Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & surround 2006 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf var som sædvanligt imponerende... der må være et catch... kedsomhed i længden??

SP technologi ved siden af havde til tider messens bedste lyd, det må undersøges.

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Andreas KBH skrev:

Vil gerne kommentere sagen om GamuT's L7 demo, der var helt klart en dårlig akustik i det rum de var opstillet i, men volumen var altså for høj til det var en behagelig oplevelse. Hørte et stykke klassisk musik, og lyden var nok som at side i selve orkestergraven uden ørepropper

Syntes det var lidt synd, nu når alt lyset var dæmpet i lokalet (for at give en god lydoplevelse formoder jeg)...

Dette skal da helt klart tages som en kritik af denne demo, om man så vil bruge den konstruktivt, og evt. ændre dette næste gang, eller blive fornærmet er helt frit

Det er min erfaring, at hvis du kritiserer GamuT, så får du at vide du er halvdøv, og du selv har nogle dårlige højttalere. De har fundet de vise sten. (tror de) lidt synd for der er nogle gode elementer i deres filosofi.

vh. Henrik

Hvis jeg er blevet halvdøv er det da på grund af Gamut-demoen!

Jeg blev sgu irriteret...især på mig selv! Og det gjorde jeg fordi jeg ikke straks rejste mig og gik allerede efter de første 30 sekunder af Guns n' Roses. Det var alt for højt. Og alligevel er jeg lidt i tvivl om det var selve lydtrykket (det målbare) eller om der rent faktisk var tale om lyd der på én eller anden måde var 'forvrænget'? Jeg måtte rent faktisk holde en (tiltrængt!) rygepause for lige at få 'klaret ørerne' inden besøg i et nyt demorum... 

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre den 'tekniske' begrundelse for opstillingen af højttalerne. Der var godt nok stor afstand mellem dem...set i forhold til lyttepositionen. Det mindede mig en hel del om den oplevelse man får i en biograf med stort lærred...på forreste række. Og det kræver jo at man faktisk skal dreje hovedet for at se hvad der sker i hhv. venstre og højre side!

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

GamuTgoller
Branchemedlem
Branchemedlem

Lars Goller, GamuT

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau,

årsagen til opstillingen af L7 ude tæt på væggen er at det er den konstrueret til.

I de fleste hjemlige opstillinger vil der komme en akustisk belastning fra rummet der vil påvirke frekvensbalancen/ den subjektive balance men med nogle simple forholdsregler kan disse problemer minimeres.

L7 og de andre GamuT højttalere er udviklet til at stå i opstillinger der tager dette load med i betragtning, og derfor bliver højttalerne opstillet som på showet, og i et så stort rum bliver det ganske atypisk set i forhold hvordan en normalt opstilling vil se ud.

L7 blev opstillet i 1/10 af rummets længde fra bagvæggen ca. 130cm. og 1/7 af rummets bredde fra sidevæggen. For at exitere rummets modes mindst muligt anbefaler vi at man opstiller højttalerne i ulige delinger af rummets bredde og længde: 1/3, 1/5, 1/7 (eller multiplum/delinger deraf. 2/3, 2/5, 2/7 etc. etc). De lige delinger 1/2, 1/4, 1/8 vil pga. symmetrien "spille med" de stående bølger og give kraftigere farvninger/betoninger.

En optimal lytte position beregnes på samme måde som en ulige deling af rummet, samtidigt med at afstanden fra højttaleren til lytte positionen skal mindst være det samme som afstanden imellem dem, (en ligebenet trekant) for at få en indfaldsvinkel fra højttaleren til øret på under 30 grader....og det er igen fordi at øret fra 20-30 graders indfaldsvinkel er mest følsomt for og vil muliggøre genskabelsen af et 3-dimensionelt stereo lydbillede....

Alle vore lyttepositioner var længere væk end afstanden mellem højttalerne så bortset fra at højttalerne var placeret hele 550cm fra hinanden og dermed længere fra hinanden end de fleste har rum bredde.....var vi på den sikre side af den ligebenede trekant (godtnok en stor trekant...)der er god latin.

Meget lang forklaring..men forhåbentlig er det forståeligt...et stor rum giver en stor opstilling.... Lad mig høre om du vil have mere forklaring, og det kan godt blive til en ret lang afhandling hvis du gider bruge tiden......men da jeg har lagt ungerne i seng på nuværende tidspunkt så er det kun konen det går ud over.....

Lars Goller
Til top Vis GamuTgoller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamuTgoller Besøg GamuTgoller's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Vil nu give Lars lidt ret .

Jeg fik af vide torsdag morgen jeg kunne få det rum på 100m2 , derfor kom artsound med og vi fik noget af se til i de få timer vi havde tilbage og på den korte tid var det ikke til meget andet end at køre og lasse på og af .

Men på lørdag bliver også min sidste messe , gider ikke bruge alt den tid , når man ikke kender de forhold man får .

(i år )

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Lagde da også mærke til, at de "gav den lidt gas" hos Gamut, men synes nu ikke det var SÅ vildt højt, som mange af jer får det til at lyde (eller måske er jeg allerede døv). Lyden i sig selv imponerede mig ikke synderligt desværre - havde ellers hørt meget godt om disse. Jeg tror, som flere påpeger også, at det kan have en del med opstillingen at gøre. Jeg studsede også over, at de havde valgt en så stor afstand mellem højttalerne.
Tog et billede af opstillingen så i andre kan se hvad der tales om: http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2519hifi.JPG Beklager det lidt dårlige billede, men der var ret mørkt for mit bette kamera.

Nogen jeg gerne ville have lyttet til var dog de små ny Phi 3:
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2520hifi.JPG 
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2522hifi.JPG
De var godtnok cute og udstyret med den helt rigtige diskant og pris. Så må man bare håbe det fungerer irl.

Jeg var vildt imponeret over Lyngdorf demoen. Trak gevaldigt på smilebåndet da jeg så de mini Dali'er han spillede på, men min ellers velbegrundede skepsis blev sørme gjort til skamme. I samme øjeblik hr. Lyngdorf holdte op med at beklage sig over Københavnske parkeringsvagter og proppede noget musik i maskineriet, skete der pludselig ting og sager. På trods af, at der var 3 store hoveder monteret på ditto store overkroppe imellem mig og højttaleren, var der ingen tvivl om, at dette setup kunne noget helt specielt.
Kæben faldt for alvor til jorden da manden hev hjørnesubberne fra Subberne var delt ved 700Hz og det der kom ud uden subberne, lød mest af alt som en forkølet laptop der stod og gnækkede lidt i det fjerne - utrolig integration imo!
Her er lidt billeder derfra:
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2509hifi.JPG
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2510hifi.JPG
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2511hifi.JPG
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2512hifi.JPG
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2513hifi.JPG

Kibri lød også rigtigt godt. Jeg er ikke imponeret over designet, men spille de kunne de sku. Fik ikke taget et billede i demorummet men fandt dem andetsteds:
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2515hifi.JPG

Det her lød også super! Monitor Audio + Atoll. Et anlæg der var til at betale, og højttaterne havde en direkte imponerende bund for en stander ht.: http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2532hifi.JPG 

Som flere også har nævnt, synes jeg også mange var nærrige med at spille noget "hverdags musik". Der var mange der udelukkende spillede "pingeling musik" med simple musikstykker, uden de store udfordringer. En af dem der turde at give den gas var Tape Connection - hurra for det! Jeg vadede ind til en super demo med Rage Against The Machine spillet på Audio Physics + Musical Fidelity. Damn der var smæk for skillingen! Ht'erne spillede fuldstændigt ubesværet og med en ganske magtfuld bund - uden at det tog opmærksomheden fra resten af deres fine kvaliteter. Jeg hørte også noget Dizzy Mizz Lizzy og dagen efter stak jeg næsen derind igen og hørte lidt af en vild live trommesolo - Toto mener jeg stod bag? Huha det dur! Billede: http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2530hifi.JPG

Var også forbi NewClassD for at få et lille kig. Her er et billede af den fine lille forstærker:
http://www.harley-hansen.dk/hifi06/CIMG2528hifi.JPG
Desværre kunne jeg intet vurdere på lyden - der var alt for meget larm omkring i resten af lokalet til at det gav mening at lytte seriøst.

Men alt i alt en god messe, selvom jeg synes det skulle være gratis at komme ind anden gang man kommer. Pigerne ved indgangen var ligeglade med at jeg stadig havde et stempel på hånden, øv. Men pyt det var pengene værd

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige benytte lejligheden til at sige tak for alle de fine kommentarer.

Det var ellers en udfordring at få det hele på plads i år. Det viste sig nemligt at da vi troppede op med en proppet varevogn ved middagstid, at der gudhjælpemig var Volvo konferance i vores rum til kl. 18...... Så der gik en del timer og et par undskyldninger fra Sillesens side før vi kunne komme i gang.

En stor tak til mine trofaste hjælpere Michael og Thomas for at gå linen ud og assistere til ud på de små timer med opsætningen, selv nåede jeg godt to timers søvn før det gik mod messeåbning.

Det eneste jeg er lidt ked af var at placeringen mod vinduet sugede temmeligt meget bas ud af systemet og besværliggjorde de ellers ivrige fotografers arbejde. Havde tiden været til det var der nok blevet rykket om. Desuden havde rummet en besynderlig efterklang, tror det var ventilationskanalerne der sang lidt med. Alt i alt var jeg dog rimeligt tilfreds med resultatet.

Systemet blev denne gang trimmet lidt til den varme side, hvilket er et kompromis der går lidt ud over de heftigste transienter/dynamik, men til gengæld giver en ret behagelig lyd.

Mange gode hilsner,

Karsten

lyngdorf
Branchemedlem
Branchemedlem
Peter Lyngdorf

Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Kommentar til diverse indlæg.

Først vil jeg lige sige, at det var meget hyggeligt at hilse på mange af de Hi-fi entusiaster jeg har mødt gennem mange år i branchen. Tak for de mange positive indlæg om min indsats under showet. Også tak til dem der har haft nogle kritiske kommentarer, det kan jeg sikkert lære noget af til næste år.

Tak for at I generelt værdsætter og accepterer at jeg leger lidt med ilden når jeg vælger nogle meget prisbillige højttalere og ekstrem delefrekvens mellem bas-systemet og ”hovedhøjttaleren”. Jeg vil meget gerne vise, at man kan opnå gode resultater uden at skulle pantsætte huset, og jeg bryder mig slet ikke om at anlæg bliver meget dyre.

Lige lidt om de beslutninger jeg havde truffet i forbindelse med opstillingen:

1. Der var ikke lavet nogen form for finjustering efter at RoomPerfect havde justeret lyden.
  2. Der blev ikke gjort noget som helst med akustikken i rummet. Det var ekstremt levende. Det betyder at man hvis man står i siden af rummet får temmelig mange tidlige refleksioner som kan være lidt generende.
  3. Der blev hele tiden spillet med et fokuseret filter der egentligt kun er beregnet til et området på omkring 30 cm fra den fokuserede måling. Dette valgte jeg fordi det i forhold til det globale filter ( for hele rummet ) giver mere tryk og kontrast når man er i nærheden af fokus positionen. Det var også ret generelt at tilhørerne i nærheden af fokuspositionen havde et ret bredt smil på. RoomPerfect i forbindelse med W210 bassystemet virker faktisk således at klangen udenfor målepositionen bliver lysere – det kan være lidt til den kolde side, men det er til gengæld en stor fordel fordi man ikke påvirker væggene i samme omfang som normalt. (specielt hvis man bor i lejlighed er det vigtigt at RoomPerfect reducerer støj til naboerne med mere end 10 dB i gennemsnit)
  4. Helt generelt vil jeg helst lave demonstrationer uden at reparere på akustikken, det nytter jo ikke noget at demonstrere Hi-fi på en måde som er urealistisk for kunderne.

Næste år vil jeg prøve at lave en lille folder til publikum hvor jeg på forhånd forklarer om nogle at de trivielle ting og hvorfor jeg har sammensat anlægget som jeg har gjort til lejligheden.

Ellers vil jeg bare sige at København er et fantastisk sted at demonstrere Hi-fi. Af alle de shows jeg deltager i i løbet af året er det min favorit. Thomas Sillesen har gjort et godt arbejde med at få det stablet på benene, og jeg håber meget at det bliver endnu mere succesfuldt næste år. Og så  vil jeg da gerne modtage flere forslag til forbedringer.

Med bedste hilsener

Peter Lyngdorf

PS: Jeg synes i er lidt hårde ved Lars Goller, jeg var ikke rundt på udstillingen så jeg kan ikke kommentere om lyden, men jeg ved at han kan lave særdeles ( lidt irriterende faktisk )kompetente højttalere!

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:

Lyngdorf var som sædvanligt imponerende... der må være et catch... kedsomhed i længden??

Øhh... hvorfor der det? Er vi ude i noget rent filosofisk logik?

Så længe du putter ikke kedelig musik i, kvitterer CD-1 og TDA 2200 med RoomPurrr..fect med at træde i baggrunden - ikke i vejen for musikken. Det er i hvert fald min erfaring:

Synchronicity med The Police

Debussy på Steinway i Denon indspilning

Stan Getz i Jazz Samba

Howling Wolf på dårlig 29 kr's CD

Swing musik i optagelser fra '30erne

Berliner-bandet Ideal med Spion

Carmina Burana

Elvis med Fever

The Doors med Love Me Two Times

The Kinks med Waterloo Sunset

Ulf Dageby med I dimman under granar ............

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Hyggeligt at se dig her :)

Tak for den lille demo om fredagen. Ganske imponerende resultat du fik opnået med dit Room Perfect system, hatten af for det. Det kunne være interessant at teste under hjemlige omgivelser en dag.

Mvh,

Karsten

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf skrev :

PS: Jeg synes i er lidt hårde ved Lars Goller, jeg var ikke rundt på udstillingen så jeg kan ikke kommentere om lyden, men jeg ved at han kan lave særdeles ( lidt irriterende faktisk )kompetente højttalere!

Synes også kritikken af GamuT er stærkt overdrevet i denne tråd og alene funderet i lydtrykket og ikke i den egentlige kvalitet. Det er er om'er.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

kan godt være de skruede ned senere, hvad ved jeg, men klokken 13 lørdag med guns n roses som jeg har som noget af det absolutte ynglingsmusik måtte jeg udvandre.

Har 2 udsmidninger af lejligheder grundet for høj musik

kan normalt ik få musikken høj nok.

her var det bare for meget, ik fordi det var så vildt højt, mere den måde det spillede på.

tror absolut ikke den demo viste hvad gamut L7 kan men noget var der galt.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Lyngdorf skrev :

Synes også kritikken af GamuT er stærkt overdrevet i denne tråd og alene funderet i lydtrykket og ikke i den egentlige kvalitet. Det er er om'er.

Jeg vil ikke gå ind på lydtryk her - men den oplevede lyd på standen, var med et anlæg til ca. 200.000/300.000, ret dårligt   Jeg var ikke i nærheden af en "ud af kroppen oplevelse", rent ud sagt dårlig lyd
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

En gang gik jeg ind i en hifishop for at høre en Densen forstærker.
Men der blev spillet for højt, så jeg skruede ned, da ekspedienten tog telefonen ved siden af.
Så kom han igen og sagde, at jeg skulle spille højere, hvis jeg ville høre noget.
Og så blev det igen for højt for mine ører.
Moralen med dette ndlæg er, at ingen overhovedet synes at tænke på, at vores hørelser ikke er ens.
Mine ører er måske mere følsomme end de flestes, men da jeg var ung, var jeg til flere live-koncerter med Cream, Rolling Stones, Janis Joplin,  The Doors (de spillede allerhøjst9 og flere andre, så det har måske noget med sagen at gøre. Jeg køber i hvert fald ikke noget af nogen, der skal fortælle mig, hvor højt der skal spilles, når jeg skal høre musik, for det ved vedkommende absolut nul og en fis om
Min bror er musiker, og jeg har været til utallige klassiske koncerter af samme grund og ved derfor godt, hvor højt det kan lyde - men derfor behøver det ikke være så højt derhjemme. Min bror har i øvrigt haft tinnitus i mange år pga sit arbejde. Det hjælper, når der er støj omkring ham, så mon nogen af de mest højtråbende, højtspillende og meget kloge sælgere har en rem af huden?
Lyngdorfs rumkorrektion er noget af det rigtige, fordi man kan få den lyd man vil have, også ved lavere lydstryk end 130 dB.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 26 September 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
notional skrev:

Vassago båd på VA, hvilket var første gang jeg rent faktisk så disse Ht'ere. Flotte er de i hvert fald og jeg kunne høre min bankrådgiver græde, så jeg kiggede kun. Subben til de store VA'ere var ret grum, men jeg havder set billeder af den før. Hornene lød rigtig godt og var ret voldsomme at se på. At se Jensen stå ved siden af disse ht'ere, da han pakkede sammen, der er højere end ham var sjovt at se .

Jeg tro du tænker på hans .

Nå ok, jeg kunne heller ikke helt forestille mig ham på en motorcykel med 200km/t. Jeg fik dog næsten helt ondt af ham ved tanken om at han skulle flytte rundt på de kæmpehorn, men han fik jo nok lidt hjælp.

Havde håbet at høre Haydn eller Beethoven CG/BG, men nu når der åbner en TapeConnection i kbh, så får jeg vel nok muligheden for det og jeg glæder mig. . Finishen fik jeg da set og den var fantastisk.

Jeg ved ikke helt om det var lydtrykket hos Gamut, der var galt eller hvad, men synes toppen nærmest skar i ørerne. Fik lidt samme fornemmelse med Martin Logan elektrostaterne. Om det er rummene eller hvad ved jeg ikke, men det var lidt synd. Jeg tror desværre ikke lige der blev ydet retfærdighed overfor de pågældende højttalere.

Men hey, jeg sad bag Biker Jens ved HTP demoen, så min dag blev reddet... eller noget .

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 26 September 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:

Hej Nilau,

årsagen til opstillingen af L7 ude tæt på væggen er at det er den konstrueret til.

I de fleste hjemlige opstillinger vil der komme en akustisk belastning fra rummet der vil påvirke frekvensbalancen/ den subjektive balance men med nogle simple forholdsregler kan disse problemer minimeres.

L7 og de andre GamuT højttalere er udviklet til at stå i opstillinger der tager dette load med i betragtning, og derfor bliver højttalerne opstillet som på showet, og i et så stort rum bliver det ganske atypisk set i forhold hvordan en normalt opstilling vil se ud.

L7 blev opstillet i 1/10 af rummets længde fra bagvæggen ca. 130cm. og 1/7 af rummets bredde fra sidevæggen. For at exitere rummets modes mindst muligt anbefaler vi at man opstiller højttalerne i ulige delinger af rummets bredde og længde: 1/3, 1/5, 1/7 (eller multiplum/delinger deraf. 2/3, 2/5, 2/7 etc. etc). De lige delinger 1/2, 1/4, 1/8 vil pga. symmetrien "spille med" de stående bølger og give kraftigere farvninger/betoninger.

En optimal lytte position beregnes på samme måde som en ulige deling af rummet, samtidigt med at afstanden fra højttaleren til lytte positionen skal mindst være det samme som afstanden imellem dem, (en ligebenet trekant) for at få en indfaldsvinkel fra højttaleren til øret på under 30 grader....og det er igen fordi at øret fra 20-30 graders indfaldsvinkel er mest følsomt for og vil muliggøre genskabelsen af et 3-dimensionelt stereo lydbillede....

Alle vore lyttepositioner var længere væk end afstanden mellem højttalerne så bortset fra at højttalerne var placeret hele 550cm fra hinanden og dermed længere fra hinanden end de fleste har rum bredde.....var vi på den sikre side af den ligebenede trekant (godtnok en stor trekant...)der er god latin.

Meget lang forklaring..men forhåbentlig er det forståeligt...et stor rum giver en stor opstilling.... Lad mig høre om du vil have mere forklaring, og det kan godt blive til en ret lang afhandling hvis du gider bruge tiden......men da jeg har lagt ungerne i seng på nuværende tidspunkt så er det kun konen det går ud over.....

Hej Lars...

Tak for svar...

Det er en udmærket forklaring, og du behøver såmænd ikke uddybe. Nattesøvnen skal også passes! [Var det mig der sagde dét??!] 

Jeg kan forstå, at min visuelle erindring må have spillet mig et puds, da jeg var overbevist om at man sad tættere på ht'erne end der var mellem dem.

Med venlig aftenhilsen

Niels L. (Nilau)

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 September 2006 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
MC955 skrev:
notional skrev:

Vassago båd på VA, hvilket var første gang jeg rent faktisk så disse Ht'ere. Flotte er de i hvert fald og jeg kunne høre min bankrådgiver græde, så jeg kiggede kun. Subben til de store VA'ere var ret grum, men jeg havder set billeder af den før. Hornene lød rigtig godt og var ret voldsomme at se på. At se Jensen stå ved siden af disse ht'ere, da han pakkede sammen, der er højere end ham var sjovt at se .

Jeg tro du tænker på hans .

Nå ok, jeg kunne heller ikke helt forestille mig ham på en motorcykel med 200km/t. Jeg fik dog næsten helt ondt af ham ved tanken om at han skulle flytte rundt på de kæmpehorn, men han fik jo nok lidt hjælp.

Havde håbet at høre Haydn eller Beethoven CG/BG, men nu når der åbner en TapeConnection i kbh, så får jeg vel nok muligheden for det og jeg glæder mig. . Finishen fik jeg da set og den var fantastisk.

Jeg ved ikke helt om det var lydtrykket hos Gamut, der var galt eller hvad, men synes toppen nærmest skar i ørerne. Fik lidt samme fornemmelse med Martin Logan elektrostaterne. Om det er rummene eller hvad ved jeg ikke, men det var lidt synd. Jeg tror desværre ikke lige der blev ydet retfærdighed overfor de pågældende højttalere.

Men hey, jeg sad bag Biker Jens ved HTP demoen, så min dag blev reddet... eller noget .

Hov Hov jo hans har skam ...... til at køre race på MC også , en skjult hobby ved flere .

Skulle have spillet på haydn , men det store rum så det tog vi .

Og til Peter , tak for den lille demo lørdag morgen det lyd kanon godt .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:
Jeg hørte også noget Dizzy Mizz Lizzy og dagen efter stak jeg næsen derind igen og hørte lidt af en vild live trommesolo - Toto mener jeg stod bag?

Jep, det er Simon Philips der giver den gas på "Livefields" CD'en. Superfed stadion-rock lyd, omend ikke en særlig hifi-rigtig gengivelse af et trommesæt... Men det er faktisk lige præcist dérfor de fleste går uden om den slags indspilninger - uanset hvor godt og RIGTIGT (!) man kan få det til at lyde, så vil der sidde en hel flok indadvendte hifi-nisser der ikke kender indspilningen og brokker sig over at "sådan lyder et trommesæt ikke!" Nej, det gør det ikke, men har du nogensinde stået i Parken og hørt et trommesæt gengivet korrekt? Du kan ikke bruge pladen til at vurdere om et anlæg gengiver lyden korrekt eller ej, for der ER ikke nogen korrekt gengivelse af alt andet end naturligt indspillede akustiske instrumenter. Men man kan bruge den som redskab til at vurdere højttalerens spændvidde, hvis højttaleren kan give den helt rigtige "stadion-rock" stemning med en plade som dén, og samtidig gengive "plingeling" musik naturligt og korrekt, så ved man at man er på rette vej.

Iøvrigt har jeg slet ikke selv hørt den plade på Caldera endnu - og jeg ved faktisk ikke rigtigt om jeg tør...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 26 September 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Marius skrev:

Mulig det er lidt OffTopic.. Men
Hvad er navnet på:
Under Lybngdorf's demo (i det mindste når jeg var der) spilte han som spor 2 noget klassisk musik... Nogle der kender Cd'n?
Han spilte også noget dansk akkustuisk som han mente var et must have.. Nogle der husker den?

Sendte en PM til Hr. Lyngdorf og fik følgende svar.

lyngdorf skrev:

Hej Marius,

Den klassiske jeg spillede ofte var:

Decca, Britten, "young Persons Guide to The orchestra"

London symphony orchestra, MCPS 417 509-2

Den anden jeg nævnte som et "must have" er ikke dansk men svensk, det er:

Nils Lofgren, "Acoustic Live" VMCD 1005

Det track der ofte spilles til Hi Fi shows er no.5 - det lyder altid godt uanset om systemet har buler i frekvensgangen og tidsresponsen, jeg spilled track 11 og 16 det meste af tiden.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 September 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej...

Tak til besøgende og kollegaer - det var sjovere i år! Muligvis grundet middag, Hans og glade ansigter allevegne.

Det er altid lidt gamble at komme på messe: rum (nej - de er ikke ens!), grej, tid, osv...
Som nævnt, spillede vi med VPI, EERA og Graaf - alt sammen i stald hos Vassago. Det eneste vi kendte på forhånd, var DV-10x5´eren, Naima og vores egne medbragte kabler (WireWorld Equinox5 + Phonographie skinne med ISO-8 power + standard).

Jensen havde gjort hvad han kunne, men intet var tilspillet! PU havde drejet i 10 timer (skal have minimum 40+, før balancen og grundklangen er der). Graaf havde kørt 15-20 timer og EERA ikke meget mere.
Se, sådan er det nogle gange og vi må få det bedste ud af det alligevel. Tag ikke fejl: de mest kritiske er udstillerne selv.

Nu skal det ikke lyde som een stor undskyldning - men når jeg ved hvordan vores egne produkter (og i særdeleshed Naima), kan performe, må jeg godt tillade mig at være, om ikke skuffet, så lidt ærgelig. Vi vil så gerne vise hvad det kan.
Vi kunne time for time høre, hvordan tilspilningsprocessen tog form. Søndagen er altid bedst: det hele har sat sig lidt og der er generelt bedre stemning!!?
Dagen derpå, er vi alligevel godt tilfredse. Hvorfor da? - fordi vi med lidt god vilje, fik et budskab ud, som en del alligevel fangede. Mange der formåede at lytte musikken igennem systemet og det er en klar forbedring fra de forrige år. Jo, de besøgende er i den grad med til at gøre messen god. I meget høj grad, endda.
Men hvorfor tager i ikke musik med? Tre (3!) bad mig om at spille deres skiver. Den ene var Vilmann, så det var ingen overraskelse (til gengæld var Waits fed..).

Skal jeg knytte et par ord om grejet vi spillede over:
VPI m. JMW-9 og 10x5 - en fin pladespiller til pengene. Kan garanteret tunes noget bedre over tid, end det vi formåede. Den er lækkert lavet, alt passer og fitter flot.
EERA DL1.0 - virkelig god, homogen CD spille. Vi forventede en del at den og den kvitterede. Den har noget så sjældent, som en fast, stabil grundklang, der lader musikken flyde frit. Der sættes ikke det store fodaftryk på tingene.
Graaf GM-50 - integreret forstærker. Stabil, lækker amp. Flot, fast klang, uden det store tillæg. Masser af ægte power. En af de få røramps, der ikke lyder af rør! (positivt ment, forståes...) En dygtig designer der har været på.

Det der satte sig:
Billedet hos Tekni-Fi. Shocked Fabelfantast!
Design og lyd hos "rithm Design" - jeg skamroste ham!
Lyd hos Thorhauge - Velnok de HT (Magnarplaner) der integrerede bedst med rummet på hele messen.
Jensens forklaring på navnet "Vassago" Twisted Evil
Klaus´ (Lydbutikken) imødekommenhed og historie-fortællelyst. 
...og Sillesens tid!!

Tak for de pæne ord...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 26 September 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Så kan der ses billeder og læses lidt om Hifi & surround messen i københavn. Læs mere på Biojensen.dk
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes