| Forfatter |
|
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nei, det står for Bra design og OK lyd, tror jeg :) jeg har stor respekt for BO, det er bare endel mennesker som overvurderer det noget ;) .. Ingen tvil om at BO har produsert mye morro ?
2-mas skrev:
Qbig < B&O.....står det for Brugt og Overdyrt ? 
Krentzler < mon han har kone og mange børn ?  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BTW: Interessant for alle som liker musikk ?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=194747
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
|
Qbiq: Det var næsten rigtigt, det der med FED. Jeg har hørt en hel del Århusianere sige at noget er "fed", men her i København siger vi "fedt". Jeg ved ikke helt hvordan T'et i "fedt" er blevet sparet væk vest for Storebælt. 
|
|
|
Mon ikke det falder sammen med at mange Jyder har svært med fx "et hus" men siger "en hus"? ligeledes bytter mange om på "sit/sin" og "hans/hendes" - fx siger mange Sønderjyder "han tog hans hat" om en mand der tager sin egen hat hvor det retteligt hedder "Han tog sin hat" Dette er ikke Jyde-Mobning blot en konstatering af små forskelle i vort lille bitte land - Mange tror at en Bjørnetjeneste er en god ting og at blive forfordelt betyder at få mere - forfordelt som ord har faktisk skiftet mening flere gange de sidste 200 år - men lige pt betyder forfordelt at man for mindre en andre. Der er jo også en generel tendens til at folk har svært ved ordene ligger og lægger Men som sagt ingen bashing/mobning herfra (selv staver jeg som en brækket arm) Dog vil jeg mobbe folk der siger "moderned" om noget der er moderne  men det er fordi jeg er en intolerent skid  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dux 1 Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Kjaergaard du spurgte om TR2055's evner i forhold til Tandberg Studio Monitors, og jeg glemte helt at sige, at du er velkommen til at komme forbi ved lejlighed og ligge ører til en lytning i praksis ...Du er jo også fra det nordjyske, så måske kan vi - med Tante Bergs accept sæ'føli´- åbne en lille ekslusiv jysk Tandbergtråd filial ?
Har du selv noget Tandberg ? Vi er nysgerrige 
Tante hvis ikke du har hørt 2055 på Studio Monitors, er der så ikke en ekstra grund til at frekventere det Nordjyske ? hihi....vi har da også lækre sommerskure med tilhørende havvand, men det er selvfølgelig absolut sekundært i forhold til Tandberg ikke ? ...og spørgsmålet er jo også, hvorlænge man er i stand til at undvære sit Tandberg ? Iøvrigt må jeg give dig ret, Studio Monitors på 2075 er klasse, og jeg bliver mere og mere glad for den lyd .
Du nævner, at du husker 3000-serien som verdensklasse, så måske man også skal ta' sine nye indbogenstande (3026A+3038A) nærmere i øjesyn ? 

|
|
|
Er de ikke lidt kleine i det,de sorte kasser der,i forhold til TR2075 og 55'eren? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dux1:Godt at høre at du er med endnu.Det er totalt Tandberg-forum nu.....det er for fedt  Tak for billederne for snart længe siden,forresten __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen DUX1 og tak for sidst, håber du kan få lagt NOGET af taget på nu. Mit loft er så godt nok også sprængt nu....altså det på bankkontoen . Er KANON tilfreds med både setup, lyd og priser, og vil pleje dine børn med omhu. Hvad var det TV2 sang ?.....nærmest lykkelig ... og det blev FEEE' LY', da højttalerledningerne først blev sat rigtigt 
nej Tante og Tunghør jeg var ikke i Frederikshavn , men sørme om der ikke kom en gæst hertil med meget meget fine gaver....den mand holder jeg gerne jul med...hvad siger du DUX1 ?  Lækre kasser og pyt med størrelsen, det er jo ikke (Guld) Tuborg vi taler om vel ? . Der er sansynligvis tale om den smitsomme Tandbergitis Vulgaris, men det er faktisk blevet endnu værre, for nu er der også kommet et snert af Bankoruptus Skandalus . Pas nu på du ikke også får ondt i ryggen, når du nu skal ned og rode med ledningerne .
Kl. 12 imorgen er der forlænget weekend, så en skal bare lytte og eksperimentere, og mon ikke der falder et par ord med på vejen her på stedet..
Sveske velkommen tbaws...her er rart at være ....men pas på det smitter 
Tante og Tunghør hygge imorgen fredag, men er der ikke noget med at følgerne af sådan en aften kan række langt ind i lørdagen ? 
God weekend til alle og lige en ekstra nordover.
Hilsen Thomas
"Vebjørn som statsminister" 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Viste du at det meget eftertragtede Thorens værk TD 124 udover at være solgt med Ortofon og Beogram 1000 på kassen også har været i klørene på Tandberg
The
TD-124mk2 was soon recognized as one of the most sophisticated transcription
turntables available on the market. Both Bang & Olufsen (B&O)
and Tandberg choose the TD-124 MkII to be incorporated in the top of their
product ranges and the turntable was adorned with their respective logos.
Dette ville jeg ikke vide hvis ikke det var for endnu en af Krenzlers gode links
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 06:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Rigtigt spændende at få lidt input fra 3000-serien  Det er godt nok vildt som du har fået grej på rekordtid.Inden du rigtigt lægger dig fast på hvordan setup'et skal være,så brug masser af tid på at lytte til forskellige genrer af musik.Det tager lang tid at lære grejet rigtigt godt at kende.Det er i hvert fald min egen erfaring.Du kan hurtigt komme til at fortryde,hvis du sælger videre alt for hurtigt......
Og så har du fået det leveret....det er den allerbedste måde.At få det 'håndholdt' til døren  Og så er der vel blevet lidt mere plads hjemme hos Dux1?
2-mas,du har jo ret.Sådan en fredag i hyggeligt selskab trækker spor langt ind i lørdagen......man er jo ikke 17 år længere,vel  .....  Go' fornøjelse med eksperimenterne
R-l-b:Spændende sag,den Thorens TD-124 MkII.....især hvis den har fået Tandberg-logo på  Jeg mener at den er lige før min TT500(TD150 MkII).Den KUNNE hedde TD165,eller TD150 AB MkII(Dette er modelbetegnelserne opgivet på www.nrhf.no,der desværre ikke har billeder af disse to modeller).Sjovt nok er min TT500 ikke nævnt på www.nrhf.no.....
Iøvrigt er der ingen der kan linke med relevante links som den gode Krenzler __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
R-l-b:Spændende sag,den Thorens TD-124 MkII.....især hvis den har fået Tandberg-logo på Jeg mener at den er lige før min TT500(TD150 MkII).Den KUNNE hedde TD165,eller TD150 AB MkII(Dette er modelbetegnelserne opgivet på www.nrhf.no,der desværre ikke har billeder af disse to modeller). |
|
|
Det er næppe en af disse 2 da de bærer navnene på andre allerede eksisterende Thorens modeller.
Tante Berg skrev:
| Sjovt nok er min TT500 ikke nævnt på www.nrhf.no..... |
|
|
Med "TD 150 AB MkII" menes der helt sikkert din TT500 men af en eller anden grund har NRHF valgt at kalde den ved Thorens navn.
Jeg har aldrig hørt om nogen der ejede en (eller har set en) Tandberg udgave af TD124 så hvis den overhovedet findes må den være ret sjælden.
Trond Kjetil om TD124 hos Alternativ Audio.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Jeg tror du har ret.Det er generelt en go' side,den www.nrhf.no,men mht pladespillere er den altså noget mangelfuld og jeg har da fundet et par deciderede fejl  Men lækker Thorens TD124/Beogram 1000/Tandberg
Tunghør:Så fik du hørt Huldra 10 på TR2075.....det er noget der vil noget!  Jeg kan stadig ikke greje om det lyder federe,slankere,bedre osv.......?Jeg kan kun konstatere at det lyder hamrende godt  .....og H Ø J T og R E N T!  Tak for igår.Nu har du så Tandberg-lyden i ørerne,når du drager afsted __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante og Tunghør det lyder som om, i har haft en lækker oplevelse igår , men kan i ikke lige PRØVE at forklare lidt nærmere...HVIS det er muligt med den slitage i måske oplever idag . Formoder det IKKE er øregangene, der er slidte . Var det med SM'erne tilkoblet det lød så godt ?
Her lyttes også meget, og hvilken fryd oh la laaa, og lyttes skal der også i de kommende dage. Lige nu er det udelukkende på 3026+3038, og imorgen eller mandag skiftes der så over til 2075.
Tante, jeg er ikke (støv)samler og har heller ikke lagerplads, så det der ikke har til formål at bruges jævnligt, bliver nok solgt og slet ikke indkøbt, og med de priser der lige nu er på 2055 i Norge, ryger den nok nordpå, selvom det KLART også er en klasselyd den præsterer.
Rigtig god weekend også til jer på den forkerte side af bæltet
Hilsen Thomas
"Læs tantens tråd, lyt Tandberg, og vågn op til dåd" 
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Huldra 10 som forforstærker og TR2075 som effektrin og ja,det var på Studio Monitor's  Det sparker r*v på en måde jeg ikke har hørt før....?Jeg vil hævde at Huldra 10 har en noget bedre RIAA end TR2075.Der er meget mere hul igennem
Jeg er tilbage på TR2075 solo.Det kabel der skal gå fra Huldra 10 til TR2075 er i dagligt brug fra min pc til mit setup.Så jeg skal ha' indkøbt et stk kabel,eller selv kreere et
Hvad med 3026 i r*ven på TR2075?Fik du aldrig lyd ud af det,2-mas?Du kan jo også prøve med 3038 og TR2075 som effekttrin......det er facinerende med alle de muligheder man lige pludseligt har  Husk nu at komme ud og nyde det dejlige vejr,mens tid er!
Tunghør:Ja,jeg kan altså ikke selv sige at det er det eller det der lyder federe.Kun konstatere at det lyder vildt godt og ALT er med og bliver spillet med en overbevisning jeg ikke har hørt andre steder......det er en vild kombination
Nu er det for alvor blevet næsten umuligt at komme tilbage til EN(1) enkelt reciever __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert at høre at den "Huldra2075" er så god ....kan det snart blive bedre ?
Jeg har kun forsøgt een gang at sætte 3026 i R**ven på 2075, og det kom der ikke nogen lyd ud af desværre. Vil gerne gøre forsøget, både med 3026 og 3028, men for at være helt ærlig, er jeg bange for at noget måske kan blive ødelagt, hvis det gøres forkert, men hvad mener i ?
Tante, har kigget din vejledning med fotoet på side 100, og vi er vel enige om at kablet skal sættes i de to "main amp in" stik, (de 2 til højre af de 4 i gruppen) som sidder tættest på Phono 1 stikket ?
Uanset hvad, tror jeg ikke på det umiddelbart giver nogen forbedring i lyden, men KAN det prøves, skal det prøves 
Så i at 2055 gik til 2000 NOK på norsk qxl ? Der er stadig en mere af slagsen til salg der, og den er pt. budt op i 1600 NOK.....mon de har tjent SÅ godt på nordsøolien deroppe , eller hvad sker der lige ?
Den 4035 cd-afspiller er da guddommelig at se på, "top of the pops" ...kunne være spændende at høre den ! Håber der snart er en her, der får erhvervet sig det guld, og kan fortælle os nysgerrige sjæle mere om det.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke som ægte Tandberg enthusiast ÅBNE VINDUERNE og så nyde det gode vejr INDEFRA ?
Har set begrebet "mint" omtalt flere steder, og MÅSKE endda også forstået lidt af hvad det betyder , men hvad adskiller egentlig et rigtig fint eksemplar fra et mint eksemplar ??
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loppemarkedfund, nu må jeg da snart have Tandberg radioer nok til at lære det hemmelige håndtryk  Jeg spottede den ikke i første omgang, da jeg var på LP jagt. I anden omgang lignede det jo en Tandberg, men troede det var en TR200 eller sådan noget, da den jo ikke er så bred som en Huldra 10. Men så var det lige præcis den TR1000 jeg gerne ville prøve, da det ifl. de norske venner skulle være nogenlunde en mellemting mellem Huldra 10 og TR2075:  Alene de mange meter vintagelampeledning er jo godt.............. Der røg også et par LP'er med overi:  Tito Puente, "The Tiger of Timbales", samt denne LP med det meget spøjse cover:  Grin ikke. Den er med Perez Prado, "The Mambo King", som bl.a. har skrevet Mambo No. 5 engang i 50'erne. Selv Byggemand Bob har lavet en udgave, og Lou Bega havde et kæmpehit med den for nogle år side. Byggemand Bob udgaven på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=D38s1PDZlx0Kendetegnet for de cubanske orkestre er den lethed de swinger med. De mere europæiske typer er helt stive i forhold. Grant Green lyder tilgengæld temmelig meget på hjemmebane når han spiller almindelig Blue Note jazz. George Shearing har tilgengæld et cool 50'er cover.   Alt i alt synes jeg de 50 kr er givet godt ud.
|
| Til top |
|
| |