Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 06 September 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Her er lidt mere guf fra en hollandsk auktionsside .....lidt tillokkende og for fanden hvor er det et flot sæt.

Køb nu 500 Euro drenge....go go go

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Fik fat i strygestuesættet fra Lauritz  :

Spændende at se, hvad stand 1040 og 5010 er i, og om der overhovedet er "hul igennem".

Mere følger.....god weekend drenge.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

2-mas:Det der er et kup!!Tillykke med det Båndoptageren er Tandberg's første kasettebåndoptager,en TCD300.Jeg har selv en,og den er yderst vellydende og velspillende(den har jeg ikke skullet gøre noget ved.1-ejers i original emballage og med fødder og manual ).Trænger din til smøring/justering så skal jeg 'undervise' dig.Det er ret nemt
TR1040 er,forudsat at den virker,en særdeles kompetent reciever som efter sigende skulle spille ualmindeligt godt med det mest interessante i dit nye indkøb,nemlig TL5010(højttalerne) Tillykke med de sjældne grejer.Især TL5010.Det er første gang jeg har set dem til salg i de ca 18 måneder jeg har fulgt med.Jeg krydser fingre for at de er intakte og spiller r*ven ud af bukserne på det meste Men hvorfor skulle de ikke være tip top?Det er jo Tandberg Og det ydre er i hvert fald i orden,hvilket er et rigtigt godt tegn(jeg gætter på at det er 1-ejers).Tro på det,2-mas

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Tante < de vejer da 17 kg. , så lidt gods er der da....tak for dine INPUT.....forhåbentlig er der også output i dem , men nu skal det jo lige hentes hjem først.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

2-mas:Ja,så er der ingen tvivl.TL5010 P vejer ganske rigtigt 17,3 kg pr stk ifølge Norsk Radiohistorisk forening.Spændende

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Kan se det er en 12 tommer bas HT130 der skulle sidde i....nogen der ved om det er samme enhed som i de tidlige studio monitorer ?

Tandberg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

2-mas:Jeg ved godt hvor du vil hen med det spørgsmål Du vil,hvis det er muligt,skifte den der sidder i din Studio Monitor,right?Jeg tvivler på at det er den samme.Når du får dem hjem,så smid et billede af bassen i TL5010,så skal jeg svare dig.Men jeg tvivler.....desværre.Men det ville da også være nærmest blasfemisk at snuppe bassen fra TL5010,ville det ikke? Men lad os se et billede af bas-enheden,når du får dem hjem.Jeg tror altså at du bliver helt vild med det gamle flotte anlæg.Jeg tror der er dømt vellyd.Med og uden loudness.......

Er der nogen der ved hvad det sidste sæt Studio Monitor's fra KSB blev solgt for?Jeg er bare edder-nysgerrig

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 08 September 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
2-mas:Jeg ved godt hvor du vil hen med det spørgsmål Du vil,hvis det er muligt,skifte den der sidder i din Studio Monitor,right?Jeg tvivler på at det er den samme.Når du får dem hjem,så smid et billede af bassen i TL5010,så skal jeg svare dig.Men jeg tvivler.....desværre.Men det ville da også være nærmest blasfemisk at snuppe bassen fra TL5010,ville det ikke? Men lad os se et billede af bas-enheden,når du får dem hjem.Jeg tror altså at du bliver helt vild med det gamle flotte anlæg.Jeg tror der er dømt vellyd.Med og uden loudness.......

Er der nogen der ved hvad det sidste sæt Studio Monitor's fra KSB blev solgt for?Jeg er bare edder-nysgerrig

Jeg tror ikke at de er solgt endnu.
Har du fået billeder af dem?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Tante < du tænkte rigtigt, men ved nu ikke om det overhovedet kommer på tale, for dem der sidder i SM nu, kan jo holde længe og lyder himmelsk, så tvivler en del...

Har hørt at der er blevet budt 3500,- for de SM på KSB men kender ikke den faktiske pris, men mon ikke den er et sted melelm 4-5 kg. ? Der sidder nok en heldig ny ejer og godter sig nu, og man forstår ham  .....ren verdensklasse ikk' ?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

annoncen er væk nu, så mon ikke de er solgt ?

Min tidligere henvendelse til sælger, kom der ikke noget svar på, men ok gav heller ikke noget konkret købstilbud..

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Jeg har ikke kontaktet sælger,så jeg ved ikke rigtigt noget om dem.Har du forresten husket at massere din 'FM Mono'-knap idag?

2-mas:Hmmm,3500 kroner er da en okay pris for sælger,synes jeg.Men priserne på Tandberg,og især grej som Studio Monitor's er stærkt inflationsramt i øjeblikket.....Men der er selvfølgelig stadig en bid vej op til de ublu priser de holder sig i Norge

Jeg skal ordne lidt småting udi Tandberg.Tjekke Fasett'er,justere min TCD330(igen) og så skal jeg ha' sat nogle hestesko-formede 'stik' på mine højttalerkabler som vil være uendelgt meget nemmere at skrue fast omme bag på TR2075.Rene hygge-projekter Og Elvis er på cd'en Jeg har endeligt overgivet mig,her 30 år efter at han døde.Når Elvis rigtigt svinger,så er der ingen ende på gåsehuden

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Tante < ja heldigvis et stykke vej endnu....der har længe været en, der søger et sæt SM og tilbyder at købe til 5-6.000,-....måske har de bare en rigtig meget høj inflation i Norge, elelr også har de virklig haft et olieeventyr ?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Monoknappen har fået en tur, men det virker ikke som den store forskel.

Har foresten fået mine fasetter og min Huldra hjem.
Begge står på arbejdet stadig.
Fasetterne er pæne og jeg glæder mig til at få dem hjem
Men ak, Huldra er ikke pæn.
Mange af pærene er gået og de to stereo og tuningnåle er itu.
Indpakningen var virkelig ynkelig og sælger har også fået et hak i tuden. ikke at det ændre på tilstanden af min Huldra
Men jeg er fortrøstningsfuld og mon ikke man kan få dele der får den i omdrejninger igen?
Og så er der selvfølgelig den sædvanlige med venstre kanal

Det er jo heller ikke en vårhare jeg har købt men der er virkelig forskel på standen af de recievere jeg har fået hjem.
TR200 må tage prisen som mest velholdt

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Surt med din Huldra 10....er det 'bare' nålene der ikke bevæger sig,eller er de knækkede?Min egen Huldra 10 er også lidt on/off på især center-meteret.Det vigtigste er dog tuning-meteret.Men virker ingen af dem,så må man lytte sig frem.Den døde venstre-kanal er nok en elektrolyt....Jeg har faktisk en der virker(den er original)fra dengang Walin var så venlig at skifte begge lytter i min Huldra 10(mere tak,Walin ).Jeg vil godt påtage mig opgaven,hvis det skulle være? Bare der ikke er deadline på,du ved
Det bliver RIGTIGT spændende at høre om dine Fasett'er,da det er den første udgave af dem(Type 1).Godt at høre at de er pæne Igår aftes var Seansmiller herude,og vi fik lige hørt en hel masse lækkert Tandberg.Overraskelsen igår var uden tvivl Fasett på Huldra 10(med loudness ).Det er en meget stærk kombination! Så mon ikke Fasett(Type 1) næsten er endnu bedre?De er nemlig samtidige med Huldra 10,hvilket Type 2 ikke nødvendigvis er(der er dog et lille overlap)
Seansmiller endte iøvrigt med at få min Huldra 10 med hjem Han har en Sansui AU555A er der skaber sig lidt(25 Watt),men lyder rigtigt godt,når den ellers arter sig.....Huldra 10 er også 25 Watt,så mon ikke den kan give Sansui'en kamp til stregen?Det gætter jeg da på
Jeg kan ikke lige komme i tanker om et Tandberg apparat der har flere lamper i skalaen,end Huldra 10.Så Mashuro,du må en tur i Brinck.Skru låget af,og snup en lampe med i lommen.Det er de samme som sidder i din stereo-lampe på TR2075,altså med gevind.
Med hensyn til standen af de gamle klenodier,så er det meget svingende.Vær du bare glad for at din TR2075 er så god som den er,rent teknisk.Træværket kommer henad vejen,det er jeg sikker på

Seansmiller:Tak for igår.Fantastisk optræden du der lagde for dagen Utroligt hvad de mikrofoner kan bringe op i folk Du synger sgu meget godt Jeg glemte at give dig højttaler DIN-stik med hjem... Eventuelt skulle du måske en tur i Brinck og smide en 20'er for at få et sæt?Anyway,det flade ben er minus og det runde ben er plus Huldra 10 sprutter og skratter lidt i starten,men den trænger bare til lidt motion AUX-knappen skal man lirke lidt for at få den til at blive inde.Brug Tape indgangen i stedet for.Det er en anden type kontakt.Du skulle ha' haft et kabel mere med hjem,men det glemte jeg også.....bær over med mig.Du må bytte lidt rundt med det ene kabel du fik med hjem.Håber at Huldra 10 kan noget inde hos dig     

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 09 September 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Det er mig som siger tak for i går.  Det var en både hyggelig og sjov aften. Hvem har brug for et karaoke anlæg når der er Tandberg i huset.  

Long live the King!

Du var heller ikke så tosset på den mikrofon, Tante.  Til folk som ikke er klar over det, så kan jeg fortælle at Tante Berg går rundt med en lille Leonard Cohen i maven.

Jeg fik fragtet Huldra'en sikkert hjem, og jeg er meget spændt på at få koblet den til.  Jeg smutter en tur i Brinck i morgen, og henter et par DIN-stik til højttalerledningerne. Tak for gennemgangen med plus og minus på benene m.m. Jeg skal nok komme med en rapport her i tråden, og fortælle om den kan udkonkurrere min lille AU-555A.

Det var iøvrigt fedt at få lyttet til Huldra'en med Fasset'erne spændt for.  Supergod synergi der.

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 September 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

min herre - når en AU 555a kører som den skal er der ikke noget Vedtjørn Tandløs har lavet, der kan nå den til sokkeholderne  med mindre man prøver at tage livet af den med nogle tunge 4 ohms højtalere 

Nej - sorry - Tante det var ikke pænt af mig at kalde ham Tandløs - respekt for Tanberg det var sku lydkram

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

R-l-b:No hard feelings Jeg ved at du har et blødt punkt for de lækre gamle klenodier Din TCD320 spiller stadig så englene synger

Seansmiller:Når du får de højttaler DIN-stik,så er der faktisk et lille plus og et lille minus på selve stikket.Der hvor du stikker ledningerne i(220 V-ledning ).Ikke noget at ta' fejl af der
Jeg er faktisk vild med at synge med,men det kniber med at huske hele teksten Så jeg må nøjes med at brumme med....
Jeg har lige sat TCD300 til i stedet for de andre båndoptagere.Den spiller dælme godt,denne Tandberg's første kasette-spiller Utroligt,for den er da fyldt 35 år Andre steder er der ingen ende på nedgøringen af kasette-mediet.Men det må være uvidenhed.For her i huset sparker mine 5 Tandberg båndoptagere godt nok r*v!!

Elvis lever!!

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Tante: Jeg tager gerne Huldra med ud til dig en aften, og måske også TCD310
Jeg køber en røvfuld pærer og så giver du måske en kop java?
Nu er jeg godt kørende så transport af udstyr ikke involverer DSB eller jernhesten

Vi snakkes lige ved når jeg kommer hjem fra min ferie
Elvis has left the country!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne