Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 August 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Men kønne er de sgu ikke når filten kommer af.
Og hvordan er det dog, bassen er sat fast?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Det har du ret i, Sveske... De fleste højttalere fra den tid er utroligt grimme uden frontstof.

Se f.eks disse Advent-højttalere fra ca. samme tid:

Det er meget tydeligt at de ikke er designet til at have frontstoffet af. De ikke lyder forhåbentligt ikke ligeså dårligt som de ser ud!

Man ser faktisk mange højttalere fra denne tid, hvor enhederne er monteret på den måde, som bassen er i TL1210. Her er f.eks et par B&O Beovox 2400, hvor basenhederne sat fast på præcis samme måde:

Til top Vis -nt-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -nt-

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

-nt- skrev:

Fik foræret et par Tandberg TL1210 af en bekendt. Lydkvaliteten er imponerende iforhold til alderen (de er fra 1971-72), og de er i udmærket stand, dog har den ene lidt skrammer på siden.

De spiller en smule lysere end mine DALI Evidence 470, og langt lysere end Scan-Dyna A20, som hører til i den helt mørke ende. Bas er der nok af, dog lyder dalierne noget større, og med dybere bas.

Jeg ville absolut sagtens kunne leve med lyden fra Tandberg TL1210, hvis jeg i noget tid ikke havde adgang til mit primære anlæg.

Her kommer lidt billeder:

-nt-:Tillykke med dem.De spiller nemlig ganske ovebevisende,selvom de er små.Dog foretrækker jeg dem på små recievere(10-15 Watt),med et stænk loudness.Men så er der også stor vellyd fra de små æsker Jeg var så heldig at erhverve mig et sæt formedelst 30 kroner.De er i teak,dem jeg har.Rigtig pæne og 1-ejers Så mangler du kun en Tandberg reciever og et par 'kilder' også,så er du 'home free'
Jeg har et Tandberg katalog fra 1970 hvor de er i.Jeg er ikke helt sikker på hvornår de første kom.Men de var med et par år op i 1970'erne.Den spiller rigtigt godt med Sølvsuper 10 og 12.Lige nu er mit sæt koblet op på min Huldra 10,og det er også et fint match -nt-,du har nok ret i at det ikke er meningen at de skal spille uden fronstoffer.Faktisk sad der en skumgummi-membran mellem rammen og selve stoffet.Det er som regel mørnet væk.....men det var nok for at dæmpe diskanten lidt,gætter jeg på.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Ellers go' musik fra Seansmiller's udbunke

Hej Tante.

Hva' så - har du fået hørt lidt Bowie? Er det noget for dig eller skal jeg tage den fra dig næste gang vi ses?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Begge Bowie-skiver er øremærket til dig(jeg ER ikke til det,og bliver det nok aldrig) Der er kommet lidt flere plader i min udbunke nu,efter weekendens loppemarked.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Tør man spørge hvilke Bowie Skiver du afskriver Tante ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

R-l-b:David Bowie-'Stage'(2-lp) og 'Changes One Bowie'(David Bowie's Greatest hits).Og de ER øremærket til Krenzler Det er en klokkeklar aftale,og et ord er et ord Jeg begriber ikke rigtigt at Bowie er så populær,men fair nok.Smag og behag

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Bowie er en en mytedannende stilskaber der op gennem  70 skiftede ligeså mange gange image som en kamæleon skifter farve i en tønde med matadormix.

Derfor blev han frem til og med Scary Monsters betragtet som en kunstner i sin egne klasse - men har man ikke være med på vognen fra starten er det måske svært at forstå og hans androgyne fremtoning virker  måske så bare lige så fjollet som Elton Johns briller.

Bowie var cool selv i punk kredse  - han gik stræk march i ført nazi uniform - var totalt langt ude på stoffer og var samtdig trend-sætter -han gjorde det man ikke gjorde og appelerede til alle køn og hans msuik flyttede sig hele tiden - til den lettere kaperbare musik fra hans gode år kan du lytte til et nummer som golden years - fame - fashion - live on mars etc.

Vil du forstå lidt mere af Bowie så se nogle af de film han var med i eller se "Kristiane F" - en trist  film og to tyske teenage piger der bliver narkoluddere - i al viderstykkeligeheden fremstår Bowies musik som en urkraft der driver scenerne i filmen -

Jeg har meget svært ved Bowie fra "lets dance albummet og frem"  der bliver han et kedeligt poppet ekko af sig selv - men hvis du virkelig vil høre dine Tandberg Studiomonitorer på arbejde så sæt station to station på fra live versionen - fuld knald

ps. det var ikke for at lurer noget fra Krenzler - jeg var bare nysgerrig på hvad det var for guld du lod slippe

-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
-nt- skrev:

Fik foræret et par Tandberg TL1210 af en bekendt. Lydkvaliteten er imponerende iforhold til alderen (de er fra 1971-72), og de er i udmærket stand, dog har den ene lidt skrammer på siden.

De spiller en smule lysere end mine DALI Evidence 470, og langt lysere end Scan-Dyna A20, som hører til i den helt mørke ende. Bas er der nok af, dog lyder dalierne noget større, og med dybere bas.

Jeg ville absolut sagtens kunne leve med lyden fra Tandberg TL1210, hvis jeg i noget tid ikke havde adgang til mit primære anlæg.

Her kommer lidt billeder:

-nt-:Tillykke med dem.De spiller nemlig ganske ovebevisende,selvom de er små.Dog foretrækker jeg dem på små recievere(10-15 Watt),med et stænk loudness.Men så er der også stor vellyd fra de små æsker Jeg var så heldig at erhverve mig et sæt formedelst 30 kroner.De er i teak,dem jeg har.Rigtig pæne og 1-ejers Så mangler du kun en Tandberg reciever og et par 'kilder' også,så er du 'home free'
Jeg har et Tandberg katalog fra 1970 hvor de er i.Jeg er ikke helt sikker på hvornår de første kom.Men de var med et par år op i 1970'erne.Den spiller rigtigt godt med Sølvsuper 10 og 12.Lige nu er mit sæt koblet op på min Huldra 10,og det er også et fint match -nt-,du har nok ret i at det ikke er meningen at de skal spille uden fronstoffer.Faktisk sad der en skumgummi-membran mellem rammen og selve stoffet.Det er som regel mørnet væk.....men det var nok for at dæmpe diskanten lidt,gætter jeg på.

Jeg har faktisk en gammel B&O Beomaster 1600 på 2 x 15 watt til at stå, måske jeg skulle prøve at sætte dem til der? Lige nu er de sat til en Denon PMA-510 forstærker på 2 x 50 watt fra 1979. Det lyder ganske fint, selvom loudness ikke er koblet til. Synes nemlig at bassen bliver lidt for upræcis når det er sat til.

Der sad også sådan nogle skumgummimembraner på bagsiden af frontstoffet på mine højttalere. Dem fjernede jeg dog da de var helt møre (som du skrev), og havde lagt sig hen ad enhederne.

Det kan jo være, en skønne dag, at jeg støder på en Tandberg-receiver, der matcher højttalerne godt. Det håber jeg da.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Jeg ved godt at du ikke prøver at lure noget fra Krenzler Jeg ville blot berolige ham Filmen 'Kristiane F' blev vi tvunget til at se i min skoletid.....jeg husker intet fra den,desværre.Hverken musik eller historien.Jeg lover dig at jeg ved lejlighed skal prøve igen med ham Bowie.Jeg husker numre som 'Let's dance' og 'Ashes to ashes' og et par stykker mere som jeg ikke ved hvad hedder
Men det der med at få Tandberg Studio Monitor's på arbejde,det lyder spændende De klarer paragrafferne rimeligt nonchalant ellers......

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Du skal få lov at låne Kristiane F af mig - jeg har den på dvd

Skole tvang er altid noget l**t - mange gode film og bøger er blevet ødelagt på den konto

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

-nt-:Du har næsten det perfekte apparat i den Beomaster 1600 Prøv lige dén kombination!TL1210 er jo en af de såkaldt 'letdrevne' højttalere,fra en svunden tid.Min erfaring siger at TL1210 bør stå på gulvet(på højkant/liggende,det er et fedt).Jeg kan se at du ikke har gulvtæppe på(fy! ),men det går nok.Brug eventuelt loudness(skru lidt ned for bassen og leg lidt med diskant).Jeg gætter på at du bliver vild med lige dén lyd!!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Den film vil jeg faktisk meget gerne (gen)se

-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
-nt-:Du har næsten det perfekte apparat i den Beomaster 1600 Prøv lige dén kombination!TL1210 er jo en af de såkaldt 'letdrevne' højttalere,fra en svunden tid.Min erfaring siger at TL1210 bør stå på gulvet(på højkant/liggende,det er et fedt).Jeg kan se at du ikke har gulvtæppe på(fy! ),men det går nok.Brug eventuelt loudness(skru lidt ned for bassen og leg lidt med diskant).Jeg gætter på at du bliver vild med lige dén lyd!!

OK, Det vil jeg prøve 

Jeg skal bare lige have loddet nogle stik, B&O'en tager nemlig kun imod DIN-højttaler stik, som er så hulens svære at lodde.

Var så heldig at få den Beomaster til 70 kr. på et kræmmermarked her i sommers. Synes selv det var et godt køb.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

-nt-:Sæt igang! Når du har fået stik på TL1210 så er de også forberedt til Tandberg,som for det meste har de samme stik,især på de mindre recievere Spændende.Jeg vil i hvert fald godt høre om det,når du har lyttet lidt på de gamle klenodier Jep,go' pris for den Beomaster 1600

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
R-l-b:Den film vil jeg faktisk meget gerne (gen)se

Jeg har stadig din adresse bag på kuverten med de fine palmer - jeg skal se om jeg kan få den med posten en af de nærmeste par dage (sammen med et bånd fra revox)

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Det vil jeg se frem til Også at høre noget som Revox har stået for Det er rigtigt pænt af dig

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Tante berg: Jeg vil meget gerne overtage din ChangesBowie plade. "Stage" har jeg i forvejen så den må du donere til en anden Bowie fan.

r-l-b: Hvis jeg kunne snørkle op og ned ad stolper halvt så godt som dig ville jeg være godt tilfreds med mig selv. Du forstår at ramme hovedet på sømmet på lyrisk vis når inspirationen lige griber dig. Så fik vi lige placeret Bowie på verdenskortet.

Bowie har været med i en del mere eller mindre spøjse/interessante film:

The Man Who Fell to Earth.

The Hunger.

Mr. Christmas Mr. Lawrence.

Labyrinth (med en meget ung Jennifer Connelly).

Basquiat (hvor han spiller sin gode ven Andy Warhol - den har jeg ikke set).

The Prestige (han spiller Nikola Tesla - manden der åbenbart har været inspiration til nogle "banebrydende" kabler.

Det kan se ud som om at Bowie har 2 forskelligtfarvede øjne men det er bare fordi at pupillen er meget stor i det ene øje (den kan ikke trække sig sammen pga. en skade).

Jeg er enig i at "Let's Dance" er en MEGET glat og kommerciel plade men som det popdyr jeg (også) er kan jeg sagtens nyde den i ny og næ alligevel. Af de senere albums synes jeg faktisk at 1. Outside er rimelig vellykket og interessant. Et slags konceptalbum der måske ikke holder hele vejen men trods alt har sine gode øjeblikke. Det var vist oprindeligt planen at der skulle komme 5 albums (derfor "1") op til årtusindeskiftet (Outside er fra '95) men det blev aldrig til noget.

Heathen er også et OK omend lidt ujævnt album synes jeg. Men vi kan uden besvær blive enige om at det bedste output stammer fra 70'erne. Det er der vist ikke nogen der vil bestride.

Wikipedia - Bowie.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Tante berg: Jeg vil meget gerne overtage din ChangesBowie plade. "Stage" har jeg i forvejen så den må du donere til en anden Bowie fan.

r-l-b: Hvis jeg kunne snørkle op og ned ad stolper halvt så godt som dig ville jeg være godt tilfreds med mig selv. Du forstår at ramme hovedet på sømmet på lyrisk vis når inspirationen lige griber dig. Så fik vi lige placeret Bowie på verdenskortet.

Bowie har været med i en del mere eller mindre spøjse/interessante film:

The Man Who Fell to Earth.

The Hunger.

Mr. Christmas Mr. Lawrence.

Labyrinth (med en meget ung Jennifer Connelly).

Basquiat (hvor han spiller sin gode ven Andy Warhol - den har jeg ikke set).

The Prestige (han spiller Nikola Tesla - manden der åbenbart har været inspiration til nogle "banebrydende" kabler.

Det kan se ud som om at Bowie har 2 forskelligtfarvede øjne men det er bare fordi at pupillen er meget stor i det ene øje (den kan ikke trække sig sammen pga. en skade).

Jeg er enig i at "Let's Dance" er en MEGET glat og kommerciel plade men som det popdyr jeg (også) er kan jeg sagtens nyde den i ny og næ alligevel. Af de senere albums synes jeg faktisk at 1. Outside er rimelig vellykket og interessant. Et slags konceptalbum der måske ikke holder hele vejen men trods alt har sine gode øjeblikke. Det var vist oprindeligt planen at der skulle komme 5 albums (derfor "1") op til årtusindeskiftet (Outside er fra '95) men det blev aldrig til noget.

Heathen er også et OK omend lidt ujævnt album synes jeg. Men vi kan uden besvær blive enige om at det bedste output stammer fra 70'erne. Det er der vist ikke nogen der vil bestride.

Wikipedia - Bowie.

Du kan sku med god grund være godt tilfreds med dig selv Krenzler - frem for alt så forfalder du ikke til dårlig stavning og mangelfuld grammatik som det oftest  sker for mig når fanden tager ved mig og jeg synes jag skal fare i blækhuset.  Desuden er du jo en ren virtuos med links - din google må være på både epo og speed. Der en Bowie film hvor han spiller en birolle som private eye - msåke er det "into the night"  tror jeg den hed med JEff Goldblum og en ung Michelle Pfiefer - det gør han ret godt. Skal man se "the man who feld to.." idag skal man drikke en stærk kop kaffe undervejs - der gør ingen dyd ud af at skynde sig med handlingen.

JEg synes forresten også at Heathen er en af hans bedre "nye plader"

Mine piger synes duetten med Mick Jagger - Dancing in the street" er god - he he - den gang var de skul allerede for gamle - herligt

ups jeg skal  hjem og spise - fyld selv virtuelle smileys i hvor det passer

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hahaha R-l-b og Krenzler,I er sgu lige så entusiastiske omkring David Bowie som jeg selv er omkring Tandberg I er hårdt angrebet! Jeg er sikker på at en vil præsentere mig for godt Bowie,en dag ved lejlighed(skal nok ha' noget stærkere end kaffe..... ).Krenzler,pladen står til dig,til næste gang vi ses

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes