| Forfatter |
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Og du droppede søgningen på Pågens til fordel for sådan et affaldsprodukt af en plov!!!!  Ja, folk er sq mærkelige |
|
|
Njahh, ikke helt. Nu havde jeg jo sat næsen op efter high end mad á la Pågen, så da den normalt ellers velassorterede fødevarecentral var udgået for denne svenske delikatesse, skulle der jo noget til at dulme sulten
Grammofonpladeafspilleren spiller musik, så det spiller. Jeg må gi' dig lidt ret hvad dens udseende angår. Den ligner lidt et misfoster, med protruderende subchassis og flydende ophæng medsamt dæmpekar indeholdende en væske, man nok helst bør undgå at smage på .
Mvh
Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Det er sku hård kost det der brok, hvor længe skal sådan en varmes i ovnen?  |
|
|
Pålidelig kilde anbefaler ca 45 minutter ved 200 grader. Endvidere forlyder det, at det anses for hensigtsmæssigt at fjerne glaspladen først 
Vidste I forresten, at lp'er nu har riller på begge sider? __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe de dersens glas LP hende?
Tillykke med ploven/rillefræseren/pladespilleren/grammofonen. 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Hvor kan man købe de dersens glas LP hende? Tillykke med ploven/rillefræseren/pladespilleren/grammofonen.  |
|
|
Takker .
Velholdte glas-lp'er er uhyre svære at få fat i, så det må betegnes som noget af et hit, at der fulgte en med grammofonpladeafspilleren
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har vist lovet en update vedrørende Silspeak-højttalerkablet
Mit første indtryk var: hmm, spændende...
I A/B test med Taralabs RSC Prime 1000, koblet som singlewire a la CW, er det "detaljeret" og "slankt", og det endda i udpræget grad. Jeg måtte i hvert fald tjekke 2 gange, om jeg havde byttet om på noget fase eller noget, for forskellen i lydbilledets tyngde var slående. Kernebeskrivelsen må være transparens, på godt og ondt. Der er hul igennem, særligt ved mere nabovenlige lytteniveauer, måske endda mere end jeg bryder mig om, jf. min hang til den lidt tilbagelænede lyd. Sjovt nok sker der noget, når volumen ryger op. Da kommer soliditeten i bassen tilbage, som jeg kender og nyder den via Taralabs kablerne.
Silspeak-kablerne er transparente på en måde, som for mig kræver tilvænning. detaljer står mejslet ud, og det på en måde, som giver nyt liv, eller sound, til optagelser som jeg kender rigig godt. bestemt et spændende højttalerkabel .
Om jeg ender med at anvende det permanent, eller om taralabs ryger tilbage mellem EC'erne og H300, vil tiden vise. Under alle omstændigheder er der ingen tvivl for mig: Forskel på kabler? Ohh, yeah .
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brok har du prøvet Chord Odyssey? Det er et kabel der kan lidt det hele...synes jeg
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hej Brok har du prøvet Chord Odyssey? Det er et kabel der kan lidt det hele...synes jeg  |
|
|
Nope, det har jeg ikke. Taralabs er et ret massivt kabel, osse lydmæssigt , og lyder rigtig godt med gode termineringer. Silspeak-kablerne var lidt et eksperiment, fordi jeg kunne få dem til en rigtig fornuftig pris.
Det spiller givet ind, at jeg har vænnet mig til lyden af massive ledere gennem de sidste par år, og det gør det en kende vanskeligt at sætte præcise termer på nye kabler i systemet, fordi de som udgangspunkt "trækker noget fra", i forhold til det tilvante.
Der skal lyttes mere, og skiftes rundt og gøres ved, så kommer der nogle mere præcise ord på mine indtryk .
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK...jeg synes bare umiddelbart at de Tara Labs jeg har hørt har værret lige "fede" nok i lyden... Så skal der prøves andet? Eller er du egentligt godt tilfreds?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov:
Generelt er jeg super tilfreds . Lyden i Casa Brok giver lyst til at høre musik, og gerne højt og længe. Købet af Silspeak var mest for sjov, da prisen var latterligt lav. RSC Prime 1000 falder bestemt ind under kategorien "fed", men i langt mindre grad end deres mindre serier.
Dog spøger den der Abrahamsen V1.0 jo lidt. har ikke fået hørt den hjemme, under velkendte forhold, men den virker uhyre spændende.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg går også og venter på at elmutanten i Aarhus får noget hjem!  OK, jammen det er jo det vigtigste! Det var heller ikke for at være flabbet, selvom det måske kunne virke sådan......
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
OK, jammen det er jo det vigtigste! Det var heller ikke for at være flabbet, selvom det måske kunne virke sådan...... |
|
|
Sådan opfattede jeg det ikke.
Der er selvfølgelig altid plads til forbedringer, men for mig er samspillet, synergien, mellem de forskellige komponenter, super vigtig, og afgørende for om noget skiftes ud. Og samtidig skal det jo gerne være til at betale (psst. Så du min nye brugte grammofonpladeafspiller på forrige side? )
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg så den godt! Lækker! Hvad er det en gammel Projekt? Hvad PU har du på og hvilken RIAA?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker
Det er en Pro-Ject 6.1. Flydende ophæng i modsætning til min 1.2. PU'en er en K3, og riaa er en Parasound Zphono. 6.1 svarer rundt regnet til den nuværende Perspective, godt og vel. Den spiller dejligt
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan den som den gamle PJ ikke kunne?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hvad kan den som den gamle PJ ikke kunne?  |
|
|
Den er bedre artikuleret, i hele frekvensområdet. Bedre definition i basområdet, og lidt mere tight lyd generelt. Rillestøj er dog stadig et (mindre) problem, som sandsynligvis kan løses med en anden pu.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik, kaffe og high end gifler
Idag troppede Erla, Scatcat og Torben op i Casa Brok.
Det blev til et par hyggelige timer, med sammenligning af forskellige formater, lidt kabelbytteri...og musik via Transporter . Torben havde slæbt en Transporter med i tog/bussen (respekt ), og det var rigtig interessant at høre musik via den. Efterhånden, som niveauerne blev justeret nogenlunde ind, blev det mere og mere vanskeligt at høre forskel på sacd via denon dvd-2900, og cd-versionen af samme musik via Transporter/harddisk. Der var almindelig enighed om, at den bestemt ikke faldt igennem lydmæssigt. Og så er der jo det faktum, at den gør musikken langt mere tilgængelig. Bestemt en spændende oplevelse.
Scattemissen medbragte et Xindak FS-3 højttalerkabel, som også røg i anlægget. Spændende kabel, med hul igennem på den fede måde. Det lød en del strammere i bunden end mit taralabs RSC Prime 1000, som til gengæld måske fedter lidt rundt i den dybe ende.
SACD vs. CD faldt tydeligt ud til førstnævntes fordel. Mere tyngde, skarpere konturer og generelt et mere åbent og holografisk lydbillede. For mig var det første gang, jeg hørte sacd hjemme, og jeg må sige at jeg er imponeret.
Kaffen var Hama, fra Etiopien, og giflerne fra High End firmaet Pågen. Jeg havde fået fat på et sæt udvalgte, matchede poser i størrelse stor. Uhyre vellydende, og klart anbefalelsesværdig
Næhh, hvor fint:

Øv da osse! De åd dem sq!

Og kaffen forsvandt osse:

Transporteren:

Og så lige et af slynglerne:

Hvis de en dag banker på din dør, kan du roligt lukke dem ind. De er slet ikke så fæle, som man umiddelbart skulle tro
Tak for et par hyggelige timer, det gør vi sq igen en dag.
Mvh
Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser hygge ud, og især de der kvalitet´s kram fra Pågen  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken effekt havde Pågen på anlæget, både de individuelle dele, men også som helhed.? - Og hvorfor er der ingen hoveder på menneskerne, spørgsmålene er mange - Mon svarene er få? 
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
- Og hvorfor er der ingen hoveder på menneskerne, spørgsmålene er mange - Mon svarene er få?

|
|
|
Fordi vi er hemmelig nemlig 
Hvis vores identitet afsløres, kan vi ikke gå i fred for alle jer, som vil tigge om Pågens, Transportere og hvad ved jeg?    __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Musik, kaffe og high end gifler
Idag troppede Erla, Scatcat og Torben op i Casa Brok.
Det blev til et par hyggelige timer, med sammenligning af forskellige formater, lidt kabelbytteri...og musik via Transporter . Torben havde slæbt en Transporter med i tog/bussen (respekt ), og det var rigtig interessant at høre musik via den. Efterhånden, som niveauerne blev justeret nogenlunde ind, blev det mere og mere vanskeligt at høre forskel på sacd via denon dvd-2900, og cd-versionen af samme musik via Transporter/harddisk. Der var almindelig enighed om, at den bestemt ikke faldt igennem lydmæssigt. Og så er der jo det faktum, at den gør musikken langt mere tilgængelig. Bestemt en spændende oplevelse.
Scattemissen medbragte et Xindak FS-3 højttalerkabel, som også røg i anlægget. Spændende kabel, med hul igennem på den fede måde. Det lød en del strammere i bunden end mit taralabs RSC Prime 1000, som til gengæld måske fedter lidt rundt i den dybe ende.
SACD vs. CD faldt tydeligt ud til førstnævntes fordel. Mere tyngde, skarpere konturer og generelt et mere åbent og holografisk lydbillede. For mig var det første gang, jeg hørte sacd hjemme, og jeg må sige at jeg er imponeret.
Kaffen var Hama, fra Etiopien, og giflerne fra High End firmaet Pågen. Jeg havde fået fat på et sæt udvalgte, matchede poser i størrelse stor. Uhyre vellydende, og klart anbefalelsesværdig
Hvis de en dag banker på din døtr, kan du roligt lukke dem ind. De er slet ikke så fæle som man umiddelbart skulle tro
Tak for et par hyggelige timer, det gør vi sq igen en dag. |
|
|
Jamen det er mig/os der takker
De Pågens ligger godt i maaaven, ligesom Daloonnnn
Og, ja. Det er uhyggeligt som en Tranporter ligesom ophæver forskellen i lydindtrykket. Ingen tvivl om at det kommer man til at høre mere til. Det er i hvert fald smart (selv om jeg er en teknologisk analfabet)  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |