| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holder den ikke med de 100 ? Jeg ejer da en tr200 så det burde kunne lade sig gøre at komme over på den anden side  Edit: jo - det kunne det Bravo Tante - den fedseste hyggeligste tråd på Hifi4All er lige rudnet de 100 sider og 2001 indlæg - BRAVO - BRAVISSIMO - Det havde aldrig ladet sig gøre uden dit gode humør - Og den lille midvejs krise har vi glemt - vi glæder os til de næste 100 sider - det bliver Tandberg fest
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! Jeg skal vist have skolepengene tilbage.
Det er indlæg nr. 1981 (ovenstående) og IKKE 2001.  Det lød ellers meget godt...
Men jeg fik da heldigvis ret i min forudsigelse omkring indlæggets ejermand.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortvivl ej Krenzler: 1981 var året jeg fik min første bil - en WV boble fra 1962 - den kostede 2060 at få synet - mærkeligt at gennemsnittet af disse milepæle i mit autoliv bliver 2001, - så er vi tilbage på sporet og checken med mine skolepenge er er også på vej - måske kan jeg købe en TR 2075 for pengene  Tante: ud over tillykke - 6 watt driftseffekt - kræver det 2075 for at spille højt eller kan kan 2055eren også tumle dem ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-i-b undskyld hvis jeg blander mig i dit spørgsmål til Tante, men har kørt samtidig med Studio Monitors og Bose 601 på 2055, og det kørte fint , uden problemer og rigelig højt til at naboerne kunne bemærke det ....men Tante...vil meget gerne høre din mening herom også...halloooo kom skifter .
Og nu vi er ved det...hip hip og tillykke med de 100 sider....din entusiasme og mange muntre indlæg 
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orv,hvor vildt  Godt gået,drenge  100 sider på under et år,det havde jeg ikke lige regnet med.Den var ikke gået uden det kvalificerede mod-og medspil som er så fremherskende her i tråden  Der findes ikke SÅÅÅÅ meget lekture på nettet om Tandberg og slet ikke på dansk.Det gør der nu.Masser af gode og subjektive observationer
R-l-b:Tillykke med at du rundede side 100  Når andre taler om følsomhed i dB,så er jeg som regel helt 'lost'.Jeg er vokset op med drifteffekt opgivet i Watt,sådan som Tandberg opgiver det.Studio Monitor's har 6 Watt.Til sammenligning har Tunghør's F3 Trapez X(mine gamle højttalere) 3,5 Watt.Giver det nogen mening,R-l-b?Det kræver lidt flere kræfter at spille Studio Monitor's op,end det kræver at spille Trapez'erne op.
2-mas:Jeg har ingen mening om Bose 601......  Jeg kender dem ikke.Heller ikke TR2055 på Studio Monitor's.Jeg kender 'kun' TR2075 på Studio Monitor's  Jeg kan betro dig,2-mas,at fra starten har jeg bemærket at jo flere 'led' jeg skiftede ud med Tandberg,des bedre lød det her i huset,og lyder stadigvæk
Qbig:Du er den første jeg hører fra som ikke er helt vild med 3000-serien.Men dine betragtninger er interessante.Som jeg husker mit gamle grej i 3000-serien,så var det altså verdensklasse.3008 og to stk 3009(mono-blokke)  Jeg havde også båndoptageren,3014(uden A).Det er den bedste båndoptager-lyd jeg endnu har hørt.Desværre var den umulig at få til at køre jævnt,i længere tid ad gangen.....den blev solgt til en lykkelig nordmand for ca 5 år siden(i org. emballage,manual og fj.betjening)  .......  Jeg havde også tuneren,en 3011A og så selvfølgelig cd-afspilleren,TCD3015 A,som er det eneste fra dengang som jeg stadig har.Den er jeg meget glad for
Idag er jeg voldsomt imponeret over de endnu ældre TCD300-330,som er de 4 båndoptagere jeg har nu  Og de har næsten ikke kostet noget som helst.Tre båndoptagere har jeg selv løbet igang,efter at de må ha' stået stille i årevis.Ikke mere,nu spiller de!!  Jeg lytter rigtigt meget på TCD330.....fantastisk lyd,den kan producere!!
Det har været en L A N G proces at få grejet til at spille ordenligt.Men ved at bruge grejet,er det langsomt,men sikkert blevet vakt til live igen(det er især båndoptagerne,der har drillet lidt).Jeg er ikke i mål endnu,og jeg tvivler på at jeg kommer i mål nogensinde.Der er jo lidt der skal kigges på næsten hele tiden.....som nu signalmeteret i min TR2075.Men det gør nu ikke så meget.Således er der stadig masser at skrive om,her i tråden __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjaergaard du spurgte om TR2055's evner i forhold til Tandberg Studio Monitors, og jeg glemte helt at sige, at du er velkommen til at komme forbi ved lejlighed og ligge ører til en lytning i praksis ...Du er jo også fra det nordjyske, så måske kan vi - med Tante Bergs accept sæ'føli´- åbne en lille ekslusiv jysk Tandbergtråd filial ?
Har du selv noget Tandberg ? Vi er nysgerrige 
Tante hvis ikke du har hørt 2055 på Studio Monitors, er der så ikke en ekstra grund til at frekventere det Nordjyske ? hihi....vi har da også lækre sommerskure med tilhørende havvand, men det er selvfølgelig absolut sekundært i forhold til Tandberg ikke ? ...og spørgsmålet er jo også, hvorlænge man er i stand til at undvære sit Tandberg ? Iøvrigt må jeg give dig ret, Studio Monitors på 2075 er klasse, og jeg bliver mere og mere glad for den lyd .
Du nævner, at du husker 3000-serien som verdensklasse, så måske man også skal ta' sine nye indbogenstande (3026A+3038A) nærmere i øjesyn ? 

|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante.
Tillykke med "jubilæet"! 
I dagens anledning har jeg lavet et lille virtuelt sofastykke i dine ynglingsfarver som uden tvivl må være rød, blå og Rio palisander. 
Jeg vil se frem til de næste 100 sider i den hyggeligste tråd på hifi4all.

|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have r-l-b.  Jeg må også erkende at der er noget specielt over det flotte blå skalalys og røde kontrollamper som sidder i de store Tandberg receivere.  Og jeg ved at flere her i tråden kun kan være enige omkring det.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak, Tante - vi ses i morgen  . Hvis man må komme med et lille "lytterønske", så kunne det da være ret spændende at høre 75'eren med huldraen som forforstærker  . -Ikke for at få blæst ørerne af, men det kunne være interesant at høre om det lød bedre. Jeg er ikke i tvivl om at det kan lyde højere end højt!  2Mas: du har fart på der! Er det så Arne B's forstærker, som han udskiftede med monoblokke? -Den var da egentlig heller ikke engang så dyr.. -Fik du også hørt 3009'erne?
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, 100 sider. Og over 44.000 visninger!
Det er lidt for længe siden, jeg har fulgt rigtigt med i denne tråd. Det skal der rettes op på! __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
(QbiQ, ikke Qbig ;) (I know, q & g ... v.close) har hendt oxo tidligere ;) o:) Jeg mente bare at det var 2 forskjellige idretter, ikke at den ene var dårligere enn den andre. Jeg ingen expert på 3000 serien, bare det at 2xx5 er litt spesiell. Tandberg produserte disse når konkurrentene hadde 50000 watt ... (well, almost) ..og det gjorde de fordi det var nok !! (kanskje? ikke vet jeg) En gjennomsnittlig pioneer / sansui / marantz etc. i 1980 hadde vel ca. 50000 watt? i 1975-80? :) nåvel.. Det er VELDIG kult med Fotball .. *OG* det er veldig kult med kvinne-tennis o:)... forskjellig ? ja :) Jeg har bestilt en SA9500 (den er 75 modell tante, totl før watt racet begynte, og de måtte trimme den til sa-9900) .. jeg har aldri hørt gammel PIO, og jeg vet ikke helt hva jeg skal matche den med.. men jeg gleder meg.. håper selger ikke ombestemmer seg.. jeg har tenkt å bytte min #2 TV (Samsung 32" crt 100Hz) mot den og en 3014...
Tante Berg skrev:
Qbig:Du er den første jeg hører fra som ikke er helt vild med 3000-serien.Men dine betragtninger er interessante.Som jeg husker mit gamle grej i 3000-serien,så var det altså verdensklasse.3008 og to stk 3009(mono-blokke) Jeg havde også båndoptageren,3014(uden A).Det er den bedste båndoptager-lyd jeg endnu har hørt.Desværre var den umulig at få til at køre jævnt,i længere tid ad gangen.....den blev solgt til en lykkelig nordmand for ca 5 år siden(i org. emballage,manual og fj.betjening) ....... Jeg havde også tuneren,en 3011A og så selvfølgelig cd-afspilleren,TCD3015 A,som er det eneste fra dengang som jeg stadig har.Den er jeg meget glad for
Idag er jeg voldsomt imponeret over de endnu ældre TCD300-330,som er de 4 båndoptagere jeg har nu Og de har næsten ikke kostet noget som helst.Tre båndoptagere har jeg selv løbet igang,efter at de må ha' stået stille i årevis.Ikke mere,nu spiller de!! Jeg lytter rigtigt meget på TCD330.....fantastisk lyd,den kan producere!!
Det har været en L A N G proces at få grejet til at spille ordenligt.Men ved at bruge grejet,er det langsomt,men sikkert blevet vakt til live igen(det er især båndoptagerne,der har drillet lidt).Jeg er ikke i mål endnu,og jeg tvivler på at jeg kommer i mål nogensinde.Der er jo lidt der skal kigges på næsten hele tiden.....som nu signalmeteret i min TR2075.Men det gør nu ikke så meget.Således er der stadig masser at skrive om,her i tråden  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det er sagt, synes jeg Seansmillers TanteBergs Radio logo var FET (eller FED som det sikkert heter på dansk) ;)
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos priser i Norge.....på norsk qxl er der pt. TR2055 til salg (se http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=510278214 ) ...nogen der vil købe ? ...en "køb nu pris" på 3600 NOK, hvad mener i ?
Der er to forskellige 2055'ere til salg, og den anden er indtil videre budt op i 1100 NOK, og der er stadig 2 dage tilbage at byde i...det er ihvertfald NOK NOK 
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-Mas :
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=10576101&sid =xz12abcUW7ba186893&WT.svl=Link
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=10512432&sid =xz12abcUW7ba186893&WT.svl=Link
Idiots are everywhere :) esp. up north ;)
hehe!
Kanskje denne er mer interessant?
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=10752157&sid =xz12abcUW7ba186893&WT.svl=Link
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fast pris: 3600,- NOK. Mindsteprisen må da ligge deroppe af så?
Sælger "comsys_180191" borger for en god stand men han har haft selvsamme apparat på auktion før uden gevinst. Hvis han nu sænkede prisen en anelse...
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbig < B&O.....står det for Brugt og Overdyrt ? ....up north er det selverkendelse ? 
Krentzler < mon han har kone og mange børn ? 
|
| Til top |
|
| |