Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 September 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Tante < har du modtaget den sorte nu ? Er der lyd på, og hvad synes du om udseendet ?
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 September 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

2-mas:Nej,den dukker vist først op i næste uge(betalte igår).Men jeg modtog denne TM2 igår:

Den er jeg RET vild med Jeg har blot konstateret at den virker og at den er rigtig pæn.Det er jo en krystal-mikrofon.... Ikke at jeg ved hvad forskellen er,men det bliver spændende at prøve den nærmere.
Jeg har lidt projekter der skal kigges på.I lørdags,da Seansmiller var her til 'syng-med-aften'( ),da holdt min TR2075 op med at spille i højre kanal på B og C udgangene Jeg har svært ved at greje hvorfor.....?Og det var ikke fordi der var skruet helt vildt op....ork,det kan sagtens blive MEGET værre Jeg skal ha' kigget lidt ned i min TR2075.Og det bliver når jeg modtager den sorte TR2075,som jeg er meget spændt på Men først skal jeg lige klare et sæt halv-defekte Fasett'er,så de forhåbentlig kan ende som køkkenhøjttalere ovre hos min mor.
Jeg må hellere komme igang.....

Nårh ja,der er også en TCD300 på vej Jeg må til at slappe lidt af med det der shopping....jeg har bare en to-værelses lejlighed

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

hihi Tante < velkommen i klubben....har TCD330 på vej.....og 4025 kommer iaften . Er det ikke TCD-330 du OGSÅ har ?....har du ikke overvejet et kælderrum, eller hvad med nabolejligheden ? 

Den der mikrofon er altså flot med det retro look

ærgeligt med 2075, men mon ikke også du klarer den opgave ? Ellers er der vist flere hjælpsomme "Tandneirds" her eller på AA. Spiller den godt nok på A-udgangen ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

2-mas:Jow,jeg har også en TCD330.En maskine der kan give mig gåsehud,blot ved tanken Når den er justeret til perfektion(som min er p.t.),så er der ikke meget der når den til sokkeholderne.TCD3015A blegner ved siden af,til trods for at det er den der leverede musikken.... Sådan var det også med TCD3014.Jeg forstår det ikke,men det er fakta.
Med hensyn til min TR2075 så spiller den som altid fint på A-udgangen,hvor mine Studio Monitor's er sat til Jeg har svært ved at tro at de to udgange er røget.Hvorfor skulle de være det?Jeg gætter på noget 'banalt',derinde et sted No idea,so far....men det hjælper vel,når jeg får låget af den.

Jeg har lige klippet alle ledninger i mit halvdefekte sæt Fasett'er,og sat højttalerledning direkte på fuldtonen.Det lyder fantastisk.De spiller FLOOOOT lige nu,på min TR220.Den er mage til min mor's,og hun vil nok ikke brænde dem af Det er vel det der er så fedt ved det gamle grej......jeg skal nok få det til at spille,på den ene eller den anden måde

Hvis der er noget med din TCD330,så må du sige til.Jeg er ikke nået til at optage på den(kræver lidt 'rens' af en 'Azimuth- kontakt',og dovenskab har hidtil forhindret mig i at gøre noget ved det ),men 'raspning' af trykruller og justering af samme er jeg helt dus med.Det samme med rens/smøring.Så bare sig til

Iøvrigt spændende hvad du synes om din nye TCD4025'er.Fortæl endelig om dine indtryk

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ot.: Er sgu godt nok imponeret over, at alle de der gravballe sager kan omfatte så lang en tråd

Mit sidste Tandberg produkt røg ud i 1979, bortset fra en spoleoptager (noget med 20) der stod til rep. på værkstedet i over 20 år, men kunden vente aldrig tilbage (man smider jo ikke ting ud).

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Mik112:Ja,det er en lang tråd.Men ingen starter vel mere fra side 1?Det vil ta' lidt tid at komme hertil Det lader sig nok først og fremmest gøre,fordi den ikke bare handler om mit eget grej.Det er alles 'ølkasse' at tale fra om deres egne erfaringer med det gode,gamle Tandberg-grej.Og for sådan en som mig selv er det jo spændende læsning Og der er meget at sige om det gamle grej,både glæder og sorger...... I weekenden var der en israeler indover.Utroligt,da alt her er dansk og lidt norsk.Han fik hvad han kom efter Det er det,som det hele drejer sig om.At dele og hjælpe hinanden.Og det er vi gode til her i tråden,som vel egentlig nærmere er et forum for Tandberg.
Om 3 uger er tråden 1 år gammel.Der har været 6-7 indlæg dagligt.Jeg søgte i sin tid et sted at ævle om Tandberg,men der var ingen steder.Men det er der nu Det er fedt.Efterhånden er der fokus på det ufatteligt vellydende gamle grej
Det er oveni gemytlige folk,der er interesserede i Tandberg.Det lader det i hvert fald til Og nye kommer til hele tiden.Det siger lidt om Tandberg,for de er alle ovenud tilfredse Det er ikke bare snak

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

@Tante B.

Totalt enig  . Dog stadig med en vis undren over, - at, alt det der gamle grej  stadig trækker fluer til   

Renoverer ofte og gerne gl.  Neandertal ting for venner og bekendte, og kan da, -  nu og da', - tage mig selv i at tænke; - hvorfor gør de nu det mod pensionen! - den skal jo bruges senere .

Ej ...Der var, - og ER en anden lyd i det gamle grej...... Masser af lytter og fasefejl, megahøje udgangsimpedanser og masse af god forvrængning......Og sådan skal det' være

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Mik112 < et par bud mere på den fortsatte eksistens af denne tråd kunne være, at man ikke er så fokuseret på HVIS udstyr der er bedst, men snarere at hjælpe hinanden til at få MEST mulig ud af det udstyr, man nu en gang har. Med lidt hjælpsomhed, imødekommenhed, gode historier og små hyggedrillerier kan man komme godt afsted . Selvom Tante jo er københavner , har han, på trods af sin fremmede herkomst, formået at skabe en verdensklassestemning, iøvrigt helt i overensstemmelse med den lyd det hele drejer sig om.

Tante < har kun nået at lytte en times tid på 4025 iaften, men i forhold til 2 ældre Sony'er, en helt ny Pioneer og 3035, er der klart bedre bas, diskant og "rum" i 4025, ihvertfald når der køres helt analogt. Imorgen skal der lyttes lidt mere, ligesom den skal prøves af med en converter. At den er landet her, er en lidt pudsig historie. En nordmand havde set jeg søgte 4025, og han skrev til mig og nævnte så, at han gennem laaaang tid, faktisk en årrække, havde søgt et sæt bestemte højttalere, så hvis jeg fandt sådan et sæt til ham, ville han give mig en 4025 og 4070'er fjernbetjening til en særdeles favorabel pris. 4-5 dage efter skete miraklet sgu, og han har holdt sit ord. Idag blev den så håndleveret, og hans 108kg. højttalere lå i bagagerummet på vej til Norge.  Herligt med lidt fælles nordisk samarbejde

Det skulle ikke undre om din sorte 2075'er kommer allerede fredag eller lørdag, for min kom fra det Sydlige Tyskland meget hurtigt.....3 dage tog det vist, så hvad med at blive hjemme lørdag formiddag ? Bladrede lige tilbage i tråden og jow du er vist glad for din 330'er, og dejligt med lidt blålys ikke ?  . Tak for den fremstrakte hånd mht. raspning, rens m.v. Det kunne NEMT blive tilfældet, for det ville jo være super at køre med et toptunet apparat. Er der en bestemt båndtype du kan anbefale, og kører du med eller uden Dolby ? Hørte jo TCD-300 fornylig, og blev fatisk meget positiv overrasket, så hvis 330 er i den retning og måske et hak bedre, forstår jeg dig .

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

2-mas:Du har altså fingeren på pulsen,deroppe i det mørke og nordlige Jylland Må man spørge hvad det var for nogle højttalere,som din norske ven ledte efter?Det er da pænt store kasser,med en kampvægt på 108 kg Tillykke med din nye TCD4025.Hvordan ser fjernbetjeningen egentlig ud?Ka' du ikke lige ta' et billede af den og din TCD4025? Kan du selv vælge om lyden skal være analog eller digital?Fortæl mig lige hvordan....for min TCD3015A har også et stik på bagsiden,som jeg ikke lige ved hvad er til.Min manual blev desværre tyv-stjålet af selveste Lydbutikken på Frb. Alle, sammen med det originale netkabel og den originale emballage.....det er snart tre år siden,men jeg tilgiver dem aldrig

Du er da også ved at ha' fyldt op derhjemme,2-mas?Jeg synes at du ret ofte melder om nyt og lækkert grej Med hensyn til bånd og båndoptagere,så bruger jeg mest Chrome-bånd(jeg har BASF,Maxell og TDK).Det er alle bånd der er 15-20 år gamle,mindst Men de lyder aldeles udmærket Jeg optager med Dolby og knappen for 'Chrome' aktiveret.Ved afspilning i samtlige båndoptagere,er det uden Dolby og Chrome-knappen er de-aktiveret.Det giver det bedste resultat,i mine ører Spændende at høre hvad du synes om din TCD330.Den er en meget flot maskine,helt sikkert.Dog synes jeg at farven i peak-metrene er flottest på TCD310 MkII.De er tættest på farven(og størrelsen) på metrene i TR2075 Men lyden er aller-bedst i TCD330,ingen tvivl om det.Den går både dybere og højere end mine andre båndoptagere
Når og hvis du skal guides,så tager vi den nok på telefonen,da der skal forklares en del.En TCD330 er lige en anelse mere 'kompliceret' end de tidligere modeller.Men lad dig ikke afskrække af det    

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Det var såmænd et sæt Acoustic Research AR9LS højttalere...også med den gode vintagealder 

Mangler et digicam men her er et par billeder nødskudt med mobillos af 4025 + 4070 :

Efter sigende er 4025 en senversion med både digital og analog udgang på (de to par udgangsstik sidder ved siden af hinanden), og fjernbetjeningen skulle være fra serie 1 altså den første originale udgave. Skulle jo iøvrigt kunne bruges til apparaterne i 3000-serien også

Den TCD-330 bliver først betalt imorgen, så den ankommer sikkert tidligst engang sidst i næste uge, men jeg vil meget gerne ta' imod tilbuddet fra Tante's Cleaning Service for den er købt med småskavanker. De casettebånd du anvender, er også de fabrikater, som man med glæde husker fra 80'erne, og chromebånd var også mit foretrukne dengang. Sælger af 4025 anbefalede iøvrigt også 330, så du er åbenbart ikke ene om begejstringen, og det var faktisk også derfor jeg søgte netop den.

Turde ikke selv sætte skalasnor i den sorte 2075'er, men den skulle også gerne være klar engang i næste uge, og MÅ altså bare ind og stå i "racken" af Tandbergperler.

Det kan godt være her kommet meget ind i løbet af de sidste 3-4 måneder, men for nylig er der altså også sagt farvel til TR2055, TR1040, TCD300 og og 2 stk. TR200. De ting der er her nu, ryger ingen steder....tror jeg da ikke.

I mine "ører" lyder det også som noget banalt med din 2075'er, men mon ikke nogle målinger kan lokalisere fejlen ? Indsnævrer det ikke fejlmulghederne lidt, at den spiller korrekt i A men ikke i B og C ?

Har du iøvrigt prøvet at "tracke" din sorte 2075'er undervejs ? Lidt fornøjeligt at man kan det .

Må vi høre dit førstehåndsindtryk, når den dukker op ?

sergeit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 September 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

2-mas
Thanks for your answer. The Seas is 33F, larger than an original one, isn't it? Did you modify the crossover settings?
Til top Vis sergeit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sergeit

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

sergeit < i'm sorry bought the monitors with the Seas built in and I dont have the knowledge to do all the technicall stuff . I think the seller did all the hard work, in fact I'm confident he did ! I just pay and listen

I've just had a look at them, and it seems to be the Seas 33F-WKA 15. http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=215& ;sub=0&page=1

Tante < hvilke TB båndoptagere har du egentlig foruden TCD-300 og 330 ?

sergeit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

2-mas
Thanks, i wrote them. Do you know if this place is trustworthy? 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

Sergeit & 2-mas:That bass you link to,2-mas,is a 15" bass.In a Tandberg Studio Monitor,it is a 12".It is 3 inches to big...... By the way,Sergeit,the original Tandberg divides like this:The bass goes from 20 Hz to 600Hz.The midrange goes from 600 Hz to 3500 Hz and the tweeters takes care of the rest.That is pretty amazing,I think
I don't know,Sergeit,if you can use a bass from JBL.They made 12" bass'es for the JBL L100A Century.The frequency range is different to the Studio Monitor,but I don't know if the 'filter'(I don't know the word for the 'filter' that distributes the sound to the tweeter,midrange and bass) inside the speaker will do the job,and only give the bass up to 600 Hz,even if the bass itself can go higher?I really don't know.But worth finding out,I think
Here is a JBL L100A Century with the correct size bass,12" :

By the way,Sergeit,I have a scanned copy of Tandberg's own description of the Tandberg Studio Monitor's.There's a lot of background and usefull information about this unique loudspeaker.Send me your email-address and I will send it to you,if you like(it's a PDF-file).You can write me,by clicking 'Privat' at the bottom of what I write here Oh yes,the description of the Studio Monitor is in english,6 pages

2-mas:Dit grej ser rigtigt fedt ud! Men hvad er det for et fremmedlegeme der troner øverst oppe?Jeg kan ikke se hvad det er...?Det er ikke Tandberg,så vidt jeg kan se Fed historie du nu har,mht hvordan du fik din TCD4025.Utroligt men sandt
Du spørger til hvad jeg har af båndoptagere her.Jeg har TCD300(snart har jeg to),TCD310,TCD310 MkII(som jeg fik af min kammerat),TCD330(100 kr) og TCD320(som R-l-b har doneret til mig ).Og så har jeg en TCD310 i et skab,som jeg kan plukke lidt dele fra i ny og næ .Jeg har fem båndoptagere og de kører bare.Der er lidt halløj med TCD310 MkII(løse forbindelser),men det skal jeg nok få klaret.De er alle fem rigtigt flotte!!
Jeg har tænkt på om ikke det er bedre at du sender din TCD330 herover,hvis der skal rodes med den?Jeg gør det gerne Min egen TCD330 er fantastisk vellydende og velspillende.Den går 100% som den skal i hastighed og trækker båndet perfekt henover hovederne.No problem.Men min TCD330 bliver helt ufatteligt varm....så varm at den næsten ikke er til at holde på,efter ca 3 timer.Og derfor har jeg ikke villet investere i nye trykruller.Varmen vil deformere de nye trykruller(tror jeg).Den eneste løsning jeg har fundet,er at spille et par bånd,og så slukker jeg for apparatet.Så er det vel nok godt at der hænger et par stykker mere,som jeg så kan spille videre på
Nye trykruller kan købes hos Svalander Ham har jeg købt drivrem af til pladespiller(Tandberg TT5000),og han er 100% iorden
Jeg har klaret min TCD330 ved at 'raspe' trykrullerne på sandpapir.....det virker fint,men jeg ville helst ha' nye trykruller.Men ikke før jeg ved hvordan jeg får 'skruet ned for temperaturen' i den.Og så langt er jeg ikke nået med den.Jeg er allerbedst til mekanikken.Det kniber noget med selve elektronikken,desværre.
Men som sagt,så vil jeg godt sparke liv i din TCD330,på samme måde som jeg har gjort med tre andre båndoptagere.Og hvis din egen TCD330 ikke bliver lige så afsindigt varm som min,så er der også basis for at investere i et sæt nye trykruller(195 SEK pr stk).Men det vil tiden vise.
Jeg havde en kollega hjemme og besigtige herlighederne på min væg,i fredags.Han var dybt facineret bare ved synet af grejet Facinationen blev ikke mindre da han hørte den fede lyd Endnu en konvertit?

Forresten,2-mas,vil du give mig ret i,at byggekvaliteten(jeg taler kun om det ydre) på det tidlige grej fra 3000-serien er bedre og mere veludført,end de senere modeller i 3000-serien?Du har 3011 og den er fra de tidlige år,hvor din 3038 og 3026 er '2-generation'.Hvis ikke du er umiddelbart enig,så ta' et ekstra kig.....jeg siger dette,da det var sådan jeg havde det,dengang jeg selv havde 3008,2 stk 3009,3011,3014 og 3015.3015 er iøvrigt den sidste model,i den 'gamle' byggekvalitet.Det er svært at forklare,men let at se når apparaterne står ved siden af hinanden.Der skete simpelthen noget med kvaliteten.Og det var,så vidt jeg husker,efter endnu en konkurs Lyden i apparaterne har jeg dog ingen erfaring med,endnu.....

P.S.Den sorte TR2075 bliver vist sendt imorgen,mandag.Sælger har fået pengene og givet mig en go' rating allerede.Det smager lidt af et velfungerende apparat(håbet er lysegrønt....).Der er go' kontakt med kvinden der sælger apparatet.Hun solgte i samme hug en TR2080,også på eBay.Vildt

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Tante < kan godt huske damen med de to guldfugle, og efter de beskrivelser der var på annoncen, lød det meget lovende . Hvordan kan man iøvrigt konstatere, om det er de originale sorte topplade og sidepaneler ? Det eneste jeg hidtil har kunne se, er at det ser meget prof udført ud .

Fremmedlegemet er såmænd bare en converter, som står på gæstehylden, og der er iøvrigt jævnligt fremmede på besøg der .

Du spørger lidt til byggekvaliteten på generationerne på 3000-serien. Hvad skal man kigge efter ?....i mine øjne ser begge generationer flotte og gennemførte ud . Materialevalget ser ret ens ud ihvertfad.

Mange tak    for tilbuddet om at kigge på TCD-330....det er sgu pænt af dig, og noget jeg nok vil sige ja tak til, når den engang er ankommet og afprøvet. Betaler den imorgen, så den er vel indendøre om en uges tid om alt går vel. Nu er det jo snart den kolde tid, der står for døren, så hvad med at fjerne kabinettet på din 330'er, spille rigtig meget og så lukke for dine radiatorer ?...er der ikke noget om at genbrugsvarme er både økologisk og økonomisk ? ...nej spøg til side, det lyder underligt med den varmeudvikling, men gætter nu på du nok skal få løst problemet, når først du beslutter dig for at gøre noget ved det.....et indlæg på AA var måske en hjælp på vejen...

Der er iøvrigt en (indtil nu) billig defekt TCD-320 på ebay Tyskland....var det ikke noget til reservedele ?

Sergeit < i'm sorry I misinformed you, and Tante thank you for correcting the information. The day I was looking at the website there were a pair of 12'' bass'es with another item number, but maybe they are sold now, because they seem to have dissapeared. I dont know the company, so perhaps you should judge by yourself if they are trustworthy. Anyhow I hope they are able to help you

sergeit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Tante Berg, thank you very much for the brochure you sent to me. As about Seas wofers from the link, provided by 2-mas - i think there is mistake on that site - 33F must be 13" drivers i belive . Look at this link - the number of model is almost always the driver's diameter.

http://www.seas.no/Absolutly%20Vintage%20types.htm

Tante Berg, i know the guy here who have a positive experience of using JBL woofers in custom speakers of similar volume ( 80-100 litres) and he is ready to help me. I have heard his speakers, the bass was perfect.  Anyway i don't have too much things to choose from. And of course i want to finish this project, because the Tandberg's midrange (most of musical informaton) is simply excellent, one of the best i ever heard

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Sergeit:No problem,I like this sharing of everything concerning Tandberg The internet is a great tool to do this As you know,the Studio Monitor is a completely closed loudspeaker.No little holes anywhere,so the bass can 'breathe'.It's (obviously) not nessesary.But the JBL L100A Century has a hole in the front(next to the tweeter),in order to compensate for any vacuum inside the speaker.And maybe that bass would 'die' pretty quick,if you fit it in a Studio Monitor?I don't know,but bear it in mind....
I fully agree with you,Sergeit,the midrange in the Tandberg Studio Monitor is 'out of this world' Once you get a propper bass for your Studio Monitor's AND get them on stands(31,5 cm without wheels),you will be even more impressed!
I've had quite a few people here in my home to listen to my Tandberg gear.Especially the Studio Monitor.And everybody is impressed(even myself) when I play track #9 from this great album:

White Zombie(all tracks are remixed by many different artists)

It's like a mixture of an earthquake and rolling thunder....... If you can get your Studio Monitor to perform like I just described it,you are home free
I hope you will tell me and everybody else,about your Studio Monitor's,once you are finished with the project.Good luck,Sergeit
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------

Der er godt nogen der skal score kassen på Tandberg.Et støvlåg til en Tandberg TD 20A(spolebåndoptager).Tjek denne 'køb nu' på eBay: Støvlåg til TD20A Det er immervæk 1200 kroner uden forsendelse og gebyrer........Men så er det altså også betalt

2-mas:Du spørger til,hvordan man kan se om den sorte overflade på f.eks TR2075 er original eller ej.Det er let.Overfladen skal se ud som om den er sprøjtet på.Overfladen er 'silke-mat'.Der er selvfølgelig ingen penselstrøg! Du kan sammenligne med risten,bagerst.Den har næsten samme overflade,selvom den er en anelse mere blank.Jeg har set nogle stykker med de sorte kasser og jeg synes at de er flotte.Dog foretrækker jeg rigtigt træ.Men jeg kan godt leve med de sorte kasser,for det er flot lavet
Jeg er ved at skille mig af med en meget flot TR2025 i sort svøb.Det er den flotteste sorte TR20XX jeg selv har set.Den er røget på QXL(Dk)..... Det er lidt 'naturstridigt' at jeg skiller mig af med den,da det var min første reciever,som jeg købte sidste sommer.Men jeg bruger den ikke,og den gør ingen gavn inde under sengen Nå,der er nyt grej på vej,så det går nok endda

sergeit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Good morning Tante Berg! Sure, of course i'll tell !

I've heard the JBLs i told above in closed box, it wasn't bass reflex system. By the way - to all Tandberg SM users - what is yours listening room size?

Nice week to all!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Sergeit:My own livingroom is 4,5 by 4,5 meter = 20 square meters.It's quite perfect,really Most of my interior absorbs the sound.Wall-to-wall carpet(thick wool),a big sofa(made of fabric and wood),curtains of wool and loads of 'knick-knack's All my furnitures are made of wood.It gives my living-room a very pleasant acoustic experience
Too many people tries to 'tweak' their setup's with all kinds of cables and spikes and you-name-it......when it's pretty obvious that the room is a nightmare in acoustics(almost empty rooms,except from the stereo and a leather-couch.....). Sergeit,if you have a digi-cam,you can upload pics here(max 35 KB).Above the area you write in,you have two little camera's,the one with a perpendicular arrow.That's the button for uploading photos.I would like to see(if you don't mind?), the surroundings you have for your Studio Monitor's

Here's my livingroom,about a year ago:

The TV had to go.Now I have 3 taperecorders on the wall,2 more recievers with a taperecorder on top(where the TV used to be),and two sets of speakers extra(Tandberg Fasett and Tandberg TL1210) .And one more recordplayer on a shelf above the one you see in the picture

I found some more recent pics:

(The TV is history! )

Studio Monitor,Hifi System 12,TL1210 & Fasett

sergeit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Tante Berg - good job! Beautiful collection of vintage Tandberg equipment :) Unfortunately, the only Tandberg component i own are my poor Studio monitors :) Here is the link to several pics of my room and my favorite toys :).

http://foto.mail.ru/mail/krsk1/276/

The last picture shows SM (with cheap Peerless woofers) connected to my current setup - Accuphase E-202 amp, Linn Karik CDP, Linn Numerik DAC, Luxman T-1 tuner, Nakamichi 680ZX tapedeck, Thorens td-124mk2 turntable.

First three pics shows the room ~18 sq. m and my setup about 2 years ago, based on Luxman CL-350/ M-1600 sweet couple ;) and Klipsch Heresy speakers. Yes, system layout is not too succesful, i should make the stereobase shorter, and place the speakers at least 0.5-1 m from the walls, but this is what i have.

By the way i received the answer from H?jttalerbutikken (about Seas woofers). 75 euros shipping for single driver. I see i have to look for something here.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes