Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Tubefreak: Det er også den konklussion jeg er nået frem til.For der må stå noget stort Tandberg rundt omkring i Danmark. Men det kommer først til salg når ejeren dør fra det.....og så er det ikke engang løwn.Eller også kommer det til salg når det er brudt sammen.Jeg har på et helt år kun set en eneste TR2075 til salg i Danmark,og apparatet står her i stuen nu

R-l-b:Jeg kunne ikke ha' formuleret det bedre en du netop har gjort Tandberg oser af kvalitet,indeni såvel som udenpå. Og du har jo selv en rem af huden,ik'?Du har da vist lidt Tandberg i form af båndoptagere,hvis jeg ikke husker helt galt?

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ganske ri´gtigt, det er også meget længe siden jeg har set en TR2075 til salg og den var defekt i den ene kanal.

Hvis du kigger ind i tunerdelen i ligemeget hvilken model er men ikke i tvivl om at manden vidste hvad han gjorde.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Der er faktisk en TR2055'er lige nu på www.guloggratis.dk.Inklussive et sæt Hifi System 12.Et godt køb,hvis ellers det hele virker.......Recieveren er fed og alt det der,men den spiller ikke godt med de små Hifi System 12.De højttalere er til gengæld som skabt til Sølvsuper 10-12,TR200 og Huldra 9-10 og sikkert også TR1000-serien.Men de nyere TR2000-modeller skal ha' højttalere fra 'TL'-serien

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Ja, det står vist i Aalborg det sæt, hvis jeg husker rigtigt. Måske det var noget for Mirland at få en tandberg reciever hjem på prøve? Når du nu ikke kan være med til lytteaften?

De 12'ere er fine højttalere til et nummer to anlæg. Stik dem en tr 200, og så er der englelyd..

Er der forøvrigt nogen der har en ide om hvor meget tandberg der er solgt i DK i tidernes morgen? Der kan næppe være røget mange 2075'ere og monitors over disken, til de priser..?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Tubefreak: Det er også den konklussion jeg er nået frem til.For der må stå noget stort Tandberg rundt omkring i Danmark. Men det kommer først til salg når ejeren dør fra det.....og så er det ikke engang løwn.Eller også kommer det til salg når det er brudt sammen.Jeg har på et helt år kun set en eneste TR2075 til salg i Danmark,og apparatet står her i stuen nu

R-l-b:Jeg kunne ikke ha' formuleret det bedre en du netop har gjort Tandberg oser af kvalitet,indeni såvel som udenpå. Og du har jo selv en rem af huden,ik'?Du har da vist lidt Tandberg i form af båndoptagere,hvis jeg ikke husker helt galt?

TR200 - et par af de gamle spolesager med gearstang og en TCD 340 (330?) - Jeg har haft en deffekt TR2075 som jeg gav til en ældre lydmand - han fik lavet den - det var den samme som senere gave mig den fine Polyphon og som solgte mig Thorens 318 og Garrard 301 med SME 3012 - sidst nævnte beviser egentlig meget godt at giver man bort skal det nok komme igen på et tidspunkt - verden er skøn solen skinner og jeg må lige et smut hjem og hjælpe med en blækregning - stakkels barn

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg, tak for dit hyggelige besøg, hos mig i går...

Vi hørte jo selvfølgelig en masse musik som f.eks White Zombi, noget som sparker DYB bas
  Og denne havde du også med

At det så endte med vi kun spillede J.J. Cale de sidste timer, det var jo bare hammer fedt...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Det lyder bare rigtig godt - JJ Cale er bare for fed !!!

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Uha, den White Zombie runger stadig i mit hoved.. imponerende lyd i casa berg.
Den er kommet på ønskelisten
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg: Tusind tak for en hyggelig aften Mit første 'hjemme-besøg',udover når jeg besøger dem jeg allerede kender i forvejen.Guldtuborg,du er noget af en 'tweaker' Men der er ingen tvivl,du er ret entusiastisk omkring dit grej Og det lyder også godt og alt det der.Jeg tror dog at du kunne få endnu mere lyd,ved at smide væg-til-væg gulvtæppe(kraftig uld) og skifte læderstuen ud med bløde stofbetrukne møbler........dette er mit eget 'tweak'
Personligt oplever jeg din lyd som 'tør' og 'lys'.Jeg er ret sikker på at det er dette årti's lyd?De fleste højttalere i vore dage er bygget op som dine(Dynaudio).To små basser(fuldtoner?) og en diskant i et slankt kabinet,og basport der vender bagud. Sådan skal det vist være i dagens Danmark.Jeg er lodret uenig,hvilket klart fremgår af mit eget set-up.Også før jeg fik Studio Monitor's .....
Jeg er nok for godt vant hjemmefra,til at være vild med ret meget andet end mit eget grej-jeg indrømmer det...... Men jeg kunne jo se at DU var/er glad for DIT grej,og det er jo bare fedt.Jeg fandt din TEAC cd-afspiller ret tiltalende.Måske fordi det er det eneste i dit set-up som jeg ku' relatere til?Sugden har jeg aldrig hørt om før...?Men det spillede jo alt ialt rigtigt godt.Men Tandberg er det jo ikke......

Endnu engang tak for en hyggelig lytte-snakke-session,og godt at se endnu en entusiast på hjemmebane

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Lidt Sugden historik:

A21.

A48.

Et gammelt hæderkronet engelsk firma...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

der er en sudgen til salg (48) på ksb for 450 kr

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

...med et lille problem.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Sugden er både fed og knap så fed. Jeg synes altså lidt de mangler noget spark-røv dynamik. Jeg har selv haft en A21 som er meget flot men måske ikke så spændende igen...

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Måske var den koblet til de "forkerte" højttalere? (siger jeg uden nogensinde at have hørt Sugden A21).

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

TJa, den var parret med de klareste små djævle: Royd Saphire  Tror bare ikke jeg bryder mig så meget om Sugdens lyd...

/Mirland

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Så er det ved at være mørkt udenfor og alt ånder idyl.Min stue er badet i det blå skær fra min Tandberg TR2075....... Helt så stærkt lyser den (desværre) ikke,men hold da k******t,hvor er den flot og hvor lyder den dog godt!!!!
Var hos Tunghør igår og så hans TR2075,som spiller super! Men den har fået skiftet skalaglas på et tidspunkt,så den er blå med et skær af mint-grøn.Rigtigt flot,men ikke originalt.Og skriften over tunerknappen samt de 4 trykknapper mangler.Men han kan få en kopi af min manual(jeg har original manual ) og lære sig hvad der er hvad.Og eventuelt få et glas der er mere mørkt og mere blåt.Men flot er den godt nok.Og den leverer L Y D! Også her.Den er utrolig.
Der er en anden tråd her i 'Vintage' om super-recievere.Der er TR2075 jo ret lille hvis man sammenligner.Men jeg tror nu at den hænger mere end ret godt på,i det tunge selskab
Blot en fornemmelse,her 6 måneder efter at jeg fik den.Den kan godt nok noget med de 75 Watt fra 1975......

P.S.Det er ikke altid jeg har ret,men jeg ta'r sjældent fejl

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Tante Berg - Din TR 2075 er mere end velkommen hos Vintage Power Receivers - den tråd udvikler sig med de sædvanlige skovture jeg holder af , men rammer så en gang i mellem tilbage på sporet - min 980 er jo egentlig heller ikke en rigtig Power receiver den har vel 10 watt mere end din 2075er - men der hvor den og din 2075 kan være med er at der er gjort ekstra noget ud af den - både i byggekvalitet og i lyd - modsat mange af periodens mindre receivere som ofte blev lavet et og sammen sted men fik et Fona eller Rank Arena klistermærke på.

Selvom jeg blev snydt for den 1250/80 i tidernes morgen er jeg helt og aldeles glad og tilfred med min 980 er - den har en glimrende forstærker del og ditto FM - what more can you ask

Det lyder spændende med en Mintgrøn 2075 - (respekt Tunghør) jeg husker i øverigt alt for godt det blå lys - da jeg var knap så gammel som nu - en gang midt i halvfjerdserne - havde jeg en Pioneer SX 434 med blåt lys - om natten på ødegården i det svenske - langt fra gadelamper -  lyste den op om kap med stjernehimmelen uden for mens jeg hørte natradio - værten hed Smokerings til mellemnavn - åhh det var tider - men det var også en hård cocktail for en knægt - natradioen trak jo godt i mig men det jorde fiskestangen også og geddefiskeriet var bedst i timen omkring solopgang - der belv sovet en del midagslure i skyggen af lønnetræerne de somre ..

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

R-l-b,det lyder hyggeligt,det du fornøjede dig med deroppe på ødegården Jeg ved godt at Tandberg sagtens kan være med i det tunge selskab.Men de største har kun 75-80 Watt.Større blev Tandberg's recievere aldrig.Men så kan Tandberg altså noget med lyden.Jeg frydes dagligt over den vellyd mit grej leverer.Det ER utroligt

Nu beskrev jeg Tunghør's TR2075 som mint-grøn.Den er blå,men en lysere nuance end originalt og så med det der strejf af mint......jeg har faktisk set flere TR2075'ere og sikkert også TR2055'ere med den farve.Og det er ikke originalt.Det ses jo ret tydeligt,når skriften mangler på skalaglasset.Men en ret fed farve Og den rep(flot lavet),som apparatet må ha' fået på et tidspunkt,det er vel blot at regne for 'patina'.Den spiller suverænt,Tunghør's TR2075.Jeg er rigtigt glad på Tunghør's vegne. Ingen har vel som ham kæmpet og kæmpet med hans TR2055.Han har hver gang troet at nu var den hjemme......men nej.Nu er han godt kørende med den TR2075,og det er mere end fuldt fortjent Og den har IKKE kostet en formue

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Hej Tante,
Nu kan jeg ikke huske om du har sagt det men har du købt noget af dit Tandberg fra moderlandet?
Hvis du har, hvor meget skal man så regne med i porto og der er vel told på?
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke Tolden og Portoen er det værste jeg tror priserne er højere der oppe - tit kan man få mere for ting på deres hjemmemarked - Braun og Revox er fx. dyrere i Tyskland end i Danmark

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes