| Forfatter |
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Andreas: Musikken er jo kun en hobby, drikkevarerne er en livsstil Du skal være velkommen til en kop kaffe, hvis din vej skulle falde forbi.
Mvh
Brok
PS. à la kaffe: Hama, fra Estate Coffe, anbefales på det varmeste.
|
|
|
Det kunne være vejen falder forbi en dag, en god kop kaffe er jo ikke sådan at fravige
God Weekend __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal som sagt være velkommen.
Mvh
brok
PS. Og god jagt 
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ skal der leges med strøm!
Jeg har bestilt en håndfuld dyi-netkabler og et par strømskinner i, efter sigende, rigtig god kvalitet.
Har for ikke så længe siden haft lånt nogle netkabler med hjem. Jeg syntes ikke, jeg kunne konstatere en entydig forbedring (er faktisk lidt i tvivl, om jeg med sikkerhed kunne høre forskel ). Nå, nu skal det prøves.
Kommer med lidt indtryk (eller måske mangle på samme), når snorene er på plads.
mvh
Brok
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Jeg har bestilt en håndfuld dyi-netkabler og et par strømskinner i, efter sigende, rigtig god kvalitet.
Har for ikke så længe siden haft lånt nogle netkabler med hjem. Jeg syntes ikke, jeg kunne konstatere en entydig forbedring (er faktisk lidt i tvivl, om jeg med sikkerhed kunne høre forskel ). Nå, nu skal det prøves.
mvh
Brok
|
|
|
Hej Brok Det bli´jo spændende om der er hørbar forskel. Om
ikke andet undgår du måske indstråling i dine signal- højttalerkabler,
hvis de er tæt på strømkablerne!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brok
Spændende projekt Glæder mig til at høre din vurdering.... jeg købte jo strømskinne og netkabler samme med resten - tror jeg lod mig rive med - kunne være jeg skulle prøve at lave en test hvor jeg bytter ud med de alm. kabler og en standard skinne - så ka det jo være jeg finder ud af jeg ku ha sparet temmelig mange penge - er ikke sikker på jeg vil vide det __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Rytmik.
Jep. Rygter vil vide, at EC-blokken er glade for god strøm. Om det så er nok at skifte et netkabel og en skinne vil jo vise sig. Mit tidligere forsøg med at låne noget hjemmestrikket netkabel med fornuftige stik, gav hverken fra eller til. Jeg kunne ganske enkelt ikke med sikkerhed høre forskel.
Nu må vi se hvad disse kan 
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, sheep.
Jep, der må sq gerne være en forbedring at spore. Ellers må jeg jo til at lege med finsikringer osse .
Hvis du vil være HELT sikker på, ikke at blive skuffet, ka' det være du skulle droppe den test der? .
er tingene i øvrigt ved at falde på plads hos dig?
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

brok skrev:
|
mvh
Brok
|
|
|
Du skal nok komme i stødet Brok 
Jeg har selv eksperimenteret lidt med forskellige net kabler og med netforsyning både med og uden jord. Jeg er nået til den konklusion at enten er mine midaldrene trommehinder er blevet for stive og seje til at opfatte nogen forskel, eller også falder jeg bare i fælden med at nyde musikken i stedet for at fokusere på evt. lyd forskelle. Summasumarum, jeg kan ikke høre forskel på netkabler men jeg er lykkelig
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Halløj, sheep.
Jep, der må sq gerne være en forbedring at spore. Ellers må jeg jo til at lege med finsikringer osse .
Hvis du vil være HELT sikker på, ikke at blive skuffet, ka' det være du skulle droppe den test der? .
er tingene i øvrigt ved at falde på plads hos dig?
mvh
brok
|
|
|
He he - tror du har ret - dropper testen og stdig sikker på at den skinne og netkablerne giver markant bedre lyd - men måske jeg skulle prøve at pudse sikringerne
Jep - tingene er begyndt at falde på plads - er bare super glad for det nye setup Har lige fået Norah Jones "Come away with me" hjem i SACD - det lyder dælme dejli  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Du skal nok komme i stødet Brok 
Haugaard
|
|
|
Oh, yeah 
Nu har jeg fået samlet skidtet og sat kompresforbindinger på samtlige fingerspidser. Damn, den stikker, den skærm om kablerne . Standardkablerne er udskiftet, og de nye er samlet i en Bacmann skinne. Jeg tror det er for tidlig (if ever) at sige noget sammenhængende om hvad det gør ved lyden, men et eller andet sker der. Om ikke andet har de nye strømfyre fjernet en lille smule netsner fra min ene forstærker.
Mit umiddelbare indtryk af de lydmæssige ændringer er vel egentig de almindelige floskler: mere sort baggrund, ro, tørrererere bund etc. Om det hele er ren indbildning og jeg osse har fået lædertrommehinder, vil snart vise sig.
Flere indtryk følger, når jeg har hytten for mig sæl' de nærmeste dage 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|

Tøsen uden top .

Gæt en 'lyt 
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
netkabler og strømskinner af den lidt mere gedigne slags:
Ind er kommet 3 skærmede netkabler og et par strømskinner.
Et af dem blev først prøvet på Holfien. Her kunne jeg ganske enkelt ikke høre nogen som helst forskel. Om det så skyldes, at den er bestykket med batterier, og elektronikken derfor ikke "ser" elnettet på samme måde som resten af anlægget, skal jeg ikke kunne sige. Så, af igen, og over på forstærkerne istedet:
Første umiddelbare, og absolut hørbare, ændring var, at en smule sner fra min ene effektforstærker forsvandt som dug for solen.
Nu får jeg sikkert på puklen,for at bruge nogle udtærskede floskler, men: bredere perspektiv, lidt mere dybde i lydbilledet, tørrrrrere bund og en generelt (endnu) mere afslappet gengivelse. Musikken flyder bare, ubesværet, uden at noget påkalder sig særlig opmærksomhed. Den lidt strammere bund giver musikken et mere slagkraftigt, dynamisk afsæt, hvor særligt forkanter i bassen er en smule mere præcise, og den dybe bas opleves som væsentligt bedre artikuleret end med standardkablerne. Umiddelbart virker det, som om forskellen er størst ved anvendelse på effektforstærkerne. Måske, fordi der her trækkes mest strøm?
Woodoo? Indbildning? Aner det ikke. Måske begge dele? Ovenstående indtryk skal under alle omstændigheder ses i lyset af,at der er blevet hørt rigtig meget musik, velvidende at "noget må jo være anderledes.". Hvorom alting er, har udskiftningen af standardnetkablerne, for et relaitvt begrænset beløb, givet en endnu større glæde ved at høre musik gengivet i Casa Brok. Og det er vel det, det hele handler om? 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jamen meget spændende resultat. Så venter vi alle sammen spændt på at du kommer med den store brugeranmeldelse af polerede spikes og majsolieindsmurte højttalermembraner! 
Men jeg kan godt følge dig, nogen gange er det forbandet svært at vide om der virkelig ER sket noget, eller om det er ren og skær indbildning. Ofte skal der flere a/b tests til før det lader sig vise (hvis nogensinde... ).
Problemet er jo lidt at man i bedste voodoostil kan danse en rituel dans rundt om sit anlæg i halvcirkelbevægelser i fulmåneskær, og opnå at høre forskel bagefter. Men hvordan kan man afvise at selve den rare følelse af at komme til at sidde ned igen bagefter, ikke gør hele forskellen, hvis du forstår? 
Dog håber jeg at det vitterligt HAR gjort en forskel og at musikken flyder bedre end nogensinde før i piso brok! 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ehh, bruger du da ikke osse majsolie til dine højtalermembraner? 
Der skal rigtig nok byttes lidt mere frem og tilbage, for at konstatere om forskellene er konsekvente, eler om de skyldes indbildning, udmattelsesgrad, eller måske de særligt bløde tøfler, jeg har vadet rundt i de sidste par dage.
Een forandring, som til gengæld er helt håndgribelig, er den manglende snerren fra trafoen i venstre effektblok. 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe 
Men ja, forstod ikke helt det med den brummen som du først skrev det, men hvis det er tilfældet, så har det da helt sikkert hjulpet, og man kunne tænke sig til at det ikke var det eneste den hjalp på! 
Og lige en sidste ting, hvor tykt et lag plejer du at smøre på dine membraner, og tager du også jævligt hele domen ud og lægger den i blød i majsolie en times tid? 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så var det jo godt jeg skar det ud i pap for dig 
Jeg plejer at påføre majsolien (jomfru, naturligvis) i et søbetykt lag. det overskydende løber bare ned af standerne og laver permanente plette på gulvet. Domen er lidt anderledes. den spænder jeg fast foran på Alfa'en, og kører en frisk tur. Det er dog ikke videre hensigtsmæssigt i insektsæsonen, da det gi'r en rasende masse rengøringsarbejde. Ellers plejer jeg blot at spytte på den, og lade det tørre ind  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brok
Dejligt at gense EC-blokkene.
Hvor har du købt strømgrej? pris? erfaringer? billeder?
går selv i tanker om at lave ny strøm
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jkjaers. 
Dyi-kabler og strømskinner er købt hos GMSound.
Jeg har ikke nogle billeder af mine egne, men de kan ses her:
Netkablerne er disse: http://www.gmsound.dk/ny_side_4.htm , nr. 2 fra toppen.
Strømskinnerne er her: http://www.gmsound.dk/ny_side_17.htm , med 2 meter netkabel og 8 stik.
Priserne ligger i omegnen af 400,- pr dyi-sæt, og 5-600,- for skinnerne. Det fremgår ike umiddelbart af hjemmesiden, hvilket apparatstik der anvendes på dyi-kablet. Mit gæt er dog, at det er Wattgate IEC 320.
Mine erfaringer har jeg skrevet lidt om længere oppe på denne side. Jeg har skiftet stikproppen på strømskinnerne ud, da jeg ikke har jord i stuen (så tit ). Med hensyn til samling af kablerne, synes jeg det var lidt besværligt, men nu er mine hænder heller ikke bygget til manuelt arbejde , så det skal bestemt ikke ses som en generel betragtning.
Jeg smider nogle billeder af mine op, når jeg får taget dem. 
PS. Jeg blir lige opmærksom på, at jeg ikke har tilsluttet skærmen til jordstikket i net-enden .
Så det skal der leges med i aften.
Mvh
Brok
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ! Fik jeg da vist gjort de netkabler færdige. Havde "glemt" at forbinde skærmen til jord. Det gør nu tilsyneladende ikke den store forskel, da jeg ikke har jord-udtag i stuen, men hva', nu er de da forberedt til det. Lyttemæssigt har det ikke givet nogle forskelle jeg er i stand til at høre. Det har til gengæld tilslutning af Riaa og grammofon til en af strømskinnerne. Pladerne lyder bare endnu bedre . Igen, om der er tale om en reel forbedring, eller om det er noget jeg hører fordi jeg VIL høre det, er det for tidligt at udtale sig skråsikkert om.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igår aftes, satte jeg den lille rørforstærker til Dali'erne.
Det har jeg prøvet en enkelt gang før, i en halv times tid, og var umiddelbart ikke videre imponeret over det jeg hørte.
Efter at ha' ladet rørfidusen varme op i en times tid, lagde jeg John Hiatt på grammofonen.
Hold da op, hvor er den rørlyd altså besnærende! Fuld af liv, fnuglette detaljer, nerve og overraskende god kontrol, forstærkerens størrelse og højttalernes følsomhed taget i betragtning. Bassen er ganske fyldig, rund og lækker, men ikke videre præcis. Og hva' så?
Volumen skal skrues en del højere op, end da jeg havde Haydn Grand, og rørfætteren løber tør for kræfter lidt hurtigere, men så længe pudset ikke skal spilles af væggene, er 2x7 watt altså alt rigeligt, selv på forholdsvis tunge højttalere. Tankevækkende...
Mvh
|
| Til top |
|
| |