget rar at have Og så har jeg en Sølvsuper 10 og en Sølvsuper 12.De er fuldt funktionsdygtige.Der er bare ikke lige så kraftige som andet fra Tandberg(TR og Huldra).Det er mere for det radiohistoriske aspekt,at jeg beholder dem.
Jeg har KUN Tandberg i mit hjem.Og jeg vil ikke ha' andet Jeg er dagligt imponeret og facineret af disse herlige klenodier der bare spiller så helt utroligt fedt!!Det meste har passeret 30 år(undtaget min cd-afspiller som er ca 20 år).Det er godt nok en kvalitet som man ikke ser så meget mere.Kun tiden vil vise hvad der holder og hvad der ikke gør.Tandberg har på fornemmeste vis bestået 'the test of time'
Tandberg leverer så god lyd at når først man har stiftet bekendtskab med det,så er man solgt til stanglakrids.Det er som at få en helt ny pladesamling.Man hører ting og sager i musikken som man ikke havde hørt før.Tandberg animerer lytteren til at høre mere musik.Ikke mindst fordi den rigtige Tandberg kombination(forst. og højtt.) er 'creme de la creme' for øregangene.Man bliver ikke 'lyttetræt'.....ALDRIG!
Det er mit indtryk at der på det seneste er kommet en del flere til,der vælger at prøve Tandberg.Det varmer jo at erfare at folk godt tør fravælge alt det nye og moderne,til fordel for det jeg vil kalde den ægte vare

Idag er så dagen hvor jeg skal ha' kigget lidt på min seneste nyanskaffelse,nemlig min Tandberg pladespiller,TT500 som jeg fandt på et loppemarked i forgårs 'Tunghør' herinde fra så den igår,og han kunne vist godt li' det han så..... Den skal først og fremmest renses.Den har et tyndt lag 'sod' på sig.Men ellers ser den rigtig pæn ud,og jeg synes at jeg fornemmer at den bare spiller,når jeg får sat et strømstik på den.For den er iøvrigt meget velholdt.Meget spændende
TT500:

Spændende bliver det også senere,hvor Tunghør og jeg skal på 'hjemmebesøg'( ) hos 'Seansmiller' og høre Sansui reciever og Thorens pladespiller.Det glæder jeg mig meget til!! Jeg har nok godt af lidt nye input i ny og næ...... Selvom jeg er urokkelig

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Vi hørte Supertramp på din TR2080 og det sparkede da seriøst r*v,som jeg husker det.Du sagde flere gange: 'Hold da kæft,mand'........remember? Bare rolig,du er 'home free' med dit lille Tandberg apparat Ellers må du returnere den Men hør nu lige dine lp'er først,inden du returnerer den

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Ja jeg synes nok jeg dro kjensel på deg på AudioKarma Tante Berg!Det er skjelden å se en slik entusiasme!!Og du har jo helt rett,du er "home free" med en gammel fungerende Tandberg!Likevel må vi ikke være helt blinde for de svakhetene noen av apparatene faktisk har.

Ikke noe ville glede en Tandbergentusiast mere enn at du blir fornøyd med din TR 2080 Guldtuborg!Jeg ble desverre ikke det,mest pga Riaaen som jeg fant trang og inneklemt i lyden.Jeg greide ikke å finne igjen den åpne og runde,klare lyden fra TR 1000,og delvis fra 2075.De som forstår seg på 3000 serien sier at de fant igjen den fine Riaa-lyden med TIA 3012 A som kom noen år senere,så den blir neste innkjøp!!-Når jeg finner noen som vil selge meg en.....Noen her kanskje?

2025 ja Tante,det er jo en Huldra 11 det,uten kortbølge,og med en lydsignatur som ligger nærmere 2080 enn 2075.TR utgaven var stort sett beregnet på eksport,så de fleste apparatene finnes i utlandet(i forhold til Norge).Er det fem pins din-innganger på din eller er det RCA plugger?Jeg har bare sett den med din,men noen sier den også kom med RCA.

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Min TR2025 var min første Tandberg reciever og den har selvsagt en ret stor affektionsværdi hos mig Min kammerat købte en TR2060 på samme tid.Vi modtog dem samme dag.Og begge apparater blev hørt her i huset.På det tidspunkt var vi ikke opmærksomme på de to forskellige serier i TR2XXX.Med hhv det blå og det gule display.Det er der senere rettet op på Det korte af det lange er at en TR2025 'ringer rundt' en TR2060,som I siger oppe i Norge En TR2045 lyder heller ikke så overbevisende som min TR2025(jeg har haft 2 stk TR2045 på hastig gennemrejse her).
Sådan så min TR2025 ud på eBay:

Min TR2025 har 5-pin DIN indgange.Jeg 'tør' nok ikke at skille mig af med den,for den skal være supleant,hvis min elskede TR2075 skulle få problemer.Det er der nu ikke noget der umiddelbart indikerer skulle være nært forestående,men jeg skal ikke nyde noget af at stå uden en reciever der spiller fornuftigt på mine Studio Monitor.Huldra 10 er ikke mit foretrukne reciever-valg til Studio Monitor.Det bliver for meget i bassen.......

Hehe,ja en TIA3012 A husker jeg udmærket Det var min allerførste Tandberg forstærker for ca 21 år siden.Jeg var udmærket tilfreds,indtil jeg fik Tandberg TCA3008 A(forforstærker) og 2 stk TPA3009 A(monoeffekttrin 180 W) Hvorvidt 3012 havde en go' RIAA aner jeg ikke.Jeg fik min første pladespiller(Tandberg TT5000) sidste år..... bedre sent end aldrig

3012 i sølv.Mener at den kom i 1979.....?:

3012 i sort,fra samme tidspunkt.Det var inden de fik det pikante 'A' i modebetegnelsen:

Bemærk volume-knappen.Den er drejet så den har to forskellige tykkelser.Det var de første 3012'ere der havde den type knap.Man gik dog hurtigt over til en helt eensartet volume-knap

Der er vist nok en TIA3012 A på tysk eBay.Jeg synes nu nok at de er vel dyre........ Personligt skal jeg ikke ha' sådan en igen,da jeg så skulle ud og købe en tuner også.Men et par monoblokke ville være sjovt at få igen.Og de er jo lige til at sætte i min lille TR2075..... Var der nogen der sagde 'overkill'?

Tandberg TPA3009 A :

Verdensklasse!!

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Så er der importeret lidt Tandberg, fra det Vestsjællandske,Jeg kørte op og hørte på den Tr200 og Tcd310 med højtalere
du skrev om det var i OK stand, så var prisen vel også OK. Da jeg fortalte om 2080'en var han jo lidt ked af han havde solgt
sin for 600kr.Det var jeg også Jeg fik et System 7 højtalere med istedet for 1610'erne, syntes faktisk de var lidt renere
i lyden og der var frit valg, sidder faktisk og hører Kari Bremnes lige nu så det er ren norsk vellyd.
Må finde en plads på væggen til den 310'er

Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Rettelse sættenissen har været på spil det var et sæt HIFI System 11 højtalere jeg fik med.
men størrelsemæssigt passer de fint til PC'en, det er nu rigtigt Tr200'en er lidt mere fyldig i lyden
og lidt mere bund og meget når loudnessen er på. men Sølvsuperen er en god reserve at have.
Den indtil videre eneste lille skønhedsfejl er, hvis man kan kalde det det er at pæren til at markere skalaen
er gået forøvrigt fortalte han at når man skulle have toppen af, skulle man løfte den lige op da der er udfræst
til skalasnoretrækket i toppladen.

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

2080'en var han jo lidt ked af han havde solgt sin for 600kr.

Hej Gråskæg, hvornår havde han solgt den det må da være et godt stykke tid siden, ik

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jo det var vist før Tante Bergs Markedsføring af norsk vellyd var startet og han var ikke på nettet
så han havde ikke rigtigt føling med markedet, han sad og lavede gamle B&O radioer og Tandberg
han havde også en Huldra 11 men var mest glad for Tandberg.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes