Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Ja,hold da op.....det var godt at jeg sad ned  Og så er det ikke engang en 3001A!  Det er altså langt ude.Der er vist en på dette site's ksb til 6500 kr.Jow,den er der sørme endnu: 3001A(klik på linket og stik manden et bud som han ikke kan afslå.Og nej,jeg kender ikke manden  )
Mashuro:Du lader bare høre fra dig,så finder vi ud af det.Og din båndoptager er også velkommen  Fortsat go' ferie __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < jamen der er da også en 3001 A på den amerikanske side, og den kan du da også få....du skal bare byde over 590 dollars....indtil videre .
For nogle dage siden var der Studio monitor i Sverige til 500kr....hans inbox blev fyldt med 70 indkomne mails, og dagen efter måtte de sætte telefonsvarer på pga. telefonstorm. ....forstår nu godt der var BLÆST om dem 
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha uha.... Jeg ved godt at der er adskillige faktorer som spiller ind, (lytterum, højttalere osv.) men lige nu står der en AU-555A her og grisebanker en Huldra 10, Tante Berg!
R-i-b: Jeg kan godt forstå at du var lidt høj i hatten omkring AU-555A i går. 
Jeg fik købt et par højttaler DIN-stik og noget ok højttalerledning i dag, og jeg koblede Huldra'en til lige så snart jeg var kommet hjem fra arbejde. Jeg har koblet 2 sæt højttalerledninger til mine JBL'ere samtidigt. Det ene sæt fra Huldra 10, og det andet sæt fra AU-555A (man er vel kreativ). På den måde kan jeg meget nemt og hurtigt A/B teste de to imod hinanden uden at skulle rode for meget med kabler hver gang.
Det som overraskede mig mest ved Huldra'en er, at den spiller en hel del lysere end jeg havde regnet med. I de høje frekvenser er jeg faktisk helt oppe og sammenligne den med min Sansui G-8700DB receiver fra 1979, men i bassen spiller den nok en tand varmere (end G-8700DB).
Men for pokker da hvor den lille sorte AU-555A dog bare spiller varmt og fyldigt og dybt. Der skal simpelten mere til for at slå den på mine JBL L100A. Der er tale om konge-synergi her... Apropos Elvis. Der er rimelig stor forskel i bund og varme/fyldighed på de 2 ellers lige gamle Sansui og Tandberg herhjemme, og denne gang får Tandberg altså Japanske suishi hug! 
Jeg har selvfølgelig testet dem imod hinanden med det hele stående i neutralt, og det hjælper ikke at bruge Huldra'ens Loudnessknap på mine JBL'ere, for det lyder fuldstændigt overdrevet, selv med basknappen skruet helt ned. Jeg vil godt lige skynde mig at sige, at Huldra'en bestemt har en god lyd, men den passer bare ikke lige så godt på mit grej som 555A'eren.
Jeg kommer selvfølgelig til at sidde og skifte frem og tilbage en hel del gange de kommende dage. Det er jo lidt sjovt at kunne skifte med lyden så hurtig og nemt. Jeg er ret spændt på at høre hvordan et sæt Fasset'er ville lyde på den, i betragtning af hvor godt de lyder på Huldra 10. 
Jeg skal enten have fikset fejlen i min AU-555A, eller finder en anden uden fejl til en billig pris, for den spiller for lækkert på mine højttalere. 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Nådada  Jamen så er det i hvert fald ikke Huldra 10 du skal ha',til dine JBL'er,men åbenbart den Sansui AU555A.Tillykke med aha-oplevelsen  Anyway,det var da forsøget værd og ganske gratis  Jeg vil hermed konkludere at Tandberg nok ikke er det første valg til JBL's højttalere.Det er nyttig viden,det der.Der var jo heller ikke noget at hente med TR2075 spændt for dine JBL'er.Spændende.Vi bliver SÅ kloge,henad vejen  Måske er Tandberg bedst til lukkede højttalere?Der er noget der tyder på det,med Fasett'en som behagelig undtagelse __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja tak skal du have. Du har jo også selv hørt den AU-555A herhjemme på JBL'erne. Det er nu lidt sjovt at man kan få disse aha-oplevelser ved at koble lidt forskelligt grej på ens højttalere. Man bliver MÅSKE også lidt klogere af det henad vejen (KAN vi blive klogere?). 
Jeg synes heller ikke at have stødt på orderne Tandberg og JBL i en og samme sætning nogle steder? Jeg tror at man måske skal holde sig til Tandberg's egne højttalere, og det kan du om nogen tale med om. 
Jeg vil jo rigtig gerne høre hvordan f.eks. en AU-999 eller AU-9500 ville lyde på mine L100A, men jeg må nu indrømme at 555A med sine blot 25 watt gør det forbløffende godt. Jeg ville nok ikke have troet det hvis jeg ikke havde hørt det med egne ører.
Næste gang vi ses hos dig, så har jeg min AU-555A med under armen, så jeg kan høre den på dine Fasset'er. 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Ja,ta' endelig den lille Sansui med herud en dag.Den kan nok sagtens spille Fasett'erne op.....?Det er tankevækkende at 25 Watt fra hhv Sansui og Tandberg er SÅ forskellige.Men det er jo derfor man bliver fan af enten det ene eller det andet mærke.Jeg er godt nok glad for at jeg for efterhånden mange år siden 'bed' mig fast i Tandberg.Det ved man sgu hvad er  Go' lyd drejer sig om synergi.Og det er ikke så svært at få,når man som jeg har en hel del at vælge fra.Her i huset gælder regel nummer 1:Kan en given forstærker/reciever spille mine Tandberg Studio Monitor's op,så er jeg lydhør.Det kan Tandberg TR2075 i dén grad!  Så ikke noget med udskiftning der.Det skulle da lige være hvis TR2075 brød sammen(må guderne forbyde dette!!).
Seansmiller,du virker ualmindeligt glad for dine JBL L100 A Century.Så er højttaleren på plads.Da en højttaler betyder ca 70% for lyden(måske mere),så er kunsten nu at finde den HELT rigtige forstærker/reciever til dem  Som udgangspunkt gør den lille Sansui AU555A det jo rigtigt godt.....  Men måske en Sansui reciever fra før 1976 kunne gøre det endnu bedre?Who knows?Du er jo også lidt glad for den flotte skala på din store Sansui reciever  Måske du kan få BÅDE vellyd og et blæret udseende?  Spændende hvad du finder frem til.Bare ta' det roligt.Vintage tager lidt længere tid end konsum-grejet der bliver langet over diskene i det ganske land(fy for den!)
Jeg er igang med at justere min TCD330 igen-igen.....den er ikke lige ud ad landvejen.Måske jeg skulle 'rive' mig og investere i nye trykruller?Nu må vi se.Men jeg vil jo godt ha' den til at køre flot,da 2-mas 'truer' med visit om et par dage  Ellers må min TCD300,eventuelt TCD320,træde op.De to er sikre hver gang __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Jeg er også lidt spændt på hvordan Fasset'erne ville lyde sammen med min lille Sansui. Det ville være fedt med sådan et par ud til mit køkken (så får min fod-rytmebankende overbo ikke fred for mig nogle steder). Vi finder en aften hvor jeg kigger hjem til dig. Du skal jo også have din Huldra tilbage igen.
Jeg er rigtigt nok ganske tilfreds med mine L100A, og jeg har lagt planer mht. hvilken slags forstærker som jeg vil gå efter når jeg skal opgradere på den front, og det bliver ikke en receiver. Heller ikke selvom jeg godt kan lide udseendet af de gamle mastodontagtige Sanui receivere. Jeg vil enten gerne prøve en AU-999 eller AU-9500.
Sådan et sæt her f.eks. er i mine øjne ren og skær øjeguf, selvom det ikke er en receiver :

Mit endelige mål er dog en vintage rørforstærker til JBL'erne, da de er så letdrevne. Jeg har hørt en rigtig gammel rørforstærker spille igennem et par JBL 120Ti højttalere, og det lød virkeligt lækkert! 
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seanspiller < det sæt spiller 
Strygestuesættet fra Lauritz det spiller..............IKKE . Cassetten er helt køreklar, TR 1040 er tavs og højttalerne var IKKE TL 5010.....så har man også prøvet DET .....Lauritz no-out-com 
Tante < Københavnerturen blev aflyst pga. CRash8 ulykken, men håber at få lov at "true" en anden gang senere på året 
Fortsat god weekend 
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig har jeg fått min første TB oxo !! har ventet LENGE!!!  Her i denne "dealen" var det oxo en fed Pio ! men begge var "filthy" så søndagen må brukes til å rense dem! sweet pair it is ! (hvis de funker that is) SATAN hvor FIN en kassettspiller kan være ????????? Tante, hvorfor solgte du din ? Hvem gjetter på hvilken Pio amp jeg byttet til meg ? (disse 2 kostet meg en Samsung 32crt .. hvis de virker har jeg gjort et skoop, hvis de IKKE virker har jeg blitt lurt (kanskje?)) 2morrow u will know !! )
Tante Berg skrev:
Seansmiller:Ja,ta' endelig den lille Sansui med herud en dag.Den kan nok sagtens spille Fasett'erne op.....?Det er tankevækkende at 25 Watt fra hhv Sansui og Tandberg er SÅ forskellige.Men det er jo derfor man bliver fan af enten det ene eller det andet mærke.Jeg er godt nok glad for at jeg for efterhånden mange år siden 'bed' mig fast i Tandberg.Det ved man sgu hvad er Go' lyd drejer sig om synergi.Og det er ikke så svært at få,når man som jeg har en hel del at vælge fra.Her i huset gælder regel nummer 1:Kan en given forstærker/reciever spille mine Tandberg Studio Monitor's op,så er jeg lydhør.Det kan Tandberg TR2075 i dén grad! Så ikke noget med udskiftning der.Det skulle da lige være hvis TR2075 brød sammen(må guderne forbyde dette!!).
Seansmiller,du virker ualmindeligt glad for dine JBL L100 A Century.Så er højttaleren på plads.Da en højttaler betyder ca 70% for lyden(måske mere),så er kunsten nu at finde den HELT rigtige forstærker/reciever til dem Som udgangspunkt gør den lille Sansui AU555A det jo rigtigt godt..... Men måske en Sansui reciever fra før 1976 kunne gøre det endnu bedre?Who knows?Du er jo også lidt glad for den flotte skala på din store Sansui reciever Måske du kan få BÅDE vellyd og et blæret udseende? Spændende hvad du finder frem til.Bare ta' det roligt.Vintage tager lidt længere tid end konsum-grejet der bliver langet over diskene i det ganske land(fy for den!)
Jeg er igang med at justere min TCD330 igen-igen.....den er ikke lige ud ad landvejen.Måske jeg skulle 'rive' mig og investere i nye trykruller?Nu må vi se.Men jeg vil jo godt ha' den til at køre flot,da 2-mas 'truer' med visit om et par dage Ellers må min TCD300,eventuelt TCD320,træde op.De to er sikre hver gang  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbig < Tillykke ....sikke et par lækre guldklumper du har fået 
Er det ikke TOTL Pioneer SA-9500 eller SA-9900 ? Så er det godt nok...
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanx :) det er en sa-9500, Tung som inn i ville he#€"€#. Har enda ikke fått testet den, bare renset den. Tandberg kassettspillern er også renset nå, men den er ikke helt frisk. Den spiller bare på høyre kanal (både via headset og linjeutgangene og vu-metrene beveger seg ikke ved avspilling (hvis det er meningen at de skal det)
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbiq:Tillykke ded den flotte 3014.VU-metrene skal give udslag ved afspilning.Har du fået fjernbetjeningen med også? Min egen 3014 kørte aldrig 100%,og jeg turde ikke selv rode med den.....dengang.Den 'svingede' i lyden og det var ikke til at holde ud.Jeg solgte den for ca 5 år siden,til en nordmand.Jeg husker kun at han kom fra det sydlige Norge og hed Hans.Han fik den i original-emballage,manual og fjernbetjening.Jeg husker at han var meget glad for den handel,og det var jeg såmænd også  Idag ville jeg selv ha' forestået reparation,som sikkert ikke var noget særligt.....
3014's tæller kan vise både almindelig tæller og 'real-time',og så tager den endda højde for om båndet er et C-60,C-90 eller et C-120!
2-mas:Nå!Det var ikke Tandberg TL5010??Hvad var det så?Det lignede altså godt nok Tandberg.......  Jeg kan se at du allerede har rykket setup'et på QXL(TR1040/TCD300) Er det ikke værd at gemme lidt på?Jeg har selv været hurtig på aftrækkeren,men idag er jeg ikke så hurtig til at skille mig af med grej der ikke umiddelbart spiller.Du kunne starte med at lade TR1040 stå tændt i et par dage....tit og ofte skal apparatet vækkes til live igen,efter lang tids stilstand
Jeg tænkt nok at du blev ramt af Dash-8 skandalen,da de netop flyver til og fra Aalborg.Du er selvfølgelig velkommen en anden go' gang
Seansmiller:Det er dælme også flotte grejer du der har i kikkerten  Jeg kan ikke helt slippe tanken om at et sæt lukkede højttalere ville spille bedre i din stue,end et sæt med 'hul' i,som du har nu.Det er da lige før at det skal prøves,når nu du har Huldra 10'eren derinde alligevel?Hifi System 12 spiller jo fantastisk på Huldra 10  De står så hos min mor,men jeg har jo også TL1210 som også spiller ganske godt med Huldra 10.....Du ved,bare lige for at høre om det er lukkede højttalere eller højttalere med ventil,der skal spille din stue op i fremtiden.Jeg vil godt medbringe Hifi System 12(så får min mor TL1210 over- midlertidigt).Jeg har haft alt for travlt på det seneste,men det er heldigvis ved at være normale tilstande igen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < ved sgutte, hvad det er for nogle højttalere, men de hedder "Expert 67-60" og spiller egentlig ganske godt. Guld Tuborg har været så flink at iværksætte en miniundersøgelse af, hvad det er for nogen .
Du har ganske ret i at der auktioneres, for lidt magelig er man vel , men har nu også hele tiden haft den holdning, at det der ikke kan give nogen lydforbedring i "hovedsetup'et" må ryge ud...har ganske enkelt ikke plads til det heller. Evnerne rækker slet ikke til at rode i elektronikken og der ville være betydelig risiko for elektrochock, så nej tak ...på den anden side.....man kunne jo komme i stødet 
Det her

SORTE SVIN...ups....er der dog blevet plads til. Den er meget velholdt, men en ny medfølgende skalasnor skal monteres, før den virker helt.....forhåbentlig. Har iøvrigt lagt et spørgsmål ind på AA ang. de sorte, for dem kender jeg nix til.
Ja Tante CRash8 effekten ændrede flyveplanerne, men prøver da bare igen en anden gang, så tak for du vil tage imod mine "trudsler" en anden gang. Faktisk kunne det være rigtig spændende at høre dit guldgrej 
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fått fjernbetjeningen :( men det er egentlig greitt, på homemade-tape så har man bare de låtene man liker, så spoling er ikke så viktig anyhow :) (får se om jeg kan komplettere etter hvert) .. FØRSTE mission er å få renset den ordentlig for å se om det er dritt og smuss som gjør at venstre kanal er borte.. (tips?) Jeg er så imponert over denne.. Hvordan knappene føles, lydene mekanikken produserer etc.. den føles (som min sa-9500) som den var bygget for de neste 1000 år) så jeg HÅPER jeg får den up and running ! hvilke kassettmerker anbefaler du til TB? Jeg var TDK SA og MAXELL XL-2 "fan" i mitt forrige "tape-liv" .. men da var spilleren en Yamaha kx340 (or somethin'). Trenger vel ikke være tilsvarende på TB.. [QUOTE=Tante Berg]Qbiq:Tillykke ded den flotte 3014.VU-metrene skal give udslag ved afspilning.Har du fået fjernbetjeningen med også? Min egen 3014 kørte aldrig 100%,og jeg turde ikke selv rode med den.....dengang.Den 'svingede' i lyden og det var ikke til at holde ud.Jeg solgte den for ca 5 år siden,til en nordmand.Jeg husker kun at han kom fra det sydlige Norge og hed Hans.Han fik den i original-emballage,manual og fjernbetjening.Jeg husker at han var meget glad for den handel,og det var jeg såmænd også  Idag ville jeg selv ha' forestået reparation,som sikkert ikke var noget særligt.....
3014's tæller kan vise både almindelig tæller og 'real-time',og så tager den endda højde for om båndet er et C-60,C-90 eller et C-120! 
[/QUOTE=Tante Berg]
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Flot sag,den sorte TR2075.Den burde dog ikke være anderledes indeni,i forhold til dem med træ-sider.Jeg tror bare at selv Tandberg har været nødt til at lave apparater der matchede modens luner,når træ var yt,og alt skulle være sort og stål og spejle(remember?).Og så er jeg ret sikker på at den var LIDT billigere end f.eks palisander.Idag er den jo bare for lækker,hvad enten den er beklædt med palisander,eg,nød eller sort-lakeret.Den sorte er dog kun iorden hvis det er den originale sorte overflade.Hjemmemalet tæller ikke,i min verden.
Så du skal til at trække skala-snor?Spændende....  Jeg har aldrig selv prøvet det,men det ser da lidt kompliceret ud,eller rettere lidt bøvlet.Men ikke umuligt!  På med vanten.
Qbiq:Jeg brugte selv TDK Chrome bånd,dengang.Og TDK Metal bånd(med magnesium ramme).De sidste kostede en mindre formue,kan jeg huske  Maxell bånd er vist fine nok,især deres Chrome bånd.De er i hvert fald fine til de 5 ældre TCD300- TCD330 som jeg selv har.
Jeg forstår til fulde din begejstring for lyden fra mekanikken  Den facinerer vist de fleste med blot en anelse sans for mekanik  ALLE der kom her og så og hørte min 3014 var vildt begejstrede.Den var/er altså noget helt specielt  Og ret meget flottere bliver det ikke,synes jeg
Jeg synes at du skal rense den godt og grundigt.Husk at smøre akslen der holder trykrullen(rullen pilles af),samt capstan'erne(de skal helt ud).Husk endelig at tørre overskydende smørelse HELT af,inden du tester den igen.Og selvfølgelig skal de tre tonehoveder renses.
Det er ikke utænkeligt at der skal justeres lidt i Bias under afspilning.....så vidt jeg husker.Det er LÆNGE siden at jeg har siddet og rodet med sådan en lækker sag  Held og lykke __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Seansmiller:Det er dælme også flotte grejer du der har i kikkerten Jeg kan ikke helt slippe tanken om at et sæt lukkede højttalere ville spille bedre i din stue,end et sæt med 'hul' i,som du har nu.Det er da lige før at det skal prøves,når nu du har Huldra 10'eren derinde alligevel?Hifi System 12 spiller jo fantastisk på Huldra 10 De står så hos min mor,men jeg har jo også TL1210 som også spiller ganske godt med Huldra 10.....Du ved,bare lige for at høre om det er lukkede højttalere eller højttalere med ventil,der skal spille din stue op i fremtiden.Jeg vil godt medbringe Hifi System 12(så får min mor TL1210 over- midlertidigt).Jeg har haft alt for travlt på det seneste,men det er heldigvis ved at være normale tilstande igen  |
|
|
Tante Berg: Ja jeg synes nu også at det gamle sorte Sansui sæt ser lækkert ud. Jeg har øjne og ører ude efter adskillige ting, og der er ingen grund til at du skal slæbe dine Hifi System 12 hjem til mig, for jeg har alt andet end andre højttalere i støbeformen lige i øjeblikket, bl.a. forstærker og CD afspiller som du ved. Men tak for tilbudet. Jeg har måske lidt nyt at berette om få dage mht. noget nyt gear, mere kan jeg ikke sige lige nu. Jeg har også haft en del om ørene, og lige nu er det meste af min lejlighed vendt på hovedet fordi vi er ved at få lavet altaner. F.eks. er min stue blevet tryllet om til et midlertidigt soveværelse/stue. Så ingen normale tilstande hos mig lige med det samme.
|
| Til top |
|
| |
Bartesam Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei, jeg er ny her på hifi4all. Mitt navn er Tom, og kommer fra Norge. Her er min Tandbergverden.  __________________ Mvh Tom
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Litt mer high res bilde ? er det mulig ? :) ser fett ut !!
Bartesam skrev:
Hei, jeg er ny her på hifi4all. Mitt navn er Tom, og kommer fra Norge. Her er min Tandbergverden. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
sergeit Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Tandbergmen ! Sorry for language ;)
Can anybody tell me which kind of bass driver was originally used in Tandberg Studio Monitor?
I have get a pair of these, but bass drivers were changed by previous owner...
Thank you for any help !
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit:Hello,and wellcome. Now we are going international  Congratulations with your Tandberg Studio Monitor's.They are great speakers,don't you think?  I have a pair myself.I must admit that I have never had a look inside the Monitor's....not yet,anyway.But I have read/heard somewhere,that the tweeters are Phillips,the midrange(?) is Tandberg and the bass is from Ceas,another norwegian company.I could be wrong,so maybe someone else here could help?
What kind of amplifier/reciever do you have?I have heard a good handful of amplifiers on the Studio Monitor's,but NOTHING comes close to Tandberg TR2075
TR2075:
Sergeit,did you also get the stands for your Studio Monitor's?They don't sound good,if they are standing directly on the floor.If you don't have the stands,I can tell you that they are 31,5 cm tall(without wheels).
I think that you will have a very hard time finding a pair of original bass'es.....I have never seen any for sale.Can you maybe post a picture of the bass in your Monitor here?I'm curious  There's another member here(2-mas),who has a pair of Studio Monitor's with different bass'es to the original ones,and he's very satisfied with the sound they produces.What do you think of the sound you have?Is it better than okay?If yes,you shouldn't worry too much about,I think
Oh,Sergeit,where are you from,if I may ask(more curiosity  )?I guess either Ukraine or Rusia?
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ --
Bartesam:Også velkommen til dig  Ahem,er det 4 mono-blokke(3009) du har der??Du må lige forklare lidt,da billedet er lidt kleint i det  Men lækre grejer,det kan jeg da se.Har du også Tandberg Studio Monitor's?Nå,jeg havde ikke lige set din signatur....Jeg kender ikke dine højttalere  Men udover Mikro Seiki'en,så er jeg fortrolig med resten af dit setup __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|