Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ja den spiller rigtig godt, læg lige mærke til tuner scopet neden under, det er ret sjovt et se på næsten som tv.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Tubefreak:Er det B&o mikrofonen der titter frem,nederst på hylden under din spolebåndoptager?Er det en go' mikrofon? Bruger du den eller er det bare en prydgenstand?

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Ja det er en B&O bm3 og den står kun til pynt, den er kommet op ved side af båndspillen nu.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Tante Berg
Jeg er også til lyd fra en god tuner, læg lige mærke til kaninøre antennen til trods for at jeg har alt hvad hjertet kan begære i kabel tv/radio. Jeg bruger kun kabel radio til min LL reciever. Som for øvrigt spiller Heinsens helligdag lige nu.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

15 hz - 34 Khz - 2 spor 7½ " og 15"  - med Actillinear systemet, AB-test, "Sound-on-Sound", ekko, mono og stereo miksning, Selvsynk og fotoelektrisk endestop

Den skal du bare have hængende på væggen til pynt - så skal du små TCD maskiner nok holde sig på dydens smalle sti og spille som en drøm med sådan en trussel hængende over hovedet

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Ja Tante sådan en MÅ du have, hvordan har du overlevet uden.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Tubefreak:Både her i huset og hos min mor,er signalerne der fanges af Tandberg,selvfølgelig æterbårne.Ikke noget med kabelradio til mig,hvis jeg kan undgå det.Jeg vil ha' lov at bruge tuneren som den nu er lavet til.Der er alt for mange stationer som man ikke kan tage med det sk*de kabel-radio.Dybest set er det jo total eensretning af mennesker.
Jeg har ikke så fin en antenne som du har.Jeg har bare lavet en antenne af 220-Volts ledning.Der er flot og klart signal Også hos min mor,som således kan høre hendes obskure lokalradiostationer

R-l-b:Jeg er bestemt ikke afvisende.Faktisk kan jeg bare ringe og snakke mig frem til en pris,så er der sådan en på vej..... men jeg ved sørme snart ikke Selvom den helt sikkert ville pynte Jeg ved ikke hvad sådan en Tandberg TD20 A bør koste....?

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Antennen kan købes på de fleste loppemarkeder til under en 50´er. Træk dipolerne ud til ca. 73,8 cm det svarer til midt på fm båndet. Jeg brugte også et stykke tilklippet ledning men den gamle tv antenne er suveren i lydkvalitet. Jeg garanterer for at du kan høre det.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Antennen kan købes på de fleste loppemarkeder til under en 50´er. Træk dipolerne ud til ca. 73,8 cm det svarer til midt på fm båndet. Jeg brugte også et stykke tilklippet ledning men den gamle tv antenne er suveren i lydkvalitet. Jeg garanterer for at du kan høre det.

Er din teleskop-tv-antenne bedre end de ledningsantenner som er T-formede og som man kan købe for mellem 30 og 60 kr i fx elgiganten.

Når du skriver 78,3 cm er det så præcist ? og hvor lang kan de da blive (med dipoler mener du hver teleskopantenne??)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
R-l-b:Jeg er bestemt ikke afvisende.Faktisk kan jeg bare ringe og snakke mig frem til en pris,så er der sådan en på vej..... men jeg ved sørme snart ikke Selvom den helt sikkert ville pynte Jeg ved ikke hvad sådan en Tandberg TD20 A bør koste....?

tja - er den 100% i orden - ville jeg give mellem 1500 og 3000 for den - skal den justeres og sættes i stand og kan man ikke selv gøre dette løber det hurtigt op i 2000 kr. og så skal man altså ikke give mere end 1000 for maskinen

Hvis ikke du er heldig og finder nye bånd på brugt markedet/auktioner koster et nyt stort spoel bånd mellem 4 og 500 kr fra nyt !!

Gamle bånd kan være gode men de kan også være "møre" og så går der ikke lang tid før dine tonehodeder er fedtet ind i båndklister og det kræver mere end en almindelig rens

Hvis du høre noget musik med stor dynamikomfang - højt - så er spolebånd ret fantastisk og det er helt hypnotisk at se spolerene dreje rundt

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

73,8 Cm det svarer præcis til 96,5 Mhz p4 Kbh.

Ja den er meget bedre lydmæssigt, den er mere åben i lyden og stereo perspektiver er også bedre. Formlen som jeg har lært den.:

Antenne længde til frekvens

300/F/4*0,95 = Ant længde i Cm    

Eks

300/96,5/4*0,95 = 73,8 Cm

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Angående bånd så er min erfaring Basf, Ampex og i moderne udgave er det Emtec som faktisk er Basf.

Jeg har en del Maxell udxl men der kommer droputs på den med årene, jeg har et enkelt Maxell ud der spiller fint.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

det vil sige at jeg når jeg hører p2 som hos mig er på 102,3

skal 300/102,3/4*0,95 = 0,696 - altså 69,4 cm

og p1 300/90,8/4*0,95 = 0,874 - altså 78,4 cm

Da jeg hører p2 99% af tiden kan det altså betale sig at have antenne fast på de 69,4 cm for bedst mulig ydelse ! er det korrekt forstået ??

Hvis det er vil det så også gælde en tagantenne ?

vedr. Bånd så er mine nye bånd alle basf/emtec på metal - mine brugte er ampex

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Takker.At dømme efter hvad sælger iøvrigt har sendt mig,så er det tip-top grejer(1-ejers).Men jeg vil ikke så højt op,som du nævner der.....simpelthen fordi det ikke er særligt 'vigtigt' for mig at få spolebåndoptager.Dog ved jeg at jeg nok skulle gå hen og blive glad for sådan en.....jeg tænker lidt videre.Jeg har indtryk af at den bare står og fylder hos sælger Den er i hvert fald ikke i brug,så meget ved jeg.

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Ja det er korrekt, jeg ville også lade den stå på p2 længden da det nok er der du får mest ud af det. P1 er nok ikke så kritisk men det.

En tag antenne er et kompromis jeg ved faktisk ikke hvad den er kalibreret til men jeg vil tro den er sat til midten af båndet.

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

En for lang antenne giver svagere signal og mere støj.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Tubefreak:Jeg må prøve sådan en stueantenne.Næste gang jeg tager på loppemarked vil jeg kigge efter sådan en

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

God ide, jeg har ikke fortrudt købet. Jeg mener at den kostede 25 Kr. men de kan godt gå helt op til en 100 Kr. seddel.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Tubefreak:Det er altså meget sjot,med det gamle grej.Det bliver aldrig HELT færdigt,vel? Der er jo altid noget der ville gøre grejet LIDT federe.Jeg må eje sådan en antenne..... Snupper gerne 2 for 'en hund'

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Desværre kan mine B77 kun NAB og ikke EIC - det afskærer mig vist fra en del færdige bånd

Kan azimuth og alt det der bevares præcist nok med en udskiftelig tonehovedbro "on the fly" eller skal der fin justeres ?

Den er flot - er de to nederste dele med VU metre separate eller er det en stor sammenbygget sag?

Undskyld Tante at vi lige er kortvarigt off topic - du må simpelt have dig en spolebånoptager

Afspil du bare de bånd du får fat i, afvigelsen er mindre end den typiske fejljustering på båndoptagerne.

Hvis det er smådyr man vil bestige så skal man rekallibrere maskinen før hver eneste optagelse. Jeg gør det faktisk når jeg optager bånd til bilen, fordi det tager kun ½minut på grund af den indbyggede "komputerjustering" Spolemaskinerne der bruges til liveoptagelse får lov til at være i fred mellem servicebesøgene, men der bliver også kun brugt én båndtype (så længe lager haves)

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes