| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
gik den til en nordmand?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
VIIIIILDT!!!  $835,99 gik den for...... For en Portable 41 ... Hvad kan denne så gå for ...

__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Den gik til en fra USA,som dog kalder sig 'Lars(et-eller-andet)'.Nok af norsk afstamning  Det er over 2 og 1/2 gang mere end jeg har måttet bløde for min TR2075'er..........!!Vildt
Guldtuborg:Det er et flot og skarpt billede,det der  Hva' så,er det godt at ha' fået fornemt selskab derhjemme? Du har selvfølgelig 14 dages returret på dit nye Tandberg-apparat __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Jeg har lige et spørgsmål af ren nysgerrighed: Når I lytter Tandberg o.a hos hinanden nævner I et White Zombie nr ? Hvilket ? |
|
|
Jeg husker at denne skive blev hevet frem men ikke hvilket nr. der er det foretrukne når Studio Monitors skal brøle? Tante?
mirland skrev:
Hvis det skal være tråd der skal lyttes til under sessionerne så prøv at gribe fat i Paradise Lost "One Second" album. Det er super godt produceret  |
|
|
Jeg havde "Draconian Times" engang. Så bliver det vist ikke meget mere Goth.  "One Second" var deres pop-plade? (med måde).
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at der bliver spolet frem til nr 9: Real Solution #9 (Mambo Mania Mix).
Det var ihvertfald det nummer der rungede i mit hovedet efter mit besøg hos tanten  Tak skæbne! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro og Krenzler:Spot on!  Yes,det er nr 9,'Real Solutions'(Mambo Mania Mix).Det går fornuftigt ned i bassen....
Denne cd kan de fleste faktisk godt holde ud,selvom det er lidt langhåret  Se selv:
Et andet album med Rob Zombie der er godt:
Det ser drabeligt ud,og det er det også.....men med et glimt i øjet.Der er masser af stemning og lyde fra 1930'ernes gyserfilm mixet ind i de tunge guitarer og trommer.Et spøjst univers,som jeg synes fænger  Især afspillet på noget stort og tungt Tandberg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er nem at huske!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Jeg har en fornemmelse af at de film du der linker til ikke er så seværdige endda.....  Men okay,den ene af dem har da Paris Hilton med,så måske er det alligevel kvalitet? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
House of 1000 corpses er afsindigt ringe men på en måde så man liiige skal se den igen. Men der er mange amputeringer og torturscener og meget lidt "handling". Prøv forresten at checke Rob Zombie "I'm your boogieman" fra Crow II soundtracket. Dejligt  Men møgfilm... Nu er jeg jo selv en hel del til underlige film og musik med bundgas  /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Mashuro:
Midnight Sun: 'Dansk Beat' (1976).Det er så vidt jeg ved en opsamling
Side 1
Where are you going to be
Living on the hill
King of the sun
Nickles and dimes
Side 2
Walking circles
Kul på
A la turca
Before you know
Can you hear the music
I'll love you,I'll leave you
|
|
|
Har lige fået den ind på vinyl! De giver den gas!! Eller kul som de synger
Men de godt nok i høj kurs de drenge  Bare se på engelske Ebay.. __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Mange af de fede danske syre-skiver(ca 1967-ca 1977) blev produceret i ca 500 eksemplarer.Så det er det der tvinger priserne op.Det er ikke som at købe en Shu-bi-dua -skive
Jeg ved ikke hvor meget tid I andre bruger på at lytte.Men jeg kan da sige at for mit vedkommende bruger jeg oceaner af tid(især i forhold til folk med børn).Der er mindst to årsager.For det første skal en del nyerhvervede 30-år gamle Tandberg apparater 'spilles' igang.Og når de er spillet igang,så skal det konstateres hvor vidt de faktisk bliver ved med at spille,holder hastighed osv.Det tager tid(kvalitetstid i tilfældet Tandberg  ).
For det andet er der jo facinationen af disse klenodier.Både udseendet,men i særdeleshed lyden,er der hvor fokus lynhurtigt samler sig
Jeg sidder og lytter på min båndoptager(TCD330)  ,
på min reciever(TR2075)
over mine højttalere(Tandberg Studio Monitors):
Og det bliver ikke bedre,det er 100%!!  Jeg hører Patsy Kline på bånd
Jeg har haft min TCD330 i ca 1/2 år.........jeg fik den køreklar for to uger siden.Den har spillet fantastisk i to uger.Den trænger til nyt gummi på trykrullerne,men det er det hele.Utroligt!!!Den er 30-31 år gammel.Og den er blevet brugt!Men den er mint,skal bare ha' nyt gummi.Hvis ikke det er kvalitet,så ved jeg ikke hvad der er kvalitet.Tandberg er altid go' for en positiv overraskelse!!  Båndoptageren(TCD320) som r-l-b var så venlig at donere til en 'værdigt trængende'(1000 tak,r-l-b  ),den er bare blevet 'vasket' i vinduesrens og så har jeg 'raspet' trykrullerne med sandpapir og smurt dem.Den spiller tip-top nu,og ser mint ud.......
På toppen af min #3 båndoptager i stuen,der troner Vebjørn Tandberg,på forsiden af hans egen bog: 'Mennesket i Bedriften'.En utrolig pioner  Jeg gad godt vide hvad han selv havde at spille på hjemme i stuen.....?Han har nok haft det vildeste(a la mit eget,i al ubeskedenhed  ),da han var ungkarl hele livet igennem.Musik må ha' betydet en hel del,ingen tvivl.Ufattelig fed lyd han fik lavet til 'menig-mand'
Det er sjovt som Tandberg har fået 'tag' i et par stykker herindefra(og uden for hifi4all)  Det er ikke en håndfuld jeg har mødt i mit liv,der har noget decideret negativt omkring Tandberg.Jeg og andre der kender mærket ved bare at vi er ude uovertruffen kvalitet.Lækkert lækkert __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den spiller altså fantastisk, din 330 tcd! Jeg bliver næsten nødt til at dobbelttjekke, for det virker altså utroligt at den spiller så meget bedre end en cdafspiller... -Det skal der jo så heldigvis nok blive lejlighed til..  Mashuro: hvor fandt du midnight sun på lp - og må man fiske efter hvad man skal bløde for selv at erhverve sig den? Er slet ikke særlig misundelig..  Mirland: hvis du er til underlige film i den genre, så tjek de her, hvis du da ikke allerede kender dem  : "Return of the killer tomatoes" http://www.imdb.com/title/tt0095989/ , og "meet the feebles" http://www.imdb.com/title/tt0097858/ . Nu er det et par år siden jeg har set dem, men jeg husker dem som totalt langt ude, og ret morsomme  -tunghør
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt den på gemm
Det var faktisk en dansk sælger så jeg havde den dagen efter-idag
Jeg måtte bløde 30$, men det er bedre end 700 kr(!!) som de går for på eBay
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
her lidt utidig indblanding men Al di Meolas første LP hedder også noget med Midnight Sun (Land of the Midnight Sun) og den er også et lyt værd - også via en 2075   Den kostede vist 30 kr. og jeg var dybt forarget - men jeg kan se det kan blive dyrere endnu
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
gemm - det kendte jeg ikke lige. Det vil jeg huske til en anden gang  ! Og selvom det smerter en næringssorg som mig at gi' så meget ud  , så er det egentlig nok ret billigt. Især hvis pladen ikke er kommet i stort mere end 1000 eksemplarer, eller sådan noget. Det er jo et helt klenodie  ! Hvis de går for 700 kr på ebay, så er det jo et decideret røverkøb du har gjort Mashuro - tillykke!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|