| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne lægge noget kongeblåt velour henover.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drenge,jeg er helt enig.Den gennemsigtige TR2075'er er mere sjælden end køn  Men hvis ellers den virker og ikke har udfald,så KUNNE det være et godt køb.Og så kan man kigge efter en mere,med rigtigt Rio-palisander,skifte sider/top og skyde den gennemsigtige model videre __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de 4 GRØNNE? ladelytter som sidder i den? Er de originale Tandberg spec. i den gennemsigtige model? Sidder der "normalt" ikke nogle grå Elna'er i en TR 2075, eller brugte de hvad de havde på hylderne?
Hvad er din erfaring Tante Berg?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Mine er så vidt jeg husker grønne(Siemens).....men jeg er kun 99,99 % sikker  De grå Elna sidder i hvert fald i TR2055,fra fødslen af.
Jeg har sat B&O Beovox CX50 på min TR2075(med loudness).Det lyder ganske flot,må jeg sige __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Tante, det er sådan det hænger sammen. 99,99% er også tæt nok på for mig. Jeg kunne huske at Tunghør havde fortalt mig noget om at der sidder grå Elna i TR 2055, men jeg kunne bare ikke huske om de også sidder i TR 2075. Og det gør de altså ikke.
Tillykke med den vellykkede reparation af de Beovox CX50 højttalere. 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:De grå Elna'er sad faktisk i Tunghør's TR2075 og var lækket ud på printet.Han har skiftet dem til Jensen.Så der er ingen faste regler mht Tandberg.Jeg mener at det var Mashuro der kaldte ALT fra Tandberg for unika  Det er meget tæt på sandheden.....Det er meget svært at finde to 100% identiske Tandberg-apparater
Jeg RÅ-hører Rainbow's Straight between the eyes' og 'Bent out of shape'.Takker mange gange,Seansmiller.DET er nostagi,på den fede måde __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man rent faktisk kunne købe en gennemsigtig TR2075 i butikkerne? Det er ikke bare en gut der har "moddet" sin reciever? Det minder mig nemlig meget om tendensen blandt nogle til at lave gennemsigtige computercabinetter. Om jeg fatter det __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante og Co. Der er en Tandberg Mikrofon til salg på QXL så jeg lige - måske noget for jer ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske:Så vidt jeg ved er de gennemsigtige udgaver lavet til udstillingsbrug(messer o.l.).De er uden tvivl blevet sat i omløb efter endt messe/udstilling.Kønne er de ikke,men der findes folk som synes at det gennemsigtige look slår både Rio-palisander og teak.Jeg er nu selv mest til det flotte træværk  Men efterhånden må man jo acceptere apparatets udseende,bare det virker.Så kan man efterfølgende søge et andet apparat med de rette sider/top og sætte dem på i stedet for
R-l-b:Tak for tippet  Hmmmm,en ældre og fin sag,sådan en TM2  Og så er det lige i mit eget nabolag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
VA SÅ GUTTER, ER DER GANG I NOGET LOUDNESS?? 
Jeg er på nippet til at opgivet det med tonekontroller, og "rigtig" lyd kan forenes Ikke for at tale nedladende om jeres Tandberg (lige bortset fra 2060 modellen, for den er skod )
Men jeg synes det er dejlig, at der findes sådan en lille autonom tråd her på HIFI4ALL 
Jeg har jo i mange år slået på tromme for "den fede basreguleringsknap" Jeg elsker lyden fra mit setup generelt. Men sætter jeg noget Rammstein, Slayer, Death Angel på, så savner jeg godt nok min elskede hooligan knap
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockforlife:Hahaha  Den var ny,den der med 'autonom tråd'.....  Er det den generelle opfattelse på de andre tråde?Det tager jeg som en stor kompliment!  Det er frit slag her,det er helt sikkert.Så længe det er noget der tilnærmelsesvis kan relateres til Tandberg(eventuelt bare Norge  ),så er vi vist alle RET lydhøre.Ingen fine fornemmelser.Lækker vellyd over hele linjen,både med og uden den 'forbudte' loudness-knap
Jeg er helt enig i at TR2060 er en fæl skuffelse.....lige dér dykkede Tandberg(og gik konkurs samme år).De kom dog ret stærkt igen,da 3000-serien kom  Prøv eventuelt sådan en.Det fås også uden den 'forbudte' loudness-funktion(3018,som er en dyr forforstærker, f.eks) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Rockforlife:Hahaha Den var ny,den der med 'autonom tråd'..... Er det den generelle opfattelse på de andre tråde?Det tager jeg som en stor kompliment! Det er frit slag her,det er helt sikkert.Så længe det er noget der tilnærmelsesvis kan relateres til Tandberg(eventuelt bare Norge ),så er vi vist alle RET lydhøre.Ingen fine fornemmelser.Lækker vellyd over hele linjen,både med og uden den 'forbudte' loudness-knap Jeg er helt enig i at TR2060 er en fæl skuffelse.....lige dér dykkede Tandberg(og gik konkurs samme år).De kom dog ret stærkt igen,da 3000-serien kom Prøv eventuelt sådan en.Det fås også uden den 'forbudte' loudness-funktion(3018,som er en dyr forforstærker, f.eks)  |
|
|
Nå ok, hvis det bare skal have noget med Norge at gøre, så må jeg være selvskrevet. En af mine norske kusiner, er politisk rådgiver for den norske helseminister
Men hvad så hr. Tante. Har du nogensinde hørt RIGITG HIGH END?? Jeg mener selvfølgelig, sådan noget som jeg har __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Rock:Jeg har hørt en hel del grej,de sidste 25 år,også såkaldt high end(jeg kender ikke dit grej),men har aldrig hørt noget der lyder federe end mit nuværende grej......nu er lyd jo svær at huske.Men glæden som jeg har ved at lytte på mit grej,har aldrig været større.Og folk der kommer her nikker anerkendende,så jeg er vist ikke helt galt afmarcheret Hvis du selv er glad og tilfreds,så er det bare for fedt.Jeg har dog ikke noget,hvor jeg tænker at 'gid grejet kunne det eller det'.....mit grej kan det hele!! Og så er jeg græsk-katolsk om det er high end,low end eller hvad det nu er.Lyden er og bliver VERDENSKLASSE!!  |
|
|
Sådan skal det være Jeg kunne ikke lade være Jeg skulle lige høre hvad du ville svare på mit åndsvage spørgsmål
Men det kunne jo godt være, at du ikke interesserede dig for alt det der overdrevet dyre grej, som der findes ude i landet.
Nu ved jeg ikke om du bor i københavnsområdet. Gør du det, kan du jo invitere på en lækker spandauer, engang jeg kigger forbi øen. Jeg er jo gammel kjøwenhavner 
Det kunne da være sjovt at høre dit Tandberg end __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rock:Skulle din vej gå østover,så sig til.Du er velkommen  Og jeg garanterer dig 'stof til eftertanke',når du får hørt lidt nærmere på sagerne her  Anytime!!  Jep,det er Storkøbenhavn,ca 12 km stik vest for Rådhuspladsen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey gutter, tak for udbakkerne
Har først fået lyttet til dem idag
Men jeg er især glad for Solo in Soho fra Seansmiller.
Fra Tanten var der sgu noget guld imellem
The Originals fra 70erne er super lækkert
Marvin Gaye skrev lidt til dem og det materiale har de behandlet godt
Millie Jackson er også et kærkomment bekendtskab.
Og bagefter skal Maria Callas på
Jeg elsker nyt musik!! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Det er bare godt at høre at du kunne bruge noget fra min 'udbunke'  Jeg HAR kæmpet mig igennem 'The Original's' et par gange,men jeg måtte erkende at den ville være støvsamler her.Jeg snuppede den dog fordi jeg godt ved at det er et pladselskab som mange taler om(var det Sun?),og så med den der berømte 'Motown' lyd derfra.Men nej,det fængede ikke her.Jeg hører Dr.Hook lige nu,med 'I got stoned,and I missed it'.....som er i en lidt anden boldgade  Jeg hører også en hel del Rainbow,takket være Seansmiller's udbunke
Lad tingene komme til ære og værdighed,der hvor de gør nytte og bliver værdsat.Akkurat som med Tandberg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der noget bedre end at starte sit lækre Tandberg op,på en søndag morgen,og gå igang med at lytte lp'er(23 stk) fra gårsdagens loppemarked?  Der er en del pletskud iblandt  Det begynder så småt at knibe med pladsen,men det gør nu ikke så meget.Lp'er pynter,har jeg besluttet
I denne tid hører jeg nærmest ingen cd'er.Min Tandberg TCD3015A er p.t en tur på besøg hos Seansmiller.Jeg klarer mig dog med en gammel Teac cd-afspiller  Men jeg har fået små 50 lp'er på 8 dage,så der er jo noget der skal lyttes igennem  Og det har jeg bestemt ikke noget imod
En af mine gode kammerater har fået sig en pladespiller  Han har før i tiden været tæt på at udvandre når jeg satte lp'er på  Nu er det ham der spørger om vi ikke nok kan få lov til at høre Lone Kellermann og Supertramp og alt muligt andet!  Nu mangler han bare at se lyset og få sig noget Tandberg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik foræret et par Tandberg TL1210 af en bekendt. Lydkvaliteten er imponerende iforhold til alderen (de er fra 1971-72), og de er i udmærket stand, dog har den ene lidt skrammer på siden.
De spiller en smule lysere end mine DALI Evidence 470, og langt lysere end Scan-Dyna A20, som hører til i den helt mørke ende. Bas er der nok af, dog lyder dalierne noget større, og med dybere bas.
Jeg ville absolut sagtens kunne leve med lyden fra Tandberg TL1210, hvis jeg i noget tid ikke havde adgang til mit primære anlæg.
Her kommer lidt billeder:

|
| Til top |
|
| |