Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Der en Bowie film hvor han spiller en birolle som private eye - msåke er det "into the night" tror jeg den hed med JEff Goldblum og en ung Michelle Pfiefer - det gør han ret godt.

Ifølge IMDb er det den eneste film med Pfeifer in the nude. Spændende...

r-l-b skrev:
Mine piger synes duetten med Mick Jagger - Dancing in the street" er god - he he - den gang var de skul allerede for gamle - herligt

Dancing in the Street @ YouTube. En kandidat til alletiders mest kiksede musikvideo? Men det er sgu fint nok. Der verserede en del rygter dengang omkring hvorvidt de 2 havde hygget sig med hinanden på hvide lagner men det forblev rygter. Og who cares really?

Tante Berg skrev:
Krenzler,pladen står til dig,til næste gang vi ses

Det lyder godt Tante. Det skal være mig en fornøjelse at lette din samling en kende.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 August 2007 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Rullbandspelare Tandberg 1950-tal

Beskrivelse: 
Rullbandspelare Tandberg 1950-tal. Väska medföljer.

Auktionen afsluttes:  03-09-2007 18:58:00
Showroom: SE, Malmö, Baltzarsgatan

Den er godt nok sød

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 August 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Den er "FED" !    (heter det ikke det på DANSK) ;)   .. og den ser så fresh ut ?

dette ser nesten ut som PR bilde fra Tandberg :)    (men det er sikkert ikke det) ! *NICE*

r-l-b skrev:

Rullbandspelare Tandberg 1950-tal

Beskrivelse: 
Rullbandspelare Tandberg 1950-tal. Väska medföljer.

Auktionen afsluttes:  03-09-2007 18:58:00
Showroom: SE, Malmö, Baltzarsgatan

Den er godt nok sød

Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 August 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

R-l-b og Qbiq:Jeg er enig.....den er flot og FED Det er en Type 1 eller 2,eller hvad?Ved du det,Qbiq?Jeg er ikke ude efter sådan en,da den har forstærker/højttaler indbygget.Men NØØØØJ,den er flot Et rigtigt klenodie

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke ude etter en heller.. men jeg er nesten sikker på at  ett eller annet sted i min barndom fantes det en SLIK :)

fint !

Tante Berg skrev:
R-l-b og Qbiq:Jeg er enig.....den er flot og FED Det er en Type 1 eller 2,eller hvad?Ved du det,Qbiq?Jeg er ikke ude efter sådan en,da den har forstærker/højttaler indbygget.Men NØØØØJ,den er flot Et rigtigt klenodie

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 05:33 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Det er spændende,det der Lidt ærgeligt at man ikke kan se den faktiske højttaler.Det er svært at byde,ubeset. Nå,jeg skal ikke selv ha' dem,og Tunghør har ikke brug for dem,lige nu Der er allerede tre 'bud'.....Hvis kommende køber læser med her,så må anbefalingen være at sætte de Tandberg Studio Monitor's på en velfungerende Tandberg TR2075(ikke MkII).Det er stadig den bedste kombination,som jeg selv har hørt Jeg har hørt Studio Monitor's på Mark Levinson(No. 29),TR1055,TR2080,Sansui G8700DB,Pioneer SX850 og Tandberg TR2075.Der er ingen tvivl,TR2075 og Studio Monitor's er som 'skabt' for hinanden
Det er jo rart at se,at der dukker et sæt Studio Monitor's op i Københavns-området.Det er vist første gang.....?Gad vide om der er fødder med?For de lyder ikke godt hvis de placeres på gulvet.

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Sendt: 30 August 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hei på dere igjen!!

Det begynner å nærme seg en konklusjon når det gjelder TIA 3012 A,som har stått og spillt i en uke her i hjemmet nå!Det har vært en utrolig lang innspillingstid.Den var ikke brukt på nesten 20 år.

Etter ca 6 dager lettet sløret og potensialet begynte å høres,og det er stoort!

Før seksdagene var gått,lurte jeg på om jeg bare skulle parkere den i hylla,for den var skikkelig dårlig før den ble innspillt.Nå er det ikke uvanlig med lang innspillingstid på gode forsterkere,men dagene går sent,og du er jo hele tiden i tvil om det noengang blir bra.....

