| Forfatter |
|
Riis Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså. Der er kun et godt band, blandt dem du nævner......og det er som afstemningen jo også viser: Pink Floyd!!!!
OK, Queen er der også OK musik.........Men de andre er ikke lige min kop the. __________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte / så Rolling Stones koncert i Göteborg på en optagelse... PINLIGT at optræde med så elendige musikere. Det (forsøgte) at spille hver for sig, det svingede ikke på eet eneste tidspunkt, ligesom de spillede forkert hvert 20 sekund.
7 års-holdet på Korsør musikskole har meget mere på hjerte og er langt bedre musikere - også teknisk !!!!!
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt sammen godt musik.
Eneste jeg mener der er overvuderet er Elvis. Og det er kun pga. han ikke selv
skrev noget af hans musik. Han har vist kun skrevet nogel få numre selv.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Hørte / så Rolling Stones koncert i Göteborg på en optagelse... PINLIGT at optræde med så elendige musikere. Det (forsøgte) at spille hver for sig, det svingede ikke på eet eneste tidspunkt, ligesom de spillede forkert hvert 20 sekund.
|
|
|
Hvornår var det?
Jeg tror gerne at Stones har leveret temmelig middelmådige - hvis ikke direkte dårlige - koncerter, men de har da også leveret det modsatte.
Prøv lige at finde Get Yer Yaya's Out frem fra samlingen.
/vilmann - der egentlig ikke er specielt Stonesfikseret
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
beatles  meget overvurderede efter min mening, dog er der et par gode imellem.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Hvornår var det?
Jeg tror gerne at Stones har leveret temmelig middelmådige - hvis ikke direkte dårlige - koncerter, men de har da også leveret det modsatte. Prøv lige at finde Get Yer Yaya's Out frem fra samlingen.
|
|
|
Det er vel et års tid siden, men koncerten er vel snart 6-8 år siden. Det var den koncert, der var slået stort op i den dersens kæmpe kugle, de har derovre...
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
thohan skrev:
|
....Eneste jeg mener der er overvuderet er Elvis. Og det er kun pga. han ikke selv
skrev noget af hans musik. Han har vist kun skrevet nogel få numre selv.
|
|
|
Jeg tror ikke han har skrevet noget overhovedet. Til gengæld var han hammergod til at vælge de gode sange (måske bortset fra filmmusikken, men her var han også under stor indflydelse fra Colonel Parker (hans manager)).
Og så var han en stjerne fortolker af de i forvejen gode sange.
På den tid var det i øvrigt meget normalt at kunstneren ikke selv skrev sine sange. Det havde man jo folk til og de sad i de store sang-fabrikker som f.eks. Tin Pan Alley.
Elvis har en meget stor stjerne hos mig ;o)
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
7 års-holdet på Korsør musikskole har meget mere på hjerte og er langt bedre musikere - også teknisk !!!!!
|
|
|
Måske er det ikke fair at bedømme et orkester på en enkelt koncertoptagelse. "Keef" Richards er da en af de fedeste guitarister overhovedet og Stones står for mig som et af de mest sammenspillede orkestre lige nu.
I øvrigt er det ikke så vigtigt for mig at et orkester rammer rigtigt hver gang. Bob Dylan rammer bestemt ikke rigtigt til hver koncert, men tilgengæld udfordrer han hele tiden sig selv og bandet med nye arrangementer af sine sange og når han rammer rigtigt er det altså en oplevelse uden sidestykke (forudsat at man kan lide hans musik selvfølgelig). Dylan på Ringe Festival i 90 eller 91 er den suverænt dårligste koncert jeg har været til og Dylan i Forum i 2001 eller 2002 er en af de suverænt bedste koncerter jeg har været til ;o).
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
De er da fantastiske og høre du da andet musik ?
Jeg har næsten alle deres plader og kan finde komponenter i næsten alt nyt fra disse gamle plader. Intet nye er kommet siden dengang. Ja indspildningerne bære præg af datidens teknologi og valg. Heldigvis er Hvilken MUSIK man vælger at høre en smagssag derfor kan denne afstemning i mine øjne ikke bruges til noget.
I mine øre er Pink Floyd det værste som kun folk der har været på HASH syntes er godt men det betyder jo ikke at musikken er dårlig blot fordi jeg ikke har røget hash og dermed ikke kan lide dem.
|
|
|
Ja kan huske da jeg så THE WALL to gange i biffen på samme dag der blev røget noget H , men det var dengang .
Og the B de er ok , men ikke på cd hvis man ikke har de rigtig , jeg har alle på cd kopi fra MFSL master og det rykker så meget i forhold til de l**te cder man kan købe i dag som jeg også har en del af .
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er ingen overvurderet.Bare det de bliver nævnt gør at de ikke er overvurderet.
mvh
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at sige jeg har ikke nogle skiver med Elvis.Men millioner har hans plader.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Stones så kan man bare købe Four Flicks, udkommet for 2 måneder sidern. 4 DVD'er fra Rolling Stones tour'en i 2003. 1 koncert i Olympia Paris for 2000 mennesker, 1 koncert i Madison Square Garden 20000 mennesker og 1 koncert i London Twickenham Stadium for 60.000 mennesker.
3 forskelligt opbyggede koncerter. Det intime miljø i Olympia, udgangspunktet for det tidlige Stones og med mere blues inspirerede melodier og sange vi sjældent hører fra dem. Alt i alt har Stones øvet 170 sange op til tour'en (der er en dokumentar med bl.a. om øvning op til starten i en meget lille club i Montreal). I reviews er det bl.a. udtalt, at DVD'en er blandt de 3 bedste rock koncerts dvd'ere nogensinde, lydmæssigt.
Hvorfor et band som har mere end 40 år på bagen, kan performe, spille og lægge så mange for deres føder, må man konstatere ved selvsyn. At afskrive dem udfra alder alene er ikke seriøst. Eller også er alternativerne vel efterhånden så ringe, hvor vindere af idols og popstars står foran talenterne som øver nede i garagen.
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at sige har ikke stemt,og nægter jeg at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som flertallet har jeg også stemt på Rolling Stones, deres musik siger min stort set intet....smag og behag i guess 
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun støtte Roling Stones 100%. De har helt klart været på alt hvad der kan indtages af stoffer etc. Kan huske en koncert en gang i slut 70'erne hvor De simpelthen drikker whisky på scenen. Jo, de har prøvet lidt af hvert, MEN, de har altid klaret det og kommet igennnem diverse "prøvelser" og er der nogen der kan levere en fed koncert, så er det dem. Og i dag, hvis de var fortsat med det "hårde" liv, ville de være døde og borte for længe siden. Og se Jagger farer rundt på en scene, i den alder, det er kraftedme flot. Det kunne han ikke hvis der var stoffer indblandet. Ikke mere ihvertilfald. De har lavet meget fed musik, men helt klart osse meget l**t, det er der ingen tvivl om (og hvilke band har ikke det), men man ser/lytter jo kun til det der er godt og det er der heldigvis meget af. Og lyden,,,,,,,,, Den er heldigvis blevet markant bedre på de nye digital remastered indspilninger. Så herfra skal der bare være sådan en her: 
De andre bands i "pollen" er også gode, ingen tvivl om det. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |