Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & surround 2006 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 September 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Anyway,så var messen en god oplevelse for mig generelt, Jeg købte en "NewClassD" poweramp (2 x 200W/8ohm), og hvis rygtet taler sandt, ja så har jeg gjort et super køb: gav kr. 3000,- med messerabat    Det mest positive, var dog at der ikke var nogle af de udstillede anlæg som lød bedre end mit eget set up: Accuphase DP 65, 1000ASP, NLE Pre. og NLE højttalerkabler, Dynaudio Contur 3.4 (som Dynaudio standen havde valgt som "bedste lydkilde" af deres produkter), så jeg er temmelig tilfreds...
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

kommer der ikke en besøgsartikel med billeder her på sitet?
Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 24 September 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

him self skrev:
kommer der ikke en besøgsartikel med billeder her på sitet?

Selvfølgelig gør der det. Det gør der jo altid

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

HTP demoen var fed, men dog lidt for kort. Kunne godt have tænkt mig at se mere HD materiale og de nye lydformater (hvilket præsentanten sagde ikke var interessant lige pt?). Anyway, synes MArton Logan er rigtig fede (elektrostater generelt også), men må dog sige den var ret skarp i toppen; hvorfor ved jeg dog ikke.

Vassago båd på VA, hvilket var første gang jeg rent faktisk så disse Ht'ere. Flotte er de i hvert fald og jeg kunne høre min bankrådgiver græde, så jeg kiggede kun. Subben til de store VA'ere var ret grum, men jeg havder set billeder af den før. Hornene lød rigtig godt og var ret voldsomme at se på. At se Jensen stå ved siden af disse ht'ere, da han pakkede sammen, der er højere end ham var sjovt at se .

2. Sal bød på Shure, der gav mig mulighed for første gang at prøve disse aural in ear høretelefoner. WOW siger jeg bare. Allerede ved den mindste model E2c hørte jeg detaljer jeg aldrig før har hørt med minse Sennheiser høretelefoner. Og det var endda kun med MP3 @ 320kbps. E4c lød endnu bedre, hvilket fik 2'eren til at lyde lidt grumset i lyden. Den gik ikke SÅ dybt ned, men det gjorde ikke så meget. Mon ikke der skal nogen shure med, når jeg skal have den nye Ipod Nano .

Jeg nåede desværre ikke HifiKlubbens demo, det lyder som om jeg gik glip af noget. Vil det sige rumkorrektion er vigtigere end en god HT'er?

Gamut var jeg lidt skuffet over. Lyden var alt for høj, ligesom med B&W demoen sidste år. Lyden skar næsten i mine øre.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 September 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

dav dav... nu var jeg ikke så heltigt at deltage selv, da konen var på jobbet og jeg skulle passe på ungerne.... ikke for at sige at hun kørte i bille......

Men. Som en rigtig Holfi fan har jeg sendt min makker som også er hifi interesseret af sted, specielt instrureret til at kigge på holfis udstilling.... Hvilke skuffelse... Demo'en var baseret på en power 8. Jeg vil ellers har regnet med at nu når den nye SACD skulle vises frem skal der bruges de rigtige udstyr til... en NT250 batteri drevet en power NB1 eller 1.5.1 og et par skide gode Holfi HT'ere... men nej.. middle klass graj og så et par skode dalier samt et sub som var for stor til rummet..... Selvom man har den bedste produkt, er det ikke måden at sælge den på..... så indtil videre overbevisning, holder jeg fast til min modificeret denon 3910 sacd........

p.s. jeg vile ellers have lånt dem mine holfier til en holfi demo.......

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf demo'en var helt sikkert imponerende og det var en sjov idé at bruge Ikon1 til 2k stk. sammen med et anlæg der koster 30-40 gange så meget
Men det var et imponerende flot og stort lydbillede og det lød virkelig som om det var de små højttalere der spillede det hele.

HTP havde et utroligt flot billede, hvilket man vel også kan forlange når der er udstyr for mere end 150k på billedsiden, men stadig så er det imponerende at man kan få så godt et billede fra ganske almindelige dvd'er.
Stereo demonstrationen af ML var jeg mindre imponeret over, de har simpelthen et alt for lille sweetspot. Jeg sad på anden række én plads til højre fra midten, det var nok til at 95% af den lyd jeg hørte kom fra højre højttaler. Min kammerat sad på den midterste plads og der lød det åbenbart fint.

Renes demo med Mahler og Velo 1812 var også meget imponerende. Det siger noget om, hvor godt den sub er "isoleret" når man slet ikke kunne mærke bassen i gulvet! Man kunne tilgengæld føle den i mellemgulvet og når det blev spillet rigtig højt så raslede loftet

Jeg var også lidt skuffet over Gamut, som flere andre allerede har sagt, så spillede de så højt at højttalerne begyndte at lyde presset og diskanten blev decideret ubehagelig. Jeg er sikker på at det ville lyde bedre hvis de skruede lidt ned.

Jeg var også lidt skuffet over Pioneer. De havde den nye 1080p plasma med, men den stod bare og viste nogle af hd-promo klip, så det kunne lige så godt have været noget man så i den lokale Fona. Når man har sådan et produkt med bør man gøre mere ud af at demonstrere det.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

<snip>
Men. Som en rigtig Holfi fan har jeg sendt min makker som også er hifi interesseret af sted, specielt instrureret til at kigge på holfis udstilling.... Hvilke skuffelse... Demo'en var baseret på en power 8. Jeg vil ellers har regnet med at nu når den nye SACD skulle vises frem skal der bruges de rigtige udstyr til... en NT250 batteri drevet en power NB1 eller 1.5.1 og et par skide gode Holfi HT'ere... men nej.. middle klass graj og så et par skode dalier samt et sub som var for stor til rummet..... Selvom man har den bedste produkt, er det ikke måden at sælge den på..... så indtil videre overbevisning, holder jeg fast til min modificeret denon 3910 sacd........

p.s. jeg vile ellers have lånt dem mine holfier til en holfi demo.......

Sub'en var rigtigt nok ikke så godt integreret, som man kunne håbe på, men så vidt jeg forstod, var fokus primært at illustrere forskellen på alm. CD og SACD (givetvis for at skabe fokus på Xandra MP). Generelt synes jeg nu også, det lykkedes for dem, at vise at SACD er alm. CD overlegen.
Der var iøvrigt gode nyheder vedr. Xandra MP - Den kommer basis uden mulighed for at afspille DVD-Video (dette kan købes som opgradering), og det ser jeg som en stor fordel - Hvorfor betale for nogle billedkredsløb/muligheder, man ikke ønsker at benytte

Men du må jo bare låne en Xandra MP, når den bliver klar til salg

M.V.H.
Søren

Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Pros:

Lyngdorf demoen, yderst behagelig demo.

Rithm-designs prototype højttalere - Der var gjort tanker omkring opstillingen Audio Research rør-bamse + Wadia CD-spille, ingen ormegård med netfiltre og tommetykke netkabler og voodoo.. Bare musik!

Cons:

Martin Logan summit(stereo-demo), salgsgas mht til forstærker-gear, og basgengivelsen som der blev talt godt for - haltede. ØV. Jeg sad en stol fra "midten" og var allerede der ude af sweetspottet... Ærgeligt for Interceptor..

Generelt var der gjort for få tanker omkring bas-absorbtion i de små hotelværelser.

Ham den højtråbende/pralende fyr med Projektor/HD-DVD/halløj oppe ovenpå var da for meget...
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu Gamut gjorde det godt. Ikke lige den lyd jeg ville have herhjemme, men kunne godt lide det. Hørte et eller andet orkester-musik derinde og der var godt nok dynamik så det ville noget

Men det fedeste efter min mening var helt sikkert Audio Physic inde hos TC. De var sgu lækre. Det skal de så også være til 190k.

RithmDesign var dog også ret imponerende syntes jeg. Små fuldtoner der spillede lækker jazz. Om de så også ville kunne spille min musik tvivler jeg dog på.

Thorhauge med Magnepan var også ret spændene, særligt til prisen.

Fik dog købt mig et balanceret signal-kabel(endelig) og noget afkobling til min afspiller, til en rar pris.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf var klart en oplevelse, dog kunne jeg godt høre der blev delt så højt (700hz). Mon ikke 300 ville være bedre.

Pioneer hteren, med TAD enheder lød fremrangende. I mine ører slår de klart VA.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Positivt: Kibri en rigtig god og behagelig lyd, til et mindre lytterum, er det lige mig, 14 k billigt. Pioneers store højttalere, behagelig lyd masser af power. Jeg troede ikke det var Pioneer. Selvfølgelig Mahler v. Vassago, sikke en sub. (jeg er nok mere til lyden uden den megasub)Densen hørte jeg kort, flot lyd og et godt musikvalg.

Negativt: Canton har i mine ører, en meget "syntetisk" lyd med en skinger diskant, og hul mellemtone, bassen kan jeg ikke udtale mig om, for der var ingen.

GamuT bør ikke spille musik med kvindevokal, der er ikke nogen der siger sttsssshhhh når de synger, flot og åben mellemtone men en meget lys klang.

Jeg købte en klassisk LP v. High Fidelity standen og en nåletryksvægt.

En flot messe, og jeg kommer til næste år.

vh. Henrik

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Sub'en var rigtigt nok ikke så godt integreret, som man kunne håbe på, men så vidt jeg forstod, var fokus primært at illustrere forskellen på alm. CD og SACD (givetvis for at skabe fokus på Xandra MP). Generelt synes jeg nu også, det lykkedes for dem, at vise at SACD er alm. CD overlegen.
Der var iøvrigt gode nyheder vedr. Xandra MP - Den kommer basis uden mulighed for at afspille DVD-Video (dette kan købes som opgradering), og det ser jeg som en stor fordel - Hvorfor betale for nogle billedkredsløb/muligheder, man ikke ønsker at benytte

Men du må jo bare låne en Xandra MP, når den bliver klar til salg

M.V.H.
Søren

[/QUOTE]

Hehe.. fint nok... men jeg tror at det ikke er så mange der har ventet på holfi for at se at SACD er bedre end CD. Holfi skulle helst fokusere på at demonstrere hvordan deres produkter måler op imod konkurenternes..... Vi må se hvordan det udvikler sig med den nye SACD afspiller... den skal kunne flytte en masse før at jeg gidder at investere tid og penge i den...

hilsen
Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Jamen så vil jeg også lige give mit besyv med om de oplevelser, der gjorde størst indtryk på årets messe.
Generelt synes jeg messen var god, og det passede mig fint, at der ikke var så stor fokus på LCD/plasma/projektorer og surround

Noget af det bedste jeg hørte, var Kibri/Vassago rummet, hvor der blev spillet på Eera/VPI + Graaf + Kibri - Det var imponerende hvad det setup formåede

Til gengæld var jeg ikke specielt imponeret over Lyngdorfs Roomperfect demo, da jeg syntes det var tydeligt at høre, meget af musikken kom fra hjørne sub'erne?! Det var jo ellers lige præcis dét, der ikke skulle kunne høres?? Jeg ved ikke om jeg sad "det forkerte sted" (2. række lige til højre for midten)? Der var engang imellem også "hul" i lydbilledet i bredden, som om højttalerne stod for langt fra hinanden. Dog skal det siges, at det blev bedre, da nogle af dem, der sad foran på række 1, rejste sig og gik ud til siden.
Alt i alt ikke den mest imponerende demo på messen....Eller også er jeg åbenbart halvdøv, og så må jeg sgu til at bruge pengene på noget andet!!! (Hørebriller måske)

Vassago stod for det sjoveste indslag, da der blev banket noget et-eller-andet dance af over Audio Aero Capitole, Rogue Zeus, Mahler og DD1812 - Dér var smæk på :-) En hel dag med perfekte akustiske optagelser, kan godt blive kedeligt i længden, men her var "modgiften".

Den vandfaldstalende-bedrevidende-supersælger-fra-tv-shop, der stod hos Tekni-Fi, vil jeg ikke kommentere yderligere på!! Deres sammenligning af 2 forskellige projektorer med HD-DVD materiale var ellers spændende nok, omend jeg faktisk synes den billige af dem, gav et billede, jeg godt kunne "nøjes med" - Jeg så ihvertfald ikke megen grund til at betale 5 gange så meget for den dyrere projektor.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Var Rega's nye MC på demo? Er der nogen der fik lyttet til den?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Et kort besøgsindtryk:

Negative: modsat de fleste af ovenstående indlæg var jeg ikke særlig imponeret over Lyngdorf præsentationen. Jeg oplevede at bassen overstyrede, og perspektiv og rum led hørligt af den meget høje delefrevens (700 hz!), samt en del forvirrende teorier om ophævelse af reflektioner?!

Artsound hornhøjtaler: perfekt (næsten) gengivelse af piano, men desværre hang det ikke så godt sammen med især bassen (mudret og uartikulerett) - men altså; mellemtone og dynamik til UG.

Gamut: havde en god snak med dem om evt. at tilføje en subwoofer til deres L3 - noget jeg ser meget frem til! Ellers synes jeg også der blev spillet for højt.

Vienna og Vassago: hmmm, synes ikke rigtig jeg blev grebet eller hørte noget ud over det sædvanlige.

Jeg havde ikke rigtig tid til at høre det hele - blev også lidt småknotten over de dårlige akustiske forhold og forbrugerismens evindelige dominans og overskyggende uheldige indflydelse. Jeg er dog lidt af en hykler, for jeg kan sjældent holde mig væk, selvom jeg altid går fra sådanne messer med en flad smag i munden, og irriteret på mig selv over at jeg aldrig bliver klogere.

Til top Vis Dave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dave

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 September 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Jeg var imponeret over Lyngdorf, det spiller fantastisk. Det må helt klart være vejen frem med rumkorrektion! 

Audio Pro - Stereo One, til en samlet pris på 6000,- var jeg også imponeret over. Det bedste minianlæg jeg har hørt. Vi var flere der ikke kunne finde subwooferen .

Jeg har den samme oplevelse som dig på de to punkter, og så var der også NewClassD en komplet klasse D stereo forstærker på 2 x 200 watt i 8 Ohm, i flot kabinet med lydregulator.

De 3 emner har jeg uddybet her.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&P N=1&TPN=33

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 24 September 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste som synes at det er så p***e træt af at det eneste musik der nærmest bliver spillet i alle demo rum er sådan noget total specielt og langt ude fint indspillet crap, classisk eller opera? Altså hvorfor er der ikke nogle der tør spille noget rock, elektronisk? ER der bare ingen andre hifi-"nørder" end mig som høre andet end classisk musik osv?
Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

enfant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 September 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:
Er jeg den eneste som synes at det er så p***e træt af at det eneste musik der nærmest bliver spillet i alle demo rum er sådan
noget total specielt og langt ude fint indspillet crap, classisk eller opera? Altså hvorfor er der ikke nogle der tør spille noget rock, elektronisk? ER der
bare ingen andre hifi-"nørder" end mig som høre andet end classisk musik osv?

Jeg tror bare du har været uheldig, jeg var inde hos flere som spillede både rock og elektronisk. Eks. Kibri, Densen, Lydcentrum, TP TUBE,
Streamtech og New class D. Selvfølgelig blev der spillet en del af det Audiophilt trist musik i en fantastisk teknisk kvalitet. Det sætter jo anlæggene
i et godt lys.
Til top Vis enfant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enfant

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Brownie skrev:

Hej allesammen

Tænkte jeg lige ville starte en ny "officiel" tråd op, hvor folk kan komme med deres indtryk fra weekendens messe.

Overordnet synes jeg det var en ok oplevelse, men selvfølgelig var der oplevelser - både gode og dårlige - som skilte sig ud.

Efter min mening blev messens bedste lyd leveret af Studiosound - fantastisk homogent og krystalklart. De SP tech. højttalere skal der kigges nærmere på, selvom det i mit tilfælde nok bliver de "små" Timepiece 2.1 - har ikke lige pladsen til Revelation MR.1 MKII.

Vassago-hifi´s rum med Kibri, Graaf, VPI og Eera var også super. Kibri spiller bare musik! Dette rum kom jeg tilbage til flere gange, og var lige imponeret hver gang - til 14000 kr for et sæt kan man virkelig tale om best buy.

Hos Dynamax på 2. sal blev der spillet på et komplet Accuphase set-up via JBL K2. Igen flot, om end lidt tilbagelænet lyd - var dog imponeret over at de kæmpe JBL´ere fungerede så godt i et hotelværelse på 10-12 m2.

Gamuts havde jeg glædet mig til, men det blev en kort fornøjelse - der blev simpelthen spillet alt for højt, så jeg gik videre til Artsounds rum ved iden af. Her havde de gang i et sæt Avantgarde Acoustic. Synes ikke umiddelbart at lyden hang særligt godt sammen - det lød ret mudret.

Den dårligste oplevelse, eller mest irriterende om man vil, var i Teni-fi´s rum. Jeg var kommet for at høre stereo produkter, men ville også gerne lige se demonstration af HD-DVD. Selve præsentationen var imponerende nok, men importøren, som stod og demonstrerede det, kunne altså godt have holdt sin mund lukket under fremvisningen. Han snakkede uafbrudt om hvor fantastisk det var "Se huden! se tøjet! Jeg gir´ en sjus til alle, der ser et mere imponerende billede på messen. Denne projektor er den absolut bedste!" AAARRRGGHHH!!!

Havde iøvrigt håbet at høre noget Gryphon, men det var kun udstillet hos Vassago-hifi - der blev ikke spillet på det, og som det blev nævnt i en anden tråd var hverken Wilson eller Krell repræsenteret på trods af, at de fremgik af listen - ærgeligt.

Hvad var jeres bedste oplevelse?

Med venlig hilsen

Mikkel

Krell ja .

Da jeg opdaget det ikke var med , hvis jeg havde vist det så havde jeg spillet på et fuld krell setup .

Men det kommer på lørdag i viborg og lover noget vildt .

Ps

Jeg har hørt nok Elektronisk musik for det næste 1 år .

Ellers en god messe og tak til alle .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Vassago båd på VA, hvilket var første gang jeg rent faktisk så disse Ht'ere. Flotte er de i hvert fald og jeg kunne høre min bankrådgiver græde, så jeg kiggede kun. Subben til de store VA'ere var ret grum, men jeg havder set billeder af den før. Hornene lød rigtig godt og var ret voldsomme at se på. At se Jensen stå ved siden af disse ht'ere, da han pakkede sammen, der er højere end ham var sjovt at se .

Jeg tro du tænker på hans .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum