| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < har du noget køkkenrulle man kan låne ? det ser da lidt utraditionelt og sjovt ud, og mon ikke der ville falde mange pudsige kommentarer, hvis den stod fremme i stuen ?
Tunghør < min trafo er vel nærmest champagnefarvet... Har lige talt med sælger, og han siger den aldrig har været skiftet, og han gentog at han købte apparatet fra nyt.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tunghør:Jeg gætter på at den sorte trafo betyder en sen TR2075......mon ikke?
Jeg er lige ved at lægge an til endnu en tur med 2075 som effekt og Huldra 10 som forforstærker.Jeg tænker at jeg kan trykke på 'Preamp rec'(nederst,helt ude til højre på TR2075) og dæmpe det hele 20 dB....  Ved ikke om det fungerer sådan,men nu prøver jeg.
Helt off topic,så faldt jeg over denne side: Simpsonize me! (den er lidt længe om at loade) Jeg er normalt modstander af at man flasher sig selv eller venner/gæster på diverse sites og også dette.Jeg har set billeder fra lytteaftener her fra hifi4all hvor deltagerne bliver udstillet...(den var ikke gået med mig(!),blot mit princip).Men jeg vil da godt give jer mulighed for at se hvem 'jeg egentlig er',efter at ha' været igennem denne Simpsonificering
Mig,sådan cirka:
 Simpsons rykker for vildt!!  Tegnefilmens svar på Tandberg! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Jeg må finde en og slæbe med i biffen.Alle siger at den film holder hele vejen.Ligesom Tandberg(just to keep on topic  ).Jep,nu har du jo set mig,og mit 'Simpsons-look' er rimeligt tæt på,synes jeg  Min 'frisure' var jeg dog nødt til selv at kreere i 'Paint'-programmet  Utroligt
Jeg er på Huldra 10 og TR2075 som effekttrin.Det lyder vildt godt  Desværre kan jeg ikke dæmpe TR2075 med 20 dB... Men det ændrer ikke ved at det er vildt god lyd!!Hold da op  Den er godt nok fed,sådan en Huldra 10.Det er HELE fronten der er oplyst.Jeg mener faktisk at det recieveren med flest lamper........hmmmm,TR2075 har 26 lamper.Jeg kan ikke huske hvor mange skalalamper Huldra 10 har,men det er noget mere end de 6 som TR2075 har  Flot sag!!
Huldra 10:
Min egen er i eg,og spiller fantastisk,takket være Walin's mellemkomst __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Mig,sådan cirka:
 |
|
|
Man kan godt se at det er dig hvis man ved det.  Det kunne være sjovt hvis flere deltagere i denne tråd smed deres Simpsonificerede portrætter op.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Krenzler, The Face/-Body...and my home-street...

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg, som du jo kan se på billedet, bruger jeg (ligesom 2-mas) måske lidt for mange men det jo også meget rart 
Min bror tog ikke den TR 2080' med hjem, han er stærkt afhængig af sin HK 670 med remote...
Så derfor har jeg nu to stk. 2080', og de er 100% mint så nu har jeg jo det vanlige Tandbergvirusproblem: det er mine, for ever           
 PS Har omsider taget mig sammen og fået hørt noget AIR, helt ok
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du nu bliver træt af palisander-finish på den ekstra 2080 så er jeg frisk på en lille bytte handel
lokke! lokke!
 __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed side, den der Simpsonize me! Du har sq ramt meget godt med din Simpsons-klon, Tante. 
Jeg synes det er svært at Simpsonficere mit eget fjæs. De af jer som kender mig kan jo selv bedømme.

|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Mashuro, jeg tror ikke at det er palisander, overfladen er lidt mere rødlig så måske ahorn 
(foreslag modtages) !...

|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du andre billeder af den Guldtuborg? Jeg synes det mere at det ligner rosentræ. Flot farve.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, ha - de er da for sjove de simpsonsfotos  - mit kommer nederst, og ligner vel egentlig foruroligende godt.. Mht hvor god den film er, så er den da okay, men det virker temmelig meget som et dobbeltafsnit til tv'et. Men det er jo heller ikke så ringe endda..  Jeg gætter på at du har ret Tante, og at det er de sene 75'ere der har sorte trafoer. Det passer vist også meget godt med de grå elna-kondensatorer, som også sad i 2055, og den er jo fra 1977. Endnu et stykke tandberg-fakta på plads  -Jeg har forøvrigt lige haft besøg af Mellemhjulet, som kom og hentede min 2075'er, for at ta' den med hjem til Helsingør, til en omgang reperation - rigtig mange tak, Mellemhjul, og hyggeligt at ha' dig forbi  . -Og du fik da vist hørt anlægget, mellem udfaldene..  Her er jeg så:
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahorn er da lyst,ikk?
Jeg mener da at Tantens 2075 har samme farve som vores SM - men den farve som din 2080 har ser da ud som en rødlig teak.
Måske har den tidligere ejer prøvet at ramme farven ved at bejse  ? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller: det smager da lidt af fugl - fedt træk med t-shirten  2mas: kaviar er hvad vi har - champagnefarvet er lige som den skal være
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Ahorn er da lyst,ikk?
Jeg mener da at Tantens 2075 har samme farve som vores SM - men den farve som din 2080 har ser da ud som en rødlig teak.
Måske har den tidligere ejer prøvet at ramme farven ved at bejse ? |
|
|
Ahorn er rigtignok lyst. Jeg tror ikke den tidligere ejer har prøvet at bejdse den - nogle af dem var bare røderere end andre. Njord Natum på audio karma har vist også en der er temmelig rød
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seriøs og meget sjov side: Simpsonize me!
Det var et godt grin at tjekke tråden her til morgen  I ligner,som Krenzler siger,rigtigt godt.....især når man har set jer i virkeligheden(skræmmende godt....)  Det er jo rart at få sat ansigter på hinanden
Guldtuborg's TR2080 er nok nødde-træ.Teak er det helt sikkert ikke,når jeg sammenligner med Tunghør's teak-kasse til TR2055/2075.Og Rio-palisander er det heller ikke.Eg er det slet ikke,og jeg kan ikke forestille mig at den er bejset.Så jeg siger at Guldtuborg's TR2080 er udført i flot nød
Jeg tror ikke at Huldra 10 på TR2075 er en permanent ting her.Det syder lidt vel rigeligt i 'tomgang'.Der er noget med at Huldra 10 skal ha' en modstand loddet på lige inden signalet rammer hovedtelefonbøsningen,for at være perfekt.Men når først musikken spiller,så er der altså lyd!!  Det er altså ret sjovt at eksperimentere med....
Seansmiller:Nu er der ikke så længe til at vi bør prøve at 'bytte' recievere.Jeg tænker noget i retning af næste weekend(fredag 17 og lørdag 18 august)?Hvordan passer det?Så må Tunghør følge lidt med ude fra SØ Asien og være godt misundelig på ikke at være til stede  Og så synes jeg at du har ramt godt med din egen Simpson-klon
Mashuro:Du er også ret genkendelig i Simpsons udgaven  Mht til din TR2075 så bør du være superglad for at den spiller så godt som den gør  Og med en ekstra linjeindgang!  Træværket er en detalje,som nok skal komme.Der er jo et par stykker efterhånden der har mere end et apparat der passer top og sider med TR2075....mon ikke der er en af dem der forbarmer sig over dig,henad vejen?Jeg håber det
Tunghør:En hård nød at knække,din TR2075......Jeg GLÆDER mig til at Mellemhjulet finder den fejl  Det vil være noget af en milepæl at få en melding om hvad der forårsager de udfald  Jeg antager at min servicemanual atter befinder sig i selskab med TR2075,i det smukke nordsjællandske?  Tunghør,dit Simpsons alter ego ligner rigtigt godt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |