Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 August 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Tunghør:En hård nød at knække,din TR2075......Jeg GLÆDER mig til at Mellemhjulet finder den fejl Det vil være noget af en milepæl at få en melding om hvad der forårsager de udfald Jeg antager at min servicemanual atter befinder sig i selskab med TR2075,i det smukke norsjællandske? Tunghør,dit Simpsons alter ego ligner rigtigt godt

Ja, det ligner foruroligende godt - det er jo ikke sådan, når man går rundt og ligner en tegneseriefigur..

Din servicemanual befinder sig rigtignok i det Nordsjællandske - tak for at jeg må disponere over den . Skulle du få brug for en selv, inden den er tilbage, så køb en på min regning. Jeg skal alligevel ha' anskaffet en selv, på et tidspunkt - det er ren slendrian der gør at den ikke allerede er blevet indkøbt

-Jeg tror Mellemhjulet er fortrøstningsfuld når det handler om at reparere 75'eren. Problemet er nok mere at der kan være langt imellem udfaldene, og man så kan forledes til at tro den er lavet - og så falder den ud igen..
 Denne gang faldt den ihvertfald meget ud her, så måske det er nemmere denne gang?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Seansmiller:Nu er der ikke så længe til at vi bør prøve at 'bytte' recievere.Jeg tænker noget i retning af næste weekend(fredag 17 og lørdag 18 august)?Hvordan passer det?Så må Tunghør følge lidt med ude fra SØ Asien og være godt misundelig på ikke at være til stede Og så synes jeg at du har ramt godt med din egen Simpson-klon  

Fredag d. 17 og lørdag d. 18 august passer mig helt fint , Tante.   Vi får bare aftalt nærmere omkring detaljerne. Det bliver spændende.  Tunghør vil følge eksperimentet fra en meget fjern sidelinie.

Viva Simpsons klonerne...

Krenzler: Du må få lånt et digikamera så du også kan få lavet din egen Simpsons-klon til samlingen.

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 August 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 08 August 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

2075'er "købnu" pris 289 euro - se http://cgi.ebay.de/TANDBERG-TR-2075-AM-FM-STEREO-RECEIVER_W0 QQitemZ110157338148QQihZ001QQcategoryZ141209QQssPageNameZWDV WQQrdZ1QQcmdZViewItem

Guldlyd

Sælger har ikke solgt før, så pas på!
Selvom han/hun har et godt lydende navn
Men flot eksemplar - dejlig finish

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 August 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Hvor har du ret.Man skal passe bare lidt på,når sælger ikke har haft salg før.Det havde jeg ikke selv set,da jeg spottede den imorges Det kan jo være at forsendelsen er 150 Euro,eller at sælger er en kvinde(så er der dømt ballade,med 110 % garanti!! Be careful out there..... )

Seansmiller:Så lægger vi an til 'Tandberg/Sansui-festival' i næste weekend.Det skal godt nok blive RIGTIGT spændende......Du har nok bemærket min signatur....?? Vi klarer detaljerne på mail.Men jeg vil mene at vi skal starte med Sansui her hos mig,du ved Jep,det er for morsomt med vores Simpsons-kloner

Tunghør:Så længe jeg ikke har vrøvl med min egen TR2075,så er jeg helt med på at den er med din TR2075 i det smukke nordsjællandske Jeg synes altså at din Simpsons-klon er spot on!På den fede måde Nu er det i hvert fald ved at være sidste udkald for dig,mht at koncentrere dig om Tandberg og alt det der følger med.Det bliver spændende om interessen stadig er der,når du atter arriverer til Danmark.Men hvorfor skulle den ikke være det?Med det danske vejrlig,så er det noget med at holde sig inden døre og hellige sig for eksempel lyd og musik

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Ja det ser ud til at være en flot sag den tr 2075, og for en gangs skyld til en realistisk pris. Men selvfølgelig, med nul handler er det jo en chance at tage..

Det er super Tante - så fortsætter jeg med at låne din manual lidt endnu. Vi håber selvfølgelig ikke du får brug for den

-Min klon er rigtignok temmelig vellignende. Jeg sad og fedtede med at smide den op som avatar, men jeg kan ikke rigtig få det til at lykkes. Hverken at få den til at fylde billedet ud, eller at komme under de 5 () kb. Man skal da vist være en sand troldmand, får at få vredet et foto derned. Kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde sidst, kun at det var mega besværligt. -Hvis der er nogen der kan, så modtager jeg med kyshånd i en pb!

Jeg tror allerede koncentrationen er smuttet fra tandberg - men jeg glæder mig til at vende hjem til en toptunet 2075'er, og så ta' den derfra. Så skal der lyttes med friske ører, og det bliver på en måde som at starte fra nul, bare på et noget højere niveau. Musik skal der ihvertfald helt sikkert til, så jeg er ret sikker på at interessen holder

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 August 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Det er super Tante - så fortsætter jeg med at låne din manual lidt endnu. Vi håber selvfølgelig ikke du får brug for den

Jeg tror allerede koncentrationen er smuttet fra tandberg - men jeg glæder mig til at vende hjem til en toptunet 2075'er, og så ta' den derfra.

@Tante Berg: Du dropper bare en PB, så har du manualen hurtig tilbage. Jeg tror jeg tager en kopi, så jeg kan sidde og tegne lidt ind hvad jeg skifter og sådan noget.

@Tunghør: Jeg sætter en superretometerfordeler ind i TR2075, så kan den ikke være mere toptunet. (Superretometerfordeler er en god norsk opfindelse....) Skulle den ikke være klar når du kommer hjem, kan du bare låne en Huldra 9 el. 10, eller en TR1000. Huldra 8 tør jeg ikke låne dig, er bange for at Tanten får øje på (og for) den Tak for sidst iøvrigt, skægt hvor meget højttaleren betyder for lyden.

Jeg skulle næsten have en signatur der hed: "Alle mine Tandberg radioer spiller hele tiden"

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Sendt: 09 August 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Mellemhjulet]

...

@Tunghør: Jeg sætter en superretometerfordeler ind i TR2075, så kan den ikke være mere toptunet. (Superretometerfordeler er en god norsk opfindelse....) Skulle den ikke være klar når du kommer hjem, kan du bare låne en Huldra 9 el. 10, eller en TR1000. Huldra 8 tør jeg ikke låne dig, er bange for at Tanten får øje på (og for) den Tak for sidst iøvrigt, skægt hvor meget højttaleren betyder for lyden.

...

QUOTE]

Re: superretometerfordeler    - Det kommer at bli kempe - alt blir med en rytme á la Il Tempo Gigante.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Mellemhjul:Som sagt er jeg helt tryg ved at du har min service-manual til TR2075....heldigvis gør den ingen gavn her,i forhold til min egen TR2075 som bare spiller og spiller Det luner en hel del at høre hvor glad du er for den Huldra 8 Så jeg kan godt leve med savnet....det er dejligt at vide at den er kommet til ære og værdighed.Her ville den uden tvivl blive en af de recievere der blev stillet ind i stakken,og hevet frem i ny og næ Så det er skønt at du nyder den

Walin:Jeg er slet ikke med der ......det må være noget 'insider',jer imellem

Og så er der Tandberg til salg her Vildt!!! Det er godt nok en selvhenter ovre i England..... Gad vide hvem der køber alt dette gear?:

(Her skulle undertegnede sidde og styre løjerne..... Jeg forestiller mig en pigeskole for forældreløse 18-27 årige piger )

Det ser godt nok lækkert ud!!

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 09 August 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg aftager gerne et sæt af de hørebøffer...
Skal vi lave en pulje? Investeringsfond
"Tandberg Invest opkøber fortidens guld" Jeg kan se overskriften for mig

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Jeg tror jeg ville gå ind i netop DET lokale med en go' portion ærefrygt...... Fantastisk at der står et helt klasseværelse med udelukkende Tandberg et sted på kloden.Utroligt,men sandt........ Problemet er at disse båndoptagere nok ikke er særligt nemme at sælge.......med fortjeneste Men lækkert ser det ud.Mashuro,de lyttebøffer er udstyret med en mikrofon også,så det er ikke dem du søger til dit eget setup.De ses ofte på især eBay.UK til ingen penge.....

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 09 August 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Det luner en hel del at høre hvor glad du er for den Huldra 8 Så jeg kan godt leve med savnet....det er dejligt at vide at den er kommet til ære og værdighed.Her ville den uden tvivl blive en af de recievere der blev stillet ind i stakken,og hevet frem i ny og næ Så det er skønt at du nyder den

Walin:Jeg er slet ikke med der ......det må være noget 'insider',jer imellem

@Tante: Den skal nok få en plads fremme, selv Tunghør blev vist lidt overrasket over lyden i den i forhold til TR2075. Den kan måske ikke så meget hifi, men den fører vist på charme.

Jeg er i øvrigt sikker på at ulfsn, eller en af de andre norske venner er overrasket, over at der er nogen der ikke ved hvad en superretometerfordeler er
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 09 August 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 09 August 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg stødte på et sæt Hi-Fi System 12 i dag i en antik/loppemarkedsbiks i nærheden af Hillerød. De var udført i flot palisanderfinér, og skulle ifølge sælgeren fungere. Desværre vidste han godt hvad han skulle tage for dem.  Han startede med at sige 500 kr. for sættet, men jeg ville ikke begynde at forhandle prisen med ham, for jeg har umiddelbart ikke noget at bruge dem til.

Er 500 kr. ikke lige lovligt i overkanten for sådan et par?

Edit: Og nej, de havde ikke andet Tandberg der oppe... og slet ikke et sæt Studio Monitors!  Jeg havde desværre ikke ramt en Tandberg guldåre.

Hvis der er nogen herinde som er ude efter sådan et sæt, så skal jeg nok komme med en kørevejledning til butikken.

Jeg var inde på Simpsonize me! endnu en gang for at se om jeg ikke kunne kreere en lidt mere vellignende Simpsons klon af mig selv. Det er små forskelle vi taler om, men ikke desto mindre.

'the only card I need is The Ace Of Spades!'

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Der er gået inflation i priserne på Tandberg Jeg har selv givet 50 kr for mit sæt Hifi System 12.Jeg mener at det er prisen,for de ca 37 år gamle kasser Okay,i mint ville jeg godt gi' 150 kr,meget mere ville jeg ikke gi' Der er en på hifi4all's KSB der vil ha' 9000 kr for et Tandberg setup(u.ht!!)..... og så trænger det oven i købet til en 'kærlig' hånd.... Må de 'brænde inde' med deres grejer for tid og evighed!! Men dejligt at høre at du spejder efter Tandberg......
Din Simpsons-klon ligner altså godt

Krenzler: Nårh,okay Tak for links til mere oplysning Har du fået simpsonificeret dig selv?Jeg vil da godt se resultatet,her

Jeg hører nærmest ikke andet end min TCD330(båndoptager).Jeg skal tvinge mig selv over på andre kilder.Imponerende lyd i de gamle båndoptagere.Igår hørte jeg lidt cd(under 'tvang' ) og det var fin-fin lyd.Men ikke som på båndoptagerne. Desværre bliver min TCD330 så varm,at jeg kun kan spille ca to bånd.Derefter skal den køle af(det var der cd'en kom ind) I øjeblikket bliver den endnu hurtigere varm,pga lidt sommervejr med nærmest tålelige temperaturer

Hvis ellers man tør ta' chancen,så er her en TR2075

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 August 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Tante < med den lyd Tandberg præsterer, er det vel ikke underligt at priserne er stigende ? Samtidig bliver der færre og færre apparater, men mon det fortsætter med de stigende priser ? Havde kontakt til den lokale radio- & tvservice igår, og der sagde de at 2075 er et klenodie, som man burde eje og ikke mindst PLeje . Han pointerede at lyden var fantastisk, og at man ved måling med oscilloskop fik samme signal UD som det der går ind, endda også med volumeknappen i bund !. Iflg. dem gjaldt det iøvrigt også 2080'eren.

Selv er jeg også MEGET imponeret over 3000-serien, der er gåsehud, ståhår, andehud, myreP***er osv. efter hver lytning.....det er bare SÅ FEEEE' .

Hifi System 12 til 50kr....øøøh Tante har du ikke overvejet et nyt job som indkøber ?  ...mindes jo også stadig dit "indkøbstogt" til det østjyske

Guld Tuborg < ja pengene ruller (ud), men er man tilfreds med det man har fået, er det vel heller ikke så ringe endda ? "Skandalus Bankoruptus" er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at vi har handlet for dårligt og dyrt, men måskke bare at der lige nu ikke er flere "disponible" beløb .

Disse 2 fætre øverst her

er netop ankommet hertil , hvorimod 2055 har sagt farvel . Har nu de 4 apparater i 3000-serien jeg vil ha' samt SM og 2075, og det samlede regnestykke viser en udgift på 13.100,-. Det er sæføli' mange penge, men hvad betyder det med den verdensklasselyd man har fået ? . Iøvrigt er de daværende "nypriser" ialt 43.000,- ,så der kommer INGEN klager fra det jyske . Dog er det sikkert, at der ikke er behov og "tid" til at byde på mere foreløbig.

Tante jeg vil også gerne med ind i DET undervisningslokale, men sgutte for at købe Tandberg . Et eller andet firma køber måske alt det udstyr, men hvad kan man som person dog bruge alle de ene apparater til ?

I modsætning til det på Vestegnen, må man sige, at der HER er ved at blive banket et godt tegneseriehold op.....go go go boys  ......Team Tandberg rules

Mellemhjulet + ulfsn < må altså også tilslutte mig.....ved heller nix hvad en superretometerfordeler er ....minder den om en multiakselbiturbofordelingsaccelerator ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Krenzler: Nårh,okay Tak for links til mere oplysning Har du fået simpsonificeret dig selv?Jeg vil da godt se resultatet,her

Hej!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Sådan! Hahaha,det er altså utroligt med vores simpsonificeringer Vi er en gang tegneserie,er vi! Ud over musik og Tandberg,så har jeg altid syntes at tegneserier var noget af det ypperste indenfor kunst,så jeg kan leve med det Godt gået,Krenzler.Det ligner dig

2-mas:Hold da op,hvor du opruster Men jeg kan godt forstå at du køber ind ad 1 gang,så er det overstået.Jeg tror på at det lyder VERDENSKLASSE!! Jeg kan ikke lige greje om det er en 3001 eller en 3011?Ud med sproget Jeg forstår også godt at du snupper 3000-serien,som vel er noget af det allerbedste fra Tandberg.....så vidt jeg ved.Der er også mange flere modeller at vælge mellem Og så beholder du TR2075,hvilket jeg synes er yderst fornuftigt.Det ER et klenodie,ingen tvivl om det Er det 'Heins' i Norge du handler med?Han har i hvert fald lidt af hvert af alt det fede Tandberg-grej,derhjemme(jeg ved godt hvem Heins er) Ingen har som du,
2-mas,fået så meget lækkert grej ind ad døren på rekord-tid.Og det er jo fantastisk at du har 'turdet',blot ved at læse om det her.......tænk hvis du var blevet skuffet? Du har været heldig,da det lader til at alt det du har købt bare virker tip-top! Når nu du har vænnet dig rigtigt til grejet,så bør du kigge efter et væg-til-væg tæppe,gerne i den fedeste 'berber'-uld.Du aner ikke hvad du kan hente på den front=akustikken i rummet The sky is the limit!! Ud med lædermøbler,marmor-borde og glas og stål,og ind med gardiner,stof-møbler og træborde.Testet og gennemprøvet
Mht priser,så gav jeg blot 30 kroner for dette sæt:

TL1210    

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Tante Berg] Seriøs side:Simpsonize me!

Flere der tør simpsonificere sig selv?Foreløbigt ser det sådan ud:

Guldtuborg:

Tunghør:

Krenzler:

Seansmiller:

Mashuro:

Og mig selv:

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum