| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjul:Den Huldra 8 lød altså godt.Nu hørte jeg den kun i mono,men var alligevel imponeret  Den var vel noget af det ypperste dengang i 1967-1968.Lækker sag!Jeg er spændt på at høre din mening,når du er i mål med den __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går rundt og NYDER lyden fra min nye kasettebåndoptager,Tandberg TCD320.Det er altså julefryd at jeg egenhændigt har fået den til at spille  Det var lidt tilfældigt til at starte med,men da først jeg fik øje på problemet var det lige ud ad landvejen.
Også med båndoptagerne er jeg dagligt dybt imponeret over hvor godt de spiller,som med alt andet der står Tandberg på  I mine ører er der intet over og intet ved siden af Tandberg.Det er sgu fantastisk at så gamle apparater bare spiller og spiller.Lyden er krystalklar!
Skulle nogen ha' fået blod på tanden,så er der i skrivende stund en TR2075 til salg i Den Blå Avis.
TR2075(1975-1976).Det er sådan en der er hele omdrejningspunktet i mit setup.Og hvilket setup,og hvilken LYD!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du må flytte til Norge med det første Tante Berg. Da kan du ta din Tandberg-interesse helt ut, gå på norske loppemarked, og på NRHF`s
3 auksjoner hvert år og dessuten bli medlem i NRHF! De har møte i Oslo hver tirsdag.
Du kan jo søke asyl begrunnet hifipolitisk ståsted!
Velkommen skal du være!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaal:Tanken har strejfet mig,helt sikkert.I Norge ville jeg være blandt ligesindede  Men er der ikke noget med at øl og smøger er meget dyrt i Norge?Man kan vist ikke få det hele
Men jo,jeg ville elske at gå på norske loppemarkeder......jeg ville være nødt til at ha' et stort hus til at starte med
Når jeg sidder og kigger på FINN.no og QXL.no så synes jeg at meget Tandberg er alt for dyrt deroppe.Har fx set en Huldra 8 med et sæt Hifi System 10 på FINN.no til 5000 kr!!Det er godt nok vildt  På Hifisentralen så jeg et sæt Studio Monitor's til 'bud over 12.000 kr.....' Godt nok er Studio Monitor's fede og meget vellydende,men +12.000 kr? Jeg synes det er vildt  Det er jo meget mere end nypriser  Hvordan har I råd til det deroppe? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
bliv nu endelig her Tante - når rygtet spreder sig deroppe begynder det at strømme til lille Danmark med Tandberg-turister det vil belejre hærredet rundt om din fødegaard blot for at få et glimt af den danske Tandberg reinkarnation - du vil måske ikke have så meget tid til at skrive herinde fordi du skal skrive autografer til norske wanna bee Tandberg Jenter men til gengæld vil det være rigtigt godt for betalingsballancen og vi vil sidst men ikke mindst blive en så velhavende nation at også vi vil kunne få råd til en 12.000 kroners huldra 8 altmedens vi vil lade vort dyrtindkøbte B&O henvisne sammen med alt det andet skurede alu lookalike "designer" skrald fra fakta, aldi m.fl. Bliv og gør nationen stolt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:  Bare helt rolig.Jeg gætter også på at vejrliget i Norge generelt er dårligere end her.Havde der været svajende kokospalmer deroppe,så var sagen en helt anden
Kvaal:Findes der et Tandberg museum i Norge?Eller er mit eget hjem det tætteste man kommer på et egentligt Tandberg-museum? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her finner du noen radiomuseer:
http://www.nrhf.no/nrhflink.html
Vet ikke om noe spesielt Tandberg-museum, men noen gode samlere har vi.
De dyre prisene på gammelt Tandberg er sjelden å se. Det finnes noen mennesker som spekulerer i troen på de gamle Tandberg-apparaters
markeds- eller samleverdi, og det kan godt være at enkelte naive sjeler kjøper apparater til slike priser. Om du vil vite de realistiske priser, så
kan du sjekke auksjonsprisene hos NRHF - etter at de har hatt auksjon. De prisene er på et helt annet nivå.
Øl og smøger er dyrt, det er bl.a derfor vi nordmenn bruker våre feriepenger i Danmark.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaal:I er hjertens velkomne  Solgte en spolebåndoptager til en nordmand,op til jul.Han var på krydstogt til Danmark  Han kom her en formiddag.......og han havde 'mandolinfeber',efter en ret hård aften i København  Flinker mand med rigtig go' forstand på Tandberg......og julepilsnere i posen.Han fik iøvrigt den spolebåndoptager og ca 100 spolebånd til en rigtig hyggelig pris __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er der udskiftet 2 kondensatorer, til de blå Philips i en TR XXX... Ja hvad er det for en 

__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm,jeg ka' dårligt huske hvordan min mors TR220 ser ud indeni....er det TR220?  Anyway,det virker ret bekendt det der. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Tante Berg , du er sgu bare danmarks tandberg-ekspert 

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er stadig succes over hele linjen mht mine båndoptagere  Den sværeste har helt klart været min TCD330.Den ene trykrulle 'nægter' at blive så flot i overfladen som den anden....men den bliver ikke bedre end den er nu.Og jeg sidder og lytter på min TCD330 nu,og den spiller OGSÅ sk*de-godt  Fantastisk.Mens jeg har gået og rodet med disse båndoptagere,så kan jeg jo ikke lade være med at tænke på at min gamle TCD3014 faktisk led af det samme som de tre 'vægmodeller' jeg just har tunet.Jeg vidste bare ikke at det var så forholdsvis simpelt,som tilfældet er.Jeg solgte min TCD3014 for en slik til en meget glad nordmand for 4-5 år siden......Nå,man skal ikke græde over spildt mælk,vel?
Men lækker er den altså,sådan en TCD3014 med i/r fjernbetjening:
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den norske tråd hvor jeg fandt den TR 220, bliver den store grønne kondensator også omtalt
 Det står nedenstående, og det skulle gælde for alle Tandbergs' "TR XXX, (3 tal)" receivers
Den grønne kondensatoren glatter spenning ut fra likeretter, hvis den er dårlig vil du oppleve 50 Hz during og støy fra nettet.
Hvis du ikke opplever dette og den spiller fint trenger den ikke byttes.
Lyden blir mer sammenhengende og naturlig varm med trafo-koblinger i radio-delen.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Tak for go' info.
Jeg har nu lagt sidste hånd på min TCD330:
Den gjorde lidt modstand.Det er gummiet på trykrullerne som bestemt har set bedre dage.Men jeg måtte jo lige prøve en sidste ting,inden jeg sender trykrullerne til renovering hos Svalander.se .Så jeg skilte den ad igen-igen,byttede rundt på trykrullerne og vendte dem 180 grader.Og Vupti!Nu spiller den så englene synger  Det er for fedt!!Den spiller så godt at jeg uden blusel vil sige at denne båndoptager er min mest vellydende lydkilde.Den tæver de andre båndoptagere(som hver især lyder fedt),den tæver min Tandberg cd-afspiller(som spiller super) og min pladespiller,og selvfølgelig også min pc.Jeg er ikke nået længere end til at høre et hav af bånd som jeg har stående(har ikke optaget på den endnu).Dem spiller den med en overlegenhed som jeg ikke har set/hørt før.Det er også den båndoptager der dækker det største Hertz område,her i huset.TCD330 går fra 20 Hz til 20 kHz  Tænk at der var nogle der havde råd til så fed lyd dengang(1976-1977).Nyprisen i 1977 var trods alt 7800 kr...... Min er 1-ejers.Jeg synes at det er meget tankevækkende at det blot var størknet fedt og blankslidte trykruller,der hindrede den i at spille.Jeg frygtede at det var motorer......men nej.Det var småting(sliddele).Der er båndoptagere til mange år endnu i mine maskiner
Kvaliteten fra Tandberg er og bliver uovertruffen!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så, Tante?
Er du klar til en lyttesession? Jeg har jo, som skrevet til den snottede Tunghør, solgt min cd afspiller men har fået en ny ind igår så vi har hele 2 kilder at spille på?
Man kunne være fristet til at spille på min gamle Teac båndoptager, men jeg har igen bånd...
Så den står på vinyl og cd gennem lidt forskelligt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Jep,jeg er klar  Jeg har et par bånd,hvis det er.....?Jeg har ikke hørt andet end bånd,siden jeg fik mit gennembrud udi at få båndoptagerne køreklar  Min topmodel,TCD330 kører 100% som den skal.Jeg har siddet og taget tid(med stopur) på udvalgte numre,og hastigheden er lige i øjet  Prikken over i'et,bliver når jeg får lagt nyt gummi på trykrullerne.Men den kører,selv med de originale trykruller.
Jeg ser meget frem til at høre dine Tandberg Studio Monitor's,i et andet rum,og med anden forstærker.Meget spændende __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er det idag,med lidt held i sprøjten,at der ankommer en TR2080:
(Billedet er snuppet fra eBay.Men den der ankommer her er også sort)
DET bliver spændende.Nu får jeg ved selvsyn(selvhør?) konstateret om den er bedre end min TR2075.Jeg har mine store og begrundede tvivl. Især hvis de mindre modeller på nogen måde indikerer noget om lyden(TR2030,TR2045 og TR2060).Sidstnævnte er vel den mest skuffende reciever,sådan rent lydmæssigt,af alle Tandberg recievere som jeg har lagt ører til.Og den er jo lillebror til TR2080........Nå,mere om det senere,når apparatet er sat til og er blevet testet og gennemprøvet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Kan du ikke lige skrive playlisten på det Midnight Sun bånd du har?
Hvad hed det nummer med den fede solo på?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|