| Forfatter |
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ganske ret Tante Berg, jeg har lige skiftet to dioder i min tuner, det gav en del bedre signal og lidt mere åben lyd.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stiller heller ikke om mellem NAB og EIC i hverdagen selv om jeg kan sætte to stillinger til mine favorit bånd så er forskellen på 20 - 30 år gamle færdigindspillede bånd ret lille.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Desværre kan mine B77 kun NAB og ikke EIC - det afskærer mig vist fra en del færdige bånd
Kan azimuth og alt det der bevares præcist nok med en udskiftelig tonehovedbro "on the fly" eller skal der fin justeres ?
Den er flot - er de to nederste dele med VU metre separate eller er det en stor sammenbygget sag?
Undskyld Tante at vi lige er kortvarigt off topic - du må simpelt have dig en spolebånoptager  
|
|
|
Afspil du bare de bånd du får fat i, afvigelsen er mindre end den typiske fejljustering på båndoptagerne.
Hvis det er smådyr man vil bestige så skal man rekallibrere maskinen før hver eneste optagelse. Jeg gør det faktisk når jeg optager bånd til bilen, fordi det tager kun ½minut på grund af den indbyggede "komputerjustering" Spolemaskinerne der bruges til liveoptagelse får lov til at være i fred mellem servicebesøgene, men der bliver også kun brugt én båndtype (så længe lager haves) |
|
|
Det er jeg glad for at høre - jeg har afholdt mig fra at købe EIC kalibrerede spolebånd - det vil jeg så ikke gøre Når dit lager er brugt op hvad skal du så gå over på ?- der er jo ikke så meget at vælge mellem mere ! __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
kvaal skrev:
Og, -som du nok vet: vi nordmenn skåler gjerne for Danmark!
 |
|
|
<table dir="ltr" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"><t><tr><td valign="top" width="24"></td><!--msnavigation--
><td valign="top">
<table dir="ltr" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"><t><tr><td valign="top" width="24"></td><!--msnavigation--><td
valign="top">
<font face="Verdana" size="2">
<span style="font-family: "Trebuchet MS"; color: white;"><!--[if gte vml 1]><v:shape id="_x0000_t75"
coordsize="21600,21600" o:spt="75" o:preferrelative="t" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe"
filled="f" stroked="f">
<v:stroke joinstyle="miter"/>
<v:ulas>
<v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"/>
<v:f eqn="sum @0 1 0"/>
<v:f eqn="sum 0 0 @1"/>
<v:f eqn="prod @2 1 2"/>
<v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"/>
<v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"/>
<v:f eqn="sum @0 0 1"/>
<v:f eqn="prod @6 1 2"/>
<v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"/>
<v:f eqn="sum @8 21600 0"/>
<v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"/>
<v:f eqn="sum @10 21600 0"/>
</v:ulas>
<v:path o:extrusionok="f" gradientshapeok="t" o:connect="rect"/>
<o:lock v:ext="edit" aspectratio="t"/>
</v:shape><v:shape id="_x0000_s1025" ="#_x0000_t75" alt="" style='width:100.5pt;
height:75.75pt'>
<v:imagedata src="det_norske_flag-filer/image001.jpg" o:href="file:///C:\_websites\fjordnorge\images\Norgesflagg.j pg"/>
</v:shape><![endif]--><!--[if !vml]--> height="101" width="134"><!--[endif]--></span>
<a name="Det_Norske_flagg_og_Riksvåpen" target="_parent">
<span style="font-family: Verdana; font-weight: 700;"></span></a> </td></tr></t></table>
<p ="Msonormal">
<span style="font-size: 10pt; font-family: Verdana; color: blue;" id="ed_xp_tekst"><!--[if gte vml 1]><v:shape id="_x0000_s1025"
alt="INNHOLD" href="http://www.cappelen-krefting.no/programfiler/qualcomm/ eudora/attach/index.htm" style='width:84pt;height:95.25pt'
coordsize="" o:spt="100" o:button="t" adj="0,,0" path="">
<v:stroke joinstyle="miter"/>
<v:imagedata src="det_norske_rigsvaaben-filer/image001.png" o:href="http://odin.dep.no/odin/html/statskalenderen/2000/im age/kal00.gif"
cropbottom="17082f"/>
<v:ulas/>
<v:path o:connect="segments"/>
</v:shape><![endif]--><!--[if !vml]--><span style="">< name="MicrosoftOffice0"><area shape="Rect" coords="0, 0, 112, 127" href="http://
www.cappelen-krefting.no/programfiler/qualcomm/eudora/attach /index.htm"></> filer/image002.gif" usemap="#MicrosoftOfficeMap0" alt="INNHOLD" v:shapes="_x0000_s1025" height="127" width="112"></span></span>[/
P]<p ="Msonormal"><p ="Msonormal">Tillykke til dig og dine landsmænd med jeres national dag !!!<span style="font-size: 10pt; font-
family: Verdana; color: blue;" id="ed_xp_tekst"><span style=""></span></span></td></tr></t></table> |
|
|
Mange takk! En fin dag med sol og behagelig temperatur i Norge. Vi har barnetog, tale av ordføreren (samme som borgermesteren) og russetog,
om dere har hørt om det. Det er en del av festen for de som er ferdig med 12 års skole og kan begynne å studere. I Norge tar dettte helt av etter
påske, med mange fester og med avsindig festing og beruselse den 16 mai og natten igjennom. De som feirer har egne rødmalte biler og busser,
enkelte med enorme lyd- og lysanlegg (de engasjerer en lyd- og en lysmann for å styre det hele), røde dresser med tvilsomme tekster og ditto
oppførsel. Ulykker skjer hvert år, men ingen har hittil greid å bremse det værste ved denne tradisjonen.
Hipp hipp!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Desværre kan mine B77 kun NAB og ikke EIC - det afskærer mig vist fra en del færdige bånd
Kan azimuth og alt det der bevares præcist nok med en udskiftelig tonehovedbro "on the fly" eller skal der fin justeres ?
Den er flot - er de to nederste dele med VU metre separate eller er det en stor sammenbygget sag?
Undskyld Tante at vi lige er kortvarigt off topic - du må simpelt have dig en spolebånoptager  
|
|
|
Afspil du bare de bånd du får fat i, afvigelsen er mindre end den typiske fejljustering på båndoptagerne.
Hvis det er smådyr man vil bestige så skal man rekallibrere maskinen før hver eneste optagelse. Jeg gør det faktisk når jeg optager bånd til bilen, fordi det tager kun ½minut på grund af den indbyggede "komputerjustering" Spolemaskinerne der bruges til liveoptagelse får lov til at være i fred mellem servicebesøgene, men der bliver også kun brugt én båndtype (så længe lager haves)
|
|
|
Det er jeg glad for at høre - jeg har afholdt mig fra at købe EIC kalibrerede spolebånd - det vil jeg så ikke gøre
Når dit lager er brugt op hvad skal du så gå over på ?- der er jo ikke så meget at vælge mellem mere !
|
|
|
Optageklubbens lager er stort, så stort at det rækker vores tid ud men det kan vi jo bekymre os om til den tid hvis vi lever så længe.
Men hvorfor i det hele taget købe indspillede bånd med mindre det er optagelser der ikke findes i andet format.
Det er lang sjovere at opstøve private optagelser af radioudsendelser, f.eks. har DR stort set intet i arkivet fra det gamle Montmartre i St.Regnegade, ja der er vel ikke ret meget tilbage i det hele taget så man kan kombinere de fornøjelige med det kulturbevarende. Ejere af radioudsendelser fra 60'erne har de jo med at falde døde om og så bliver båndene ofte smidt ud med indhold. Jeg har da reddet et halvt hundrede optagelser på den måde
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
NØØøøøøøøj........hvor er jeg heldig  Var lige med en kammerat på kræmmermarked på Bellahøj i København.Det var så småt ved at lukke da vi ankom sidst på eftermiddagen,på grund af ekstremt ringe vejr  Egentligt gad jeg slet ikke,men hvad gør man ikke for fællesskabet?  Det var stort set gammelt ragelse over hele linjen,indtil vi havnede i et telt med en hel del B&O(også 'reiseradioer'-Beolit 600 og Beolit 800,hvis nogen er interesserede).Der i bunden af en stak radioer,der var der en pladespiller som jeg liiiige ville se lidt nærmere på.Og hvad så jeg så?En Tandberg TT500  Den snuppede jeg,selvfølgelig  Den kostede ikke ret meget(et to-cifret beløb  ),og den kan være mit hygge-projekt her i regntiden:
Tandberg TT500 fra ca 1972-ca 1975(jo,det ER en Thorens som Tandberg lagde navn til)
Billedet er ikke af min,men min er ganske pæn  Og den vejer godt til,synes jeg.Selvom det var elendigt at vade rundt i det møgvejr,så er jeg meget tilfreds med dagen idag
Guldtuborg:Du er ikke til at skyde igennem,gætter jeg på?  Bare glæd dig til det bliver lidt mørkere udenfor,så kommer din fede TR2080 rigtigt til ære og værdighed.Den er afsindigt flot!!Og hvad sagde jeg?Den driver(selvfølgelig) dine Dynaudio højttalere  No problem  Jeg glæder mig til at se og ikke mindst til at høre den i dens nye hjem  Velkommen i klubben,Guldtuborg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med fundet!
Har du en adresse og åbningstidspunkter?
Og så der ellers ud til at være mange spændende ting dér? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en har jeg da set før!
Tillykke med dén.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
TD150MkII/TT500 manual.
Det var da heldigt at det ikke var en Thorens TD150MkII. Så havde du været nødt til at lade den blive stående.
Eneste forskel er for det meste Tandberg logoet der er klistret på armboardet. Visse TT500'ere har dog også et mere reelt Tandberg logo på selve plinten.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler og Sveske:Tak skal I ha'  Adressen er vel Bellahøjvej.Ikke noget at tage fejl af,for det er campingpladsen lige ved siden af Bellahøj-Badet.Mht om det er værd at ta' dertil,så ved jeg ikke rigtigt.....Der var en del B&O,fra 1970'erne. Er man til det,så bare se at komme afsted  Ellers ikke ligefrem et hifi-mekka  Ham der har det fedeste grej(der er ikke mange af dem)er en stor og kulsort neger(super flink og meget rimelig med prisen).Hvis vejret arter sig lidt bedre imorgen,så er det måske værd at ta' dertil......om ikke andet så for at købe vinyl.For det er der rigtigt meget af.Men husk at prutte igennem
Krenzler,jeg kan se at jeg mangler det lod der sidder helt ude på den højre pind.Og selvfølgelig det lod der hænger til venstre.Kan sådan noget skaffes?Det må være muligt at købe?Især da det reelt er en Thorens......Anyway,jeg er godt nok glad for den handel __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Det er GULD værd,det der du ka' med alle dine meget relevante links!!Har snuppet den manual  Aj,hvor er det bare fedt!
Sveske:Der er kræmmermarked til og med søndag.Mener at de åbner om formiddagen-agtigt.Entre er 20 kr.Der er Dankort-automat derinde(måske mod gebyr....?) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg.
Nå, jeg troede at billedet var af dit eksemplar.
Jeg har en TD150MkII stående i skabet men det er vist noget med at tunghør også kunne være interesseret i sådan en? TP13a armen er dog afmonteret. Jeg kender en der har en TT500 stående (han skulle kun bruge indertallerkenen/lejeskaftet) så det kunne måske også være en mulighed.
På den ene eller anden måde kan vi sikkert finde på noget.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:1000 tak.Jeg foretager mig ikke yderligere idag,men når jeg går igang og spørgsmålene melder sig,så ved jeg lige præcis hvem der kan svare  Den er godt nok lækker.Det er bare så heldigt at jeg har lidt svært ved at fatte det  Sikke et fund,for lige netop mig __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt sikkert skæbnen der har været på spil. Det var uundgåeligt at i mødtes. Det måtte jo ske før eller siden.
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne Thorens-Tandberg spiller ringer rundt TT 5000, og de er sjeldne og ettertraktet i Norge. Den Shure som sitter på er også meget god!
Tillykke med dagen!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op! Det var jo lige netop den model du skulle ha'  ! Stort tillykke - godt det ikke blev vejr til fisketur i dag  . Jeg har faktisk indrykket en annonce i dag, hvor jeg avaterer efter en thorens td 150 - netop den model du har fundet med tandberglogo. Jeg skulle vist bare være taget på loppemarked i stedet
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaal:Jo tak og og i lige måde  Jeg skal lige ha' sat et 220 Volt stik på den og se om den kan snurre rundt.Og lodderne mangler,men til prisen kan jeg ikke klage.Når du skriver at TT500 'ringer rundt' en TT5000,betyder det så at TT5000 får bøllebank af TT500?Jeg læser det meste norske uden problemer,men det udtryk der kender jeg ikke....... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Shure model drejer det sig om Tante Berg?
|
| Til top |
|
| |