Forfatter |
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 24 September 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
Ellers var Lyngdorfs "roomperfect" altså ret så imponerende. Men lyder det også godt med fx en U2 CD kørende? ja det ved jeg ikke, men imponerende var det bestemt.
|
|
|
Det kan jeg så fortælle, at det gør. U2's "Pop" kan være en meget svær sag, men bliver gengivet gennemsigtigt med hurtig bas og det efter min mening største særkende ved RoomPerfect: Der kan være vildskab i spandevis i forgrunden - alligevel kan man høre sarte og stille detaljer midt inde i "kampens hede".
Jeg talte i øvrigt med nogle om, hvorvidt systemet var i stand til at gengive intimitet ordentligt. Også det kan jeg bekræfte, at det kan. Man hører det nok bare bedre i hjemlige omgivelser, hvor man kan folde sanserne uforstyrret ud, end ved en demo af den størrelse og med det antal tilhørere som myldrede ind og ud.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 24 September 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som førstegangs hifimessegænger, må jeg indrømme, at jeg blev noget skuffet.
Mest over de fysiske forhold. Det holder på ingen måde, at proppe de forskellige stande ind i hotelværelser! jo hvis det var en frimærkeudstilling. Men når du tvinges til at lytte på et par motherf**ker JBL højttalere, der lignede noget fra orange scene på Roskilde, trukket af det bedste fra Accuphase, i et 10 kvm rum, er der ikke meget mening ved galskaben. Det var da også en vittighed, at det første rum man kom ind i, var et inferno af lyd. 50 udstillere på 150 kvm plads, med hver deres anlæg . Alle konkurerede de om, hvis anlæg der kunne overdøve de øvrige 49. Straks bedre blev med de enkelte store udstillingsrum i stueetagen - som dog stadig led under elendig akkustik. Der må findes mere optimale udstillingsfora end scandic hotel.
Desuden synes jeg også, at 80 kr i entré nærmer sig optrækkerri. Det burde være gratis! Tænk på hvilken reklame udstillerne får ved sådan en messe (måske lige bortset fra en vis speedtalker). Så vidt jeg husker, gav jeg også 80 kr i entre til biler i bella sidste år. En ca. 50 gange større udstilling med 50 gange mere at se - og I kan ikke bilde mig ind, at det er meget billigere at udstille biler end stereoanlæg.
Måske er det bare det man må leve med, hvis hifi-entusiast-grundlaget ikke er større i dk, end at man kan stille højre krav til udstillingens standart. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det var en rigtig god udstilling....lidt vel dyr entre.....den var overskuelig og jeg tror de fleste udstillere prøvede at lave så god lyd så muligt, men det var svært i de rum, men der kan da fåes en forsmag på tingene....det er som det plejer. Det kan ikke komme som en overraskelse.
Jeg savner stadig et sted hvor der kan købes plader/CDer...havde håbet Lydbutikken på Frederiksberg havde taget sig sammen og stillet op.
Koncerten med Hans Theessink var ganske enkel fremragende....en god ide.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine indtryk. Som sagt var HD DVD ret imponerende, men efter at have set det igen idag er jeg måske lidt mindre imponeret. Jo det ser godt ud, men sååå meget bedre end dvd er det nu heller ikke. Jeg var desuden ret imponeret over den lille optoma. Det er altså vildt så meget billede man får for 12k! :shock: Meget gode farver og især dybden i billedet fangede mig. Jeg er bare meget ked af at jeg kunne se "rainbow" på alle dlperne på messen også HTP Barco til 80k-Øv bøv! Derfor aldrig dlp til mig. Der var mange spændende ting synes jeg. Jeg vil bare lige nævne nogle af de ting som jeg husker. Lyndorfs system spillede rigtig godt synes jeg og roomperfect virkede meget overbevisende. Desuden var det interessant at høre Peter fra Lyndorf fortælle om deres teorier og forskning bag deres Roomperfect system. At det så også er svine lækkert at se på og betjene er jo bare et bonus.  Kibris små Naima højtallere stjal altså mit hjerte på messen! De kan bare et eller andet! En meget behalig og engarende lyd. :D Har fået lidt ideen om at de kunne være nr. 2 højtaller....ikke så godt for min pengepung. Studiosounds setup med de små Nuforce fost. lød også utrolig godt. Meget drive og meget naturlig lyd, de gav et lyst til at høre mere. Desvære er den integret forst. knap så køn-  Til sidst vil jeg sige at jeg var meget skuffede over Gamut. Det lød i mine øre ikke speciel godt og det var en meget uhomogen lyd.  Måske var det rummet, men det er altså ikke godt at et anlæg til 300.000 ikke spillede bedre... Det var lige de stærkeste indtryk.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaberg skrev:
Er jeg den eneste som synes at det er så p***e træt af at det eneste musik der nærmest bliver spillet i alle demo rum er sådan noget total specielt og langt ude fint indspillet crap, classisk eller opera? Altså hvorfor er der ikke nogle der tør spille noget rock, elektronisk? ER der bare ingen andre hifi-"nørder" end mig som høre andet end classisk musik osv? |
|
|
Helt enig! Savnede bare at høre lidt musik og bare lade en plade kører...de spillede dog Pink Floyd og Tool nogle steder  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Lyngdorf demo'en var helt sikkert imponerende og det var en sjov idé at bruge Ikon1 til 2k stk. sammen med et anlæg der koster 30-40 gange så meget  Men det var et imponerende flot og stort lydbillede og det lød virkelig som om det var de små højttalere der spillede det hele.
HTP havde et utroligt flot billede, hvilket man vel også kan forlange når der er udstyr for mere end 150k på billedsiden, men stadig så er det imponerende at man kan få så godt et billede fra ganske almindelige dvd'er. Stereo demonstrationen af ML var jeg mindre imponeret over, de har simpelthen et alt for lille sweetspot. Jeg sad på anden række én plads til højre fra midten, det var nok til at 95% af den lyd jeg hørte kom fra højre højttaler. Min kammerat sad på den midterste plads og der lød det åbenbart fint.
Renes demo med Mahler og Velo 1812 var også meget imponerende. Det siger noget om, hvor godt den sub er "isoleret" når man slet ikke kunne mærke bassen i gulvet! Man kunne tilgengæld føle den i mellemgulvet og når det blev spillet rigtig højt så raslede loftet 
Jeg var også lidt skuffet over Gamut, som flere andre allerede har sagt, så spillede de så højt at højttalerne begyndte at lyde presset og diskanten blev decideret ubehagelig. Jeg er sikker på at det ville lyde bedre hvis de skruede lidt ned.
Jeg var også lidt skuffet over Pioneer. De havde den nye 1080p plasma med, men den stod bare og viste nogle af hd-promo klip, så det kunne lige så godt have været noget man så i den lokale Fona. Når man har sådan et produkt med bør man gøre mere ud af at demonstrere det. |
|
|
Og enig mht Pioneer!  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
For resten. Squeezboxen var en spændende idé,
men det var svært at vuderer hvor godt den gør det synes jeg....der var
et rum hvor de havde SB og aktive hter fra Adam, men der blev ikke
spillet hørt nok til at man kunne høre den ordenligt.. vil dog selv
prøve den i mit setup en gang ved lejlighed.
Nogle der fik bedre indtryk af den?
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Branchen!!!!!
Der var mange sjove oplevelser på messen i år.
Men der er en ting jeg ikke forstår, som næsten hele branchen efter min mening har misforstået.
ET HIFI SETUP SPILLER IKKE NØDVENDIGVIS BEDRE AF AT SPILLE HØJT, ALT FOR HØJT. 
Er næsten alle i branchen døve, eller prøvede de bare at overdøve hinanden?
Det er måske også derfor, at nogle herinde er lidt skuffet over Gamuts setup til 300.000 kr. Mit setup til ca. samme pris spiller altså også røvdårligt hjemme hos mig selv, ved ca. 1 millilard Db i lydstyrke. SÅ SKRU DOG NED OG LAD PØBLEN FÅ NOGET ORDENTLIG LYD, I STEDET FOR NOGET DER LYDER SOM LÆGEAMBULANCEN FRA BRANDVÆSENET PÅ FREDERIKSBERG.
Kun hos nogle få, bla. Dynaudio blev der efter min mening spillet med en fornuftig lydstyrke.
Men udover dette "høje" problem synes jeg messe er et rigtigt godt initiativ, med formodentlig mange rigtigt gode produkter.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par ord om højt musik .
Man bliver nød til at spille højt , jeg spillet flere gange lavt , men mange ville have det højere .
Jeg fik en cd af jan nielsen fra HF , der var mange gode nummer på og spillet også det ene meget , men det er ikke lett når det er så lyt fra de andre rum .
Artsound og jeg spillet 3 på tur .
Jeg spillet 1 nummer for at vise at en sub kan være hurtigt og spille sammen med et setup , at jeg så have givet den 3 db mere end resten af mit system , var kun for at være sikker på at folk kunne høre den spille i det tempo så sådan en skal , jeg havde tænk på at kun spille på den og mine haydn , men rummet var alt for stort til det system .
Havde jeg vidst jeg havde fået er større rum noget før end fredag morgen så havde jeg spillet på et helt andet system og det kan høres i viborg nu på lørdag
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaberg skrev:
Er jeg den eneste som synes at det er så p***e træt af at det eneste musik der nærmest bliver spillet i alle demo rum er sådan noget total specielt og langt ude fint indspillet crap, classisk eller opera? Altså hvorfor er der ikke nogle der tør spille noget rock, elektronisk? ER der bare ingen andre hifi-"nørder" end mig som høre andet end classisk musik osv? |
|
|
Nej du er ikke den eneste. Syntes også det er noget vird musak der spilles flere steder .. Mener det giver et forkert indtryk.Hvorfor ikke spille noget solid rock, en omgang discodasko og ja selvfølgelig vil der være personer til klassisk og det skal der klart også være plads til.
Noget helt andet: Fik set Tapeconnections væg med flad TV'er.. Lækkert. Og fik en kanon snak snak med dem. Glæder mig til de starter forretning op i København. Fik en rigtig godt indtryk af fladskærme, for en gangs skyld.
Hr Lyngdorf er altid interessant at lytte til. Han er utrolig inspirerende at høre på. At jeg måske syntes lyden var lidt skarp i toppen, kan måske blive bedre med et sæt andre højttalere.
Generalt syntes jeg at diskanten på mange højtalere skriger i mine øre. Er absolut ikke behageligt at lytte på.
Fik desværre ikke set ind til Hr.Jensen. Der var for mange i kø og de små rum
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Aaberg skrev:
|
|
|
|
|
Jo da - Du skulle ha' gjort ophold hos Kibri/Vassago. Et par af de ting jeg kan huske er Elton John og Ian Anderson. Selv havde jeg en Tom Waits skive med. Den trak ikke folk til, men Naima'erne gjorde det rigtig godt - godt hjulpet af noget Graaf power.
Citér:
Fik desværre ikke set ind til Hr.Jensen. Der var for mange i kø og de små rum
|
|
|
Jensen himself holdt til i et af de store rum i stueetagen sammen med Art Sound.
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her mine indtryk så:
80.- ja det er lige i overkanten. Men nok om det.
Blev lidt irriteret over alle de "lukkede" demoer. Gider ikke stå og vente på at "få lov" til at se/høre grejet. 
Optoma'en til 12.000 viste et glimrende billede med HD-DVD, bare ærgeligt at jeg er følsom overfor regnbuer , og JO den viser regnbuer, så nogen skylder lidt øl 
JBL - Accuphase.....Hmmmm lækkert , dynamik så det batter, men stadig fyldt med detaljer og ingen hård lyd. Ville gerne høre det setup i et større rum.
Studiosound lød rigtigt godt. Thumps up.
Pioneer: Super billed på deres 507 50" plasma og trods at deres højttalere blev trukket af en middelmådig receiver lød de glimrende. Gad godt høre dem med noget mere tilsvarende grej. Men prisen ......Hmmm
Rummet med Musical Fidelty spillede IKKE flot optaget opera/jazz men derimod Rage Against The Machine på fuld skrue og det lød fedt ;-) hatten af.
Nå men en ok messe, men måske lidt fattig på udstillere.
Kommer naturligvis til næste år.
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jensen himself holdt til i et af de store rum i stueetagen sammen med Art Sound.
/vilmann[/QUOTE]
Ok, sur r..
Men rart at høre der blev spillet musik og ikke musak
BTW. Hørte/så en koncert med Fleedwood Mac i et rum (kan ikke huske hvilket) Nej en fed koncert .. Virkelig en koncert der viste musik og spilleglæde. Den må jeg have fingre i.. __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine indtryk fra weekenden:
Dynamax's rum med de store jbl og accuphase går som messens bedste lyd, sikke en bas og ingen hård diskant fra hornene, det spillede bare (skulle det også helst til de penge)
Vassago Hifi stod for den sjoveste oplevelse, da han satte Infected Mushroom på det store VA/velodyne setup, kiggede mig og min kammerat på hinanden og sagde sweeeeeet det var noget musik man kendte....
htp/kt-radio havde også en fed demonstration af lexicon/martin logan surround, dog var det ikke noget specielt til prisen, det skuffede en del, havde en mærkelig hård angribende lyd...
ellers var det en god messe, savnede dog noget Infinity og Harman Kardon
__________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Mine indtryk. Som sagt var HD DVD ret imponerende, men efter at have set det igen idag er jeg måske lidt mindre imponeret. Jo det ser godt ud, men sååå meget bedre end dvd er det nu heller ikke.
|
|
|
Det var lidt ærgeligt, at der ikke var nogen, som udnyttede det fulde potentiale - og viste det i 1080! (og hvorfor i alverden brugte Tekni-fi Apollo 13 og U571 ? )
Det havde jeg ellers set frem til
|
Til top |
|
|
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
vasen skrev:
Nå men en ok messe, men måske lidt fattig på udstillere.
|
|
|
Vi skal nok være der næste år 
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der manglede en del udstillere.. Men, koster det ikke også en del at stille op?
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Ja der manglede en del udstillere.. Men, koster det ikke også en del at stille op? |
|
|
Jow det gør det da, men det gør markedsføring jo altid. Om prisen er rigtig skal jeg ikke udtale mig om. Men vi deltager som sagt næste år, og så skal I få noget på opleveren 
|
Til top |
|
|
Changdilo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også lige et par indtryk herfra:-)
TC's lokale med Audio Physic og MF lød - i mine ører - helt fantastisk. Rage Against The Machine og den der Toto tromme solo....for vildt! Der var generelt super dynamik og absolut ingen hidsig diskant.
Lyngdorf setup lød også rigtig godt.
Største skuffelse var helt klart GamuT. Det var efter min mening helt ordinært - specielt, når man tager prisen i betragtning.
For mig var det også helt til grin med de små hotelværelser.
...men kommer da helt sikkert igen til næste år.
Vh
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 25 September 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaberg skrev:
|
|
Som flex195 skriver her var der ihvertfald elektronisk musik her:
flex195 skrev:
Vassago Hifi stod for den sjoveste oplevelse, da han satte Infected Mushroom på det store VA/velodyne setup, kiggede mig og min kammerat på hinanden og sagde sweeeeeet det var noget musik man kendte....
|
|
|
Han spillede også et andet techno-nummer som jeg desværre ikke lige fik fat i hvem var, men det lyd f***** godt.....alle 8 min!
Utroligt nok hørte jeg ikke Hotel California en eneste gang .
KBAndersen skrev:
BTW. Hørte/så en koncert med Fleedwood Mac i et rum (kan ikke huske hvilket) Nej en fed koncert .. Virkelig en koncert der viste musik og spilleglæde. Den må jeg have fingre i..
|
|
|
Fed fed koncert med masser af glæde/feel good stemning, men lyden var IMO forfærdelig.
|
Til top |
|
|