Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Brok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 35
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Hej MN.

Det er et par lånere, som jeg overvejer at købe. Proac 2.5-kloner, bygget med rigtig lækre komponenter i delefilter etc.

De spiller super lækkert og detaljeret. Dog har de en svag tendens, som vist er et kendetegn ved netop klonen, til markerede s'er, og en lidt "hul" eller hård mellemtone. Dette er ikke et udtalt fænomen, men i dikrete sammenligning med Helicon 300 er det dog tydeligt. Den (minimalt) tynde mellemtone gør højttaleren lidt kølig i sin signatur. Til gengæld kan man hælde nærmest uanede mængder effekt i dem. EC'erne er ihvertfald aldrig blevet bedt om at levere, som de gør lige nu. Meget imponerende, hvad de kan labbe i sig, og det helt uden at blive utålelig at høre på. Bassen er dyyyb og relativt fast, og virker meget velafstemt. Jeg syntes jeg kunne høre noget portstøj ved meget bastung musik, men det viser sig at være en lille utæthed ved terminalpladen på bagsiden på begge højttalere, som lukker en anelse hvæse-luft ud ved høje niveauer. Man kan ikke se eller mærke det, men det kan altså høres. Til akustisk musik og enkeltperformere som guitar, trommer, piano og solo-stemmer, er klonerne en fantastisk formidler. Med mere kompleks musik gør de det ganske fornuftigt, men ikke enestående.

Generelt er de måske i virkeligheden en mere ærlig musikformidler end mine Helicon 300. Jeg har endnu ikke gjort op med mig selv, om de skal tilbage til sælger, eller blive her.

Mvh

Brok

Hæj Brok.

Det er bare skide sjot at prøve nye ting. 2 højttalere som har spøgt i mit hifi univers i mange år, er at prøve en ProAc, og en Dali Grand Diva. Divaen har jeg så prøvet. Nu mangler bare ProAc. Sådan en model som dine, ser superfede ud. Jeg (så beskeden jeg nu er) drømte om Response 2.5. Har du hørt den?

Jeg troede eller ikke, at ProAc var særlig strømkrævende  Dine EC, er da nogle monster effekter, er de ikke?

Nå men, hygge igen.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Hæj Brok.

Det er bare skide sjot at prøve nye ting. 2 højttalere som har spøgt i mit hifi univers i mange år, er at prøve en ProAc, og en Dali Grand Diva. Divaen har jeg så prøvet. Nu mangler bare ProAc. Sådan en model som dine, ser superfede ud. Jeg (så beskeden jeg nu er) drømte om Response 2.5. Har du hørt den?

Jeg troede eller ikke, at ProAc var særlig strømkrævende  Dine EC, er da nogle monster effekter, er de ikke?

Nå men, hygge igen.

Hey Rock.

Sig mig, læser du slet ikke hvad der står i tråden, hva'?

Jep, jeg har hørt Proac Response 2.5. De står jo og spiller her i min stue. Ham, jeg lånte klonerne af, ville ikke af med dem alligevel, så jeg har købt et sæt af de originale.  Det har jeg ikke fortrudt.

Proac'erne er sådan lidt tvetydige hvad effekt angår. Følsomheden er ret lav, 86-88 dB (stereophile målte dem til 83 dB), men de har en meget jævn impedanskurve, og de betragtes  derfor som "rørvenlige", hvilket jeg iøvrigt tror vil være en killer kombination. Omvendt kan de tage en hel del effekt, og de liver helt klart op, særligt i bassen, når effektforstærkerne ellers kan følge med. Det synes jeg godt, mine kan.

Netop Diva'erne har jeg haft i 2 år. Rigtig lækker højttaler, som bestemt har nogle uovertrufne kvaliteter, men i mine ører og med mit daværende grej kom de ofte til at lyde lidt spidst eller klinisk. Måske nok den mest præcise lydgengiver jeg har haft, men samtidig lidt for klinisk til min smag.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
rockforlife skrev:
Hæj Brok.

Nå men, hygge igen.

Hey Rock.

Sig mig, læser du slet ikke hvad der står i tråden, hva'?

Jep, jeg har hørt Proac Response 2.5. De står jo og spiller her i min stue. Ham, jeg lånte klonerne af, ville ikke af med dem alligevel, så jeg har købt et sæt af de originale.  Det har jeg ikke fortrudt.

Proac'erne er sådan lidt tvetydige hvad effekt angår. Følsomheden er ret lav, 86-88 dB (stereophile målte dem til 83 dB), men de har en meget jævn impedanskurve, og de betragtes  derfor som "rørvenlige", hvilket jeg iøvrigt tror vil være en killer kombination. Omvendt kan de tage en hel del effekt, og de liver helt klart op, særligt i bassen, når effektforstærkerne ellers kan følge med. Det synes jeg godt, mine kan.

Netop Diva'erne har jeg haft i 2 år. Rigtig lækker højttaler, som bestemt har nogle uovertrufne kvaliteter, men i mine ører og med mit daværende grej kom de ofte til at lyde lidt spidst eller klinisk. Måske nok den mest præcise lydgengiver jeg har haft, men samtidig lidt for klinisk til min smag.

Mvh

Brok

Jeg indrømmer. Jeg læser ikke altid særlig meget, før jeg spørger. Jeg gider ærlig talt ikke læse særlig meget  Jeg falder lige over en enkel, eller 2 indlæg og svare/spørger derfra

Nuvel. Jeg fik svar, og nu er jeg ekstra glad

Jeg har jo disse Rega R7, som afløste mine Dali Diva, og det har jeg ikke fortrudt et sekund  (på mandag modtager jeg Regas Exon forstærkere, til at føde min R7 med)

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Rock: det' Gaazzz

Jeg ved jo godt, du er lidt dovent anlagt. Og hvem er ikke det, når det kommer til stykket?

Blir spændende at høre om dine indtryk af Exon.

Mvh

Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej Brok det ser rigtigt lækkert ud, jeg har lidt en forespørgsel til dig, da jeg ved at du er gammel Thule mand, og har chattet med dig om netop thules forstærkere her inde på chatten. Jeg er blevet tilbudt et brugt sæt Thule PA250B og PR250B for 13000 kr. er det en rimmelig pris skal jeg hoppe på eller kan det findes billigere? håber at du kan hjælpe mig

(undskyld at jeg bryder din tråd)

Hilsen Søren

Johnbaad@ofir.dk

Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Du har pb

Mvh

Brok

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye damer
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Tak, KP.

Jeg er rigtig godt tilfreds med dem. For nu...

De er et sæt damer med fine fornemmelser. De er væsentligt mere knibne med, hvordan de sættes op end nogen anden højttaler jeg har haft. Den er ved at være der, men ikke helt.

Mvh

Brok

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hey

Det er længe siden, spiller de så godt som de er anmeldt ude i den store verden?
man kan sige meget, men de er ikke lige så flotte som mine

DVA250 digitII i systemet, og det giver dem kun mere liv, nå'm god weekend  

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej Andreas.

Og tak for sidst.

Du har ganske ret i begge dele. Proac'erne spiller aldeles fremragende, men rent visuelt når de ikke mine -  ehm, nåh nej, dine - Helicon300 til sokkeholderne. I forhold til dem, er Proac response rent visuelt blot et par anonyme kasser, som man ikke rigtig lægger mærke til på nogen måde.

Har du fået dem til at spille hjemme hos dig? Og tillykke med den nye dvd/kompaktdisk-afspillermaskineting, den er aldeles fremragende. Så krydser jeg bare fingre for, at din er mere driftsikker end min gamle DVD250B digit II

Hvaee, blir det til noget med de billeder, edr?

Rigtig god pinse.

Mvh

Brok

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej Andreas, tusinde tak for hjælpen med opsætningen af mit Thule udstyr. Det køb fortryder jeg ikke. jeg har længe gået og drømt om store broderen til de højtale du lige har solgt. er de fede de nye du har fået anskaffet dig?

ville bar elige sende en hilsen. hvis du er i områet (vanløse) er du velkommen til en lytte aften.

Mange hilsner Søren

Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Godt at høre, Thule-fyrene fungerer som de skal.

Jep, jeg er rigtig godt tilfreds med mine Proac Response 2.5.

De kan nogle tricks, som H300 ikke kunne. Til gengæld har H300 så nogle andre forcer, og de er, som Andreaskbh så flabet mere end antyder ovenfor, så absolut kønnere at glo på end Proac'erne.

Tak for invitationen, det vil jeg gerne.

Mvh, og god pinse

Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Heysan i heden.

Jeg har lånt en DV-10x5. Den er nu monteret og justeret ind, og er på alle områder overlegen ift. Tekni-Fi K3. Pånær et enkelt, nemlig den smule sus, som jeg har oplevet med K1/K3, før nåletrykket blev korrekt indstillet. Om det alene skyldes, at 10x5 er en MC (high output) og at der derfor må forventes en smule mere støj/sus, aner jeg ikke. Men, nåletrykket skal der leges lidt med. Det er så heldigvis ikke noget, der overhovedet spolerer den musikalske oplevelse, og jeg kan kun høre det mellem numrene. Jeg tror, den skal blive her. Hvis ellers sælger ikke er for ublu.

Bemærk de lidt for lange monteringsskruer. De går heldigvis en my milimeter fri af siderne, så det fungerer sådan set udmærket, men super kønt er det ikke.

Forresten faldt jeg over sådan et sæt her:

Acurus LS11/A150. Købt i fredags (brugt, naturligvis), som en slags reservesæt, til den dag når/hvis EC'erne skulle til service eller noget. jeg har brugt dem hen over weekenden, og som sæt spiller de ganske hæderligt. I sammenligning med EC'erne, mangler der dog noget luft, definition, kontrol og opløsning, men til prisen er jeg overrasket over, hvor godt de lyder. Spændende er det jo at kunne lytte på lidt forskelligt. bare en skam, at det pt. nærmest er bageovnsvarmt indenfor.

Fortsat varm dag

Brok

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej brok,

Godt at se du har fået Dyna'en til at spille - jeg tror måske jeg har nogle kortere monteringsskruer, hvis det skal være.

Iøvrigt håber jeg for dig at sælger er til at handle med, men med mit kendskab til ham ville jeg ikke sætte forventningerne for højt!

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej erla.

Jep, den fungerer ret godt, efter jeg fik den justeret på plads.

Korte monteringsskruer er godt. Jeg håber bestemt, ham sælgeren er rimelig, men han er vist en hård negl.

ka' du holde varmen?

Brok

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej Brok. Din "låne" forstærker er nu meget fed . Den nye PU ser bestemt også interessant ud. Hvordan oplevede du ellers skiftet fra MM til MC?

Hvornår får vi billeder af pre'en?
Det er længe siden du lovede det....

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Altid spændene med nyt legetøj. :)

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Ganske nuttede, de Acuruser - og se så at få skiftet de pu skruer - det ligner jo Kong Volmers røv i blæsevejr
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Hej Brok. Din "låne" forstærker er nu meget fed . Den nye PU ser bestemt også interessant ud. Hvordan oplevede du ellers skiftet fra MM til MC?

Hvornår får vi billeder af pre'en?
Det er længe siden du lovede det....

Sorry. Og jeg havde den endda ude til fri foto-session indtil sent igår aftes. De skal nok komme.

Acurus-sættet er flot og råt at se på, synes jeg. Og så spiller det altså ganske hæderligt.

Jeg skal sige, at dette er min absolut første erfaring med en mc-pu, så bær endelig over med mig, hvis der er noget jeg misser.

Seelvom DV-10x5 er en high output MC, er niveauet noget lavere. Der er en anelse sus, som muligvis kan henføres til det lavere output, muligvis til at den måske ikke er justeret perfekt ind. Det er gjort med sådan en printet papirprotractor, som nok er ganske præcis, men perfekt er det ikke. Lyden er dog helt i orden, og der er ingen hørbare foranding i hverken støj, kanalbalance eller frekvensgang fra første til sidste nummer.

Mine primære referencer hvad LP angår, er stadig Led Zeppelin II, og Jack Johnson - In Between Dreams. Den første er ikke nogen super indspilning, men for hulan, hvor er den plade bare fyldt med fed stemning og rå musik. Den anden er, både hvad teknisk kvalitet og musikalsk indhold angår, rigtig, rigtig lækker.

Jeg tror, Dynavector'en bliver her. Men lad os nu se, om sælger og jeg kan enes om en fair pris

Mvh

Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Forresten:

I aften kommer der en ny Compact Disc-afspillerdåse til Casa Brok.

Brok

<< Forrige Side af 35 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes