| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt være, den er lækker! Den må ligge på min top-fem over de flotteste cd-afspillere, jeg nogensinde har set. Huiiiijj!
Men den er godt nok også dyr (i forhold til, hvis jeg skulle drømme om at købe den)
Skal du ikke ha', Berg? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei igjen
TCD 4035 er som du sier,en flott spiller,men den ble ikke solgt som high-end! Den var budsjett utgaven av TCD 4025,som ble lansert som en high-end spiller.Hva man skal legge i det begrepet kan vel være så forskjellig,men 4025 lyder en del bedre enn 4035.Noe mer dybde,dynamikk og bedre mellomtone.Det kan jo bero på ørene som hører....
Begge disse spillerene vil likevel spille adskillig bedre enn noen fra 3000 serien,og det skulle vel bare mangle!!(80 tallet og CD )
Etter min mening er 4025 den beste CD fra TB,med 4035 på andre plass.Når det gjelder pris,så går en pent brukt 4025 for 2000-2500 nok i Norge.En 4035 bør ikke koste mer enn en drøy tusenlapp(nok),noe den også blir solgt for,for det meste!
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er forresten svært spent på hvordan Mellomhjulet synes TR 1000 lyder. Det er en fantastisk lyd i denne maskinen om den får riktige høyttalere.Dvs. høy følsomhet og god kvalitet!!!
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn skrev:
Jeg er forresten svært spent på hvordan Mellomhjulet synes TR 1000 lyder. Det er en fantastisk lyd i denne maskinen om den får riktige høyttalere.Dvs. høy følsomhet og god kvalitet!!!
Mvh Rune |
|
|
Den spiller da, og rent umiddelbart lyder det faktisk som en krydsning af Huldra 8 og TR2075, som er dem jeg har spillet på, på det sidste. Men der er lidt knas på kontakter, og den virker lidt død i mellemtone og diskant. Men ok, den har spillet 10 minuter, og den kan jo godt have stået ubrugt i mange år, så jeg dømmer ikke noget endnu. (Børnene havde også travlt i stuen også  , signal/støj forholdet er bedre når man er alene hjemme  )
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn < interessant at høre din vurdering af CD-afspillerne i 4000 serien, men har du noget at fortælle om 3035 ?  ....og hvad går en pænt brugt for i Norge ?
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas.For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva de går for.De få jeg har sett til salgs,har enten ikke blitt solgt,eller vært defekte...Personlig ville jeg ikke gitt mer enn 3-400 kr,og det kun pga Tandberglogoen og for å ha en.
Mellomhjulet.Du må nok påregne en tids innspilling,og til og med en service før du får den til å virke optimalt.(Det er vel slike ting du gjør selv det.. )Det er i grunn mellomtonen og diskanten som er det aller beste med den,så om det ikke høres bra ut,så er den nok ikke som den skal enda!Bassen kan være litt ekkel å få til,og det er derfor riktige høyttalere er svært viktig.Får den riktig match, er det ingenting i veien med bassen heller!
Men naturligvis så har den ikke ubegrenset med krefter,så edruelighet mht størrelse på høyttalere er nok en fordel-uansett.Mao.Ikke prøv den på studio monitor
Merker du forresten "susing" på FM-stereo signalet,selv om signalet er sterkt?Den eldste TR 1000 serien liker nemlig ikke RDS signalene i eteren,og det medfører denne susingen som ikke har noe med tuneren forøvrig å gjøre.Om jeg kjører signal fra min private FM-sender til den,er "susen" helt borte!De nyeste utgavene er i midlertid ikke sånn,så de fungerer helt fint og støyfritt ved godt signal.De mest ihuga entusiastene hevder at lyden i forsterkerdelen er aller best i den eldste utgaven,og jeg tror nok at jeg må si meg enig i det....,selv om alle TR 1000 lyder svært vakkert.Røraktig,rund,crisp og autoritær lyd!!!
Mvh Rune
__________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
2mas: det der er en udstillingsmodel som tandberg lavede i akryl. Den er vist ikke supersjælden, men heller ikke ligefrem almindelig. Snup den da hvis du kan!  -Hvor faldt du forresten over den henne? Mellemhjulet: stort tillykke med fundet!  I lighed med Ulfsn glæder jeg mig meget til at høre hvad du synes om den, hen ad vejen. En tr1000 skulle jo være noget af det ypperste, og vi har kun haft en enkelt på banen, og så alligevel ikke engang det. Det var den jeg købte i dba, og som ikke spillede i den venstre kanal, og Walin derfor overtog. Kan dog stadig huske hvordan den var opbygget. Bare vent til du hiver låget af den, så får betydningen "proppet til randen" en ny dimension..  Var det forøvrigt en flad halvtredser for hele molevitten? I så fald har du da virkelig været på røvertogt i dag. -Fy!  Edit: jeg tror Mellemhjulet har de perfekte højttalere til lige netop en tr1000, Ulfsn! -Man kunne jo blive helt misundelig..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske:Længe siden  Det er din skyld at der er blevet så meget 'røre' om Studio Monitor's!!  Det var dig der linkede til dem,og dermed er du den direkte årsag til at de står her i dag  Der er et par stykker der har været her og hørt dem,der senere selv har fået et sæt Studio Monitor's.De kan i den grad anbefales
Ulfsn:Jeg har skrevet mig bag øret at 4035 ikke er tip-top,lydmæssigt....det anede jeg ikke  Det er nu heller ikke fordi det er aktuelt  Men hvor er den dog flot!!
Mellemhjul:Du ender med meget lækre Tandberg-grejer,til nærmest ingen penge  Tillykke med den lille ny  Når sommeren slutter,så er der basis for at få den TR1000 tilbage til ære og værdighed  Du får nok at se til i det kommende efterår/vinter
2-mas:Du skal stikke stikkene i 'Main Amp In'(L og R=oppe og nede,ude til højre).Det skulle give lyd.....Og så er du faldet over endnu en TR2075?Personligt synes jeg at de acryl-modeller er mere sjældne end kønne  Men sjov at ha',især hvis den virker  Har du købt den?
Hvordan er indtrykket af 3026/3038 på Studio Monitor's?Er det noget der vil noget?
Jeg kigger stadig fra tid til anden på eBay og andre steder,men jeg skal ikke ha' noget p.t.Jeg har rigeligt med grej jeg ikke lige får brugt....  Til gengæld bruger jeg mine båndoptagere mere og mere.De lyder altså suverænt godt! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Tante Berg Bare så du ikke misforstår meg.Altså 4035 er en meget god spiller det også,selv etter dagens standard,og både den og den noe bedre 4025 lyder veldig analogt,selv i forhold til mange av dagens CD-spillere.Jeg ville absolutt vært på jakt etter begge to Det er vel mer det at jeg reagerer på den tyske selgeren som sier at 4035 er en "high End" spiller.Det er den ikke,og var heller ikke ment å være det.Etter dagens såkalte standard er nok ikke 4025 det heller,men det mener vi jo hva vi vil om .I mine ører står den ikke noe tilbake for de fleste middels høyt prisete spillere av i dag,og den passer fantastisk godt inn i et anlegg fra 3000 serien.Lydmessig! Desverre har jeg ikke hørt et komplett 4000 anlegg,så hvordan den/de står seg sammen med sine "egne" kan jeg ikke si noe om.I tillegg finner jeg behovet for ekstern DAC langt mindre på disse to spillerene enn på de fleste nyere,uansett merke,kanskje med unntak av Marantz....Minuset er:Ubrukelig/ulogisk fjernkontroll,og et visst vedlikeholdsbehov av CD-skuffen.Den trenger bestandig smøring.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Var det forøvrigt en flad halvtredser for hele molevitten? I så fald har du da virkelig været på røvertogt i dag. -Fy! 
|
|
|
Det var helt specifikt 30 kr for radioen og så 20 kr for ca. 25 LPer. Der var så nok nogle af pladerne der skulle have været sorteret fra, men jeg tænkte jeg hellere ville gøre handlen færdig inden en af de "voksne" kom over. Jeg handlede med en sød ung pige, det er tit en fordel ved skoleloppemarkeder. Jeg pruttede så heller ikke om prisen, det går jo til et godt formål
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
30 kroner for en tr1000 - de aner ikke hvad de har mellem hænderne derude  . Nå, det havde jeg såmænd heller ikke selv vidst, for et par år siden.. Skoleloppemarked - det lyder som et godt sted at handle ind. Efterhånden koster LP'er vel også nærmest en tier stykket, så det var søreme også billigt med under en krone stykket!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Skoleloppemarked - det lyder som et godt sted at handle ind. Efterhånden koster LP'er vel også nærmest en tier stykket, så det var søreme også billigt med under en krone stykket! 
|
|
|
Jep, men undgå de ældre herrer der tydeligt husker både hvor dyre LPer var i gamle dage, for slet ikke at tale om at Tandberg jo var lidt grosseragtigt der tidligt i 70'erne
De unge piger synes vist tit at alt større end en ipod er forældet............, altså når det gælder lydudstyr.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn skrev:
Hei Tante Berg Bare så du ikke misforstår meg.Altså 4035 er en meget god spiller det også,selv etter dagens standard,og både den og den noe bedre 4025 lyder veldig analogt,selv i forhold til mange av dagens CD-spillere.Jeg ville absolutt vært på jakt etter begge to Det er vel mer det at jeg reagerer på den tyske selgeren som sier at 4035 er en "high End" spiller.Det er den ikke,og var heller ikke ment å være det.Etter dagens såkalte standard er nok ikke 4025 det heller,men det mener vi jo hva vi vil om .I mine ører står den ikke noe tilbake for de fleste middels høyt prisete spillere av i dag,og den passer fantastisk godt inn i et anlegg fra 3000 serien.Lydmessig! Desverre har jeg ikke hørt et komplett 4000 anlegg,så hvordan den/de står seg sammen med sine "egne" kan jeg ikke si noe om.I tillegg finner jeg behovet for ekstern DAC langt mindre på disse to spillerene enn på de fleste nyere,uansett merke,kanskje med unntak av Marantz....Minuset er:Ubrukelig/ulogisk fjernkontroll,og et visst vedlikeholdsbehov av CD-skuffen.Den trenger bestandig smøring.
Mvh Rune |
|
|
Ulfsn:Jeg er helt med.Når man en sjælden gang taler om et Tandberg-apparat som 'ikke er helt så godt' som det meste andet fra Tandberg,så er det jo som regel alligevel verdensklasse i sammenligning med det meste andet man kan sammenligne med....(ingen nævnt,ingen glemt)  Jeg har til dato kun haft fornøjelsen af at lytte til min egen TCD3015A.En cd-afspiller der altid har haft teten,i min egen lille verden  Jeg synes faktisk at den er lysår fra de fleste andre cd-afspillere.....på den der fede analoge måde  Men jeg kunne jo være forkert på den?Jeg synes bare at alle cd'er afspillet i min TCD3015A lyder rigtigt godt.Det er jo bare dejligt at ha' det sådan med eens cd-afspiller,på snart 20'ende år
Jeg må dog erkende at analoge medier er noget federe at lytte på.Det er ganske enkelt mere 'ørevenligt' at lytte til.Jeg kan godt li' at ha' digitale medier.Både cd og pc.Men skal der lyttes intenst,så vil jeg langt hellere lytte til en af mine båndoptagere,eller en af mine pladespillere.Sådan er det  Cd og pc 'vinder' kun på betjeningskomforten.
Sveske:Ta' du det bare som smiger og ros.Det er fuldt fortjent!!  Du må lige bearbejde din makker,for det er hele 'besværet' værd,og I skal være velkomne
Mellemhjul:Du har da godt nok skudt papegøjen,som man siger  Det var jo til foræringspris,det der  Godt gået __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal da for all del ikke snakke stygt om Tandberg her inne,og de er sannelig i godt selskap med sine 80-talls spillere.-Men jeg har hørt en spiller som din+mange andre Tante,og det må nok sies at du nok vil føle deg i en annen CD-verden med en feks 4025 eller en 4035.3015 A var av det beste som var å få den gangen,men desverre kan jeg ikke dele entusiasmen for lyden i den (og de aller fleste andre 80-tallsspillere)lenger.Jeg synes CD lyden den gangen står for alt som kan gå galt med lagret lyd hard,boksaktig og uten romfølelse,og du nevner jo også at du finner analog lyd langt bedre.4025 er langt mer analog i lyden enn din 3015 A.Det er bare en ting å si Tante.Let finn og kjøp!!!!! (PS.Analog lyd er fremdeles best da-det er ikke det....)
En 3015 A er jo uansett et Tandbergklenodium,og hvis du parkerer den nå mens den ennå virker,kan du jo ha den i mange flere år til,i frisk tilstand.De er nemlig ikke lette å få reparert lenger.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 04:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tunghør + Tante < nej nej har ikke fået den 2075'er med glas....sveske efterlyste bare billeder, og på trods af den store modstand mod "racks", gad jeg nu godt eje lige netop det....det er jo ren guldlyd ikke ? . Det er dog et bevis på, der ikke kun er muld og Vildmosekartofler i det jyske .
Apropos sammenligning af lyden fra 2075 og 3026+3038 på SM'ere, ja så er det en svær sag at teste. Har snart kørt en uge på CD-afspilleren med 3000'erne+SM, og i samme periode hørt radio på 2075 med farisær højttalere . Når det inden sålænge har bidt sig fast, er det så meningen at bytte om, således CD'en kører på 2075+SM, og høre noget radio på 3000 over Bose 601. I forlængelse af Tante's " snak om "den analoge måde", er det måske netop der at forskellen er, ihvertfald var der en klokke der ringede umiddelbart efter tantes udlægning. En ting er dog helt sikkert, både 2075 og 3026+3038 er kommet her for at blive , så der altid er garanti for superb lyd. Sveske derfor håber jeg også din kammersjuk kommer op af stolen, så han får den oplevelse, der givetvis venter hos Tante.
Tante tak for vejledning omkring "main amp in" og en i R**ven....projektet er dog sat på standby på ubestemt tid......det er jo pokkers der også er job der skal passes ikke ? ...men fedt at din Huldra2075 leverer klasse 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, den tr 2075 har jo grå elna kondensatorer, og en sort trafo - ligesom Mashuro's. Så blev de altså også lavet med den sorte trafo, og Mashuro's er ikke blevet skiftet, som vi blev lidt i tvivl om..
|
| Til top |
|
| |