Det er bare å fastslå:Den er i alle henseende bedre enn 2075 og 2055,bortsett fra en kanskje litt slankere mellomtone..Det har i midlertid litt med hvilken plate som blir spillt å gjøre.

Slektskapet med 2075 og 55 er tydelig,og at dette dreier seg om en videreutvikling av lyden i disse produktene,og IKKE av 2080,er tydelig.Det er bare mer av alt du liker med 2075!!+ at du får et j....g bra Riaa-trinn i tillegg.Riaaen er mer i klasse med TR 1000-bare bedre.Det er også bedre enn mitt Densen DP ekstern-riaa lydmessig.

Samspillet med Studio Monitor er svært vellykket selvfølgelig.

Bare spør om det ønskes mer inntrykk!!

Mvh Rune

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 30 August 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg.

Jeg vil bare fortælle at det går fint med din 3015A CD afspiller.  Jeg har, og får stadig hørt en masse CD'er på den. Nu må du sige til når du begynder at få abstinenser mht. CD afspilning,  for så bringer jeg den fluks hjem til "Tandberg væggen" igen.

Jeg er spændt på at høre forskellen når jeg skifter tilbage til min usle Technics maskine igen.

Det er ikke et Tandberg relateret produkt, men jeg vil alligevel lige fortælle dig at jeg har fået den helt rigtige gamle lækre varme og fyldige vintage lyd her i hytten.  Jeg har nemlig nedgraderet på forstærkerfronten. Min Sansui G-8700DB med alle dens hestekræfter har måttet vige pladsen for en lille Sansui AU-555A forstærker, på sølle 25 watt. Men hold op hvor har den en lækker varm og fyldig bund.  Dét den ikke har i muskler, har den til gengæld i varme og fylde. Jeg kom med det samme til at tænke på TR 2075'eren da jeg sluttede den lille sorte kasse til mine L100A'ere. Det lyder så rigtigt, at min store receiver kommer ikke i rotation igen.

Her er et modelfoto:

Min er ikke i "mint" tilstand som den på billedet, men den spiller med en fyldighed, som uden tvivl også vil være guf i dine ører, Tante (selvom det ikke er en Tandberg).  

Den er fra 1974, så du kan selv forestille dig hvilken slags lyd vi er ovre i.

Jeg har iøvrigt lige siddet og lyttet til en af de plader jeg fik fra din udbunke sidst. Beethoven's Femte i c-mol opus 67. Dirigeret af Herbert Von Karajan, og udgivet på Deutsche Grammophon. Det lyder skiiisme godt.

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hørte jeg lyden af markedsprisen der lige steg for sådan en lille fætter?

Den er bestemt lækker. Jeg glæder mig til at lægge øre til den engang.

Nu skal jeg så bare have overtalt r-l-b til at sælge sit eksemplar til mig...

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Hørte jeg lyden af markedsprisen der lige steg for sådan en lille fætter?  Hæhæ... Hvordan lyder det Krenzler? Er det sådan en Tji-tjing lyd?
Den er bestemt lækker. Jeg glæder mig til at lægge øre til den engang. Jeg er også spændt på at høre hvad du og andre siger til lyden af den.

Nu skal jeg så bare have overtalt r-l-b til at sælge sit eksemplar til mig... Good luck with that!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Lad os da endelig dyrke prisen helt til tops når vi nu er i gang.

AU-555a.

AU-555 (forgængeren).

AU-999 - Storebroren i serien. Photo gallery. Den sorte front, knapperne, den gule skrift. Mums!

Tji-tjing!!!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Tillykke med din 3012'er Jeg startede selv med sådan en,for 21 år siden.Jeg vil ikke påstå at jeg kan huske hvordan den lød,men jeg var rigtig glad for den.Dengang vidste jeg ikke at der var noget der hed Tandberg Studio Monitor's, så jeg spillede på et sæt F3 Trapez.Vennekredsen og jeg var ikke i tvivl,det lød rigtigt godt Så jeg er nødt til at tro dig...at en 3012 lyder fantastisk.Jeg har godt nok svært ved at tro at den skulle lyde meget bedre end TR2075....men hvis du siger det,så er det sådan.Jeg sad og lyttede intenst igår,på min TR2075 på mine Studio Monitor's,og lyden er og bliver fænomenal!! Men det ved du jo Jeg havde jo læst dit indlæg om 3012.Jeg sad og tænkte at det næsten er uvirkeligt,hvis Tandberg vitterligt kunne overgå lyden i TR2075.......men det kunne Tandberg altså Jeg håber at jeg en dag får lejlighed til at høre 3012 på Studio Monitor's,og gerne lige her i stuen,hvor jeg kender lyden og akustikken Det ændrer dog ikke ved at jeg ville savne reciever-konceptet,ved at anskaffe mig en integreret forstærker. Og især ville jeg savne den flotte 'blå' TR2075......så der er ingen aktuelle planer om at skifte.
Men interessant at høre om dine indtryk,Ulfsn.Er der så en TR2075 til salg nu,til en hyggelig pris?

Seansmiller:Hold da op.Jeg var lige ved at falde ned af stolen,da jeg læste om dit nye legetøj Men jeg kan udmærket følge dig.Fantastisk at man kan forbedre lyd ved at gå tilbage i tid,og ned i Watt.Vi har jo allerede konstateret at Watt alene ikke gør det.Jeg er glad på dine vegne,Seansmiller.Stort tillykke med din 'nye' gamle lyd Det glæder jeg mig meget til at høre Jeg skal lige ha' min kammerat(der kører taxa) tilbage fra ferie,så kigger jeg gerne ind til dig.Planen er at han skal køre mig hjem,med min Tandberg cd-afspiller(så den kan forblive vandret).Ingen grund til at du skal håndbære den afsted i S-tog og hvad har vi Kammeraten er på banen på torsdag,så måske vi kan finde ud af noget i næste weekend?På den måde har du også haft forholdsvis god tid til at lytte på en go' gammel cd-afspiller Jeg vansmægter ikke,da jeg har sat min gamle Teac cd-spiller til.Den gør det altså også godt,selvom jeg kun har hørt et par cd'er,de forgangne 14 dage.Det er lp'er og bånd,der styrer
Seansmiller,jeg må lige spørge dig.....dit skift til den gamle lyd,er det afledt af den seneste tids snak om ny og gammel lyd(ikke mindst indenfor Tandberg)?Jeg tager hatten af,for det er et yderst fornuftigt valg du har truffet.Det er jeg overhovedet ikke i tvivl om Jeg glæder mig rigtigt meget til at lytte til dit setup Iøvrigt en ret flot forstærker,den Sansui.

Jeg har lyttet en del på min mor's små B&O CX50.De gør det faktisk rigtigt godt,med et skud loudness og godt med volume. De er dog ikke så fede som et sæt Fasett'er,i mine ører.Men de ER gode

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Sendt: 31 August 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Ja -3012 A lyder riktig godt,og det er ingen overdrivelse å si at den lyder bedre enn 2055/2075-totalt!-Men denne mellomtonen i 2075 og 2055 er det lett og bli avhengig av,så hva man mener høres mest musikalsk ut av dem,det tror jeg skal og må være en individuell smakssak!!Detaljrikdommen i musikken er større i 3012 A,og bassen mer presis(skulle ikke tro det er mulig-men det er det).

Så er det dette med varme , musikalitet,og ev lyttetretthet i det lange løp...Vi får se-det er likevel ikke umulig at jeg lander på 2075/55 likevel.Uansett må det sies at 3012 nok gikk motsatt vei i forhold til de øvrige,konkurrerende forsterkere ved og beholde det beste fra 70 tallet,samt tilføre noe av det beste fra 80-tallet mtp detaljering og mer analytisk lyd.Varm lyd har den definitivt,men det var denne mellomtonen jeg savnet bitte litt-da..........Kan jo skyldes at noen kondensatorer burde vært skiftet.

Mvh Rune

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Tak skal du have.  Jeg kan da godt forstå at du studsede lidt over det jeg skrev med min nye forstærker. Det er også noget af et spring, at gå fra den kæmpereceiver på 160 watt, til en lille undseelig 25 watts kasse. Der ser godt nok også lidt tomt ud, der hvor den store G-8700DB stod og tronede.  Men for pokker hvor spiller den lille AU-555A bare varmt og fyldigt.  Du kan godt glæde dig til at høre den.

Jeg kan desværre ikke lave nogle aftaler hele næste weekend, for jeg skal arbejde intenst lige fra torsdag eftermiddag, og helt frem til søndag eftermiddag/aften (bogstaveligt talt fra morgen til aften hver dag).  Og medmindre at jeg slipper, så bliver weekenden efter ligesådan!  Men ellers kan vi sagtens aftale en hverdag. Jeg håber at jeg kan nøjes med den ene arbejdsweekend i næste uge, men det ved jeg først om nogle dage.

Jeg vil sige at mit skift til min nye "gamle lyd" med den lille Sansui forstærker, var en kombination af at jeg i et pænt stykke tid har overvejet at prøve en af de gamle (før 1975/76) sorte integrerede Sansui forstærkere, fordi at de netop skulle have den "gamle" varme lyd, og samtidigt var det god timing at der dukkede en AU-555A op. At en AU-555A netop er r-l-b's foretrukne forstærker til letdrevne højttalere, gjorde valget endnu lettere for mig.  Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg godt kan lide lyden af TR 2075, og man skulle næsten tro at den gamle Kosaku Kikuchi (Mr. Sansui) havde samme lydpreferenser som salige Vebjørn Tandberg i de tidlige 70'ere.  Nu er jeg blevet rigtig nysgerrig for at finde ud af om topmodellen i den serie, AU-999, har bevaret den samme varme som AU-555A har, men blot spiller med en hel del flere kræfter, plus mange flere avancerede funktioner. Watt-mæssigt kan du omtrent sidestille AU-999 med TR 2075.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 September 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Hej Piger - her er vist et setup til stryge-rummet eller linned-værrelset

set på lauritz

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Flotte grejer,det der.Det ligner umiskendeligt et sæt TL5010(vist nok for første gang til salg i de 18 måneder jeg har fulgt med ),de højttalere der 1000 kroner for at få det tværs over Danmark,desværre.

Mashuro:Med hensyn til din stero-lampe,så prøv at trykke en hel del gange på 'FM Mono',lige til højre for din tuning-knap.Jeg har lige opdaget at lige den knap også er lidt 'træg' i min egen TR2075,mht at få lys i stereo-lampen igen.Og er der ingen lys,så er radiomodtagelsen udelukkende i mono.Der skal trykkes en hel del gange,da den nok sjældent har været brugt.Jeg gætter på at det hjælper i dit tilfælde

Seansmiller:Du får lige en PB.Jeg glæder mig til at høre vidunderet

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Boys ! (for dyrt, men det er bra samling av elektronikk

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11067686  (ALT for dyrt ! skulle ønske JEG hadde disse tingene.. ikke faen om jeg hadde solgt!)

Men Tante, denne kunne være noe ?  http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11059820

sistnevnte hadde en OK pris?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt at hvor meget som Tandberg har prod. gemme år og dag, det er ikke så lidt 
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 05:49 | IP-adresse registreret  

Qbiq:Flot cd-afspiller,den der

Men jeg skal,som udgangspunkt, ikke ha' flere cd-afspillere.Der er alligevel ikke nogen cd-afspiller der kan overgå pladespilleren Og jeg er udmærket tilfreds med min Tandberg TCD3015A.Den er netop hjemvendt efter små tre ugers opvisning hos Seansmiller(tak for en hyggelig lytteaften igår,Seansmiller....og så på en højhellig onsdag)

StarTrek:Det er et herligt bagkatalog at gå på opdagelse i,det gamle grej fra Tandberg.Og der er en masse fed lyd at hente,selvom der umiddelbart ikke er så mange Watt.Men det skal man ikke lade sig narre af En given Tandberg reciever sat sammen med de rette Tandberg højttalere kan imponere selv den mest kritiske hifi-entusiast!Og det er aldeles uden brug af dyre kabler(der er ikke plads til andet end maksimalt 220V ledning) Oveni er det jo utroligt smukke apparater og kvaliteten har jeg ikke set mere gennemført i andre mærker Man fristes til at kalde mange af apparaterne fra Tandberg for 'evighedsmaskiner'...... Som en sidste bonus,så kan man reparere/justere en hel del selv,hvis det skulle være nødvendigt.   

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes