| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn:Nemlig!Det er såmænd Tømrer-Claus himself,der driver Karma Music
Mashuro:Det var et godt køb du der gjorde  Min egen udgave af Midnight Sun på bånd,den gav jeg 1 krone for( det er et originalt bånd)  Allan Mortensen gør det suverænt!!
Tunghør:Den er go' nok,min TCD330 spiller alle mine andre kilder af banen!  Den er fra 1976.....ligesom Midnight Sun __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I morgen er det norges nasjonaldag. Den synes jeg du må feire Tante Berg! Norske flagg, sløyfer, pølser og is er viktige ingredienser...
Tre ganger tre hurra!!!
Ja, vi elsker dette landet!
Glem ikke barnetoget - du må lage ditt eget!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaal:Jeg fejrer gerne Norges Nationaldag  Tillykke.Hele Danmark holder iøvrigt fri imorgen i anledning af Kristi Himmelfart.....Jeg vil dog skåle for Norge-anytime! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og, -som du nok vet: vi nordmenn skåler gjerne for Danmark!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og tjekker båndoptagere lige nu.Jeg har hørt på TCD320 i et stykke tid og den lyder jo kanon!Jeg hører et originalbånd med Bee Gee's 'One Night Only'.Det bånd er udelukkende blevet spillet på en walkman.Det lyder sindssygt godt!!  Det er utroligt......
Nå,nu er jeg på TCD330 og forskellen fra TCD320 er jo slående.Vildt,da de ikke er SÅ langt fra hinanden,på papiret.Men det er de i virkeligheden.Næste TCD3XX er en TCD310 som spiller aldeles glimrende.Men Hertz-området er ikke så stort som på senere modeller.
Flere gange sagde Guldtuborg 'hold da kæft,mand' når TCD330 trykkede den af i søndags,da han slæbte af med klenodiet,en mint reciever TR2080  Det er for vildt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tømrer-Claus
Der var en udsendelse om ham i dr radio for nogle tid siden, han har HELT sikkert taget skade men hva´fan´ han lever og har det godt.
Du skriver om Bee Gees, ja JEG kan kun finde bånd der kører for langsomt til min båndoptager - - - NÅÅÅ du snakker om KASETTE bånd. 
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS nu fylder du jo snart de 60, gir du en lille en i anledning af den runde. Hehe
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tubefreak:Det ka' godt være at det ikke er helt præcise data i min profil.....  Men ellers er alt hvad jeg hidtil har skrevet om Tandberg,den skinbarlige sandhed.
Båndoptagere er stærkt oversete i vore dage,og bliver ikke regnet for noget.Men det er noget højr*vet da jeg selv må erkende at min TCD330 tæver alle andre lydkilder her i huset  Jeg er godt nok imponeret.Sikke en kvalitet!Tænk engang,den er 31 år gammel......den kører de fleste bånd på fonemmeste vis.Nyt gummi på trykrullerne ville være prikken over i'et
Jeg kan huske dengang hvor folk rynkede på næsen af bånd(kort efter at cd-afspilleren kom).Bånd blev slidt,sagde man. Meget slidt og det suste og gjorde ved.Den var der mange der hoppede på,inklusive mig selv.Idag må jeg sige at det er da utroligt så go' lyd de gamle bånd leverer.Jeg har ikke rigtigt optaget noget endnu.Det er altsammen indspillet for 10-20 år siden.......Ta' den! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante
Det med bånd er sku noget mærkeligt noget - jeg vl ikke give dig ret i at det er bedre men det er ikke dårligt og det er frem for alt anderledes.
I min aktive "båndpark" står en revox B710 mkII, en Studer A710, 2 stk Revox B77 og en Pioneer Ct-f 9191
In aktivt 4 A77ere, en Beocord 9000 som snart kører, en beocord 8000 og et hav af forskellige alm. japanske kassettebåndoptagere.
Heldigvis er det de bedste af dem der "in active duty"
På kassetter nyder jeg at kunne optage noget i radioen og lytte til det senere, ligesom jeg lovligt kan overspille en cd fra biblioteket. Navnligt dårligt masterede cd med metallisk lyd får nyt liv med en analog musikalitet der er dejlig.
På spolebånd - som egentligt er købt til live musik men hvor jeg stadig mangler nogle super mikrofoner - optager jeg ting der skal være "spitze" - en sjælden LP i mint som jeg får lov at låne eller lignende - så bliver de optaget på 15" 2 spors
På alle bånd er dr båndsus - som man enten kan vælge at blive irreteret over eller man kan mentalt filtrere det fra og nyde musikken - det sidste gør jeg. Jeg er blevet støt over flere dårlige CDer end over båndsus - og på det gode bånd graj er wow & flûtter jo ikke en "issue"
Når det er sagt - har jeg fat i en god cd - altså en rigtig godt mastered cd - og spiller jeg den på enten min oldnordiske meget analogtlyden revox cd afspiller fra "the compact disc -cradle of life 83/84) eller på min Cyrys lyder det sku ret overbevisnede men det kommer ikke i nærheden af den lytteglæde jeg får ved at spille LPer på min Garrard.
Inden vi lukke op for en "båndkrig" kan vi jo begge krybe til korset og udbryde - jamen vi kan lide bån - ikke fordi det beviseligt er bedre - men fordi vi synes det lyder godt - det samme for midt vedkommende om vinyl - jeg har ikke en ide om hvad der er mest korrekt men jeg kan bare bedre lide vinyl.
Tilbage til dig Tante og alle dine fine beretninger om Tandbergs båndmaskiner - De modeller du køre med er fede - de er bortset fra deres svagheder som du synes at have fundet nøglen til at overvinde - bygget og designet på en måde der får mine maskiner til at blegne
Køber du også færdigindspillede bånd idag- brugt. ?? Kunne man få færdigindspillede bånd på chromo bånd eller var det altsammen ferro Min lokal genbrugs har en ordentlig stak til en5 kr stykket men det er mest party-plader - måske skulle jeg kigge efter en ekstra gang
Rigitg god kristi himmelfart i de Tandbergske himmelrum
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvaal skrev:
Og, -som du nok vet: vi nordmenn skåler gjerne for Danmark!
 |
|
|
|
< name="MicrosoftOffice0">>
Tillykke til dig og dine landsmænd med jeres national dag !!!
|
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en pioneer spolebåndoptager som jeg købte fra ny i 1978 og stadig er helt i top. Jeg har en del originale færdigindspillede bånd og i nogle tilfælde kan de faktisk være bedre end lp´en fordi de ikke var så omhyggeige med presningen.
Isæt 4 kanals bånd er lidt svære at opdrive og som regel også dyre men de giver en fantastisk lyd.
r-l-b du snakker om båndsus, det syntes ikke jeg har lagt mærke til hverken på min egne optagelser eller færdigindspillede, er det på kasette du mener.?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Du er måske inde på noget der.At jeg simpelthen kan lide bånd  Det kan jeg,helt sikkert.Men det lyder altså også godt,det er ikke kun indbildning.Og det er ikke kun mig der kan høre det,så jeg synes jo at de 4 båndoptagere jeg har,er nogle fantastiske fund.De har nærmest ikke kostet noget,andet end knofedt.Det er lige mig
Jeg må erkende at jeg har brugt båndsuset som 'bæretone',til at justere trykruller efter.Ligesom hvid støj fra radioen.Og det virker.Alle kneb gælder,som bekendt.Og selvfølgelig Patsy Kline(1 kr på et loppemarked).Hendes stemme skal stå klokkerent,og det gør den!  Et andet nummer,som jeg faldt over,som afslører ujævn hastighed,det er Kim Larsen's 'Blip Båt'.Klaveret vil med det samme fortælle om båndet kører jævnt(og i rette hastighed) eller ej.
Jeg har ikke nærlæst på båndcoverne om de er chrome eller ferro bånd,på originalindspilningerne.Når jeg afspiller,lige nu,så kører alt i 'normal' position,da det bliver for 'uldent' med chrome og dolby.Men når jeg skal igang med at optage bånd,så vil de rette filtre blive aktiveret  Jeg er ikke færdig med at rode i mine båndoptagere,men det er jo dejligt at jeg har fået liv i dem igen.Det der mangler nu er detaljer og så masser af optage-sessions.Afspilningen er i hvert fald iorden
Jeg har iøvrigt stadig til gode at høre en spolebåndoptager.Jeg har kun hørt andre fortælle om hvor godt de lyder.Men det kommer vel en dag.
Og så go' Krist Himmelfart til alle.Og tillykke med Norge's nationaldag idag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båndsus er mest udtalt på kassettebånd men de forekommer også på spole og også på 2 spors med 15" hastghed - men soms agt synes jeg man er god til selv at "filtrere det fra"
Hvis du tager en klasisk koncert for symfoni orkester så er der meget stille passage hvor man næsten ikke kan høre andet en dirigentens åndedræt og så voldsomme kanon salutter - i de stille passage er der en del båndsus.
Der hvor jeg bruger bånd mest er på arbejde og med tre grafiske arbejdsstationer inden for en radius af 2 meter så er det ikke båndsus jeg lægge mest mærke til
De originale færdigindspillede spolebånd du har til din Pionee er det 2 eller 4 kanals spolebånd ? og er de EIC eller NAB standard ?
Hvad er det får en Pioneer du har?
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er både 2 og 4 spor og 6 stk. 4 kanals, det er EIC.
Der er udskiftelig tonehoved bro og jeg har både 1/2 spor og 1/4 spors hoved til den. En original fjernbetjening med kabel har jeg også, mest for sjov.
Bånsoptageren er en RT2044, du kan se den på min hjemmeside, den stå oppe i hjørnet.
http://www.sitecenter.dk/maxie
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lidt dumt ud 
Det jeg mener er jeg har både 2 og 4 spors bånd og 6 stk. 4 kanal bånd.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tubefreak:Det er godt nok noget af en spolebåndoptager,den du har der
Det ser fedt ud.Den må veje godt til? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre kan mine B77 kun NAB og ikke EIC - det afskærer mig vist fra en del færdige bånd Kan azimuth og alt det der bevares præcist nok med en udskiftelig tonehovedbro "on the fly" eller skal der fin justeres ? Den er flot - er de to nederste dele med VU metre separate eller er det en stor sammenbygget sag? Undskyld Tante at vi lige er kortvarigt off topic - du må simpelt have dig en spolebånoptager 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Tubefreak:Det er godt nok noget af en spolebåndoptager,den du har der
Det ser fedt ud.Den må veje godt til? |
|
|
læg mærke til de "konkave" hylder - de kan mærke vægten og jeg vil skyde på at tube freak må vende dem om en gang i kvartalet for at rette dem ud  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vejer ca. 35 Kg. som den står der. Bag gasolin står der en spændbolt der forbinder hylderne for at fordele belastningen.
Ja den kan klipses fra hinanden i 3 dele med hver sit låg.
Tonehovederne er fuldkommen præcise, de flytter sig ikke en my.
Stablen med bånd er udvidet betydeligt side billedet er taget.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b: I fyrer den bare af,no problem.
Jeg synes at den McIntosh tuner er vildt fed!!  40 år gammel.Utroligt.Iøvrigt et RET fedt anlæg du har der,Tubefreak
Personligt er jeg til recievere.Et genialt koncept.Skulle jeg vinde i lotto,så kan jeg smide et Tandberg effekttrin på min TR2075.....men som sådan er det ikke tvingende nødvendigt
Tubefreak:Er det B&o mikrofonen der titter frem,nederst på hylden under din spolebåndoptager?Er det en go' mikrofon? Bruger du den eller er det bare en prydgenstand? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |