Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Brok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 35
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 12 April 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Og hvorfor er der ingen hoveder på menneskerne

Måske har de ikke nogle hoveder af betydning?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 April 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Cyber-Frog skrev:
Og hvorfor er der ingen hoveder på menneskerne

Måske har de ikke nogle hoveder af betydning?

Eller også rummer hovederne bare ikke noget af betydning og er derfor overflødige, maverne indeholder jo gifler... så de er noget værd

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

HVad med din nye snurrerundtfidusmednål ?? kunne den hamle op med de andre rumalder formater?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog: der er, som du selv antyder, taget fotos af de væsentlige elementer efter indtagelse af Pågen. 

Sjoenne: Vi fik ikke lyttet så meget til surround-grammofonpladeafspilleren. Men, fødderne (altså, vores) vippede da i takt til Led Zeppelin, Whole Lotta Love. Og John Hiatt lød heller ikke værst. Erla havde taget sin nåletryksvægt med. K3-nålen var sat lidt tungt, med 1,88 gram. Lidt fingerjustering af kontraloddet, og den landede på 1,70 rent. Tak for hjælpen, erla

Vi fik ikke lyttet til samme musik på grammofonpladeafspilleren og cd, for den der Transporter stjal sq vores opmærksomhed.

Iøvrigt skal det da lige nævnes, at der blev brændt rundt regnet 8 KWh af i løbet af eftermiddagen. Og 275 g kaffe

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Og 275 g kaffe

Mvh

Brok

Og det er så grunden til at jeg ikke kommer til at sove i nat

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Og det er så grunden til at jeg ikke kommer til at sove i nat

Se, ingen tvang dig jo til at tvinge mig til at brygge kande efter kande

Forøvrigt en skam, vi ikke kunne få Viablue-kablerne til at passe

Mvh

Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

He he. Lyder da super hyggeligt! Der godt nok mange der taler varmt for Transporteren efterhånden---

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hahaha! 100 kr på at Raskolnikov køber en transporter indenfor den næste måned!  
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
He he. Lyder da super hyggeligt! Der godt nok mange der taler varmt for Transporteren efterhånden---

DET var det. Konceptet med at tage på besøg kan i øvrigt klart anbefales.

Jeg tror jeg taler for alle, pånær Torben som jo kendte den i forvejen, når jeg siger, at vi nok var mildelst talt skeptiske. Jeg for min del tænkte i hvert fald: "Baahh, hva' kan sådan et fancy eksternt lydkort stille op?".

Det er muligt, at længere tids indgående lytning og yderligere sammenligning ville afdække nogle mindre heldige egenskaber ved den, men som tidligere nævnt, faldt den på ingen måde igennem.

BTW: Selvom det foregik på et seriøst useriøst grundlag, fik jeg under alle omstændigheder ved selvhør konstateret, hvor vigtigt det er at matche niveauerne ved sådan nogle sammenligninger. Under sammenligningen mellem cd i Holfi'en og sacd i Denon'en, var der en tydelig niveauforskel, som i hvert fald for mit vedkommende gjorde det vanskeligt for alvor at pille i fordele og ulemper.

Ved sammenligning mellem sacd og rippet cd via Transporteren, lykkedes det Torben, efter lidt trial and error, at matche niveauerne ganske tæt. Før dette var det selvsagt ganske let at høre, at der var forskel, men efterfølgende var vi faktisk et par gange i tvivl, om det var den ene eller anden kilde vi lyttede til

Bestemt et spændende apparat, den minivan, der

Mvh

Brok

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hvad var transporteren bedre end holfien...eller er det som du siger umuligt at sige?

He he. Nej Mastervol tror ikke lige det bliver forløbigt...er ret godt til tifreds med min nye AA dac!

Desuden tror jeg faktisk jeg ville savner covers og dvs. Hvis det skulle være ville jeg have min musik på en anden server også kun til det...og den skuller IKKE køre XP eller andet MS crap...

Men igen når man skal have ny cd engang( langt fremme...) så vil jeg da helt klart se på den!

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 April 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Nu var det jo kun en kort prøve hvad Transporteren er for noget. Til en anden gang bør den være ordentlig gennem varm (det skal ikke være varme fra solen ) og der skal være mere tid til lytning :)

Og til Raskolnikov. Hvis dine bekymringer er MS software, så hold dig ikke tilbage. Den kan også bruges med Mac eller Linux ;)

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Vi fik ikke sammenlignet med Holfi'en overhovedet, kun med Denon DVD-2900.

