| Forfatter |
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Tante < spørger hvordan den ser ud....både ind- og udvendig.....om der er synlige ridser/skrammer/skader ? |
|
|
Det får du ikke noget ud af med den sælger.
Han havde sat den i DBA hvor man kunne byde.
Det gjorde jeg glad og vandt runden i følge sælgers ord med "først til mølle" princippet.
Fint! skrev jeg - bare jeg må se nogle nærbilleder af træsiderne ( syntes også at det lignede et model foto )
Intet svar fra sælger.
Næste dag er samme reciever sat på QXL til en ny budrunde
Jeg skrev til sælger , om han ville forklare.
Han skrev noget kryptisk at der også var bud på DBA?!?
Hva faen mener han med det? At han fandt en måde at få mere for varen?
Jeg håber virkelig ikke at nogle brugere herinde får den reciever under neglene.
Det ville være en kedelig debut for en ellers fantastisk reciever - han vil jo ikke vise original billeder!
Der skal klokkerne ringe - desuden holder manden jo ikke sit ord.
Bare mit opstød __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mushuro)Tante < Tak for jeres advarende ord
Mashuro du er vist ikke den eneste, der har "købt" den desværre.....en anden bruger her på stedet har gjort næsten samme trælse erfaringer som du, hvilket han nok selv følger op her.
Spørgsmålet er blot stillet til sælgeren, for at "se" om han er ærlig omkring recieverens tilstand, og man kan jo frygte han begiver sig ud på flere "eventyr" ikke ? Moral afhænger vist af om der er penge på spil, og sælgeren her må da være meget fattig så 
Jeg hverken har eller vil byde på den.
Iøvrigt er det meget glædeligt at se, at der ikke er kommet flere bud på den her de sidste dage, så mon ikke sælger får NOGET mindre end han havde regnet med ? Man har jo lov at håbe..
Talte iøvrigt med en helt anden 2075'er ejer forleden...han forventede et sted mellem 5 og 7000 for sin . Den må han meget gerne få lov at beholde...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,Mashuro,det er tynde skiver,det du der oplevede.Tænk at være så desperat for et par sølle hundrede-lapper mere?  Det var det samme en anden(herinde fra) oplevede.Præcis det samme.Han fik tilsagn om at den var hans,men sælger fik dollartegn i øjnene,og den røg på qxl.dk i stedet for  Tænk at jeg har budt den derop hvor den er nu???  Jeg skulle ha' spottet at billedet er fra en anden auktion.......Nå,bedre sent end aldrig
2-mas:Jeg gætter på at sælger ikke svarer på nærgående spørgsmål.....Jeg har ikke hørt noget fra sælger
Jeg skal ellers love for at der er gået inflation i Tandberg,efterhånden  Der er en her på KSB der sælger en bunke Tandberg-skrammel der 'trænger til en kærlig hånd' formedelst 9000kr!!  Og nu kan 2-mas fortælle om en TR2075 til mellem 5-7000 kr  Helt ærligt,det er rent åger,det der.Imponerende grådighed........fydaføj! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Mashuro, 2-mas og Tante - husk at skrive fup-sælgers navn eller qxl-alias ned så et sted så i ikke glemmer ham til en anden gang - hvis i ikke allerede har gjort det så send hinanden en PM med de aliaser i bruger på qxl og epay så ikke i overbyder hinanden for den samme vare (ok Tante dit alias er jo de samme på qxl som her - men i forstår nok hvad jeg mener)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os da bare for nemheds skyld kalde sælgeren af den TR2075 for Jørgen. Han har i dag ændret billederne på QXL og her kan man se skrammer på træsiderne. Fronten ser umiddelbart OK ud. Et eller andet sted er ham sælger-Jørgen måske ikke så slem alligevel - han har da reageret og viser nu de rigtige billeder.
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin < efter det jeg har både læst og hørt, havde han truffet KØBSAFTALE med 2 andre PÅ DBA, hvorefter den, som Tante rigtigt påpeger, røg på QXL, så derfor fortjener han den kommentar han har fået på auktionsstedet...
Tante ikke få dårlig samvittighed, det var jo ikke nemt at vide, men lad os glædes over at det (vistnok) ikke er en herfra der står øverst på listen 
Bare min mening !
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
Walin < efter det jeg har både læst og hørt, havde han truffet KØBSAFTALE med 2 andre PÅ DBA, hvorefter den, som Tante rigtigt påpeger, røg på QXL, så derfor fortjener han den kommentar han har fået på auktionsstedet...
Tante ikke få dårlig samvittighed, det var jo ikke nemt at vide, men lad os glædes over at det (vistnok) ikke er en herfra der står øverst på listen 
Bare min mening !
|
|
|
Den del er jeg helt enig med dig i 2-mas. Ingen tvivl om at den hest ikke traver helt rent i dette løb ! __________________ - Klaus -
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt rolig,min samvittighed fejler skam ikke noget  Det var bedre,nu er det originalbilleder på auktionen på qxl.dk.Det er altså lidt nemmere at forholde sig til,end modelbilleder.....Især når den ikke beskrives mere detaljeret.Jeg synes at den er i en stand som jeg selv godt kunne leve med,mht det ydre.Nu er den beskrevet som værende i palisander,men er den ikke for 'rød' på toppen til at være Rio-palisander......?Det kan selvfølgelig være lyset der driller på billederne.Men det er som bekendt det indre der tæller,og det er kun tiden der vil vise om den er driftsikker.Det kan den nye ejer måske oplyse om ved lejlighed  Held og lykke med den herfra,til den kommende ejer
Iøvrigt er det et spinkelt håb,at sælger har LIDT skidt samvittighed,efter den megen omtale her......hvis han da læser med? Ikke om jeg fatter at han gider at sætte hans gode rating over styr,for et par kroner mere?Jeg nægter at tro at det er et elsket apparat der må sælges pga omstændigheder.Der er gået gullash-baron i hele den auktion __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan farven på træsorter ofte drille noget på billeder, især hvis de er under, eller overbelyst. Men det ligner mere rosentræ end Rio-palisander. Findes TR 2075 ikke i 3 forskellige træsorter? Teak, Rio-palisander og rosentræ?

Bortset fra de ridsede træsider, så ser den nu ok ud i finishen. Held og lykke til den kommende ejer. Jeg håber ikke at det er en "mandags-udgave".
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man iøvrigt bruge siderne og toppen fra en TR 2025 til en TR 2075? For et utrænet øje kunne det godt se sådan ud. Men TR 2025 er måske ikke ligeså bred som TR 2075?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Den findes også i nød,udover teak,rosentræ og Rio-palisander.Sågar i sort....som vist nok blev lavet på de sene TR2075'ere i 1976,da den 'sorte pest' kom til Europa........
Iøvrigt et par interessante lp'er med Midnight Sun du der har fået dig,Seansmiller  Mashuro har den ene af dem,og en anden,så vidt jeg husker(lidt tåget pga Fernet Branca  )
Jeg skal ha' loddet to bas-enheder i min mors B&O CX50.De har været en tur hos Basrep.dk Indtil videre får han  for hurtig ekspedition  Jeg må hellere sætte igang.Jo før jeg får afleveret de små sorte kasser til min mor,jo før får jeg mine sorte Fasett'er hjem igen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:TR2025,2040,2030,2045 og 2060 er alle 10 mm lavere end TR2075,2075 MkII og TR2080.Og dybden på de tre er 35,3 cm og på de mindre er dybden 32 cm rent  Bredden er den samme(51,5 cm) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forklaringen Tante. Jeg tænkte nok at det ikke var så simpelt med dimensionerne på de forskellige modeller (og du har vist også forklaret det for mig før). 
Ja, den største skam må da være at de også lavede dem i sortmalet træ. 
Jeg er spændt på at høre hvad du siger til Basrep's arbejde.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Jeg synes at basrep.dk er sluppet godt fra at give min mors Beovox CX50 ny membran.Højttalerne lyder nu som de skal igen  De er ikke som de så ud fra nye af,men det gør ikke så meget,da der er frontstoffer på.Der er en hel del lim,og en del mere end jeg selv ville bruge  Men det korte af det lange er at det virker tip-top,og så gør det mindre at standarden på håndværket måske ikke er verdensklasse(i udseende).Hovedsagen er at de virker,og det gør de takket være Basrep.dk  Jeg tror også at de små enheder er cirka den nedre grænse for hvad de reparerer.De er bittesmå,de små basser.Jeg har nu hørt lidt på dem,og har som sagt intet at udsætte på lyden de leverer  Jeg må anbefale basrep.dk  Hele manøvren har taget 12 dage.Go' kontakt og alt det der.Så jo,jeg er meget tilfreds __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Det lyder som om at de penge var godt givet ud til rep. af de Beovox CX50. Og hurtig leveringstid. Jeg går vel ud fra at man slipper for synlig limsjask på membranen hvis der er tale om nogle større enheder (forhåbentlig). I dit tilfælde gør det jo ikke noget når man ikke kan se enhederne. Basrep. har ellers fået lidt blandet modtagelse førhen, her på HIFI4ALL's debatforum, så det er da dejligt med en solskinshistorie.
Jeg sidder lige i øjeblikket og gennemlytter en af mine Midnight Sun plader, og jeg synes at kunne genkende et af numrerne. Det hedder "Can You Hear the Music Play". Er det ikke et af de numre som også er på dit "Dansk Beat" bånd, Tante?
For de interesserede, så er der her tekster til adskillige sange med Midnight Sun.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Jo,'Can you hear the music play' med Midnight Sun er på mit bånd(nummeret er fra albummet 'Walking Circles'(Sonet SLPS 1536)).Det er iøvrigt skrevet af Lasse Helner(senere Lasse & Mathilde  ) og Peter Helner  Med hensyn til Basrep.dk,så er jeg tilfreds.Dog ville jeg måske selv foretage operationen,hvis det var basserne på mine Studio Monitor's.Du ved,selvgjort er velgjort __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det nu,hvis man vil ha' en rimelig billig og sjælden TR2075  Forsendelse fra England er ret dyr,men alligevel.......Tjek den ud  Der står ikke noget om hvor vidt sælger sender udenlands,men det kan man jo spørge om
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Tante dog!. Den er jø NØGEN den TR2075 

__________________ - Klaus -
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at den er sjælden men særlig køn er den nu ikke.
Det minder mig om engang i 80'erne hvor man var en yngre purk og det var "sejt" med en gennemsigtig Walkman.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det kan godt være at den er sjælden men særlig køn er den nu ikke.
|
|
|
Ja - her er et tilfælde hvor selv en Bikini vil gøre underværker __________________ - Klaus -
|
| Til top |
|
| |