Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er fryd og gamme over hele linjen her i huset.Det er jo en lækker oplevelse at sidde og nyde to apparater som man selv har repareret(og det har bestemt givet blod på tanden...)  Jeg sad et par timer igår aftes og hørte musik på Mashuro's TCD310 og hans Huldra 10.Jeg var tilfreds med hvordan TCD310 bare spiller!Hastigheden bliver holdt til punkt og prikke.Jeg synes måske ikke der var så meget punch i bassen som der er på min egen Huldra 10,men aldeles glimrende lyd.Jeg tillagde det det faktum at Mashuro's Huldra 10 nu har to forskellige elektrolytter,og at de to er bedre end en død kanal.
På et tidspunkt 'irriterede' det mig dog så meget at jeg lige måtte tjekke knappernes stilling....og hvad ser jeg?Loudness var ikke aktiveret.Det blev den,og så var der dælme bund i!!  Jeg oplever ikke forskel i hhv højre og venstre kanal,til trods for de to forskellige lytter(de stammer begge fra Huldra 10).
Hvor var det godt tænkt af Walin(  ) der i sin tid reparerede min egen Huldra 10,at give mig den elektrolyt der stadig virkede.Nu fik den nyt liv og jeg fik prøvet noget jeg aldrig før har prøvet;at skifte noget elektronik i et apparat og så endda få et godt resultat ud af det
Mashuro:Der er masser af lys i din Huldra 10.Jeg tror måske at der sad 8-10 Volts lamper i Huldra 10,originalt?De 6 Volts lamper lyser i hvert fald!Jeg synes ikke at det er 'for meget',men det kan du selv se.Det er ikke værre end at de 8 skala-lamper kan skiftes til nogle der lyser knap så kraftigt.Min egen Huldra 10 ser lidt søvning ud i belysningen,ved siden af din  De to nåle i metrene er jeg ikke så sikker på at jeg kan gøre så meget ved....Det er jo noget småtteri at rode med.Men det ville nu være fedt at kunne se hvad vej man skal tune....  Jeg skal nok prøve,men garanterer ikke for at de små metre kan repareres.Kan de ikke repareres,så kan de vel skaffes(brugt)?
Gråskæg:Er du med her?Hvordan med din ramponerede Huldra 10?Er den ved at være klar til slagtning?
Jeg faldt lige over denne:
på qxl.no : Tandberg TM 30 Den er 'hjemmegjort' og ser ganske flot ud,synes jeg  Bygget over en TR2030,men dog med de blå metre fra hhv TR2025/2040 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
   sølvsuper og lenco på Lauritz.com i Herning
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Tak for tippet  Jeg har endnu ikke prøvet at handle på lauritz.com.Alene det faktum at man selv skal arrangere transporten(hamrende dyrt).Og det er ALTID fra Jylland  Den Sølvsuper er en sen Sølvsuper 11(det ses på knapperne,som er mage til dem på TR200,Huldra 10 og TR1000).Tuneren høster mange roser fra især nordmænd.Forstærkeren i den er dog ikke imponerende,selvom den lyder fint med sine ca 12 Watt i 8 Ohm  Lenco er der vist en del herindefra der sværger til? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Tante,
Det er dejligt at du har fået blod på tand(berg)en og er blevet Tandberg reparatør - også af komponenter. Du ender nok med at blive lige så ivrig og modig som Tunghør - han har godt nok overrasket mig med sit gå-på-mod.
Der er ingen tvivl om at 20-30 år gamle elektrolytter er en stærk potentiel fejlkilde - det er uhøre sjældent at transistorer står af (medmindre de bliver brændt af) - selvom jeg dog kan huske en BC109 i en forforstærker som syntes at den skulle bruse som Niagara istedet for at forstærke signalet. Mit råd vedrørende "døde" kanaler er simpelthen at måle baglæns fra højttalertilslutningerne - oftest er det i sluttrinnet at fejlen findes og oftest er det een af lytterne der er tørret ud.
...og tak for roserne - jeg rødmer  __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Jamen jeg sidder jo her og nyder lyden og synet af Tandbergs Blue Line, jeg synes faktisk den blevet glattere og fyldigere i lyden efter en uges burn in, jeg hører nu mest P1 og P2 men jeg tænder for kassettespillen bare for synets skyld,
Og jeg donerer straks en noget ramponeret Huldra 10 til Tandberglydens fremme i Danmark, der er lys i signalmetrene,
men jeg synes ikke am-fm slår så meget ud, men center metret virker fint, synd de ikke lavede den med blå skala. Men
lyden i din er jo god nok.
Vi finder ud af noget afhentning/levering.
Ellers er der jo en spændende 1040 på markedet har du hørt sådan en i god form.
Har du nogen værdier på de elektrolytkondensatorer i Huldraen. vi har da et lille udvalg i bl.a. Philips på arbejdet.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Jeg glæder mig jo meget over at du er glad for dit nye 'Blue Line'  Hvis du synes at den lyder bedre og bedre,des mere du bruger den,så bekræfter det blot mine anelser.Nemlig at apparaterne har bedst af at blive brugt,og ikke stå pakket væk under sengen.Din TR2025 stod tændt i nogle dage,inden du hentede den,bare for at være sikker på at den stadig ku' noget.Lige da den kom frem i dagens lys var der ikke meget liv i tunerdelen.Det tog faktisk et par timer før stereo-lampen begyndte at blinke lidt,og efter lidt mere tid var den der!  Der er ikke noget at sige til at det har værket lidt i den gamle krop.Den har været ude af spillet i henved et år(siden jeg fik min TR2075 i september 2006).Den har været inde og spille lidt et par gange,men havnede hver gang under sengen igen.Og det er jo synd og skam.Der gik flere måneder mellem at TR2025 spillede,og hver gang skulle den stå et par timer,før den rigtigt var i vigør.Et sikkert 'råb' om at blive brugt mere...
Huldra 10 var faktisk blålig/grønlig i skalaen fra fødslen af.Det er skalaglasset der er blevet bleget gennem årene på langt de fleste Huldra 10.Man kan se den rigtige farve i de gamle kataloger.Og på selve skalaglasset,når man piller det ud.'Glasset'(plexiglas) er meget mørkere blåt under alu-kanten(der hvor det ikke har været eksponeret for sol og dagslys).Pyt,det er forventeligt patina  Med hensyn til lytter,så tror jeg at vi klarer den indtil videre.Min fik helt nye lytter i vinters og Mashuro's skal nok også holde i en rum tid,når bare den bliver motioneret  Jeg henter gerne din gamle Huldra 10.Jeg har den døde 'lyt' endnu,og den kan du så se på og finde ud af om I har sådan noget på jobbet  Hvis bare Mashuro's Huldra kunne få et enkelt meter der virkede,ville den være lidt nemmere at tune på.Lige nu tuner jeg på gehør og på stereo-lampen....  Den spiller dælme godt,sådan en Huldra 10!Mashuro's er sat til Hifi System 18 og et sæt Fasett.De to sæt højttalere på samme tid er guf for ørerne,og især på Huldra 10  Og så er det jo specielt frydefuldt når jeg nu selv har fået den til at spille
Med hensyn til TR1040 er jeg blank.Jeg hørte Tunghør's TR1000 engang,men i mono...Og så har jeg hørt Mashuro's TR1055.Den sidste var vildt go'!!!  Men dem der kender til TR10XX(det er især nordmænd),har ikke så meget til overs for netop TR1055.Det er nok fordi TR1055 mest var til eksport....de fleste nordmænd sværger til TR1000/1010.Hvad ved jeg?Jeg synes at de fleste Tandberg apparater spiller fantastisk,hvis bare de bliver sat til de rette højttalere
Du får en PB,Gråskæg,for jeg vil godt afhente den Huldra lidt hurtigt,så jeg kan få afsluttet projektet,du ved
Walin:Jeg sender dig en venlig tanke,hver gang jeg spiller på min Huldra 10  Og inspireret af Tunghør,så turde jeg godt at kaste mig ud i det  Det kan så undre mig en del,at det kun er den ene elektrolyt der er ballade med?Både i min dengang og i Mashuro's.Er der en forklaring på dette?Spiller du iøvrigt på Tandberg nu,Walin?Enten TR1000 eller TR200?Spiller de?Eller er du tilbage på Kenwood'en? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| . . . Det kan så undre mig en del,at det kun er den ene elektrolyt der er ballade med?Både i min dengang og i Mashuro's.Er der en forklaring på dette?Spiller du iøvrigt på Tandberg nu,Walin?Enten TR1000 eller TR200?Spiller de?Eller er du tilbage på Kenwood'en? |
|
|
Nu er det nok sådan at specielt varmen er med til at tørre lytterne ud. Og når een lyt dør, så bruger man jo nok sjældendt forstærkeren. Den tilbageblevende udsættes derfor ikke for kraftig ældning. Når man skifter den døde bror og atter anvender forstærkeren så vil det nok ikke vare så længe før den tilbageblevne også opgiver ævret. Derudover, så vil der nok være stor forskel på kapacieteten i de to kanaler, så en parvis udskiftning vil alene af den grund være at foretrække.
Ja, både TR200 og TR1000 spiller på mit hjemmekontor, hvor Kenwood'en er blevet forvist til at være forstærker for min Revox. Stuen er fortsat Densen-område - her gør min gamle Kenwood tuner KT-7020 et fremragende arbejde, som desværre ikke overgås af tuneren i de gamle Tandberg. Jeg er staqdig benovet over TR200'eren - den syner ikke af meget men er gennemmusikalsk . __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin:Nårh ja,det er jo logik,det der.Hvem gider at spille på en reciever der kun spiller i en kanal?  Det er godt at høre at Tandberg gør det godt,deroppe hos dig/jer.Der er ikke så mange TR1000'er i omløb.Ikke her til lands,i hvert fald.Jeg har jo læst og hørt meget godt om den  Iøvrigt,Walin,der er jo mange meninger om elektrolytter.Og at det næsten altid giver en anden lyd at skifte dem.Jeg må sige at de to lytter du satte i min Huldra 10 lyder som de originale.Jeg har lige nu 3 Huldra 10'er i huset.Og de spiller faktisk ens.Jeg kan ikke høre forskel på nogen af dem  Den ene Huldra 10 er Mashuro's.Men de to andre er mine
Jeg havde besøg af Gråskæg igår.Og han kommer aldrig tomhændet(damn it!  ).Men han får heller ikke lov at gå tomhændet  Jeg 'kom af med' min Pioneer SX850.Til gengæld fik jeg så en lidt bombet(måske?) Huldra 10 og en Tandberg Tuner-Amplifier  Jeg må til at sælge lidt ud,for jeg synes at det begynder at fylde lidt rigeligt,både i krogene,men også i stuen og sågar i køkkenet  Nu er min TCD330 f.eks røget på qxl.dk.Jeg har lidt rigeligt med båndoptagere,så der er ingen vej udenom.Og Mashuro henter nok snart hans Huldra 10 og TCD310 som nu er særdeles velspillende  Så begynder det at ligne lidt.Men mere må videre,når jeg lige har tjekket det lidt mere indgående.
Jeg har pillet en pladespiller ned af væggen(Tandberg TT5000).Jeg bruger simpelthen ikke to pladespillere,må jeg erkende.Det gav luft ovre på væggen og generelt i stuen.Planen er at den havner hos min mor.
Så nu ser setup'et således ud:
Jeg har lånt et ældre digi-cam på ubestemt tid af Gråskæg  Herligt,da tråden her mangler original-billeder __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja Tak for igår, det er jo altid godt at høre på et komplet Tandberg anlæg
jeg sidder lige og lytter på det udmærkede bånd med den kinesiske nattergal,
jeg syntes hun mindede mig om noget, jeg tror hun leverer musik til den danske film Kinamand , i så fald hedder hun
Teresa Tang, født 1953 i Kina og død 1995 i Chiang Mai. der er nogle klip på you tube
Den lille Pioneer er nu skøn at skue og den skal da have lov til at spille på mine Pioneer HPM-70,
men lige nu foregår det på 2025 og TCD 310 mk2 og det er jo rigtigt godt
og forresten stuen ligner jo sig selv
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: rettelse hun hedder Teresa Teng. Ha en hyggelig aften med Tandberg by night
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagen derpå...  sikke en kulturnat!!
Først vil jeg sige tak for igår,Tante! Som altid gik musikken og elektronikken på i en højere enhed  altid perfekt afstemt af mocca og mjød
Jeg fik set og hørt dine genoplivning af min Huldra 10 og TCD 310. Huldra skal sikre mig i den mørke tid vi går ind i , for der er da kommet lys på!  Eller som Seansmiller sagde "look what the did to my boy!"  eller var det noget med en natte/læse lampe/reciever..?
TCD 310 lød RIGTIG godt og jeg glæder mig til at lege lidt med at optage og at høre hvad du har smidt på båndet
Tak for Elvis på bånd !  Sikke en gaveregn!
Du kan med rette kalde dig Doktor Berg, sådan som du fikser de gamle guldklumper
En af aftenens Aha-oplevelser var at høre facett og hifi system 18 spille sammen, lidt op med dem, facett nederst.
Utroligt åbent og helt klart vellydende med Huldra 10. Når man pressede lidt på kunne man godt høre at de kom til kort så jeg tror ikke at du har fundet arvtageren i den kombination  men jeg kan godt følge dig i din argumentation.
Der er så mange gemte Aha-oplevelser i de gamle Tandberg kombonenter så man fristet til at prøve på kryds og tværs.
Jeg mindes at du prøvede med facett og SM sammen , og at det ikke hjalp på lyden? Har jeg ret? I så fald må SM være være den naturlige endestation på højtallersiden, for en berejst Tandberg entusiast,ikk?  Og vi har vist penslet denne tråd med hvilken partner man opnår synergi (eller nirvana  ) med.
Og så til aftenens underholdning
Det var "Hit med sangen" møder "Vild med dans"
Damn , det var sjovt!!  Helt vildt sjovt at se jer backe hinanden op, i havde bare helt tjek på hvem der skulle tage sig af koret og lead i den sang. "Shuuwap Shuuwap" kom det fra Tantens mikrofon (tandberg selvfølgelig) , samtidig med at seansmiller kørte den videre. Jeg så et snert af dansetrin som jeg forventer udbygget til næste gang  Jeg tror helt klart at Tantens baritone stemme ville kunne "take Manhattan" . Og Seansmiller har vist en forkærlighed for "The King"  "Elvis has entered the building!"
Tak for showet, drenge!! Folk snakker om wellness osv og det skulle være sundt at grine igennem så jeg har lige være på kur ophold
Ps: sender du ikke en playlist til mig,Tante? Lise et eller andet ,Gustav Winckler(seriøs crooner!) og Four Jacks.
Jeg har glemt nogle af dem... __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De herlige beskrivelser af "a night at Tante Bergs" gør hele den i forvejen meget læsværdige og positive tråd endnu sjovere - selv om jeg kun har set Simpson udgaver af jer danner der sig et herligt billede på nethinden - hvis alle bare havde samme glæde og entusiasme for deres grej, musik og mokkasamvær så ville verdenen sku være et bedre sted at leve.  Skulle hifi4all uddele en "feel god - nobels fredspris" - skulle den gå til Tante og til de glade aktører i denne tråd.  Næste gang må i tage et videokamera med og lægge crooneriet og Elvis'eriet ud på youtube - det er et folkrav
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kommer jeres band til at hedde og hvornår udkommer CD'en?
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forsigtigt bud herfra: Toothmountain and the howlers. Reaching for the blue lights. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det er hende,som du har smidt et billede af,Teresa Teng.Flot dame!Og hendes alt for tidlige død i Chiang Mai må være forklaringen på at thailænderne er så vilde med hende...?Hun synger dælme så de små hår i 'osv' rejser sig  Husk også at vende båndet og lyt på det afslappede indiske musik  Iøvrigt dejligt at høre at du er tilfreds med apparaterne.Det samme er jeg,altså tilfreds  Jeg er rigtig glad for at jeg må låne dit kamera.Jeg skruede lige låget af Mashuro's Huldra 10,så jeg kan 'flashe' min vellykkede reparation
Her er Mashuro's Huldra 10:
Der er noget mere lys i end dette billede indikerer.Her er et par billeder mere af de to forskellige elektrolytter der nu sidder i Mashuro's Huldra 10:
Jeg skal lige lære det hersens nymodens digi-cam ordentligt at kende.....
Mashuro:Selv tak for i fredags.Hyggeligt hyggeligt  Jeg var jo spændt på hvad du syntes om dit 'nye' anlæg  Og det faldt vist i god jord....det er jo dejligt at kunne glæde andre  Jeg er spændt på at høre mere om din Huldra 10,når du får den hjem og sat dine Hifi System 20 på.Eller dine Fasett'er,som jeg tror spiller godt på den.
Personligt er jeg imod at spille på mere end et enkelt sæt højttalere ad gangen.Eneste undtagelse er Fasett og Hifi System 18 sammen på Huldra 10.Med hensyn til Studio Monitor's,så er der ikke noget der kan bidrage med noget,som Studio Monitor's ikke selv kan i forvejen.Testet og prøvet,men Studio Monitor lyder allerbedst solo
Og du fik dig vist et godt grin over Seansmiller og undertegnede,hva'?  Det er sk*deskægt at 'trykke den af' med de to Tandberg TM4 mikrofoner  Jeg skal ha' lært mig nogle flere tekster,da det er der den hænger.Men 'Fed Rock' med Shu-bi-dua kan jeg dog,uden at kigge  Seansmiller er noget mere scenevant,og ligheden med The King er jo slående  Seansmiller kan faktisk synge  Jeg tror at jeg skal ha' fat i noget Gustav Winkler og lære et par af hans sange.Hans stemmer er forholdsvis dyb,som min egen.....The sky is the limit!!
Seansmiller:Også tak til dig for hyggeligt selskab,og tak for sangen!  Det er fantastisk at kende en der er næsten lige så 'skør' som en selv,når det drejer sig om musik og udfoldelse  Vi må prøve noget med at du spiller guitar og vi begge synger og så optager det på bånd....  Det ender med at jeg selv må lære at spille lidt på min guitar  Det er 100% 'kvalitets-tid',det vi bedriver når vi 'trykker den af'
Vi er et pænt stykke forbi de sædvanlige 'lytteaftener',hvor man sidder lidt andægtigt og lytter til musik.Nu er vi ude i at grejet bliver udnyttet til maks!  Jeg skal ikke kunne sige hvordan det ser ud eller lyder,hvis man sidder og ser på os,men det er stærkt underholdende at synge med på den gode musik.Og stærkt vanedanende!
Grejet der leverer musikken er selvfølgelig TR2075 på Studio Monitor's,med diverse kilder.Mikrofonerne er tilsluttet en TCD330/TCD310 på Huldra 10 og lyden leverer et sæt Fasett og et sæt Hifi System 18  Ved at ha' et separat setup til mikrofonerne,undgår vi akustisk tilbagekobling og hylen fra mikrofonerne
Jeg kommer vist ikke tilbage til kun at ha' et enkelt setup i stuen igen
R-l-b:Ja,vi hygger os gevaldigt.Hvem havde troet at vi begyndte på at synge med?Jeg havde ikke engang tænkt tanken,da jeg købte mikrofoner i sin tid.Jeg vidste ikke hvad jeg skulle med dem,de hørte bare med i alt det andet Tandberg som jeg har  Nu bliver det hele brugt,og det er jo lækker kvalitet!Jeg bliver endnu mere glad for det gamle grej,når det virkelig kan bruges til noget,og ikke bare skal stå og pynte
Krenzler og Quad:Vi kan foreløbigt kun opleves live...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Du vil ha' en 'playliste'.Her er noget af den....  :
Patsy Cline-Soundtrack fra filmen om Patsy Cline(på bånd)
PS12-'Sidst i September'(bånd)
Lise Reinau-'Danish Delight'(bånd,fra Gråskæg  )
Four Jacks-'Mandalay'(pc)
Gustav Winckler-'Blå Roser til en Blond Pige'(pc)
Maguerite Viby-'Før vi fik Bil'(pc)
Jomfru Ane Band-'Plutonium'(pc,fra albummet 'Hej dér')
Dirch Passer-'Sonny Boy'(pc)
Jørgen Ryg-'Enlig Far'(bånd)
Air-'Moon Safari'(cd)
Air-'Pocket Symphony'(cd)
Det var vist cirka det vi hørte,inden vi snuppede mikrofonerne __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Mashuro:Du vil ha' en 'playliste'.Her er noget af den.... :
Patsy Cline-Soundtrack fra filmen om Patsy Cline(på bånd)
PS12-'Sidst i September'(bånd)
Lise Reinau-'Danish Delight'(bånd,fra Gråskæg )
Four Jacks-'Mandalay'(pc)
Gustav Winckler-'Blå Roser til en Blond Pige'(pc)
Maguerite Viby-'Før vi fik Bil'(pc)
Jomfru Ane Band-'Plutonium'(pc,fra albummet 'Hej dér')
Dirch Passer-'Sonny Boy'(pc)
Jørgen Ryg-'Enlig Far'(bånd)
Air-'Moon Safari'(cd)
Air-'Pocket Symphony'(cd)
|
|
|
JEg bliver nødt til at spørge når jeg ser denne playliste - hvor gamle er i egentlig?  halvdelen af den musik findes da kun på lak plader  Selv troede jeg at jeg - fra 1962 - var et tilgroet mosefund med min retrogamle jazz smag - men i må da være helt fra kalundborgsenderens storheds tid - eller har i rejst i en tidsmaksine tilbage til radiofoniens era for at hente disse mere eller mindre store musikskatte ? Det lyder da til at i virkeligheden burde udgive jer som "the Rat Pack" reviveval band"  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Hahaha  Jeg kan godt se at den playliste næsten er Top 10 fra 1957 eller deromkring  Alderen på os kan jeg godt røbe.Mashuro er 33,Seansmiller er (vist nok?  ) 38 år og selv er jeg 41 år.Vi er bare store drenge  Grunden til at jeg 'kender' de gamle klassikere må tilskrives min opvækst med Giro 413 og 'De ringer,vi spiller' med Jørn Hjorting(jeg kunne bedst li' Hjorting,og optog mange bånd dengang  ).Dengang synes jeg at Giro 413 var elendigt(det synes jeg stadigvæk),men det kværnede jo bare i baggrunden på min mors ITT-anlæg.Noget af musikken hænger dog ved og jeg synes at det er RET godt
Gråskæg:Lige mens jeg husker det,så har du glemt 3 cd'er her.Der er tjek på dem,og du får dem bare næste gang vi ses.Det ku' da være at jeg skulle høre noget Pioneer i overskuelig fremtid?
Mashuro:Du har så evigt ret.Der er rigtigt mange aha-oplevelser gemt i de gamle Tandberg-apparater
Seansmiller:Nå,var det hårdt igår?  Du spurgte om der fandtes mindre højttalere end Hifi System 11 og det gør der som sagt.Denne Hifi System 10 er lige nu på amerikansk eBay:
Auktionen er her:Hifi System 10
Mål: 18 x 23 x 23 cm. 7,6 liter i rummål __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lade være med at nævne det....denne lille tråd om Tandberg fylder 1 år idag  Tænk engang.Der er sket en del siden starten.Især på grej-siden her i huset.Men der er også blevet et par glade Tandberg-ejere flere i landet
Jeg har gjort hvad jeg kunne for at 'promovere' den lækre Tandberg-lyd,og med en vis succes  Jeg er så småt kommet 'dybere' ind i det der med deciderede reparationer og især kasettebåndoptagerne er der godt styr på.
Der er også ret godt tjek på hvad for højttalere der går godt med en given reciever(så længe det er rent Tandberg).Det hele er enten ved at prøve sig frem,eller ved hjælp af netop denne tråd,hvor masser af gode indlæg har gjort mig en anelse klogere på det aldrende grej  Uden jer gik det ikke,så herfra skal lyde en stor tak for hjælp og inspiration og skæg og ballade i det år der er gået
Hvis der er nogen retfærdighed til,så lander min sorte TR2075 idag,her på 1-års dagen for Tandberg's 'genopståen' i Danmark __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|