Og som nævt længere oppe var det en seriøst useriøs sammenligning. Der var jo Pågen på bordet, så kan man sgutte koncentrere sig om mikrodetaljer

Som Torben (tak for sidst ) skriver, var det bare en smagsprøve. Transporteren røg ind nærmest direkte fra papkassen, blev tilfældigt placeret på gulvet (som resonerer en heeel del), og med det kabel, som tilfældigvis kunne nå. Set i det lys er det måske endnu mere bemærkelsesværdigt, at den rent faktisk yder og lyder som den gør, baseret på denne ene oplevelse.

En mere gennemgående gennemgang () af Transporteren inkluderer jo alle tænkelige og utænkelige konstellationer: anvendt alene som dac, anvendt som forforstærker direkte til effektforstærker, som ren digital volumenkontrol, you name it. Og sat op med samme omhygge som de øvrige apparater i anlægget.

Mvh

Brok

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Ok, men transporteren er da bestemt interessant.

Synes også det er lidt interessant at du er så imponeret af SACD fra Denon 2900. Min 2200 er "lidt" dårligere, men den kan slet ikke hamle op med CD også selvom den spiller SACD. CD sporert lyder simpelhen bedre på min Classic og endnun mere nu med den ny-gamle AA XDE, DTI DAC.  

Derfor hører jeg heller aldig SACD sporene på de SACD jeg har da jeg foretrækker CD sporet.  

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov:

Med de tidligere nævnte forbehold mht. niveauforskelle, og det faktum at vi havde 1 sacd til rådighed, bør man nok ikke udtale sig alt for skråsikkert. Holfi'en er ingen åbenbaring i sig selv. Bevares, den spiller fint og lækkert, og matcher rigtig godt til min smag, men "the final cd-player" er der ikke tale om. Måske man der skulle ha' fat i en EC EMC? Eller måske den nye Abrahamsen V1.0?

Mvh

Brok

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Raskolnikov:

Med de tidligere nævnte forbehold mht. niveauforskelle, og det faktum at vi havde 1 sacd til rådighed, bør man nok ikke udtale sig alt for skråsikkert. Holfi'en er ingen åbenbaring i sig selv. Bevares, den spiller fint og lækkert, og matcher rigtig godt til min smag, men "the final cd-player" er der ikke tale om. Måske man der skulle ha' fat i en EC EMC? Eller måske den nye Abrahamsen V1.0?

Mvh

Brok

He he ja måske. Eller en AA dac eller en Apollo

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Nahh

Apollo'en har jeg haft hjemme i efteråret. Den vinder ikke de store priser i min bog. Jeg synes den roder, springer lidt let hen over sammenhængen i musikken.

Umiddelbart står jeg jo på ingen måde og er ved at skulle købe nyt. Men... det sagde jeg vist også angående pladespiller for en måneds tid siden

Mvh

Brok

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Nahh

Apollo'en har jeg haft hjemme i efteråret. Den vinder ikke de store priser i min bog. Jeg synes den roder, springer lidt let hen over sammenhængen i musikken.

Umiddelbart står jeg jo på ingen måde og er ved at skulle købe nyt. Men... det sagde jeg vist også angående pladespiller for en måneds tid siden

Mvh

Brok

Ja sådan går det...

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Ok, men transporteren er da bestemt interessant.

Synes også det er lidt interessant at du er så imponeret af SACD fra Denon 2900. Min 2200 er "lidt" dårligere, men den kan slet ikke hamle op med CD også selvom den spiller SACD. CD sporert lyder simpelhen bedre på min Classic og endnun mere nu med den ny-gamle AA XDE, DTI DAC.  

Derfor hører jeg heller aldig SACD sporene på de SACD jeg har da jeg foretrækker CD sporet.  

Transporterener meget interessant :-)

Men om den slår en virkelig god SACD afspiller, er jeg ikke sikker på... jeg har selv en Apollo som jeg synes lyder utroligt godt (så kan brok sige hvad han vil ;-) ) - og en Pioneer 696, som jeg vil mene mht. SACD er nogenlunde på niveau med broks Denon. IGen er det ganske uvidenskabeligt og ikke noget man skal hænge sig for meget i, men jeg har prøvet at spille det samme album fra CD på Apollo og fra SACD på Pioneer og lave en A/B sammenligning, hvor jeg faktisk syntes Apollo'en vandt knebent... selvom jeg ikke var meget for at indrømme det overfor mig selv...

Men - jeg prøvede kun med en enkelt CD (som jeg har både som SACD og CD), og mange andre ting kan ha' spillet ind... f.eks. at CD er bedre mastered (?).

Så min umiddelbare konklussion er, at CD afspillet på en god (over middel) afspiller er bedre end SACD afspillet på en middelmådig SACD-spille... jeg er langtfra sikker på det gi samme resultat, med en dedikeret SACD-spille i +6K klassen eller derover.

Men anyway - noget som hverken transporter eller den vildeste CD nogensinde vil kunne, det er jo multikanal - det kan selv en middelmådig SACD, og det giver altså en ekstra dimension, som man efter min mening ikke skal kimse af. Dark side of the moon med Pink Floyd, eller Bohemian Rhapsody med Queen - i 5.1 - fra SACD, der kan enhver stereo-afspiller uanset medie godt gå hjem og lægge sig ;-)

Snakker vi kun stereo - så forestrækker jeg vinylen, hvis det er for virkelig at lytte til musikken. HVis det er for at spille op til fest eller af ren dovenskab, så er minitransen et hit (eller måske bare klemmekassen) - og der imellem kommer så CD'en, som stadig er kilden til evt. ripninger, da de udgivelser der kan købes online er så komprimerede at de ikke er noget værd... man kunne springe CD-afspilleren over, og bare rippe på en PC til minitransen, men der er jeg nok for gammeldags endnu... det ultimative er jo at vende de store vinyler, der er stadig fysisk kontakt når man tager en CD ud af coveret for at spille, den, og ja, det er noget romantisk sludder, men alt det er væk når man (bare) afvikler filer over et netværk - det synes jeg er lidt trist - men okay, det lyder sgu fint, det må jeg erkende... og man lytter jo ikke med fingerene.

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Da mine erfaringer med sacd startede igår eftermiddags, og alene er baseret på een skive, skal jeg lade det være op til en shoot-out at afgøre, om Pioneer's 696 eller denon's dvd-2900 er on par, eller op eller ned til den ene eller den anden .

Erla lod sin sacd-version af Norah Jones- Come Away With Me, blive hos mig, og jeg har idag brugt en hel del tid på at justere niveauer ind, mellem denon'en og min Holfi Xaurus. (Denon har 2,0V på udgangen, Holfi'en har 1,4V). Denne level matching er gjort på øret, da jeg ikke har adgang til en præcis dB-måler.

Med sacd'en i Denon'en og cd-versionen i Holfi'en samtidig, har jeg skiftet en del frem og tilbage.

Forskellene er minimale, men de er der. På godt og ondt. Jeg hører, at sacd-skiven byder på en mere holografisk basgengivelse med mere punch (et område, hvor Holfi'en ellers klarer sig ganske godt, omend den er lidt letvægtig). Der er mere luft i den dybe ende, hvor særligt gengivelsen af piano og kontrabas fremstår med skarpere konturer. Organisk og lækkert.  Mellemtoneområdet er der i mine ører ikke synderlig forskel på, og disse kan ligevel være på baggrund af det lidt mere solide afsæt i bunden. Til gengæld sker der et eller andet i den aller øverste diskant, som jeg ikke er sikker på, jeg bryder mig om. Det er, som om de øverste oktaver stikker lidt af i forhold til resten af frekvensområdet, og det giver i mine (indrømmet) sarte ører en i længden let anstrengende lydkarakter. Lidt kling-klang, måske. 

Dette skal dog tages med forbehold. I absolutte termer oplever jeg forskellene som meget små, og jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville kunne udpege det ene format fremfor det andet i eksempelvis en blindtest.

En lidt interessant iagttagelse er i øvrigt, at jeg synes, den rene cd-version lyder bedre end cd-laget på den hybride sacd-skive. Dette er gennemgående for begge afspillere.

Hvad lp-mediet angår, er jeg helt enig med erla. Det handler både om musikken, men i høj grad også om det fysisk at håndtere plader, tonearm og pladebørste: Ja, det er omstændeligt. Ja, det tager tid. Ja, der er en smule rillestøj. Men, på rent musikalske værdier er der en nerve, kontakt og umiddelbarhed, som ingen af de digitale medier når. Ikke i mit setup, i det mindste.

Spørgsmålet for mig må i sidste ende være, om musikkens tilgængelighed animerer til at høre mere. Indtil videre kan flere formater sagtens leve side om side, og det i bedste velgående.

God weekend

Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Update på Silspeak 425:

Min oplevelse er, at det lydmæssigt er et ganske letvægtigt kabel. Det lægger bestemt ikke noget til fra mellemtonen og ned. Opefter er der fint hul igennem, uden at det spidser til og begynder at hvine eller stikke. Uden tvivl et rigtig fornutigt kabel, men det passer ikke til mine præferencer. Her gør Taralabs RSC Prime 1000 det stadig bedre.

Og så er der et sæt Proac-kloner på besøg. Damn, de er godt skruet sammen! Flot, flot sammenhæng mellem enhederne, og lækker og meget præcis lyd generelt. Men, de har også tendens til markerede s'er, som jeg er lidt allergisk over for. Nu må vi se, om de bliver her, trods alt. Måske man kan tweake sig væk fra de skarpe s'er ved at rode lidt i delefiltret

Mvh

Brok

<< Forrige Side af 35 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes