Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & surround 2006 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 25 September 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Fra et broder fora i SE.. her er det da også "nogle" (MANGE) billeder..
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=132163&am p;am p;am p;st=0&searchtime=

Direkte link til bileder..
http://www.minhembio.com/Tomme/73958
http://www.minhembio.com/maximm/73959

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Marius skrev:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=132163&am p;am p;am p;am p;st=0&searchtime=

sorry dine links er "døde".

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Marius skrev:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=132163&am p;am p;am p;am p;am p;am p;st=0&searchtime=

sorry dine links er "døde".

Hmm de fungerer fint her hos mig...

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Fungerer også fint her.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hmm underligt så. Får en "siden kan ikke vises"
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Hmm underligt så. Får en "siden kan ikke vises"

måskje din internett udbyder ikke kan li svensker...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 September 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Det setup hos tc med bla de hundedyre højtalere du omtaler der det spillede slet ikke velopløst nok, nu var jeg så heldig at høre noget musik jeg selv har i min samling og derfor bruger jeg selvfølgelig mit eget setup som reference og her må jeg sige at jennifer warens stemme står klart mere velopløst hos undetegende, der manglede simpelthen nærvær i gengivlesen og generelt spillede hele setuppet for blødt, det virkede som typisk rørlyd (aner ikke om der var rør i effektrinnet?).

Der er rør i DAC'en og i forforstærkeren. Effekttrinnet er en 2x750w klasse AB transistor-ting.

Ikke Slipsefyr skrev:
Men rummet var muligvis den største synder.

Det er en dårlig undskyldning, men ja det mener jeg at det var. Det vidste vi dog godt på forhånd, vi kender jo rummene. Jeg kan kun opfordre alle der mener at højttalerne er interessante, men ikke helt blev overbevist på udstillingen, om at kigge forbi butikken og lægge øre til dem. I vores lytterum synes jeg _absolut_ ikke der mangler nærvær, og bunden fungerer iøvrigt også langt bedre her. Der er forresten en trykfejl i kataloget vi sendte ud, prisen er 170k sættet.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
GamuTgoller skrev:

Hejsa,

syntes i vi spiller højt?? tjaa verden er ikke rar, de kære instrumenter spiller højt, og transienterne fra dem kan være voldsomme....ligefrem ubehagelige ind imellem.....

Hvad er det for intrumenter der direkte kan være ubehagelige ?. Transienter ja de kan være volsomme, men ikke ubehaglige, hvis jeg sidder ved mit trommesæt kan bækkenrne skam være voldsomme, men i grunden aldrig skarpe eller ubehagelige på samme måde som mange hifi anlæg farver dem til at være.

I mine ører er et trommesæt da noget der kan skræmme de fleste på få meters afstand, det være sig bækkener eller lilletromme etc....og i mine ører kan det blive så højt at det tenderer ubehageligt...men når du selv slår på trommerne lyder det ikke så højt som for andre, din hjerne/ører skruer ned for lyden når det venter en voldsom transient (der er en muskel i øret der ændrer udvekslingsforholdet mellem trommehinden og høresneglen så forventede transienter dæmpes), har du aldrig oplevet at folk bliver skræmt af dine trommer eller klager over du spille fandens højt uden du selv syntes det er for voldsomt?

Hej Goller

Gad vide hvorfor så mange musikere får tinitus. Det er nok fordi de hører for høj live musik (måske endda deres egen).

I dag ved jeg de fleste musikere bruger ørepropper (de såkaldte "juletræer" som kan dæmpe lyden linært i enten - 10 db, - 15 db, eller - 20 db)

Hvis det var normalt at høre meget høj musik, burde vores øre så ikke være indrettet til dette uden af få permanente skader ved længere tids påvirkning.

Det er da også påfaldende at selv musikerne beskytter dem selv mod deres egen "medicin".

Hilsen

Gufle

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:

Hejsa,

syntes i vi spiller højt?? tjaa verden er ikke rar, de kære instrumenter spiller højt, og transienterne fra dem kan være voldsomme....ligefrem ubehagelige ind imellem.....

Som Jensen også oplevede fik vi kort før showet tildelt et af de store rum på 100 m2 nede i stueetagen (ca. 350m3) og selv en L7 når tæt på grænsen i 350m3.....

Ramte vi over stregen en gang eller to...det gjorde vi måske.....     og som nogle oplevede svingede vor forsyningsspænding i rummet så meget at forstærkerne af og til lukkede kortvarigt ned......så det var ikke let at undgå klipning ind imellem...... ellers fik vi mange positive feedbacks for lyden og jeg tror de folk der kom igen med plader på dag 2 for at høre mere, da syntes det lød ganske rimeligt...

Vi prøver igen næste weekend i Viborg, men det bliver altså stadigt med realistiske lydtryk.

Og så lige for lige at forklare hvorfor vi spiller "lidt højt":

Øret er en meget ulineær størrelse. Vor opfattelse af balance/frekvensgang ændrer sig voldsomt afhængig af lydtryk (er beskrevet som Phon kurver der viser den opfattede balance ved forskellige lydtryk), og derfor er det efter vor mening rigtigt at trimme anlæggets balance til at passe ved et realistisk lydtryk. De kunder vi henvender os til, ved hvordan instrumenter og stemmer lyder med rigtig lydtryk og har mulighed for at spille med et rigtigt lyd niveau når de lytter til optagelser med deres favorit kunstnere.....

Så jeg kan kun sige som jeg plejer: 

Støt de kære musikere: kom ud og hør noget live musik...

Hej Goller

Jeg siger ikke jeres setup spillede dårligt/forkert, jeg siger kun at det havde spillet bedre hvis i ikke havde skruet så højt op.

Men det virker det også som om du godt ved ud fra dit indlæg, så jeg tror vi er enige

Hilsen

Gufle

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Andreas KBH skrev:

Vil gerne kommentere sagen om GamuT's L7 demo, der var helt klart en dårlig akustik i det rum de var opstillet i, men volumen var altså for høj til det var en behagelig oplevelse. Hørte et stykke klassisk musik, og lyden var nok som at side i selve orkestergraven uden ørepropper

Syntes det var lidt synd, nu når alt lyset var dæmpet i lokalet (for at give en god lydoplevelse formoder jeg)...

Dette skal da helt klart tages som en kritik af denne demo, om man så vil bruge den konstruktivt, og evt. ændre dette næste gang, eller blive fornærmet er helt frit

Det er min erfaring, at hvis du kritiserer GamuT, så får du at vide du er halvdøv, og du selv har nogle dårlige højttalere. De har fundet de vise sten. (tror de) lidt synd for der er nogle gode elementer i deres filosofi.

vh. Henrik

PinkPanter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte det meste af min lørdag på at romle igennem den samlede mængde udstyr. Hvorfor bliver der snakket så meget specs og teknik og så lidt om musik? Er det ikke det der driver værket?

Det klart bedste indslag var Peter Lyngdorf med hans Lyngdorf Audio TDA-2200 med Roomperfect. Ud over at kunne lave en imponerende ren og dyb bas med sine hjørnesubber, fremstod Lyngdorf med så klart med udstillingens bedste MUSIK gengivelse. Staging, detaljer, dynamik og glathed i hele frekvensområdet - det hele var barte på plads. Man skulle tro han var ude på at tage p.. på resten af branchen når han spiller på et par af de mindste Dali højttalere (i hvert fald fra 700 Hz og opefter), og hvis det var intentionen, så lykkedes det til fulde at gøre grin med alle de gigantiske gulvhøjttalere udstillingen kunne byde på. Kontroversielt, forfriskende og MUSIKALSK.

Desuden var jeg forbi importøren af Sonos multirums systemet. Lyden var ikke til at vurdere, men hvor er det bare en lækker fjernbetjening de har lavet. Hvem får først en hjem på prøve, så vi kan vurdere lydkvaliteten af streamet musik fra computer via et Sonos anlæg?

Til top Vis PinkPanter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PinkPanter

amigo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg var desværre ikke inde på udstillingen - kunne ikke.

Omkring det med Gamut og lydstyrke har jeg en lille kommentar.

Er der nogen som ved hvor højt, der blev spillet ?

Når jeg sidder og skal nyde et musiknummer og der efter min mening er en pæn lydstyrke, da  når jeg op på ca. 80-85 Db(A). Der er intet problem i at mærke stortrommerne ved dette lydtryk.

Jeg ved, at hvis man f.eks. ønsker at leje et lydstudierum hos Abey Road studierne i England, da er dette max. niveau og en del af kontrakten !   Dette er bla. begrundet i risikoen for høreskader, når man udsættes for høje lydtryk over lang tid.

Hvis man får ondt i ørerne, da er man oppe på et helt andet niveau !

Venligst

Til top Vis amigo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amigo

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

PinkPanter skrev:

Jeg brugte det meste af min lørdag på at romle igennem den samlede mængde udstyr. Hvorfor bliver der snakket så meget specs og teknik og så lidt om musik? Er det ikke det der driver værket?

Det klart bedste indslag var Peter Lyngdorf med hans Lyngdorf Audio TDA-2200 med Roomperfect. Ud over at kunne lave en imponerende ren og dyb bas med sine hjørnesubber, fremstod Lyngdorf med så klart med udstillingens bedste MUSIK gengivelse. Staging, detaljer, dynamik og glathed i hele frekvensområdet - det hele var barte på plads. Man skulle tro han var ude på at tage p.. på resten af branchen når han spiller på et par af de mindste Dali højttalere (i hvert fald fra 700 Hz og opefter), og hvis det var intentionen, så lykkedes det til fulde at gøre grin med alle de gigantiske gulvhøjttalere udstillingen kunne byde på. Kontroversielt, forfriskende og MUSIKALSK.

Desuden var jeg forbi importøren af Sonos multirums systemet. Lyden var ikke til at vurdere, men hvor er det bare en lækker fjernbetjening de har lavet. Hvem får først en hjem på prøve, så vi kan vurdere lydkvaliteten af streamet musik fra computer via et Sonos anlæg?

Der bliver snakket meget teknik og specs, fordi det var en hifiudstilling, og ikke en messe med diverse musikere.

vh. Henrik

GamuTgoller
Branchemedlem
Branchemedlem

Lars Goller, GamuT

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
GamuTgoller skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
GamuTgoller skrev:

Hejsa,

Hvad er det for intrumenter der direkte kan være ubehagelige ?. Transienter ja de kan være volsomme, men ikke ubehaglige, hvis jeg sidder ved mit trommesæt kan bækkenrne skam være voldsomme, men i grunden aldrig skarpe eller ubehagelige på samme måde som mange hifi anlæg farver dem til at være.

I mine ører er et trommesæt da noget der kan skræmme de fleste på få meters afstand, det være sig bækkener eller lilletromme etc....og i mine ører kan det blive så højt at det tenderer ubehageligt...men når du selv slår på trommerne lyder det ikke så højt som for andre, din hjerne/ører skruer ned for lyden når det venter en voldsom transient (der er en muskel i øret der ændrer udvekslingsforholdet mellem trommehinden og høresneglen så forventede transienter dæmpes), har du aldrig oplevet at folk bliver skræmt af dine trommer eller klager over du spille fandens højt uden du selv syntes det er for voldsomt?

Hej Goller

Gad vide hvorfor så mange musikere får tinitus. Det er nok fordi de hører for høj live musik (måske endda deres egen).

I dag ved jeg de fleste musikere bruger ørepropper (de såkaldte "juletræer" som kan dæmpe lyden linært i enten - 10 db, - 15 db, eller - 20 db)

Hvis det var normalt at høre meget høj musik, burde vores øre så ikke være indrettet til dette uden af få permanente skader ved længere tids påvirkning.

Det er da også påfaldende at selv musikerne beskytter dem selv mod deres egen "medicin".

Hilsen

Gufle

Hej Gufle,

Ja det er typisk at Musikere får tinitus hvis de ikke beskytter sig mod deres egne instrumenter, men de er også udsat for 125-135 dB fra deres egen og andres instrumenter......så vi andre der hører deres udfoldelser på lidt større afstand kan så glæde os over at lyden aftager ca 6 dB med en fordobling... så hvis vi regner lidt på en gennemsnitafstand til maks lydtryk fra orkesteret på 10-20 meter...så når vi op på mellem  100-115 dB lydtryk......det er vist noget der er i overkanten af 100 gange det lydtryk der ifølge BST er sundt over længere perioder...

Vore ører er deværre ikke født til musik, men til at advare os mod angribende fjender....det er med andre ord en lokalisator der bestemmer position og afstand af til alle de lydkilder der omgiver os, og dermed vurderer om det er potentielt farlige "lydgivere"..(det giver os nogle chock engang imellem...), så med den baggrund er det følsomheden for de små variationer der er i højsædet, og egentligt er øret fantastisk meget mere dynamisk end vore andre sanseorganer, da det kan sanse signaler der er adskillige millioner gange svagere end det kraftigste signal vi kan klare..... men selvfølgeligt hvis det viser sig at blive en overlevelses/udvælgelses parameter for de kommende 2 mio års homo sapiens, så kan det da være at vi består udelukkende af individer der spiller og lytter til mega høj musik til den tid........vi mangler vel bare at diskotekerne begynder at spille højt nok til at det bliver livsfarligt så foretager de elimineringen af de ikke højt SPL egnede.......

Lars Goller
Til top Vis GamuTgoller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamuTgoller Besøg GamuTgoller's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Lars Goller. Du bliver ved med dit PSYCHO AKUSTISKE vrøvl.

Indse det dog mand. Langt de fleste der besøgte jeres stand, mener jo faktis at lyden var, ikke bare dårlig, men meget meget dårlig. Og at i spillede alt alt for højt. det er du/i bare nød til at acceptere.

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Lars Goller. Du bliver ved med dit PSYCHO AKUSTISKE vrøvl.

Indse det dog mand. Langt de fleste der besøgte jeres stand, mener jo faktis at lyden var, ikke bare dårlig, men meget meget dårlig. Og at i spillede alt alt for højt. det er du/i bare nød til at acceptere.

, og så findes der faktisk højttalere, der kan spille højt, uden at lyde skinger. De har nok ikke en helt lineær frekvensgang, men de er ultra musikalske, og behagelige at lytte til.

vh. Henrik

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 September 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Ja, Lars må til at indse det, som andre ikke kan indse; hvorfor lære fra sig eller lære noget, når man bare kan komme med sit vrøvl, pakket ind i selvforklarende egne oplevelser, som gør dem sande?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det er dejligt med en positiv tråd om udstillingen, og dens produkter, hvor der næsten ikke er nogen negative kommentarer om personer.

vh. Henrik

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Mulig det er lidt OffTopic.. Men
Hvad er navnet på:
Under Lybngdorf's demo (i det mindste når jeg var der) spilte han som spor 2 noget klassisk musik... Nogle der kender Cd'n?
Han spilte også noget dansk akkustuisk som han mente var et must have.. Nogle der husker den?

@Gamut

Er da dog imponerende å se den manglende evne til at modtage lidt kritik...

Jeg kan på ingen måde kalde mig en erfaren audiofil, så dermed kan det da godt være at min kritik er uberettiget.. men der ændrer da ikke på at GamuT's setup (med L7) på messen de to ganger jeg var der ikke havde en ubehagelig lyd..

Når talspersoner fra GamuT skriver at det er sådan det skal være.. så bliver jeg sku lidt forvirret... Er det en del av GamuT's lyd filosofi å gi lytteren ubehag?

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

amigo skrev:

Hej

Jeg var desværre ikke inde på udstillingen - kunne ikke.

Omkring det med Gamut og lydstyrke har jeg en lille kommentar.

Er der nogen som ved hvor højt, der blev spillet ?

Når jeg sidder og skal nyde et musiknummer og der efter min mening er en pæn lydstyrke, da  når jeg op på ca. 80-85 Db(A). Der er intet problem i at mærke stortrommerne ved dette lydtryk.

Jeg ved, at hvis man f.eks. ønsker at leje et lydstudierum hos Abey Road studierne i England, da er dette max. niveau og en del af kontrakten !   Dette er bla. begrundet i risikoen for høreskader, når man udsættes for høje lydtryk over lang tid.

Hvis man får ondt i ørerne, da er man oppe på et helt andet niveau !

Venligst

Hej Amigo

Jeg har selv investeret i en Db måler.  Når jeg spiller "normalt højt" ligger lydniveauet på de 82-85 db som du også antyder.

Når jeg spiller så højt som jeg synes rummet kan klare uden at lyden bliver ubehagelig. (Jeg har et 6,6 meter langt glasparti i stuen) kan jeg spiller op til 92-95 Db (afhængig af musikken) Noget Rave og Techno op til omkring 98 Db uden at det lyder ubehageligt i rummet.

Og nej det er ikke fordi anlægget klipper for ved 98 Db har jeg stadig 20 DB headroom.

Udfra jeg ved hvor højt 98 DB er hjemme hos mig, vil jeg tro at mange inden på udstillingen spillede optil omkring 100 Db. Jeg tror ikke der blev spillet højere end dette. 

Hilsen

Gufle 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum