Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

2-mas: ellers tak vi har så rigeligt, men du må jo snart have plads til lidt mere vintage,

og Tante Berg ville jo nok nappe TCD 310'eren, så kan du jo regne ud hvad der blir tilbage til mig

jeg kikker nu mere efter en Pioneer cassette for tiden
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Tante Berg:Ja metrene er de samme i MIN 2025

Har næsten ikke hørt andet end radio siden den kom op og spille, man bliver vel næsten nød til at optage noget
P1 inden de lukker ned for FM.

Jeg har tænkt på om det er fordi den spreder lyset forkert 2025'eren for der er blus nok på,
men det oplyser ikke skalaen rigtigt ved du hvormange volt pærerne er på. Problemet er jo
at for at finde ud af det er jeg jo nød til at skille den ad, og så har jeg hørt det er bedst at slukke for den.

Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Ja,de snakker om at lægge FM-båndet ned Hvad så med alle bilisterne f.eks?Skal de så podcaste trafikradioen inden de kører hjemmefra? De er bindegale i Danmarks Radio! Så er de programmer man kan tage ud af stikket i væggen,forudbestemt af nogle andre.....FØJ!Endnu et skridt mod et decideret Big Brother samfund.Skulle der sidde nogen og ikke lige vide hvad Big Brother er(nix,det er ikke en TV-udsendelse på TV3!),så er det en fantastisk bog af George Orwell.Titlen er '1984'.Den bør læses af alle!
Gråskæg,du spørger hvad det er for nogle lamper der sidder i.Jeg har købt lamper i sin tid,mage til dem der sad i(men værdierne er ikke nødvendivis originale...?).Så det er 6 Volt,2 Watt.Det ku' da godt tænkes at en 3 Watt's lampe ville kaste lidt mere lys over din TR2025?De fås i Brinck,de lamper jeg har købt.Det er iøvrigt de samme lamper der sidder i TR2040,TR2030,TR2045 og Sølvsuper 12

Nu holdt jeg min egen lytteaften igår.Der er jo en del nyt grej som skal testes Jeg har sat hhv Fasett og Hifi System 18 på Huldra 10:

Denne Huldra 10 er ikke min egen.Min er i egetræ og ikke helt så flot som denne.Men min spiller aldeles upåklageligt og det er Walin's fortjeneste

Fasett(Type 2):

(Mine er sorte,men disse er mere retro )

Hifi System 18:

Jeg må sige at Huldra 10 er rigtig go' med Fasett'erne Men også med Hifi System 18.Den sidste er i sagens natur lidt mere 'fersk' end Fasett'en.Men det er faktisk kun til man har vænnet ørerne til Hifi system 18....så kører det Jeg har været hele repetoiret igennem.Cd,lp,mc og pc....Huldra 10 sparker r*v!!!! Huldra 10 med Fasett er en rigtig go' kombination.Der er synergi så det batter!
Mashuro,hvis du er med her,så kan du godt begynde at glæde dig til at din Huldra 10 bliver klar.Du har jo et sæt Fasett(Type 1),og det setup tror jeg du vil blive overrasket over.....på den fede måde Du må iøvrigt godt trille forbi idag,hvis det passer dig?Jeg er lige i gear til at klare en stak apparater.Og jeg har ikke nogle her der trænger til en overhaling,lige nu såeh.....Hit med din TCD310 og din Huldra 10!

Skulle der sidde nogen og undre sig over forskellen på Fasett Type 1 og 2,så er det mest udseendet der adskiller:

Type 1.Bemærk fronten,som er af metal,med bittesmå huller i hele overfladen.Fandtes i farverne armygrøn med gul front, orange med grålig front og hvid med mørkegrå front.Generelt ser man ikke mange Type 1 til salg.....

Type 2.Igen,bemærk fronten som også er i metal,men med større huller,og kun huller hvor enhederne sidder.Denne type Fasett fandtes og findes i farverne sort,hvid og orange.Fronterne på Type 2 er samme farve som resten af højttaleren.

Her er et billede af Fasett Type 2 uden front.Flotte enheder,her ca 30-32 år efter :

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på linien
Brinch åbner kl 10 så jeg kan være hos dig kl 12-13, hvad siger du til det?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Go' morgen,Mashuro Det er perfekt.Jeg ser frem til at få liv i begge apparater Får jeg en melding(bare sms) når du kører hjemmefra?Så er der kaf' på kanden når du arriverer.Husk at sætte P-skive når du lander!!

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har skilt Huldra og der er kun lys i en pære udover den inde ved transformatoren.
Der er også en underlig en lige til venstre for FM skalen, under striben af skalalys...

Der er en krave rundt om en lille "diode"

edit: Det er vist stereolampen. den er så også gået.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Den lille krave er selve fatningen.Jeg kan ikke lige huske hvordan alle de mange lamper sidder....Men dit billede får mig til at antage at det er stereo-lampen du har fotograferet(lige ved siden af tuning-metret).Du skriver noget om 'lige til venstre for FM-skala'en'.Det er sgu nok Huldraen hende selv,der er oplyst af sin egen lampe
Du skal ikke være bekymret,den bliver FLOT og forhåbentlig lige så duelig som min egen Tro på det Det er selvfølgelig forudsat at det kun er den ene elektrolyt der volder problemer.Men jeg tror på det.På min egen var der hul igennem,så snart den fik nye lytter Spændende spændende

P.S.Nu fes den ind.Den 'krave' er for at skærme stereolampen,så ikke den lyser op andre steder end i selve stereo-indikatoren

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Du får en sms når jeg starter dræbersneglen
meget spændende!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Jeg må altså finde et bånd med Marguritte Viby med hendes udødelige klassiker: 'Før vi fik bil' Den holder,også idag Også så du har lidt at høre på,når jeg er færdig med din TCD310

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at jeg gør klogt i at lade et tomt bånd sidde i maskinen til fri optagelse

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Selvfølgelig kan jeg ikke lade være med at optage på den,når den er blevet løbet igang.Jeg vil jo godt aflevere et apparat som du kan have glæde af,både ved afspilning og selvfølgelig også ved optagelse Jeg har med stor succes optaget fra bånd til bånd.Det er godt nok temligt 'altmodisch',men det er fedt at kunne og det lyder altså godt
der er forresten loppemarked ikke så langt herfra,hvis du er til det?Med andre ord,så må du hellere komme tættere på kl 12....du ved    

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

se lige prisen her http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11376217&sid=xz2 0tceLipZA909440&WT.svl=Link

Kan med hmmm....visse fordele også købes på QXL for få hundrede kroner

Tante < med det prisniveau har du så ikke Tandberggrej for flere hundrede tusind ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=2-mas]

se lige prisen her http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11376217&sid=xz2 0tceLipZA909440&WT.svl=Link

Kan sådan en fin sølvsuper overhovedet tåle at komme i ovnen?

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Denne mannen kan ikke være riktig frisk!! Selv om det er dyrt i Norge så er forventet pris på en SS 12 maks 700 nok. for et fungerende eksemplar.Det skulle bety en ca 6-800% overprising

mvh Rune

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det forresten med de/den som skulle teste TR 1000 her på TB tråden da.Er spent på utfallet-jeg.Det er en stund siden jeg har vært innom nå.Travle tider,min samboer har brukket hånden

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Hahaha ......5000 kroner for sådan en (2 gange 17 Watt i 8 Ohm) her?:

Så er min helt sikkert til salg,hvis nogen vil betale så godt for en Sølvsuper 12 Det er vist lidt over det dobbelte af hvad den kostede fra ny 2-mas,du er inde på noget.....med de priser,så har jeg for en formue stående her Men det er ikke kun i Norge at der er nogen der skal score kassen.Vi har dem også i Danmark.Jeg har dog svært ved at tro at de nogensinde får solgt grejet med de priser de holder sig
Quad:Jeg kiggede lige igen....det er vist en rist fra en ovn den står på?Den Sølvsuper er ikke engang pæn.Masser af fedtfingre på glasset på fronten....og så på en ovnrist med et sæt højttalere ovenpå....

Ulfsn:Velkommen igen.Den TR1000 du taler om,må næsten være 2-mas' TR1040 som han allerede har solgt videre(den var defekt).Højttalerne var ikke TL5010,men et sæt 'Ekspert',som vist nok lyder ganske godt(2-mas?).

Mashuro:Nu har jeg kigget på din Huldra 10.Der er fuldt lys i nu,inkl. stereo-lampen.Det er lidt spøjst.Den stereo-lampe lyste ikke når jeg satte en af de lamper(6 Volt) i,som du kom med i lørdags.Men da jeg satte en 24 Volt's lampe i,så virkede den Du havde ret,der var sat en lillebitte lampe(a la den der sidder på TR2075's skalanål) i stereo-indikatoren.
Så har jeg prøvet at skifte elektrolyt i den.Den der sad i,så ud til at være i topform.Men jeg skiftede alligevel.Det gav desværre ingen lyd i højre kanal.Så jeg har sat den originale i igen.Så er det prøvet.Den elektrolyt som jeg har fra min egen Huldra 10 er iøvrigt anderledes end dem der sidder i din.Både i farve og højde.Jeg hælder til at det er udgangs- transistorerne der er problemet.....Jeg skal prøve at skifte en af de to der virker,over på en af de kanaler der ikke virker.Det kan godt være at jeg ikke er færdig lige med det samme,men jeg tror at jeg har fat i noget her
Nu sendte jeg dig en lidt nedslående sms igår,om din TCD310.Jeg har jo siddet og optaget fra bånd til bånd.....det gik meget godt med originalt indspillede bånd,men ikke godt med bånd der er hjemme-optagede.Jeg begyndte at antage at tidligere ejer måske havde 'justeret' bias i den,eller noget i den dur.....Så jeg begyndte at optage fra lp.Og så skal jeg love for at det gik(og går) godt!! Din TCD310 er tip-top iorden! Den er blevet renset og smurt.Remmen har ligget i 'lage'(vinduesrens) og den fik 'nye' trykruller,fra min donormaskine(et skod af en TCD310).De trykruller der sad i din TCD310 var 'runde' i kanterne.Det lignede noget tidligere ejer selv havde 'raspet'.Jeg gad vide hvorfor?Nu har den atter flotte og lige trykruller.Jeg har ikke justeret på den,da det er noget man skal undlade,med mindre den er helt umulig.Og det er din ikke.Den spiller fantastisk,og optager lige så fantastisk!
Det er det fedeste aspekt ved at rode med det gamle grej.Det er en fryd,når man får det til at spille Jeg tror at du bliver imponeret over din båndoptager,Mashuro Super-fed maskine!!
En lækker lille sidegevinst til at få gang i endnu en TCD310 er at jeg kan se at min pladespiller(Tandberg TT500) afspiller lige højt i begge kanaler.Det kan aflæses direkte på TCD310's peak metre Der skal ikke kompenseres på skydepotmetrene
Jeg har opdaget noget andet fedt.Jeg har siddet og optaget gennem Huldra 10.Og på Huldra 10 har jeg koblet et sæt Fasett'er i A og mine nye Hifi System 18 på B.I lang tid spillede de hver for sig,sådan bare for sjov skyld.Men jeg har opdaget at de spiller fantastisk godt sammen! Fasett'en står nederst på gulvet,og så har jeg sat Hifi System 18 ovenpå Fasett'en.Der er TRYK på!Det er utroligt Jeg er ellers ikke vild med mere end et sæt højttalere ad gangen,men Fasett og Hifi System 18 på min Huldra 10 er en meget stærk kombination
Det er som om jeg kan blive ved med at opdage nyt i det gamle grej.Det er facinerende

Mashuro:Projektet med din Huldra 10 fortsætter......bare rolig Den er iøvrigt rigtig pæn.Jeg tror at den er samtidig med min TR2075.Det tror jeg,fordi begge apparater har de grønne 'Plessey'-elektrolytter(selvfølgelig forskellige i størrelse og angivelser,men alligevel)       

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Nu har jeg konstateret at de store udgangstransistorer heller ikke fejler noget.Der sidder to til højre og to til venstre.Der sidder dog også en lille transistor imellem de to.Den skal loddes af begge steder og tilsvarende loddes på igen.Det skal prøves,skal det! Lige pludselig er fejlen lokaliseret!! Det er et ret spændende projekt,din Huldra 10.... Det er første gang jeg er så dybt inde i et apparat.....og indtil videre er der helt tjek på det    

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Sidste nyt fra køkkenregionerne Jeg var ved at opgive din Huldra 10.....men som en sidste ting,ville jeg lige prøve at bytte rundt på dine elektrolytter.Bingo!Den ene elektrolyt er død,og det er den jeg havde i reserve altså også(øv,øv og tre gange øv ).Så hvis vi kan skaffe en ny og billig 'lyt',så spiller din Huldra 10,og med fuldt blus på alle lamper Jeg mener bestemt at den er det værd.Den er sk*deflot og den jeg selv har sparker mås!!Så er det bare HVOR man lige skaffer en elektrolyt til en Huldra 10?Nogen der kan hjælpe?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Mashuro:Sidste nyt fra køkkenregionerne Jeg var ved at opgive din Huldra 10.....men som en sidste ting,ville jeg lige prøve at bytte rundt på dine elektrolytter.Bingo!Den ene elektrolyt er død,og det er den jeg havde i reserve altså også(øv,øv og tre gange øv ).Så hvis vi kan skaffe en ny og billig 'lyt',så spiller din Huldra 10,og med fuldt blus på alle lamper Jeg mener bestemt at den er det værd.Den er sk*deflot og den jeg selv har sparker mås!!Så er det bare HVOR man lige skaffer en elektrolyt til en Huldra 10?Nogen der kan hjælpe?

Jeg skal ellers love for at du er blevet aktiveret i weekenden!!
Jeg gætter på at du har gået rundt og hygget dig med at nusle med den 310, tænkte nok at du kunne spænde den op
Jeg glæder mig til at få optaget noget musik med den

Men det er er vist værre med Huldra? Det der med at skaffe komponenter er ikke lige min stærke side men det kan da tænkes at vores norske gæster har et bud?

Men det skal blive godt at se den med fuld lyssætning på

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Du har helt ret,jeg har HYGGET mig,og er blevet noget 'klogere' Mit sidste indlæg er kun 40 minutter gammelt,men alligevel er der sket noget nyt Jeg ville lige prøve min gamle elektrolyt fra min egen Huldra 10 en sidste gang,inden den røg i skraldespanden.OG SÅ VAR DER HUL IGENNEM!! Total-sejr!!! Sådan!Jeg ved nærmest ikke hvad jeg laver.....men det virker
Mashuro,du har to fede apparater stående her,og du kommer bare når det passer i programmet.Jeg kunne godt bruge et par timer på lige at kigge på de to metre i din Huldra.Jeg ved ikke om man kan lave dem,men jeg ville ha' det godt med lige at forsøge,du ved
Det har været en fornøjelse at kigge på de to apparater.Især når resultatet er så godt som tilfældet er Og rigtigt fedt at den ekstra elektrolyt som jeg ikke vidste hvad jeg ellers skulle bruge til,kunne bruges i din Huldra 10,Mashuro Nu er den så udstyret med to forskellige elektrolytter....jeg tror ikke at det betyder noget som helst.Det er begge 'lytter' fra Huldra 10.Din er iøvrigt fra 1974(det står på tuner-delen)

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes