Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Brok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 35
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Apropos Lottospilleri:

Igår aftes dinglede jeg tilfældigt ind på Arena-scenen (Grøn scene for kendere) på Roskilde Festivalen. Her spillede et band, jeg aldrig har hørt om før: Soulsavers,  feat. Mark Lanegan.    DAMN! Det var fedt! De gav blandt andet en super fed version af Creedence Clearwater Revival-nummeret Effigy.

Der var så meget power, energi og upåtagethed, at det uden sammenligning tager pladsen som (min) største positive musikalske overraskelse i årets mudderhelvede.

Så gik turen gennem pløret til Orange, hvor halvdelen af de oprindelige fra The Who fyrede den af. Det var skægt at se den meget blandede forsamling af tilskuere, lige fra purunge piger som med garanti ikke anede hvad de gik ind til, til de absolut modne "unge fra 60'erne", hvoraf flere med blanke øjne forventningfuldt genhørte deres ungdoms idoler. de rykkede for vildt, de gamle herrer, dog imod sædvane uden at ødelægge et eneste stykke habengut på scenen . Det er godt nok imponerende, som de gamle t**ser kan trykke den af. Respekt

Kl 01.00 indtog Red Hot Chili Peppers Orange scene. Dem havde jeg glædet mig allermest til at høre. De gav en meget blandet koncert, som på mange måder skuffede fælt. Blandt andet virkede det, som om Anthony Kiedis' stemme ikke rigtig magtede at blæse igennem; der var en del (korte) pauser undervejs, hvor de 4 rødder åbenlyst ikke var helt enige om, hvad de skulle til at spille; og de virkede mildest talt ret uengagerede. Til gengæld bød de på nogle helt suverænt fede jamsessionagtige fortolkninger, som, i mangel på bedre udtryk, bare rykkede røv! Der er ingen tvivl om, at trommefætteren, Chad Smith, var ham, som musikalsk sikrede, at løjerne ikke faldt helt fra hinanden. Den mand er med garanti ret træt i armene idag!

Samlet set synes jeg, det var en rigtig god oplevelse, uanset hvad anmelderne måtte mene

Mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Det bedste tweak?

Efter en uges tid i en svensk skov, uden musik men med vinden i træerne, bålets knitren og vandets klukken mod kanoen, og frem og tilbage den tåbeligt ringe bilradio (og et par fyre med i bedste fald gennemsnitlige evner på en westernguitar), var det en fornøjelse at komme hjem og lægge en plade på grammofonpladeafspilleren. For hulan, hvor var det fedt. Det er blevet til et par sene nætter siden da, skulle jeg hilse og sige. Super lækkert, og lidt som at have genopdaget en masse fed musik.

Samtidig er det dog en oplevelse, som vækker til en smule undren, eller eftertænksomhed. For hvor er det dog tydeligt, at der er tale om reproduceret musik, og ikke den ægte vare. Selv bemeldte skodguitarister havde ved lejrbålet en helt anden kropslig fremtoning (og her taler jeg om musikken, ikke blot deres korpus), og lyden fra guitaren trods manglende virtuositet langt mere letflydende og uanstrengt. Et godt anlæg kan give mange rigtig fede musikalske oplevelser, men... in natura er det altså alligevel noget ganske, ganske andet.

Måske man skulle tvangsindlægge sig selv til en gang imellem at undlade at tænde for anlægget en uges tid, alene for at få tunet ørerne ind  på virkeligheden?

mvh

Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Ja!
Det kræver for dte meste en veludviklet fantasi, for at illusionen, som set-uppet laver, kan bruges til noget.
Men derudover skal du huske på, at en guitar i fri luft heller ikke skal minde om det du hiver ud af dit set-up.
Hvis du gerne vil have naturlig lyd, så skal der anvendes "dogme" teknik ved indspilningen.
Dvs. maks 2 mikrofoner, der hver i sær er fri for direktivitet.
Teknikken kan varieres lidt, men i bund og grund er det opskriften.
På den måde, vil jeg vove påstanden, at man godt kan komme et meget pænt stykke af vejen.
Men så er det så op til resten af grejet at gøre sit arbejde, og her findes der desværre meget få eksempler på udstyr, der har netop det udgangspunkt - altså "dogmelyden".
Det meste er skruet sammen ud fra helt andre og mere komercielle idéer.

Problemet med "dogmelyden" er, at den alene holder i længden.

Og den egenskab er det umuligt at demonstrere for kunder og andet godtfok på en times tid eller halvanden.

Ofte kræver det osse en stor indsats, at få noget fornuftigt ud af godt udstyr bl.a. fordi, at hvis du finder en rigtig god kilde, men skal vurdere den igennem noget mindre heldigt i første omgang, så kan det være svært eller næsten umuligt, at få øje på kvaliteterne.
Omvendt vil en rigtig god højttaler være svær at leve med, såfremt man har noget mindre heldigt foran den. Og her lurer så faren for, at skyde skylden på den forkerte komponent.

Det er klart, at både detailforretninger og kunder mange gange gerne vil have afsluttet handelen, så forretningen kan komme videre, og kunden kan høre musik.
Derfor er det i stedet betydeligt mere umiddelbare produktegenskaber, som vil blive fremhævet og vurderet, f.eks. detaljer er vældigt populære, men osse helt subjektive kriterier som bl.a. Linn, Densen og sikkert osse andre slår på tromme for.

Så hvis du vil have din "dogmelyd", så er du nødt til at indlede en stædig "quest", hvor du holder dig målet for øje hele tiden.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Halløj Von Tomos

Dejligt indlæg, takker

I virkeligheden går jeg ikke efter at "få virkeligheden hjem i stuen", men forskellene slår mig alligevel hver gang, jeg har været uden musikken derhjemme et stykke tid.

Mht. dogmelydens langtidsholdbare egenskaber, er jeg helt på linje med din opfattelse. Og måske er jeg i virkeligheden allerede nået et stykke hen ad den rute, uden egentlig at kende destinationen i absolutte termer. Jeg vil vove den påstand, at samtlige de komponenter, der indgår i mit aktuelle anlæg, netop ikke overbeviser ved en begrænset lytter, men først vinder ved længere tids bekendtskab.

Det, som dog gang på gang slår mig i fjæset efter længere tids ophold uden for Casa Brok (man skal jo have lidt sollys og proviantering en gang imellem), er at jeg skal vænne mig til at lytte på en anden måde, end når jeg er i en skov, på et bjerg, ved stranden etc.

På en måde er det lidt enerhverende, for jeg gider jo sådan set ikke lytte forskelle, lyde, detaljer og den slags plat, men vil bare nyde musikken. Omvendt er det tydeligt, at ører og auditiv opmærksomhed i løbet af ganske kort tid indretter sig efter det, som er vigtigt i den virkelige verden. Ganske smart indretning, hørelsen og hvad deraf følger, og tankevækkende i forhold til det at gengive lyde derhjemme i hulen. Musik er det med garanti, men en reproduktion af virkeligheden? Næppe.

Mvh

Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Skodrør:

Jeg har lånt en Lectron JH 50. Siden jeg første gang hørte den på erlas køleskabe, har jeg været nysgerrig efter at høre den på min egen hjemmebane.
Den har stået og glødet en times tid nu, og jeg må sige, at den er sgutte helt ringe da.

Nærmere følger, når jeg er kommet lidt mere under huden på den.

Mvh

Brok

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Mojn...

Jeg overvejer at investere en små 15000 i et sæt Thule forstærkere og en omgang dvd afspiller...og så ville jeg da lige høre hvad du mener om dem....dem jeg snakker om er ia100 serien hvor jeg vil køre biamping på dem...

Skal man gøre det, eller overveje et andet mærke?

all the best

Deeablo

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis.

Det er ved at være noget tid siden, jeg havde et sæt pr/pa250b og en DVD250b Digit II fra Thule.

Disse anbefales varmt. 100-serien har jeg ingen erfaringer med.

Mht. dvd-afspillere fra samme producent, har jeg ikke de bedste erfaringer, men det har alene været i forhold til da skidtet gik i stykker. Lyd og billede er efter min opfattelse meget, meget tilfredsstillende.

Dvd-afspilleren står under trappen, og venter på at blive så vintage, at den kan sælges for en formue, inklusive defekter og alting.

mvh

Brok

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Raaaaaaaaaaaaaaa  Vintage Thule...troede allerede det var vintage...de har da ikke lavet noget nyt end lidt ekstra tinkladter på deres printplader...og det skulle ikke undre mig at hvis jeg købte sættet, så går der en måned og så kommer der en helt ny serie....

Nordost flatline

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Thule spytter måske ikke nye modeller ud hvert år, men der er da sket en anelse siden den oprindelige IA 100 forstærker:-)

Mvh

brok

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 August 2007 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Skodrør:

Jeg har lånt en Lectron JH 50. Siden jeg første gang hørte den på erlas køleskabe, har jeg været nysgerrig efter at høre den på min egen hjemmebane.
Den har stået og glødet en times tid nu, og jeg må sige, at den er sgutte helt ringe da.

Nærmere følger, når jeg er kommet lidt mere under huden på den.

Mvh Brok

Utroligt så meget skrammel du gider at slæbe med dig hjem!!

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Utroligt så meget skrammel du gider at slæbe med dig hjem!!

Hehe, fatter det heller ikke selv, men erla bød jo på brunch, hvis jeg gad hente den ældgamle skodrørskonstruktion. Hvad man dog ikke gør for gratis bæg og acon .

Lectron JH 50 har nogle ganske unikke kvaliteter, det er der ingen tvivl om. I mit setup spiller den på samme tid med en top og krop, som er ganske vanedannende. Samtidig er den, i sammenligning med mine AW180'ere, væsentligt mere tight nedefter, og på den konto kan den virke en anelse slank. Men, det er ikke noget der spolerer hyggen, tværtimod.

Domer og seriøse skodrør er muligvis ikke den aller værste kombination

Mvh

Brok

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Raskolnikov skrev:
Hej Brok. Din "låne" forstærker er nu meget fed . Den nye PU ser bestemt også interessant ud. Hvordan oplevede du ellers skiftet fra MM til MC?

Hvornår får vi billeder af pre'en?
Det er længe siden du lovede det....

Sorry. Og jeg havde den endda ude til fri foto-session indtil sent igår aftes. De skal nok komme.

Acurus-sættet er flot og råt at se på, synes jeg. Og så spiller det altså ganske hæderligt.

Jeg skal sige, at dette er min absolut første erfaring med en mc-pu, så bær endelig over med mig, hvis der er noget jeg misser.

Seelvom DV-10x5 er en high output MC, er niveauet noget lavere. Der er en anelse sus, som muligvis kan henføres til det lavere output, muligvis til at den måske ikke er justeret perfekt ind. Det er gjort med sådan en printet papirprotractor, som nok er ganske præcis, men perfekt er det ikke. Lyden er dog helt i orden, og der er ingen hørbare foranding i hverken støj, kanalbalance eller frekvensgang fra første til sidste nummer.

Mine primære referencer hvad LP angår, er stadig Led Zeppelin II, og Jack Johnson - In Between Dreams. Den første er ikke nogen super indspilning, men for hulan, hvor er den plade bare fyldt med fed stemning og rå musik. Den anden er, både hvad teknisk kvalitet og musikalsk indhold angår, rigtig, rigtig lækker.

Jeg tror, Dynavector'en bliver her. Men lad os nu se, om sælger og jeg kan enes om en fair pris

Mvh

Brok

Sjovt nok. Jeg har min 10x5 på min Rega P3, og har oplever jeg en særdeles støjfri gengivelse

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hey Rockz.

Ahem... jeg må med skam meddele, at jeg faktisk ikke har skyggen af sus mere, efter jeg dobbelttjekkede justeringen, og derefter satte kablerne rigtigt fast bag på grammofonpladeafspilleren.

Mvh

Brok

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 August 2007 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Hey Rockz.

Ahem... jeg må med skam meddle, at jeg faktisk ikke har skyggen af sus mere, efter jeg dobbelttjekkede justeringen, og derefter satte kablerne rigtigt fast bag på grammofonpladeafspilleren.

Mvh

Brok

Nååååå, jeg mente det nok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

jeps

I forhold til K1/K3 nålene, er 10x5 væsentligt mere sofistikeret i sin karakteristik. Måske en anelse slankere overall, men uden tvivl med langt mere luft og artikulation fra top til bund.

Mht. nåletryk, oplever jeg at den ikke er så følsom som førnævnte. Til gengæld er den sgutte nem at få justeret perfekt ind. det tog som sagt en hel del forsøg og hovedbrud. men da den så var der, kom vellyden væltende.

Mvh

Brok

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hey brok...

Du bliver altså lige nødt til at forklare dit setup for mig....din Thule hvad trækker den og de der 2 forstærkere der stå ved siden af dine ht´ere...hvad laver de ud over at se godt ud?

Er det hele bare sat sammen for at klemme flest watt ud af det eller er det noget med at hver forstærker trækker sin egen enhed?

Det ser fedt ud, men om det skyldes at det er tirsdag morgen eller hvad ved jeg ikke, men jeg har lidt svært ved at finde ud af det på billederne...

All the best

Deeablo

Nordost flatline

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hey deeablo.

Det hele står nu ret præcist beskrevet i tråden.

Thule-sættet havde jeg, inden jeg købte EC-fiduserne.

I starten brugte jeg Thule PR250B som forforstærker til at føde Electrocompaniet AW180 monoblokkene.

Efter en uges tid hentede jeg den matchende pre til AW180'erne. Den hedder EC 4.6, og det er den, jeg bruger nu. Både PR250b og PA250b blev solgt, og lever forhåbentligt godt og varmt et sted i Sønderjylland.

Jeg har på ingen måde brug for mere effekt, end de ca 180 watt i 8 ohm, som AW180'erne leverer.

På forsiden, i første indlæg, er en liste over det grej jeg bruger pt. Et oversigtsbillede findes på side 25, og her:

Mvh

brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Lectron på besøg:

Det er sgutte nogen særligt ringe skodrørseffektfidus

Mvh

Brok

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 August 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Spiller den ikke bedre når den er tændt?

Det er noget af et loppemarked du har kørende der! der mangler ihvertfadl ikke maskiner - slægter du erla lidt på?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 August 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Lectron på besøg:

Det er sgutte nogen særligt ringe skodrørseffektfidus

Mvh

Brok

Nå hvordan er den så den gamle forkne..... rørmakker der

Vidst ikk at du havde startet en værelse udsalg:-)

hva hedder butikken?? brok´s fuks og klamp:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

<< Forrige Side af 35 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum