| Forfatter |
|
sergeit Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Tante Berg, and thank you for your answer. I think the tweeters are Peerless, like this:
http://cgi.ebay.de/Peerless-Hochtoener-neu_W0QQitemZ32016083 4529QQihZ011QQcategoryZ12903QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZVie wItem
I don't know what midrange driver is , it's written "Tandberg" there, but i think it can be any OEM manufacturer since Tandberg didnot make drivers itself. I got it with some Peerless woofers , it is too large and sounds awfully ;) I have an integrated Accuphase E-202 in my current setup. Comparing to my KLipsch Heresy '80, Tandbergs has very smooth, detailed and transparent mids (at least when used with solid state amps ). I also have Luxman M-1600 with CL-350 preamp. One guy here i know uses Tandberg receiver with B&W 603, it looks really great machine, the only problem is i don't like B&Ws too much ;)))) As about my location - i live in Israel.
As about SEAS - good idea, thanks ;)
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit:Yeah,the Peerless tweeters looks very much like the ones in the the Studio Monitor's.Though everybody claims they are Phillips tweeters  You know what?I will tell you a little later what exactly is really inside a Tandberg Studio Monitor!  I will fetch my screwdriver and have a look inside  I am pretty sure that the midrange is a Tandberg..... Tandberg made a lot of drivers,from the start(1933) and up to about mid/late 70's.Tandberg started out in 1933 as a loudspeaker factory(for cinemas)
So you are from Israel?It was your 'nick' that took me to Ukraine and Russia  Anyway,look here a little later and you will have the information you are looking for __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit:I have just finished unscrewing the bass,midrange and tweeter in my Tandberg Studio Monitor's - for the first time(I've had them for about 10 months now)
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ --------------
Tweeter: Tandberg HT 171-4 Ohm (The old Tandberg-logo is printet on the back of the magnet.It doesn't say Peerless anywhere)
Midrange: ITT HT 169-8 Ohm (LPKM/130/50/120 T) and maybe a serial number: 49133 60100('High Quality Loudspeaker')
Bass: HT 170-8 (2C6J3).On the driver itself,is printet '1214'.I am pretty sure that the bass is a Seas.......?(No name in print)
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------
Okay,Sergeit,I hope that this will help you a little bit?Go' for Seas 12''......!!
By the way,'HT' stands for 'HøjtTaler'=loudspeaker in norwegian and danish __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
sergeit Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg, thank you for interesting information about Tandberg history, i didnot know it. So yes... i' m from sunny (too sunny) Israel ;) but you are right - i was born in Russia.
Tante Berg, if you will pull out the bass driver and even make several pics of it's "dark side";), you will make the GREAT thing :) But be careful and pull the driver out when speaker lays on it's "back", otherwise you may damage the driver and speaker front panel ( from my own negative experience ;))
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit:I will post pictures as soon as I have someone coming around with a digi-cam.I don't have a digi-cam,I'm sorry  To me it was a surprise to see that the midrange was ITT.Also was it surprising to see that the tweeters was Tandberg. Probably Peerless,but still with the Tandberg-logo printet on them
I agree,the speaker has to lie flat on the floor.The bass is extremely heavy!!
So it's you getting all the sunshine?We don't see too much of the sun here.It's grey days most of the time and windy and it rains a lot  That's why we keep indoor,and pick up hobbies like music and great sound
Sergeit:Do you have stands for your Studio Monitor's? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
sergeit Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg - THANK YOU VERY MUCH !!!!
|
| Til top |
|
| |
Bartesam Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei igjen....
Dette anlegget består av 4 stk 3009 A, 3018A, 3001A, 3014, 3035A og en Micro Seiki DQX 1000. Høyttalerene mine er JM Lab Alcor.

__________________ Mvh Tom
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bartesam:Det ser godt nok lækkert ud,det der  Men....er dit lytterum godt nok dæmpet?Du har ikke gulvtæppe på.Mit eget rum er GODT dæmpet.Med væg-til-væg tæppe,stofbetrukne møbler og gardiner i uld  Det giver et godt lytterum
Har du træ-sider på alle apparaterne?Det ser sådan ud.Flooooot
Sergeit:Anytime.I'm only here to help __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
sergeit Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg - so what is a problem? ;))) Come to visit us! A lot of sun, lot of sea, lot of ancient places ;)))
As about stands - no i don't have an original stands, i'm going to make it myself from several layers of wooden sanwich placed on 4 wooden cubes with spikes or wheels ( overall height about 25 cm). Thank you again
If i'll not found an original drivers - may be i'll use JBL 123A - i have heared them in custom speakers of similar dimensions - the bass was deep and "fast", the only problem is shipping from US - expensive and not safe :(
|
| Til top |
|
| |
Bartesam Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har flere gulvtepper jeg, men det ene er bak den gamle øltønnen. Der er står en chesterfield ørelappstol med krakk som jeg sitter i og nyter god musikk. Har rundt 2500 Lp og 900 Cd... Har tresider på alle apparatene, i tillegg har jeg også en TD 20A som ikke synes på bildet.
__________________ Mvh Tom
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bartesam:Du har godt nok kørt den helt ud  Jeg har ca 600 cd'er,små 200 lp'er og ca 100 bånd.Og ca 350 albums på pc'en  Fedt anlæg du har der.Lyder det godt,eller hvordan med det?  Jeg er sikker på at det der,er verdensklasse  Men fortæl os lige hvad du selv mener?Er det verdens bedste,eller hvad?
Sergeit:Here's a few pics of 2-mas' Studio Monitor's,with a different bass(I think that it's a Seas as well?...fill us in,2-mas  ).He insist,that he has excellent sound  But he has stands,ofcourse.It means so much to the Studio Monitor!  It sounds BAD,standing on the floor.
Here goes:
And here's the original one:
12 inches,DEEEEEEEP basssssssssss........  And it's right here in my living-room  What a beautiful speaker,and the sound is just amazing!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Bartesam Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det det lyder varmt og meget bra jeg, men det er jo en subjektiv oppfatning da. Har fått høre av venner og kjente at jeg har veldig god lyd hjemme også. Vet ikke om det er verdensklasse, men det har ikke så mye å si så lenge jeg nyter det jeg har.....og en viktig ting til: Jeg skylder ikke noe penger på det. det er nedbetalt. Holdt på å kjøpe Tandberg TLM 3005 i sommer også, men hørte ikke noe mere fra selgeren  Sønnen min har også Tandberg. 3018A, 2x 3026A og JM Lab Anthea. I tillegg har han en Micro Seiki DDX 1000. Det ligger i familien ser det ut som  I tillegg har jeg et Tandberganlegg til i kjelleren her hjemme. 3012A, 3015A med tresider, og JM Lab Spectral.....lyder meget bra det også __________________ Mvh Tom
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om at Tandberg er fint repræsenteret i jeres hjem
Hvad er det med fædre og sønner i Norge?! Tandberg går i arv? Det er helt forståeligt, man vil jo ikke af med det. Så hvorfor ikke beholde det i familien
Ærgeligt med de TLM 3005, det ville være lidt af et scoop!!
Men ellers må du finde et sæt Studio monitors  De må være til at finde deroppe. (ellers prøv i Jylland  )
Har du nogen erfaring med 2xxx serien? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Bartesam Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desverre ikke noe erfaring med 2000 serien, men vurderer en 2075 da, og kanskje med Studiomonitorer hvis det ikke er gullpris på de  __________________ Mvh Tom
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studio Monitors i UK til 400£. Forsendelse til DK tør jeg slet ikke gisne om - det bliver hundedyrt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bartesam Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det blir veldig dyrt med forsendelse fra UK, og i tillegg kommer 25% MOMS på fakturert pris og porto også.....Bedre å finne et sett her i Skandinavia  __________________ Mvh Tom
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bartesam og co:Ja,det koster kassen fra England.......Jeg har lige vundet en eBay-auktion over en sort TR2075.Det troede jeg godt nok ikke på.Jeg skal af med 182 Euro inkl. forsendelse.Ikke dårligt,hvis ellers den spiller
Seansmiller var her igen igår aftes.Vi er godt forbi 'lytteaftener'  Vi synger i stedet for!(Har tre Tandberg TM4 mikrofoner  )  Det er sk*deskægt!!!  Vi hørte vist især Shubidua,deres første(Fed Rock).Der er tekster med på lp'en  Tak for sangen,Seansmiller  Du kan det der med at synge som Kongen(Elvis) himself  Det lød godt!!  Vi trykker den godt nok af  Tak for igår.Rigtigt hyggeligt som altid
Om ikke så længe er der endnu et Tandberg-tiltag  Just you wait and see!  Så går jeg rigtigt 'i luften'!!!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < i luften...nåååå skal du FLYVE til Norge ?....har du undersøgt flytypen ? ....nå spøg til side, hvad har du nu gang i ? Du vil nok nix afsløre noget endnu, men vi venter i spænding .
Tillykke med den sorte ...det var da en fin pris, hvis den som du siger, spiller. Hvis den har samme udseende, som den jeg lige har fået, får du nok en meget positiv overraskelse . Nu er smag og udseende jo individuelt, men min skal dælme til skue sammen med resten af 3000 apparaterne, og palisander modellen forbliver lidt i skjul. På onsdag får jeg besøg af 4025, og hun skal vises frem og bliver forhåbentlig længe 
Den defekte "tysker" 2075'er fra igår glippede 6 sekunder før tid, men har da stadig Ham-uro i tankerne 
Seansmiller + tante < her i byen kan ma få indspillet en CD for 800kr.....var det ikke noget ?
Sergeit < What Tante says is absolutely right . The bass is a Seas, and in my opinion it is exactly at the same level as the original. I've heard 3 pairs of Studio Monitor and they all sounded the same. I hope you'll find some, and one thing's for sure, they are worth looking for. Wish you the best of luck down there 
Bartesam < velkommen her i Tanteshyggelige Tandberghule ...kanonlækkert setup du har, kan man snart ønske sig mere ?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|