| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh nej. Det er jo ikke din TT500 på billedet.  Fulgte der en pick-up med?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Der sidder en Shure M75MB pick-up på den.....Jeg ved jo ikke om den er slidt helt ned,meeeen mon ikke den stadig ka' lidt? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den er slidt ned, lader det til at du kan få en ny nål til den http://www.styli.co.nz/stylus-165.html -Gad vide om den ikke også kan skaffes lidt mere lokalt  edit: eller det er måske ikke den helt rigtige erstatning, men bare en der kunne du?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte det nok. Det var næsten altid enten en Shure M75 eller en Goldring G800/820 der sad på sådan en TD150MkII/TT500.
Du finder ikke en bedre ny nål til den Shure end en S.A.S. nål fra JICO. De billige kopi-nåle lyder sjældent særligt godt. Der er en grund til at de ikke koster mere...
TT500's arm (TP13a) er dog en pæn tung sag (jeg vil skyde på ca. 17g. effektiv masse) så en god stiv pick-up ville måske være en bedre ide end disse meget bløde MM'ere. Jeg har hørt om flere der har haft stor succes med en Denon DL-103 i den arm men det er jo en MC pick-up...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svalander sælger originale Shure nåle ser det ud til. De har så nødvendigvis ligget i mange år...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
NØØøøøøøøj........hvor er jeg heldig Var lige med en kammerat på kræmmermarked på Bellahøj i København.Det var så småt ved at lukke da vi ankom sidst på eftermiddagen,på grund af ekstremt ringe vejr Egentligt gad jeg slet ikke,men hvad gør man ikke for fællesskabet? Det var stort set gammelt ragelse over hele linjen,indtil vi havnede i et telt med en hel del B&O(også 'reiseradioer'-Beolit 600 og Beolit 800,hvis nogen er interesserede).Der i bunden af en stak radioer,der var der en pladespiller som jeg liiiige ville se lidt nærmere på.Og hvad så jeg så?En Tandberg TT500 Den snuppede jeg,selvfølgelig |
|
|
Wauw, tillykke. Og så lige på Norges nationaldag  Hvis Vebjørn ellers sidder i sin himmel, må han da være glad for dig. Dén synes jeg du skulle ofre lidt på, bl.a. Jico nålen. Og så er det spændende om din CD kan være med  Du har fortjent den, siger Frk. Huldra 8 og jeg
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Når du (kvaal) skriver at TT500 'ringer rundt' en TT5000,betyder det så at TT5000 får bøllebank af TT500?Jeg læser det meste norske uden problemer,men det udtryk der kender jeg ikke.......  |
|
|
Jeg forstår nok norsk til at vide at det lige præcis er dét det betyder.  Om du så er enig må tiden jo vise...
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Å spiller ringer rundt" betyr det samme som at den "grisebanker" den andre spilleren.
En SAS nål er en god investering, sjekk compliance så finner du ut om det går bra i denne armen. Noen Shure M-75 nåler er stive nok til at det
går fint i mellomtunge armer. Sjekk nålen i mikroskop først, kanskje har den mye spilletid igjen.
Du kan kjøpe orginale nåler her (N-75 ED er god, men dyr): http://www.stereoneedles.com/Shure.html
Sjekke data og beregne armresonans: http://www.cartridgedb.com/
Du kan nok finne de manglende deler på tysk ebay.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Tante Berg, så har jeg kastet mig ud fra et norske fjeld for at lande i www-Tandberg land (Whitout hangglider) 
Nu må man se tiden an om de norske Tandberg freaks er interesseret!...
Her er mit link til det norske Tandberg-Univers :
http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?p=28071#2 8071
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Svalander sælger originale Shure nåle ser det ud til. De har så nødvendigvis ligget i mange år...
Mvh.
|
|
|
I mine gemmer har jeg en lille sort plastæske hvorpå der står Shure "stereo dynetic" indeholdende en M75MB type2 med en B-T2 nål (lys beige) og en M75-3 (grøn) angiveligt til lakplader. Det hele er tlsynelande ubrugt (stammer fra en nedlagt radioforretning)
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante.
Tillykke med din TT500. Den tror jeg at du bliver glad for.
Jeg har de dele som du mangler til den, antiskating loddet og den sorte vægtlodskugle som bruges til at justere nåletrykket med. Hvis du vil have dem er de dine. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Jeg siger pænt ja tak  Det er ret overvældende,det her.Det er simpelthen kanon!!  Jeg har tjekket på væggen,der er lige nøjagtigt plads til en pladespiller mere.Og så bliver min TR2075 fyldt HELT op med stik  Det manglede da bare
Sidste ord er ikke sagt om Tandberg TT500..........
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er så lidt. Og det går jo til et godt formål. Det er desuden en rigtig vellydende plov du der har fået fat på. Ovenikøbet en man ikke støder på ret ofte.
Så skal du til at sætte dig ind i hvordan man justerer fjedrerne på sådan en fætter, hvis du ikke har haft fingrene i sådan en før? Hvis du vil have lidt hjælp med det så kan du bare sige til (jeg har jo selv en fjederophængt Thorens plov.) Jeg er jo også lidt nysgerrig for at høre hvordan sådan et 100% Tandberg anlæg lyder. Jeg har jo hørt nogle pæne ord fra både Tunghør og Krenzler. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Du er hermed inviteret  Det lyder hæderligt,ganske hæderligt  Det sparker r*v!!!  Det bliver snart.Jeg elsker at flashe mit lille Tandberg setup......Det bliver hyggeligt!
Hvis Krenzler gider er Krenzler velkommen.Ellers gætter jeg på at Tunghør også stiller op? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have Tante (Jeg har jo nærmest inviteret mig selv ). Det glæder jeg mig til at høre, Så skal vi rode lidt med din TT500 og få den til at synge. 
Jeg er ikke i tvivl om at Krenzler og Tunghør også gerne stiller op. Jeg sender dig lige en pb. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tanteberg
Så er der atter en Tandberg der spiller
Det er måske lidt den grimme ælling i Tandberg sammenhæng men i forhold til mine plastik pc højtalere
er det jo Highend og ren cacao for trommehinderne, jeg har kikket lidt efter yderligere opgradering i form
af et par 1520 istedet for mine Avance højtalere.
mvTh. Jens.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Man skal jo starte et sted.Jeg har selv sådan en Sølvsuper 12 inde i stakken af 'reserver'.Jeg synes det er en fed reciever.Desværre har den ikke så mange kræfter.Men det den har at gøre med,det gør den altså godt.Personligt kunne jeg godt ha' tænkt mig at den havde en loudness-knap.Når den en sjælden gang skal fremvises,så spiller den over et sæt Hifi- System 12,og det er et godt match
De der TL1520 er der vist et sæt af til salg på Gul & Gratis eller også var det Den Blå Avis.Jeg har ikke selv hørt nogen højttalere fra TL-serien.Jeg må prøve at stille mig tilfreds med mine Tandberg Studio Monitors
Tilbage til din Sølvsuper 12.Er det et bevidst valg fra din side?Eller er det en du har arvet fra noget familie?Fortæl fortæl __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tanteberg
Ja den er jo nok en følge af den kraftige marketing af Tandberg der foregår for tiden, (som har jobbet priserne på en 2075 op i flere 1000 kr). Jeg havde tænkt på en af de gamle japanerreceivere, men Tandbergen passer meget bedre pladsmæssigt og smuk er den jo,i Winamp har man jo alle korrektions muligheder og mine Avance har jo også et lille tilskud i bunden,
så bas mangler jeg ikke og lyden har en dejlig fylde, så jeg er en glad Tandberg ejer
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Hvis du er klar til at stige på Tandberg-vognen,så kig lige i Den Blå Avis.En TR200,en båndoptager TCD310 og et sæt TL1610:
(Dette billede af TL1610 er ikke fra Den Blå Avis)
Det tror jeg er et godt køb
P.S.Jeg har forresten engang været den glade ejer af et sæt TL1210.Dem solgte jeg desværre sidste år  Men den nye ejer så meget glad ud __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |