| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit:Thank you for a sneak-peek into your livingroom  You have 'concrete' floor,but I see you have put a big carpet on it
Have a look at this(click it!  ): A pair of Tandberg 12" woofers
Unfortunately these woofers are 4 Ohm and the original ones in the Studio Monitor's are 8 Ohm.But I wonder if you can solder on a little 'resistance'(I don't know the correct word  ),so you'll get 8 Ohm as you need......??
These woofers originates from a set of Hifi System 15,from around 1970.They look pretty much like these,just bigger:
Hifi System 17(it's 8" woofers in this speaker)
Sergeit,you have 4 days and 15 hours......to find out if it's possible to fit these woofers into your Studio Monitor's  By the way,your Studio Monitor's looks like they have been taken good care of?I wonder how it's possible at all to blow the woofer in this great speaker?It will never happen here!
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante - du er en Tæppepusher  får du penge fra husstøvmiderne fællesråd  - jeg har næsten ingen tæpper eller polstrede møbler men til gengæld en del "ton" bøger - det hjælper også lidt på akustikken - jeg har forresten fundet den film du skulle låne og lavet et cassette bånd - kan du lide Jack Johnsen og Norah Jones eller skal det være mere larmende ? Segeit: Great to see Tandberg moving to the east  hope you find a great woofer so you can spread the word of the great (but discontinued  ) Tandberg-brand __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:My long lost friend  Jeg kan ikke lade være med at anbefale væg-til-væg tæppe,da jeg selv har prøvet uden,her i stuen.Det holdt ikke en meter,rent akustisk.Jeg vil godt tro at masser af bøger kan gøre noget godt for akustikken.Jeg har gemt æggebakker fra de sidste par år(man er vel samler  ).Planen er at jeg snart skal ha' malet her i stuen.Men inden jeg går igang,skal jeg lige prøve at sætte æggebakker op på væggen bag min favorit-lytteposition  Det ser nok ud ad H...... til,men det skal prøves
Med hensyn til musik,så er jeg helt åben.Jeg har godt af at lære ny musik at kende,og jeg kender ikke de omtalte kunstnere.Så har du et bånd klart,så ser jeg frem til at høre det  Er det optaget på Revox?Det bliver spændende  Jeg glæder mig også til at se Kristiane F.....det er vel små 30 år siden at jeg så den sidst? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Hyggelig handel og jeg fik reddet en Tandberg fra reeksport, undrer mig stadig over at du kan
sælge ud af dit Tandberg, spændt på at se den hjemme på hylden. og høre om den kan vælte Pioneer'en af hylden.
som jo ellers gør det rigtigt godt for tiden.
Inspireret af en anden tråd burde din måske hedde. Tandberg en fryd for øjet og øret eller omvendt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Ja,du er dagens helt i skysovs,sådan at redde et Tandberg-apparat fra at ende i Norge  Jeg er næsten lige så spændt på hvad du kan få ud af TR2025 med dine Bose-højttalere,som du selv er.Jeg tror måske mere på kombinationen TR2025 og B&O-højttalere...men det kan du jo selv be- eller afkræfte,snart
Den er altså flot,din TCD310 MkII  Jeg modtog igår endnu en TCD300.Den var ikke særligt pæn,da jeg pakkede den ud.Men nu har jeg 'skrubbet og skuret' den i vinduesrens,og renset de to tonehoveder samt capstan'erne,og jeg er atter imponeret  Den er rimeligt pæn,og den spiller jo fantastisk,til trods for at jeg ikke har smurt den.Det har ikke været nødvendigt.Det er de rene evighedsmaskiner,de gamle kasettebåndoptagere fra Tandberg  Sådan en TCD300 blev immervæk lanceret i 1972.......ta' den!
Og du er ved at konvertere til Pioneer?Jeg holder selvfølgelig fast i Tandberg,da det for mig er det mest interessante.Men jeg forstår udmærket at du og andre prøver andet lækkert og gammelt grej af.Jeg fik kastet en Pioneer SX850 (lækker 20 kg's reciever) i nakken i sommer.Den spiller jo fantastisk,ret meget a la Tandberg TR2080.Pioneer'en er fra 1977/78,og har derfor den 'nye' lyd,som var idealet dengang(efter 1975/76).Jeg har kun hørt den på mine Tandberg Studio Monitor's.Det lyder godt og alt det der,men den når ikke TR2075 til sokkeholderne på Studio Monitor's.Jeg vil ikke afvise at der kan være lyd at hente,hvis man finder andre højttalere til den Pioneer reciever......?
Gråskæg,lige for en ordens skyld,så sælger jeg ikke ud,som sådan.....bare helt rolig.Men det giver ingen mening at ha' en god reciever stående under sengen.Ikke mere.Den var jo min første reciever og derfor havde/har den jo affektionsværdi. Men den må videre,og ud og gøre lidt gavn igen  Jeg står dog ikke helt uden apparater.Jeg har tre recievere i stuen og tre i soveværelset  Og med lidt held i sprøjten,så lander der en Tandberg TR2075(i sort kasse) idag.Så jeg klarer den endda  Jeg håber at den er her,når du kigger forbi senere
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en 2075? Skal du biampe?!  Kan det blive dobbelt så godt?
Skal vi snart have en lytte aften? måske noget med at jeg kommer ud med min TCD 310 og evt Huldra til et Tanteberg check
Kunne godt komme ud og dokumentere en karaoke (battle) aften mellem Seansmiller og dig samtidigt __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der atter lidt på Tandberg-fronten.Jeg 'kom af med' min TR2025,hvilket må betragtes som stort,da det ikke rigtigt ligger til mig at skille mig af med ting der virker.Jeg kan vist godt afsløre at det var Gråskæg der vandt auktionen over den,på qxl.Jeg synes jo at det var dejligt at komme af med et apparat......indtil vi talte sammen i telefonen.For da nævnte Gråskæg at han havde et sæt Tandberg Hifi System 11 i overskud.De kunne jo indgå i handelen,og den var jeg selvfølgelig med på  Jeg har snuppet et oversigtsbillede hjemme fra Gråskæg,for lige at flashe mine nye Hifi System 11:
(For uindviede er det Hifi System 11 på toppen  )
Dem skal jeg nok få go' gavn af.Jeg tænker især på min Sølvsuper 10  Fine små æsker,Gråskæg  Jeg håber at du får noget fornuftig lyd ud af din nye TR2025.Jeg tror altså at den vil gå godt sammen med nogle af dine gamle B&O højttalere....?Tak for al musikken og tak for handelen
Mashuro:Du har en stående invitation til at komme og læsse din Huldra 10 og din TCD310 af her  Så skal jeg gøre alt hvad jeg kan for at få grejet up to date.Det skal være mig en udsøgt fornøjelse.Det er jo lidt heldigt at jeg har en elektrolyt til lige præcis din Huldra 10.Den har jeg takket være Walin.Godt tænkt,Walin  Båndoptageren 'fejler' nok det samme,som de fleste 'fejler'.Altså rens/smøring og eventuelt 'raspning' af trykruller.'Raspning' er kun aktuelt hvis den bare ikke VIL køre jævnt.Men nu har jeg haft fingrene i 6 stk TCD3XX,og de fejler ikke noget(det er evighedsmaskiner  ).De har bare stået stille i for lang tid,så al fedtelse er størknet og derfor står capstan'er og trykruller fast.Det' Leth
Jeg stiller gerne op til en Tandberg 'Song Contest'....  (Sorry,no pictures,please  ).Fredag er lige om hjørnet,og jeg ryder gerne kalenderen,for at se et par hifi-gutter på slap line  Seansmiller og Mashuro,I to finder lige ud af om hvornår det passer jer bedst.Imorgen passer i hvert fald fint,hvis det skal være i denne weekend
Nårh ja,der er lidt mere på vej.Et sæt Tandberg Hifi System 18.De ser spændende ud,synes jeg
Hifi System 18:
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Så bliver det fredag d. 12 oktober i stedet for.Go' plan  Mashuro,følger du trop?Det bliver hyggeligt
Den sorte TR2075 lader vente på sig....  Det er sk*de-irriterende at gå og vente på.Sælger skrev noget om at det ikke var muligt at sende i lørdags,så den ville gå afsted førstkommende hverdag(mandag).Med hvad/hvem ved jeg ikke.Men jeg er ved at være klar til at modtage den TR2075.Jeg er jo rigtigt spændt på om den er lige så velkørende,som sælger beskrev den på eBay.Jeg tør ikke at skrue forventningerne alt for højt op,da sælger er af hunkøn.....Dem har jeg ikke meget tiltro til udi salg af 'velfungerende-1-ejers-sælges-for-en-god-bekendt'-apparater  Nu må vi se......jeg håber jo det bedste,og hun har allerede givet mig en go' rating,så deeeeet.....
Mere om den TR2075 så snart den lander __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Tak for igår ,der blev vel ikke overraskende lyttet til Tandberg i næsten alle tænkelige kombinationer.
Overraskende at et gammelt Agfa bånd, lød bedre efter overspilning mellem 2 Tandberg båndoptagere.
Tr2025 står og spiller Otto Brandenburg på Tcd 310'eren "Give me 5 minutes more" og det gør vi jo gerne. jeg har ikke
lige fået fat i B&O 60'erne men det skal da prøves. Om 2-mas Pioneer spiller bedre end Tandberg, er lige som og spørge
om jeg bedst kan lide frikadeller med stuvet sommerkål og nye kartofler, eller hakkebøf med bløde løg og brun sovs.
Jeg kan lide begge dele.
Du spurgte hvor store mine Pioneer HPM70'er er, et lille billede viser bedre størrelsen.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Seansmiller:Så bliver det fredag d. 12 oktober i stedet for.Go' plan Mashuro,følger du trop?Det bliver hyggeligt
|
|
|
Jeg har sat et kryds i kalenderen
Måske jeg kan kigge ud forbi en hverdagsaften med klenodierne? man er blevet kørende og det er vist ikke så smart på en Tandberg fredag
Så kan jeg endelig tage mig sammen til at smutte op i Brinch efter de pærer.
Det er de samme på Huldra som på 2075,ikk? altså dem bag skalaen.
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Du giver bare en melding inden du kører hjemmefra....gerne mandag/tirsdag.Det er nok en go' ide at lade bilen stå på en Tandberg-fredag  Mht lamper,så er de ikke ens i TR2075 og Huldra 10.Dem i Huldra 10 er med gevind(jeg kan ikke huske om de er 6 eller 8 Volt).Kan du ikke pille låget af(4 skruer,'Det' Leth'  ) og ta' en lampe med ind til Brinck?Min egen Huldra 10 er nederst i stakken,sat til,og jeg orker ikke lige at skille det hele ad,nu da det hele står så fint og er spilleklar  Så kan du også lige tælle hvor mange det egentlig drejer sig om(det er en del...a la 9-12 stk inkl stereo-lampe!). __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Du skal bare be' om en go' posefuld 6 Volt's lamper med gevind(du må meget gerne købe 6-8 stk til mig).Hvis du køber 20 stk,så kan jeg overtage resten  Samme størrelse fatning som din stereolampe på din TR2075.Selve den lampe duer dog ikke,da det er 24 Volt. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det på fredag 12-10 det går løs,Seansmiller og Mashuro  Så er der forhåbenligt nye apparater i hus,som f.eks. en TR2075 i sort(jeg er træt af at vente på den!)....
Gråskæg:Ja,det er ikke som før i tiden,hvor man bare var glad for sit splinternye apparat.I dag er der næsten for meget at vælge imellem(både hos dig selv,og også her hos undertegnede  ).Jeg har jo den Pioneer SX850 reciever,og den lyder jo rigtigt godt.....men den kan ikke udkonkurrere noget af det der allerede står her.Men jeg synes at den er sjov at ha'.Har jeg mon et samler-gen?  Fede højttalere,de Pioneer,Gråskæg  Jeg ved godt hvad det er for en forskel du oplever,ved at ha' fået nogle store basser.Du har fået FYLDIG lyd nu,right?
Pioneer SX850 fra 1977/78:
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------
Jeg slæbte grejet ude fra køkkenet ind i stuen igår og fik et godt og langt lyt på Hifi System 11,udsat for Sølvsuper 10 og min nyeste båndoptager,TCD300.Det lyder bare fedt!!  Utroligt af de små højttalere....Selvfølgelig er lyden ikke så stor og fyldig som på Studio Monitor's,men stadig rigtig fed lyd.Jeg har hørt Lise Reinau og Grethe Ingemann om og om igen,Gråskæg  Jeg er altså glad for de små Hifi System 11'ere
Hifi System 11 fra ca 1970:
Sølvsuper 10 fra 1970:
Sølvsuper 10 til venstre,og Huldra 8 til højre....ja,det var den jeg tog livet af,den Huldra  Bemærk iøvrigt 'troldeøjet' på begge apparater-de virker fint,her 37-40 år efter  Det er ren nostalgi
TCD300 fra 1972-Dette er Tandberg's første kasettebåndoptager:
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------
Jeg blev ringet op af sælger af Hifi System 18.Han ville lige høre dem igen....og så var han lige pludselig ikke sikker på om bassen i den ene var iorden...Han var villig til at lade handelen gå tilbage.Men ellers ville han gi' mig højttalerne til halv pris,hvilket jeg var med på  Denne sælger har min dybeste respekt  Jeg får dem idag,så jeg er spændt.Også om bassen fra Fasett'en passer over i?For jeg har et sæt Fasett,som er skod,men basserne virker......  Det kan også være at det er noget 'banalt' med Hifi System 18?Mere om det senere...
Hifi System 18 fra ca 1970:
De ser spændende ud,synes jeg
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------------
På dette Tandberg link,er der masser af manualer og scannede brochurer.Tjek det ud
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------
På eBay har jeg lige set denne auktion: Tuning og signalmeter til TR2075 Jeg har zoomet ind på billedet,og jeg kan se at signalmetret har rød nål,og kun en enkelt række tal(under linjen).Sådan ser et originalt signalmeter til TR2075 ikke ud.Men hvilket apparat har sådan et meter og så med rød nål?
Her er billedet på auktionen:
Der er dog ingen tvivl om at det er originale Tandberg-metre,bare ikke til TR2075.....
Gråskæg:Jeg bliver helt i tvivl nu,er der røde nåle i dine metre på min gamle TR2025? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nu på lauritz
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Orv,det er flotte grejer,det der.Fasett,både Type 1 og Type 2 og så den smækreste af smækre recievere,Tandberg TR2075  Faktisk er Fasett Type 2(den hvide) rigtig go' på TR2075,med loudness aktiveret  Det må skyldes den høje drifteffekt(6 W). __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har just modtaget dem her:
Bassen i den ene var ganske rigtig helt stille,som sælger var blevet opmærksom på....vi har dog ordnet det i mindelighed  Jeg skruede den døde højttaler fra hinanden og fik vredet bassen ud.Ikke noget at sige til at den ikke kunne sige noget.Magneten var godt rusten og iret.Og membranen kunne overhovedet ikke bevæges  Nå,jeg synes at den bas(det er en fuldtone) lignede den fra Fasett'en til forveksling(HT 126-4).Jeg har et sæt skod-Fasett'er hvor kun bassen virker(i dem begge).Og de er tudegrimme,så der var ingen tvivl,den ene måtte slagtes til formålet.Og hvad ser jeg?Det er præcis den samme enhed i Fasett'en som den der sidder i Hifi System 18  Nu har jeg skiftet enheden ud,og nu står den lille Hifi System 18 og spiller på smukkeste vis i stuen  En charmerende lille højttaler,med den velkendte Tandberg-lyd
Jeg er sgu vild med det gamle grej  Og efterhånden har jeg så meget grej,at jeg også har reservedele når det en sjælden gang er påkrævet,som nu idag  Fed lille sag,den Hifi System 18 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg og Tante < kunne dette ikke være et fælles projekt ?  ...http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=56505
|
| Til top |
|
| |